Skrevet av Emne: Kali, Taekwondo eller Kickboxing?  (Lest 12707 ganger)

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Kali, Taekwondo eller Kickboxing?
« #30 : 28. september 2011, 23:09 »
Hvor spør trådstarter om hvordan nesa vil se ut?
Du følte ikke det var nok dumme spørsmål her eller? Du mener altså at hvis en nybegynner ikke er bevisst på alle risikomomenter, så er det ingen vits i å gi ham tips?
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Kali, Taekwondo eller Kickboxing?
« #31 : 28. september 2011, 23:13 »
Du følte ikke det var nok dumme spørsmål her eller? Du mener altså at hvis en nybegynner ikke er bevisst på alle risikomomenter, så er det ingen vits i å gi ham tips?

Jo, absolutt. Har bare fulgt med i tråden her, og kan ikke huske han har spurt om dette - derfor tenkte jeg du kunne henvise til det om det var tilfellet. Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget waalern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: Kali, Taekwondo eller Kickboxing?
« #32 : 29. september 2011, 08:10 »
Enda en tråd som slir helt ut. Vel, selvfølgelig kan man ende opp med en 'boksenese' når man driver med kontaktsporter. Undertegnede har fått en nese med 'personlighet' etter over 20 år med forskjellige kampsporter. Jeg puster faktisk nesten ikke gjennom det ene neseboret. Men hvorfor i all verden skulle en person ev. begynne med en sport som hele opplegget er å slå og sparke om man ikke vil bli slått eller sparket??? (PS. i dag får jeg flere smeller på innebandyen på jobben en jeg gjør når vi kjører litt 'tøffere' sparring på treninga)

Uten å ha dette skrevet i stein så tror jeg proffesjonelle boksere bruker 'head gear' i sparring når det begynner å nærme seg kamp for å ungå kutt? Sikkert en proffesjonell/tidl. proff. som er innom her som kan bekrefte/avkrefte dette.

Men for å komme tilbake til hva denne tråden startet med. Jeg mener hva en folk sier at kickboksing er det beste alternativet av de tre nevnte. Hvorfor har jeg skrevet før i tråden.

 Cool

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Kali, Taekwondo eller Kickboxing?
« #33 : 29. september 2011, 15:25 »
Jeg hisser meg opp fordi du, og flere andre her, gir helt tilbakestående råd. Hvis dere ikke har noe mer fornuftig å komme med, så bør dere bare la være å si noe.

En nybegynner er vel den med mest behov for beskyttelse.

Det er helt meningsløst å diskutere med deg hvis du faktisk mener at det ikke er en fare for å knekke nesen innen boksing. Alle jeg kjenner med en aktiv karriere har knekt nese, så statistikken din er ganske uvesentlig.

Tips: Google bokseklubbene som finnes i landet, og se på bilder av utøverne.


Vi snakker om en nybegynner her, den første tiden vil det mest sannsynlig kun være basic trening og enkle oppgaver med partner. Det vil mest sannsynlig gå en stund før det i det hele tatt vil bli aktuelt med sparring og da i rolig og kontrollerte former. Nå snakker jeg om kb, da det var det som var ett av alternativene her. At professjonelle boksere bruker mer beskyttelse i forkant av kamper for å unngå uhell og stille med kutt og brudd er en helt annnen sak. Derfor mener jeg at å stille med en slik type hodebeskyttelse første trening med kb er totalt unødvendig.
Forøvrig har jeg aldri påstått at det ikke er mulig å knekke nesa, bare at dette slettes ikke er vanlig som nybegynner. Hvis han hadde vært veldig engstelig for det, tviler jeg på at han hadde vurdert en kontaktsport..
Back to topic.
Hvis du velger å trene kb får du ihvertfall effektiv og morsom trening, anbefaler at trådstarter kontakter en klubb og tar noen prøvetimer og ser hva han synes selv.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Kali, Taekwondo eller Kickboxing?
« #34 : 29. september 2011, 16:27 »
Er du helt jævla tilbakestående? Hvis du ikke har kapasitet til å uttrykke deg i mer enn ett enstavelsesord, så gidder jeg selvfølgelig ikke å gi deg noen utdypende forklaring.
HÆ skal alltid besvares med store bokstaver, siden mottaker tydeligvis er tilbakestående og tunghørt.

