Skrevet av Emne: |LoggInn| 100 i benk... Benkpress og militærpress side 12  (Lest 28139 ganger)

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk... Knebøyfilm side 10
« #150 : 04. april 2012, 14:56 »
Dagens økt gikk greit. Kunne pressa meg mer men det får en ta neste gang  Smiley

Øvelser

Nedtrekk
6x40 kg
6x70 kg
8x85 kg
8x85 kg
10x90 kg

Knebøy
6xStanga
6x40 kg
6x60 kg
5x80 kg  Tungt!
5x80 kg  Lett!
5x80 kg Helt greit.

Stangcurl
6x40 kg
6x40 kg
6x40 kg

Hantelroing
10x30 kg Lett
10x30 kg Lett

Hantelcurl Sakte og kontrolert.
10x15 kg

Chins
20xBW


Ble masse random Chins og Pull-ups gjennom hele økta, samt dragon-flag og noe mer mage. Vet ikke hvorfor, men misliker Pull-ups og Chins, selv om jeg elsket det for 1 år siden. Jeg skal ta 30 Chins i løpet av livet, men da må jeg gidde først. Har ikke økt i reps på 1 år selv om styrken har økt jevnt, trener ikke med mer enn 20 reps lenger. Skal kanskje ta det opp igjen.

Gleder meg til fredag. Skal trene igjen da, og så blir det litt drekking på lørdag som en slags påskefeiring.

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk... Knebøyfilm side 10
« #151 : 10. april 2012, 15:49 »
Knalløkt! Beste pressøkta ever! Var meget tvilende, sov 3 timer i natt selv om jeg la meg 12 og har spist elendig den siste uka. Er hjemme alene og har nesten ikke fått tak i mat.

Øvelser

Benkpress
10xStang
8x50 kg
8x60 kg
2x80 kg

4x90 kg
4x87,5 kg
4x87,5 kg
4x87,5 kg

Militærpress
4x60 kg
5x55 kg
5x55 kg

Flyes med hantler
6x20 kg
6x20 kg
6x20 kg

Dips
12xBW+15 kg
10xBW+15 kg
10xBW+15 kg

Håper jeg får slike økter framover. Ble meget overasket over militærpress og dips. Har ikke prøvd meg på mer enn 10 kg i beltet før tror jeg, og da var det rundt 10 reps. Er svak i triceps, så det var morro. Benken var, om ikke overraskende så meget fornøyelig. 4 reps på 90 har jeg venta lenge på. Jeg klarte 102,5 i benk med 3 reps på 90. Da nærmer jeg meg 105!  Smiley

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: |LoggInn| 100 i benk... Knebøyfilm side 10
« #152 : 10. april 2012, 16:13 »
Knalløkt! Beste pressøkta ever! Var meget tvilende, sov 3 timer i natt selv om jeg la meg 12 og har spist elendig den siste uka. Er hjemme alene og har nesten ikke fått tak i mat.

Øvelser

Benkpress
10xStang
8x50 kg
8x60 kg
2x80 kg

4x90 kg
4x87,5 kg
4x87,5 kg
4x87,5 kg

Militærpress
4x60 kg
5x55 kg
5x55 kg

Flyes med hantler
6x20 kg
6x20 kg
6x20 kg

Dips
12xBW+15 kg
10xBW+15 kg
10xBW+15 kg

Håper jeg får slike økter framover. Ble meget overasket over militærpress og dips. Har ikke prøvd meg på mer enn 10 kg i beltet før tror jeg, og da var det rundt 10 reps. Er svak i triceps, så det var morro. Benken var, om ikke overraskende så meget fornøyelig. 4 reps på 90 har jeg venta lenge på. Jeg klarte 102,5 i benk med 3 reps på 90. Da nærmer jeg meg 105!  Smiley

Men, kjører du med stopp?
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk... Knebøyfilm side 10
« #153 : 10. april 2012, 16:25 »
Men, kjører du med stopp?
Nei, så løftene kan ikke sammenlignes med løftene dine f.eks. Jeg har kjørt med stopp av og til, men det er ubetydelig. Har tenkt tanken på å kjøre benk med skikkelig stopp over en periode, men jeg er ikke styrkeløfter. Men jeg liker å trene litt styrkeløftrettet for det responderer jeg bra på. Tunge baseøvelser og få reps. Skal kanskje kjøre benk med stopp en eller annen gang, men akkurat nå er det sommerformen jeg fokuserer på. Er russetid om 17 dager, noe som resulterer i en periode med elendig form. Får se hva jeg gjør etter det.

Hva tror du jeg presser med 2 ukers fokus på benk med stopp hvis jeg makser 102,5 touch and go?

