Skrevet av Emne: |LoggInn| 100 i benk... Benkpress og militærpress side 12  (Lest 28086 ganger)

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Hoi.
Tenkte jeg skulle logge litt jeg og.

18 år, 178 høy og 70 kg tung.
Forord: Startet som de fleste med overkropp inklusiv, med fokus på benk og biceps. Det fungerte greit til det stoppet helt opp etter kort tid. Drev med meningsløs trening i over 1 år før jeg tenkte at jeg skulle skjerpe kostholdet. Når jeg spiste bare for å spise, og ikke for metthetsfølelse og kos begynte fremgangen å komme. Det gikk fremmover en liten stund men det gikk fortsatt treigt, før jeg fikk en ny stopp på fremgangen. Etter mye frem og tilbake kom jeg frem til at jeg reagerer bra på få reps og sett. En treningsøkt kan se f.eks slik ut:

Benk:                         4x4
Bøy:                           5x5
Mark:                         3x5
Bicepscurl:                  4x4
Nedtrekk:                   3x8
Liggende hantelpress: 3x6
Militærpress:              3x6

Trener 90% av gangene helkropp av ren vane.
Ble dårlig trening i sommerferien og gikk ned noen kilo, men kom fort opp igjen. Har økt relativt bra etter sommerferien og styrken er på vei oppover. Er fortsatt svak men håper på å bli sterk en dag. Håper på 100 i bench til jul, men det skal holde hardt.

Slik det ligger ann nå: Bøy   95kg
                                 Benk  90kg
                                 Mark  130kg

Har slitt en del med ryggen så jeg er forsiktig der.
Er interesert i kroppsbyggin og vil med tiden prøve å oppnå formen til Beefcacke på forumet. Kunne tenkt meg litt større guns, men det får en ta som det kommer.

Treningsøktene kommer etterhvert

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: LoggInn`s treningslogg
« #1 : 26. september 2011, 15:48 »
Løp Bip-test på skolen i dag. Fornøyd med å klare 12 runder mtp at styrke er den eneste idretten jeg driver med.

Er planlagt 1RM test på skolen i mårra (skriver journal om egen idrett), men makset for ikke så lenge siden så det er ikke noe å forvente.

Kostholdet kommer senere i kveld.

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: LoggInn`s treningslogg
« #2 : 26. september 2011, 20:46 »
26.09.2011

Måltid:
1: 2 brødskiver
2: Go`morgen yogurt + sjokolademelk
3: Lapskaus med kjøtt + 1L H-melk
4: Kylling og ris + 0,5dl H-melk
6: 10 kapteinkjeks med ridderost og servelat + 0,5dl H-melk

Dårlig med mat i dag. Skal trene i mårra så slenger innpå et siste måltid før sengetid så jeg får litt trykk. Blir vell å gomle peanøttsmør med H-melk og noen grove skiver med rekeost.

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: LoggInn`s treningslogg
« #3 : 28. september 2011, 19:44 »
Dårlig med tid i dag så ble bare benk.

Oppvarming
20x20 kg
10x40 kg
6x60 kg   
4x70 kg

Arbeidssett
4x75 kg
1x80 kg
4x77,5 kg
4x75 kg
1,1,1,1x77,5 kg

Både glad og misfornøyd. Aldri prøvd  77,5 kg for reps før, så var mer et eksperiment for å se om jeg ville klart 4x4 77,5kg. Noe jeg ser jeg ikke ville klart. Bommet totalt på løftebane på 2 løftet på 4 settet, så brukte siste rest av krefter der. Det gjorde at 3 og 4 repetisjonen måtte dras opp av spotter.
Prøvde meg og på nederste Curlstanga på et stativ jeg har slitt med å klare stricht. Etter 1 sett med oppvarming klarte jeg den stricht. Er 20 kg på hver side, så jeg mistenker at stanga veier 12 kg da jeg hadde klart 50 kg med olympisk stang flere ganger før.


http://www.youtube.com/watch?v=ASWGlEK67hc#noexternalembed

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: LoggInn`s treningslogg
« #4 : 29. september 2011, 14:25 »
Forvekslet datoer i dag, så ble triceps og bryst for andre dag på rad. skal ha test i Chin-ups i mårra så ble bare triceps, skuldre og bryst. Håper på å klare 28  Smiley

Benkpress

Oppvarming
10xstang
10x40 kg

Arbeidssett
8x60 kg
6x70 kg
6x70 kg


Smalbenk
6x60 kg
6x60 kg


Militærpress
3x50 kg
6x40 kg
6x40kg



Stående underarmscurl
8x42 kg
8x42 kg


Muscle-ups
4xBW
6xBW


Dips
10xBW
15xBW

Beinpress
10x100 kg
10x100 kg
10x100 kg

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: LoggInn`s treningslogg
« #5 : 29. september 2011, 21:13 »
Her er er et par bilder. Kunne noen fortalt meg hva jeg burde jobbe spessielt med?  Smiley. Jeg vet beina henger langt etter, men har aldri fått meg til å fokusere på beintrening. De skal prioriteres fra nå av.