Jeg har drevet med boksing.

Hvis du ikke har observert at boksere knekker nesen, så er det noe galt med deg..men det har vi vel allerede bekreftet.

http://www.youtube.com/watch?v=jl_4vQl4uqY#noexternalembed



Huff da..å kritisere deg er tydeligvis som å spørre en uten hår om han blir hårsår.. :Smiley

Hjelmen som vist i klippet (som forøvrig er med en skuespiller som er i overkant bekymret for utseendet sitt), er en hjelm som kalles "facesaver".Den har en tykk polstring rundt
haka som skal gjøre at det ikke er mulig å få noen slag igjennom til ansiktet.Og som Waalern nevner er
det en hjelm man bruker når det nærmer seg kamp for å unngå kutt og, ja unødige neseskader.
Men ellers bruker man en vanlig hjelm.

Facesaver er noe Andreas Evensen også har brukt før en kamp, kjenner to som har gitt han sparring før proffkamp som sikkert kan bekrefte det.Har selv min bakgrunn i kb, og har ikke sett det så frykelig mange ganger i løpet av mine 16 år i sporten.Vet at Andreas Lødrup(verdensmester i -75) brukte det i
oppkjøring til EM etter å ha knekt nesa i kamp,men for trådstarter så vil jeg tro at det er ett stykke opp til det nivået.

Kanskje vi ikke er flinke nok til å advare nye mot knekte neser i sporten?Det får heller være en annen
diskusjon,vi er allerede ganske langt off-topic,men når du kommer med info om nesebøyler som trolig
bare du har sett, og som trådstarter heller trolig aldri får se i kb (eller evnt boksing).Så syntes jeg det var greit å svare på det med ett ganske klart; "hæ..!?" 


Hvis du har drevet med boksing burde du jo vite at for det første; dette er ikke noe som boksere bruker i vanlig sparring/trening hvis det ikke er nær en viktig kamp.Og for det andre at den ikke har noen form for nesebøyle, men en tykkere polstring rundt haka.


"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Kali, Taekwondo eller Kickboxing?
« #35 : 29. september 2011, 18:12 »
Huff da..å kritisere deg er tydeligvis som å spørre en uten hår om han blir hårsår.. :Smiley

Hjelmen som vist i klippet (som forøvrig er med en skuespiller som er i overkant bekymret for utseendet sitt), er en hjelm som kalles "facesaver".Den har en tykk polstring rundt
haka som skal gjøre at det ikke er mulig å få noen slag igjennom til ansiktet.Og som Waalern nevner er
det en hjelm man bruker når det nærmer seg kamp for å unngå kutt og, ja unødige neseskader.
Men ellers bruker man en vanlig hjelm.

Facesaver er noe Andreas Evensen også har brukt før en kamp, kjenner to som har gitt han sparring før proffkamp som sikkert kan bekrefte det.Har selv min bakgrunn i kb, og har ikke sett det så frykelig mange ganger i løpet av mine 16 år i sporten.Vet at Andreas Lødrup(verdensmester i -75) brukte det i
oppkjøring til EM etter å ha knekt nesa i kamp,men for trådstarter så vil jeg tro at det er ett stykke opp til det nivået.

Kanskje vi ikke er flinke nok til å advare nye mot knekte neser i sporten?Det får heller være en annen
diskusjon,vi er allerede ganske langt off-topic,men når du kommer med info om nesebøyler som trolig
bare du har sett, og som trådstarter heller trolig aldri får se i kb (eller evnt boksing).Så syntes jeg det var greit å svare på det med ett ganske klart; "hæ..!?" 