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: |LoggInn| 100 i benk... Knebøyfilm side 10
« #154 : 10. april 2012, 16:30 »
Nei, så løftene kan ikke sammenlignes med løftene dine f.eks. Jeg har kjørt med stopp av og til, men det er ubetydelig. Har tenkt tanken på å kjøre benk med skikkelig stopp over en periode, men jeg er ikke styrkeløfter. Men jeg liker å trene litt styrkeløftrettet for det responderer jeg bra på. Tunge baseøvelser og få reps. Skal kanskje kjøre benk med stopp en eller annen gang, men akkurat nå er det sommerformen jeg fokuserer på. Er russetid om 17 dager, noe som resulterer i en periode med elendig form. Får se hva jeg gjør etter det.

Hva tror du jeg presser med 2 ukers fokus på benk med stopp hvis jeg makser 102,5 touch and go?

Jeg skjønner Smiley

Jeg ville anbefalt deg å kjøre all benkpress konsekvent med stopp. Grunnen er fordi det gir mer stimulans på bryst musklene. Jeg syns selv det var surt å begynne med det, men tror du fort vender deg til å trene med stopp. Tja, du burde vel klare 90 relativt greit. Vanskelig å si.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk... Knebøyfilm side 10
« #155 : 10. april 2012, 16:43 »
Jeg skjønner Smiley

Jeg ville anbefalt deg å kjøre all benkpress konsekvent med stopp. Grunnen er fordi det gir mer stimulans på bryst musklene. Jeg syns selv det var surt å begynne med det, men tror du fort vender deg til å trene med stopp. Tja, du burde vel klare 90 relativt greit. Vanskelig å si.
Høres ikke dumt ut det. Kasse er noe av det jeg liker å trene mest, og hvis benk med stopp stimulerer mer på brystet kan det være verdt å teste ut. Men det virker surt som du sier, å løfte lettere vekter bare for å stoppe vekta på brystet. Man er vell nesten avhengig av en plan for å øke hvis en kjører benk med stopp? Det første som popper opp i hodet er Dietmar sine programmer.
Hvilken av de er det du kjører?

90 m stopp skal jeg nok klare. Kan teste neste økt  Smiley



Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: |LoggInn| 100 i benk... Knebøyfilm side 10
« #156 : 10. april 2012, 16:54 »
Høres ikke dumt ut det. Kasse er noe av det jeg liker å trene mest, og hvis benk med stopp stimulerer mer på brystet kan det være verdt å teste ut. Men det virker surt som du sier, å løfte lettere vekter bare for å stoppe vekta på brystet. Man er vell nesten avhengig av en plan for å øke hvis en kjører benk med stopp? Det første som popper opp i hodet er Dietmar sine programmer.
Hvilken av de er det du kjører?

90 m stopp skal jeg nok klare. Kan teste neste økt  Smiley




Jeg har fått tilsendt 7 forskjellige programmer av tidligere landslagstreneren. Jeg kan evt. sende deg den jeg kjører over mail?
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk... Knebøyfilm side 10
« #157 : 10. april 2012, 17:03 »
Jeg har fått tilsendt 7 forskjellige programmer av tidligere landslagstreneren. Jeg kan evt. sende deg den jeg kjører over mail?

Gjerne det, sender PM  Smiley

Har forresten film av 4x60kg og 5x55 kg militærpress. Laster opp på youtube i mårra sannsynligvis.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: |LoggInn| 100 i benk... Knebøyfilm side 10
« #158 : 10. april 2012, 17:08 »
Gjerne det, sender PM  Smiley

Har forresten film av 4x60kg og 5x55 kg militærpress. Laster opp på youtube i mårra sannsynligvis.

Jeg syns du skal forbedre teknikken din i knebøy også. Jeg så videoen bak i loggen her, og den var ikke helt som den skulle den teknikken der. Ikke for å være kvass eller noe, men jeg regner med du blir ganske mye sterkere i knebøy dersom du bruker mer tid på teknikk.

- Husk å spenne opp skikkelig og dra inn luft på toppen
- Rett opp ryggen din mer, igjennom hele løftet. Du tok nesten bøy blandet med good morning
- Gå litt dypere

Det er noen små ting du kan gjøre for å få en mye bedre utførelse.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk... Knebøyfilm side 10
« #159 : 10. april 2012, 17:17 »
Jeg syns du skal forbedre teknikken din i knebøy også. Jeg så videoen bak i loggen her, og den var ikke helt som den skulle den teknikken der. Ikke for å være kvass eller noe, men jeg regner med du blir ganske mye sterkere i knebøy dersom du bruker mer tid på teknikk.

- Husk å spenne opp skikkelig og dra inn luft på toppen
- Rett opp ryggen din mer, igjennom hele løftet. Du tok nesten bøy blandet med good morning
- Gå litt dypere

Det er noen små ting du kan gjøre for å få en mye bedre utførelse.
Kritikk mottas med takk, lærer ikke uten. Jeg føler jeg drar inn nok luft, men går kanskje litt langt ned med ryggen som du sier, i good morning-stil. Ironisk nok er jeg den som går dypest av alle jeg trener med, og nesten den eneste som ikke går på tå. Knebøy er teknisk vanskelig, men jeg har prøvd så godt jeg kan å perfeksjonere teknikken min. Om det blir trening i mårra kan jeg filme litt knebøy å prøve å gjøre som du sier. Kan nok også tøye litt hofte for optimal mobilitet.
Du har fått PM`en jeg sendte?

