Skrevet av Emne: [Utrent] Vondt i hodet, på grensa til svimmel etter trening.  (Lest 9298 ganger)

Utlogget Kennyman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Å drikke mer enn 1,5 liter under trening er for de fleste unødvendig, med mindre du har en veldig lang trening. Sjelden jeg drikker mer enn 0,7 liter på trening, pluss noen desiliter i garderoben etterpå. Drikker maks 1,5 liter på ekstra harde dager med (veldig) mye svette på trening.

Selvsagt er det verdt et forsøk å drikke mer, ingen er lik og noen trenger usedvanlig mye væske.

Edit: med maks 1,5 liter mener jeg under selve treninga..

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Som sagt tidligere så hjalp det en del med vann! Men nå har jeg kommet til det punktet hvor vann er ok, men mat er _ikke_ ok.

Jeg må gå i kaloriunderskudd, så jeg passer rimelig på hva jeg hiver i meg og når jeg gjør det (BMR ~1800 ifølge inbody test). Jeg sliter en del med "hva som skal spises når og hvor mye". Lest en god del saker og ting på nettet, men det varierer jo en god del for hvem skal følge dietten og til hvilke formål, evt hvilken form personen er i, så jeg føler at så å si alt jeg leser er individuelt.

I det siste har det vært litt travelt, så jeg spiste "lite". Jeg var ikke sulten, bare det at mandag og tirsdag så havna jeg på 1300 og 1200 kcal pr dag, og trente styrke (xfit type øvelser) og 1t xcycle på tirsdag, så kroppen har fått seg en knekk (svak, orker lite osv).

Det er helt soleklart at jeg må øke inntaket på treningsdagene, men hvor mye og NÅR?

Det jeg gjør er at jeg spiser som regel 1 time før trening (gjerne noe proteinholdig og carbs, f.eks 2x kyllingfilet eller laksefilet + halv pose boil-in-bag viltris) og spiser noen brødskiver med kyllingpålegg/skinke evt en omelett 30-40min etter trening. Jeg spiser sent etter trening fordi jeg er som regel såpass kjørt at matlysten er bare ikke der, og veien er kort for å bli kvalm om jeg skulle spise så fort etter trening :p

Hva er reglene? Hvor mye bør en spise før og etter trening? Hvor sent er "sent" for å spise før og etter trening?

Som nevnt tidligere, er jeg i fantastisk dårlig form så de dagene jeg trener "styrke" er de dagene jeg utfører følgende:

3-4x 10 utfall (lagt på 2x 4kg vekter denne uka da det ble for lett, "yay!" for progress)
2x 10 pushups
1x 5 pushups
15min sykkel før og etter
2-3min på "romaskin" etter trening.

I løpet av dette drikker jeg gjerne 0.7liter og fyller på med enda en 0.7 etter, alt ettersom hvor tørst jeg er. Det var en gang jeg drakk 2x 0.7L under hele økten.

What to do?

edit: glemte å kommentere salt. Jeg fikk beskjed av PT at jeg skulle holde saltinntaket minimalt da salt binder fett til kroppen. Hvor mye er minimalt? Jeg pleide å drøsse litt på omeletten tidligere, men etter denne "Helomvendingen © 2011" jeg satte igang for 1 måned siden, så har jeg ikke hatt noe salt i omeletten i det hele tatt (KJEDELIG!). All mat smaker rimelig kjedelig uten salt, uansett hvor mye annet krydder(u/salt) man bruker.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Klart du kræsjer på bare 1100 -1200 kcal! Er du veldig aktiv, så kan det hende du går ned i vekt på  rundt 2000 kcal. Men dette er individuellt. Eg ville prøvd meg litt fram på skalaen mellom 1500 og 2000, hvis eg var deg. Men regn ut i en periode for å se at du får i deg nok, og for å se om det funker. Ta ei uke om gangen.
Å kutte ut salt helt, bør man ikkje gjøre så lenge du svetter mye. Bruk gjerne havsalt, siden det har naturlige mineraler istedet for natriumklorid. Wink Hvis du tenker etter, så smaker det litt salt av sportsdrikker, ikkje sant? Det er ikkje tilfeldig. Wink
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Klart du kræsjer på bare 1100 -1200 kcal! Er du veldig aktiv, så kan det hende du går ned i vekt på  rundt 2000 kcal. Men dette er individuellt. Eg ville prøvd meg litt fram på skalaen mellom 1500 og 2000, hvis eg var deg. Men regn ut i en periode for å se at du får i deg nok, og for å se om det funker. Ta ei uke om gangen.
Å kutte ut salt helt, bør man ikkje gjøre så lenge du svetter mye. Bruk gjerne havsalt, siden det har naturlige mineraler istedet for natriumklorid. Wink Hvis du tenker etter, så smaker det litt salt av sportsdrikker, ikkje sant? Det er ikkje tilfeldig. Wink


yupp, skjønte fort at det var derfor jeg kræsja Cheesy Fikk et stort "OI FAEN" når jeg regna på kcals.
Skal gå til innkjøp av havsalt! Smiley Takk for tipset.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sviske62 det du skriver er rett og slett bare tull.

Det at du drakk 1 glass med vann og fikk mindre vondt i hodet tror jeg heller er en tilfeldighet.
Kaffe er heller ikke noe spesielt vanndrivende for en fast kaffedrikker og du kan fint dekke ditt daglige væskebehov ved å drikke kaffe.
Derimot for en som drikker kaffe i ny og ne vil dette være mer vanndrivende.

Men det betyr heller ikke at det ikke er væskebalansen/hydrering som kan være problemet/har vært. Det kan forøvrig også være lavt blodtrykk eller som skrevet over problemer med elektrolyttbalansen.

Jeg ville forsøkt å balansert saltinntaket med kalium evt tilsat 1-2 ts med seltin pr liter vann sånn ca.


Utlogget Cloudiz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Drikk vann, drikker du mye vann vil du også se slankere ut! Hvor nermere treninga du spiser, større sjangse er det for og bli svimmel  Shocked Varierer fra person til person såklart.. Vet det er mange som slanker seg uten og drikke vann, fordi man er redd for vekta, drit i det. Drikk mye Cheesy

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

strengt tatt så driter jeg i vekta, jeg er mest opptatt av fett prosent. Skal man tenke vekt, så har jeg nå gått ned fra 95.5kg til 92.7kg på 4-5 uker med varierende trening (2-3 ganger i uken).

Igår var bare helt drøyt, spiste 200g svinefilet med ca 150g fullkornris ca 45min før trening (hadde sykt dårlig tid igår) og drakk en del vann.

Pusha ut bulgarsk utfall med 2x 8kg (hadde ikke vekter før) 3x 10, så 3x 10 pushups (veit, jeg er i ræva form, ok? Tongue ), etter det pleide jeg å bare ta romaskin i 3min med ca. 35 rpm. Men så skjedde det noe "rart":

Maskiner:
3x 10 rygg på 35kg
3x 10 bryst på 40
3x 10 "øvre" lår på 45kg
3x 10 "nedre" lår på 45kg
3x 10 beinpress på 45
SÅ 3min på romaskin.

Var litt overasket over hvor mye energi jeg hadde, hadde sikkert klart mer den kvelden. Progressen er i aff stor, og jeg har ikke lenger vondt i hodet (er heller ikke svimmel). Case closed Cheesy Jeg tror jeg kan konkludere med to grunner:
1) Ræva form
2) Ikke nok vann
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!