Hvis du har drevet med boksing burde du jo vite at for det første; dette er ikke noe som boksere bruker i vanlig sparring/trening hvis det ikke er nær en viktig kamp.Og for det andre at den ikke har noen form for nesebøyle, men en tykkere polstring rundt haka.




hæ..!?
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Kali, Taekwondo eller Kickboxing?
« #36 : 29. september 2011, 18:19 »
Se bort fra enkelttilfeller nå og spør deg selv, statistisk sett: Hvem havner oftest i bråk på byen? De som trener kampsport eller de som ikke trener kampsport?

Det finnes nok enkelttilfeller der folk har reddet seg ved å ha evner til å forsvare seg selv fysisk, men i 9/10 tilfeller er nok det beste forsvaret å bare gå vekk.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Kali, Taekwondo eller Kickboxing?
« #37 : 29. september 2011, 19:18 »
Huff da..å kritisere deg er tydeligvis som å spørre en uten hår om han blir hårsår.. :Smiley

Hjelmen som vist i klippet (som forøvrig er med en skuespiller som er i overkant bekymret for utseendet sitt), er en hjelm som kalles "facesaver".Den har en tykk polstring rundt
haka som skal gjøre at det ikke er mulig å få noen slag igjennom til ansiktet.Og som Waalern nevner er
det en hjelm man bruker når det nærmer seg kamp for å unngå kutt og, ja unødige neseskader.
Men ellers bruker man en vanlig hjelm.

Facesaver er noe Andreas Evensen også har brukt før en kamp, kjenner to som har gitt han sparring før proffkamp som sikkert kan bekrefte det.Har selv min bakgrunn i kb, og har ikke sett det så frykelig mange ganger i løpet av mine 16 år i sporten.Vet at Andreas Lødrup(verdensmester i -75) brukte det i
oppkjøring til EM etter å ha knekt nesa i kamp,men for trådstarter så vil jeg tro at det er ett stykke opp til det nivået.

Kanskje vi ikke er flinke nok til å advare nye mot knekte neser i sporten?Det får heller være en annen
diskusjon,vi er allerede ganske langt off-topic,men når du kommer med info om nesebøyler som trolig
bare du har sett, og som trådstarter heller trolig aldri får se i kb (eller evnt boksing).Så syntes jeg det var greit å svare på det med ett ganske klart; "hæ..!?" 


Hvis du har drevet med boksing burde du jo vite at for det første; dette er ikke noe som boksere bruker i vanlig sparring/trening hvis det ikke er nær en viktig kamp.Og for det andre at den ikke har noen form for nesebøyle, men en tykkere polstring rundt haka.




bare fordi ingen andre bruker det betyr det ikke at han ikke kan bruke det.. Det spørs på hvilket mål du har, og ingenting med hvilket "nivå" du er på.

har han lyst å beskytte trynet sitt, så kan han gjøre det.. bare å kjøpe seg en sånn en hjelm å bruke det på treninga. Ingen som stopper ham.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Kali, Taekwondo eller Kickboxing?
« #38 : 29. september 2011, 19:22 »
Se bort fra enkelttilfeller nå og spør deg selv, statistisk sett: Hvem havner oftest i bråk på byen? De som trener kampsport eller de som ikke trener kampsport?

Det finnes nok enkelttilfeller der folk har reddet seg ved å ha evner til å forsvare seg selv fysisk, men i 9/10 tilfeller er nok det beste forsvaret å bare gå vekk.

Enig med du! Smiley Erfaringsmessig så er folk som trener kampsport veldig flinke til å gå vekk fra provoserende situasjoner(unntak finnes selvfølgelig..)..

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Kali, Taekwondo eller Kickboxing?
« #39 : 30. september 2011, 15:43 »
Er du helt jævla tilbakestående? Hvis du ikke har kapasitet til å uttrykke deg i mer enn ett enstavelsesord, så gidder jeg selvfølgelig ikke å gi deg noen utdypende forklaring.
HÆ skal alltid besvares med store bokstaver, siden mottaker tydeligvis er tilbakestående og tunghørt.


Sånn diskuterer man ikke! Tilbakestående er ikke et skjellsord, noe lignende innlegg fra deg igjen og du kan se frem til en ferie fra forumet.






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!