Kan laste opp noen flere bilder senere hvis ønskelig. Kommer flere med tiden  Smiley

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| skal bli schvææær!
« #6 : 02. oktober 2011, 11:55 »
Jau jau. Trening i mårra i 12-16 tiden. Blir helkropp da jeg er på ferie til vestlands fjell og må betale for hver gang jeg er innom. Skal prøve meg på 77,5 4x4 i benk selv om jeg tviler på at det vil gå. Må nok senke til 75 på siste serie.
Skal fokusere på rygg og skuldre denne økta, så blir vel rundt 4 trekk-øvelser og litt femi sidehev. Prøver å opparbeide meg en grei rygg og skulderbredde.
Beina skal og få kjørt seg. Blir nok til at jeg drar 3x5 100kg i markløft, da jeg ikke er helt god i ryggen ennå.
Mulig jeg trener på safe i odda.

Som en ser å bildene jeg la ut er jeg ikke store karen, men jeg føler jeg ser litt mindre ut enn styrken skulle tilsi. En i klassa mi har dobbelt så stor kasse og visualt større triceps, men jeg presser opp 22,5 kg mer enn han. Litt fustrerende, men det er vell ikke så mye jeg kan gjøre med det annet enn å trene meg større.

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| skal bli schvææær!
« #7 : 03. oktober 2011, 19:45 »
[03.10.11]
Faen!! Så nære, så nære. 77,5 kg 4x4 hadde vært min hadde det ikke vært for en overivrig lillebror som måttte hysjes på. Når jeg hadde gjort ferdig 3 rep på 4 settet måtte jeg si ifra ta han skulle være stille. Dermed forsvaNt alt trykket og det var akuratt at jeg ikke fikk den opp. Neste gang.....

Til informasjon skriver jeg opp vekt pr hantel. En må gange tallet med 2 for å få totalvekt.

Benkpress

Oppvarming
10x20 kg
10x40 kg
4x60 kg
4x70 kg

Arbeidssett   (Grisetung!!)
4x77,5 kg
4x77,5 kg
4x77,5 kg
1, 1, 1, 1x77,5 kg

Nedtrekk   Bredt grep   
8x80 kg
8x80 kg
8x80 kg


Militærpress       (Enda tyngre)
5x50 kg
5x50 kg
5x50 kg
5x50 kg
1, 1, 1, 1, 1

Sittende roing
8x70 kg
8x70 kg
8x70 kg

Triceps pushdown
12x45 kg
12x50 kg
12x50 kg

Hammercurl
8x15 kg
8x15 kg

Incline dumbbell press
6x25 kg  Skammtungt
6x25 kg  Lett
6x25 kg  Lett
 
EZ-bar curl 
10x30 kg
10x30 kg
10x30 kg

Flyes i kabel
12x40 kg
12X40 kg
12x40 kg

Sidehev
8x7 kg
8x7 kg
10x7 kg

Jeg liker å tømme meg helt på trening en sjelden gang. Det tar lang tid men føles digg når en er ferdig.
Til informasjon var både triceps pushdown og flyes i kabel utført på ei maskin der vekte beveger seg halve distansen som håndtaket/ene jeg holder ,så en kan vell egentlig halvere vekta.

Benken føltes bra. Fantastisk følelse å klare de 3 første setta. Det er imidlertidlig veldig tungt for vert sett og det går utøver teknikken. Albuer føres mer til siden mot hodet hvis dere skjønner, når jeg har komt ca halveis. Må terpe teknikk... Siste repitisjonen går neste gang.

Militærpressen var et kapittel for seg selv. Første gang jeg prøver med 50kg for reps, så det var litt overaskende og litt for tungt. Blir spennende å se neste økt. Om jeg tar neste økt rolig for å hente meg skikkelig inn etter økta her vet jeg ikke. Det finner jeg ut under treninga.

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| skal bli schvææær!
« #8 : 06. oktober 2011, 23:15 »
Daens treningsøkt ble litt redusert. Kjente at jeg trente hardt for for noen dager siden, så ble litt lavere intensitet.