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: |LoggInn| 100 i benk... Knebøyfilm side 10
« #160 : 10. april 2012, 20:08 »
Kritikk mottas med takk, lærer ikke uten. Jeg føler jeg drar inn nok luft, men går kanskje litt langt ned med ryggen som du sier, i good morning-stil. Ironisk nok er jeg den som går dypest av alle jeg trener med, og nesten den eneste som ikke går på tå. Knebøy er teknisk vanskelig, men jeg har prøvd så godt jeg kan å perfeksjonere teknikken min. Om det blir trening i mårra kan jeg filme litt knebøy å prøve å gjøre som du sier. Kan nok også tøye litt hofte for optimal mobilitet.
Du har fått PM`en jeg sendte?

Fikk den, men dro på trening først. Sender om noen minutter.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk... Knebøyfilm side 10
« #161 : 12. april 2012, 14:05 »
Var helt tom før treninga i går, så ble ei dårlig økt. Kroppen er tydeligvis ikke i form etter kyssesyken og halsbetennelse. Spilte innebandy i 10 min, så ble jeg helt kjørt. Klarte ikke puste skikkelig til slutt, beina var helt tomme og jeg var helt på bånn. Jeg synes innebandy er noe av det morsomste vi gjør på idrettslinja, så det er ganske skuffende. Har mye bedre kondis enn det jeg presterte da...

Øvelser

Bicepscurl
8x17,5 kg
8x17,5 kg
8x17,5 kg

1 arms sittende roing i en slags snål maskin
12x60 kg
12x60 kg
12x60 kg

Scottcurl
20x30 kg
18x30 kg
15x30 kg

Lærte i tillegg lillesøster på 15 litt teknikk i benk, hantelpress, pushdown, nedtrekk og bicepscurl. Maser som alle små jenter om at kroppen er så stygg osv, så jeg har fått overtalt henne til å trene styrke og ikke bare det zumbadritet hu er med venninnene på. Skal prøve å få henne til å kjøre knebøy neste gang. Fikk ikke tid til mer.
Edit: Zumba er sikkert bra for kondisjon osv, men det blir ikke smashing beach body av det. knebøy ftw!
Ene dama som jobbet på treningssenteret jeg lærte søstra mi styrketrening på i går begynte plutselig å belære henne mens jeg rettet på teknikken i hantelpress. Da sa jeg bare at hun skulle passe på kunden hun hadde da, siden jeg allerede var i gang. Ble forferdelig irritert...

Er Chins-test på skolen i mårra. 6-er kravet er 17. Det tar jeg lett. Fikk underkjent 2 reps sist test på grunn av en blind fyr som ikke så at jeg retta ut armene. Jeg er nøye på slikt siden jeg liker å utføre alle øvelsene jeg gjør så strict som mulig. Tror jeg stopper på 17 bare for å få 6. Men er formen bra prøver jeg meg på 30. Skulle ikke trent biceps i går, men som sagt betyr skoletesten lite for min del. Så lenge jeg allerede har skolerekorden, hehe.

Utlogget S-.

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 587
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 587

Sv: |LoggInn| 100 i benk... Knebøyfilm side 10
« #162 : 12. april 2012, 14:11 »
http://www.youtube.com/watch?v=5eIa9VeYgRw#noexternalembedv

Noen som kan gi litt korreks på teknikk? Tror jeg lar knærne vandre litt for mye fremover, men har fortsatt mest vekt på knærne. 

Har du treningsrom hjemme du eller? Siden du trener i bar-overkropp? Hvis ikke, hvor er dette treningssenteret? Jeg kunne godt tenke meg å trene der hvor mannfolka trener i baris Grin

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk... Knebøyfilm side 10
« #163 : 12. april 2012, 14:20 »
Har du treningsrom hjemme du eller? Siden du trener i bar-overkropp? Hvis ikke, hvor er dette treningssenteret? Jeg kunne godt tenke meg å trene der hvor mannfolka trener i baris Grin
Hehe, det er på grimo i hardanger, av alle plasser  Tongue. Var på ferie hos mor så ble noen økter på det lokale treningssenteret.Tok knebøy i baris da det ikke var noen andre der, ganske befriende  Smiley
Bare å si ifra hvis du vil ha ei baris økt en eller annen plass Wink

Utlogget S-.

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 587
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 587

Sv: |LoggInn| 100 i benk... Knebøyfilm side 10
« #164 : 12. april 2012, 14:24 »
Hehe, det er på grimo i hardanger, av alle plasser  Tongue. Var på ferie hos mor så ble noen økter på det lokale treningssenteret.Tok knebøy i baris da det ikke var noen andre der, ganske befriende  Smiley
Bare å si ifra hvis du vil ha ei baris økt en eller annen plass Wink

Oi, nå ble det varmt her gitt.... Jeg takker aldri nei til en slik økt  :Smiley >Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!