Benkpress

Oppvarming
10xStang
10x40 kg
4x 60kg
4x70 kg
1x80 kg
 
Maks
0x95 kg
0x92,5 kg

Arbeidssett
4x77,5 kg
4x77,5 kg
1, 1, 1, 1x77,5 kg
1, 1, 1, 1x77,5 kg

Nedtrekk
8x80 kg
8x80 kg
8x80 kg

Militærpress
1x50 kg
5x45 kg
5x45 kg
5x45 kg
5x45 kg
5x45 kg

Stangcurl
4x40 kg
4x40 kg
4x40 kg
4x40 kg

Triceps Pushdown
10x25 kg
10x25 kg
10x25 kg

Flyes i kabel
6x20 kg
10x15 kg
10x15 kg
10x15 kg


Hadde good feeling i benken. 80 gikk lett. Rett opp som en fjær. Er ikke mer enn 2-3 uker siden 90 kg såvidt gikk opp, men da var 80 tyngre. Lastet på 92,5 kg og lot det stå til. Det var nesten så det gikk. Manglet 3-4 cm så hadde jeg komt over kneika. Ble skuffet over at det ikke gikk. Jeg har klart å få opp vekta de 3 siste gangene jeg har makset, og jeg klarte da å ødelegge streaken med feillasting. Jeg hadde lagt på 2,5 kg skivene istedenfor 1,25 kg. Bestemte meg da for å prøve på det som egentlig var 92,5 kg, men hadde ikke kjangs. Må nevnes at jeg var nærmere ved å klare 95 enn 92,5 så sistnevnte vekt hadde antg gått i dag hvis jeg hadde lastet riktig. De mislykkede maksførsøkene dro mye krefter, og kjente fra sett 1 at 4x4 77,5 kg ikke ville gå.
Militærpressen ble justert ned 5 kg, da jeg kjente en svak smerte ved 50 kg. Ble serier på 45 kg istedenfor.

skal snart teste RM i Bøy, Benk og Mark i forbindelse med et skoleprosjekt, så blir spennende å se om 92,5 kg går opp.

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| skal bli schvææær!
« #9 : 07. oktober 2011, 01:19 »
okay, jeg funderer på noe som vil kreve mye, men kan gi mye.
La oss si at jeg har 92,5 kg i benk nå. Jeg mangler da 7,5kg for å nå målet på 100kg i benk til jul (penisforlenger, men liker personlige mål). Er det potensielt mulig å nå det målet?
Har trent i ca 2 år. 0,5 år seriøst.
179 cm
68 kg

Uten spessiel vektoppgang (sliter med å gå opp) vil det sikkert være ganske uoppnåelig. jeg vil da benke ca 30 kg mer i benk enn kroppsvekta. Dritkult i så måte, men på så kort tid, njaaa.

Det å satse hardt innebærer å følge en matplan til punkt og prikke, legge seg seinest 12, til og med helger og tidlig opp så jeg er opplagt og pigg hele uka. Dette skal pågå i 3 måneder.

Skriv gjerne en begrunnelse i tilegg. Jeg skal logge både treningsøktene og matplan grundig og følge evt tips og råd som kan komme.

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!!
« #10 : 07. oktober 2011, 01:52 »
okay, jeg funderer på noe som vil kreve mye, men kan gi mye.
La oss si at jeg har 92,5 kg i benk nå. Jeg mangler da 7,5kg for å nå målet på 100kg i benk til jul (penisforlenger, men liker personlige mål). Er det potensielt mulig å nå det målet?
Har trent i ca 2 år. 0,5 år seriøst.
179 cm
68 kg

Uten spessiel vektoppgang (sliter med å gå opp) vil det sikkert være ganske uoppnåelig. jeg vil da benke ca 30 kg mer i benk enn kroppsvekta. Dritkult i så måte, men på så kort tid, njaaa.

Det å satse hardt innebærer å følge en matplan til punkt og prikke, legge seg seinest 12, til og med helger og tidlig opp så jeg er opplagt og pikk hele uka. Dette skal pågå i 3 måneder.

Skriv gjerne en begrunnelse i tilegg. Jeg skal logge både treningsøktene og matplan grundig og følge evt tips og råd som kan komme.

Hei !

Ingen som har skrevet ett ord her jo Smiley Om det er mulig, ja... om du greier det er en annen sak. Økte 7,5kg i benk er jo mulig, men det spørs litt på hvor mye feil du gjør nå. Ikke misforstå, sier ikke at du gjør noe feil, poenget er bare at da er det mer å hente på å gjøre ting riktig. Å gå opp i vekt burde gå helt fint for deg, du er jo både høy og lett. Så målet er mulig, men vanskelig...

Skal du få det til, spis mye fremover, tren benk tungt men ha nok hvile + variasjon. Finn ut hvor svakheten din er i benk og jobb med det... Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!!
« #11 : 07. oktober 2011, 11:30 »
Hei !

Ingen som har skrevet ett ord her jo Smiley Om det er mulig, ja... om du greier det er en annen sak. Økte 7,5kg i benk er jo mulig, men det spørs litt på hvor mye feil du gjør nå. Ikke misforstå, sier ikke at du gjør noe feil, poenget er bare at da er det mer å hente på å gjøre ting riktig. Å gå opp i vekt burde gå helt fint for deg, du er jo både høy og lett. Så målet er mulig, men vanskelig...

Skal du få det til, spis mye fremover, tren benk tungt men ha nok hvile + variasjon. Finn ut hvor svakheten din er i benk og jobb med det... Smiley
Takk for svar!  Smiley
De "feilene" jeg gjør er som du påpeker maten. Jeg kan prøve å stappe i meg mer enn jeg gjør nå. Gjør meg ingenting at magerutene forsvinner så lenge jeg blir grovere.

Trener som en ser tungt. Har kjørt 4x4 i noen måneder nå. Jeg øker fortsatt jevnt av det, så jeg fortsetter med 4x4 til det slutter å gi resultater.
Svakheten min i benk er toppen. Når jeg failer på maksforsøk stopper det "langt" over brystkassa. Jeg får stanga langt opp med andre ord. Det var noe helt annet for min far når han trente i sin ungdom. Da gikk det enten opp eller så ble stanga igjen på kassa, så der er han og jeg ulike.

Har litt lengre armer enn kroppshøyden så jeg er ikke akuratt bygd for benk, men jeg gjør det beste utav det. Terper en del teknikk, men løftebanen blir dårligere når jeg skal løfte tungt. Fokuserer en del på å få dratt til meg skuldrene. Det tjener jeg enormt mye på.


Kan prøve å få lagt ut en video av benken iløpet av kommende uke.

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!!
« #12 : 07. oktober 2011, 21:40 »
Takk for svar!  Smiley
De "feilene" jeg gjør er som du påpeker maten. Jeg kan prøve å stappe i meg mer enn jeg gjør nå. Gjør meg ingenting at magerutene forsvinner så lenge jeg blir grovere.

Trener som en ser tungt. Har kjørt 4x4 i noen måneder nå. Jeg øker fortsatt jevnt av det, så jeg fortsetter med 4x4 til det slutter å gi resultater.
Svakheten min i benk er toppen. Når jeg failer på maksforsøk stopper det "langt" over brystkassa. Jeg får stanga langt opp med andre ord. Det var noe helt annet for min far når han trente i sin ungdom. Da gikk det enten opp eller så ble stanga igjen på kassa, så der er han og jeg ulike.

Har litt lengre armer enn kroppshøyden så jeg er ikke akuratt bygd for benk, men jeg gjør det beste utav det. Terper en del teknikk, men løftebanen blir dårligere når jeg skal løfte tungt. Fokuserer en del på å få dratt til meg skuldrene. Det tjener jeg enormt mye på.


Kan prøve å få lagt ut en video av benken iløpet av kommende uke.

Bra Smiley Selv om du trener benk tungt, husk å varier også. Visst du sliter mest på toppen av løftet kan du jo fokusere litt på det, skal ikke se bortifra du kan fort hente noen kilo der. Kjøre endel triceps fremover, som feks mye smalbenk eller benk med kloss...

Du får å lykke til Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!!
« #13 : 07. oktober 2011, 22:51 »
Bra Smiley Selv om du trener benk tungt, husk å varier også. Visst du sliter mest på toppen av løftet kan du jo fokusere litt på det, skal ikke se bortifra du kan fort hente noen kilo der. Kjøre endel triceps fremover, som feks mye smalbenk eller benk med kloss...

Du får å lykke til Smiley

Takk for det!  Smiley
Har nesten aldri trent smalbenk, men liker øvelsen så kan suplemere med den øvelsen, og f.eks triceps pushdown. Holder vell med 1 iso øvelsen når jeg kjører 2 former for benk?

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!!
« #14 : 07. oktober 2011, 23:07 »
Takk for det!  Smiley
Har nesten aldri trent smalbenk, men liker øvelsen så kan suplemere med den øvelsen, og f.eks triceps pushdown. Holder vell med 1 iso øvelsen når jeg kjører 2 former for benk?

Det blir litt vanskelig å svare på, er veldig forskjell fra person til person syntes jeg. Jeg hadde vel visst jeg vært deg feks kjørt 4x4 i vanlig benk som du gjør nå, evt 5x5. Deretter kjørt 3-5 sett med smalbenk også tatt feks litt skråbenk og triceps pushdown/dips på slutten. Men mulig det blir litt mye for deg fort, men venner seg til litt og litt å trene mye. Dips er iallefall en øvelse du burde ta for å bli sterkere i benken, den og smalbenk hjelper deg nok endel Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!