Skrevet av Emne: |LoggInn| 100 i benk... Benkpress og militærpress side 12  (Lest 28091 ganger)

Utlogget Muskelsmurf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 316

Hvilket treningsprogram kjører du nå?
"I have fought the good fight. I have finished the race, I have kept the faith" - Rocky

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Jeg har plukket ut øvelser jeg liker og som jeg ser på som nødvendige for fremgang. Har delt det opp slik.

Dag 1: Pressøvelser
-Benkpress
-Militærpress
-Flyes
Alternativ tricepsøvelse på slutten, pushdown eller disp for å tyne skuldre, bryst og triceps.

Dag 2: Trekkøvelser
-Nedtrekk
-Stangcurl
-Roing
Alternativ bicepsøvelse på slutten, cabelcurl eller hantelcurl.

Dag 3:
-Knebøy
-Markløft

Det er slik jeg baserer treningsøktene på. Hvis du ser litt i loggen så varierer øvelsene litt, og enkelte ganger slår jeg sammen bein og pressøkta f.eks. Dette skjer på grunn av andre ting som kommer i veien for treninga så jeg må slå sammen økter osv. Jeg kjører for eksempel aldri ei pressøkt på en mandag etter helg, da jeg sover lite og spiser generelt dårligere. Gjør noe hele tiden da. Det er ikke så viktig om økt 1 er på en tirsdag, onsdag, torsdag, fredag så lenge det ikke kræsjer med andre økter og hindringer som kan oppstå i hverdagen.

Økt 1:
Benkpress 4x4
Militærpress: 3x5
Flyes: 3x6/8
Dips: 3x10 BW+10 kg

Økt 2:
Nedtrekk: 3x8
Stangcurl: 3x6/8
Sittende roing: 3x10

Økt 3:
Knebøy 3x5
Markløft 3x5

Det hender jeg dropper markløft eller knebøy på beinøkta av og til, eller kjører de med 2 dagers mellomrom. Som sagt alt etter dagsform og hvordan jeg liker å trene.

Edit: Er trøtt så rota litt. Legger meg nå så jeg i det minste får 6 timers søvn.

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Dagens økt startet bra, men kunne gått bedre utover.

Øvelser

Knebøy
6xStanga
4x40 kg
4x60 kg
2x80 kg
5x90 kg
5x90 kg
5x90 kg

Nedtrekk
10x40 kg
8x70 kg
8x90 kg
8x90 kg
3x90 kg¤
2x90 kg¤
8x90 kg¤

Stangcurl
8x40 kg
8x40 kg
8x40 kg

Knebøyen gikk overraskende greit. Utrolig nok føltes ikke beina slitne, og det var helt fantastisk. Bra trykk gjennom alle setta, men jeg merket at jeg ikke hadde spist, kunne hatt litt mer energi. Men det å ikke føle tretthet var fantastisk.

Nedtrekken var en katastrofe. Meget glad over at jeg klarte 3x8 90 kg, men når jeg skulle ta siste settet hekta ledningen til headsettet seg fast mellom lår og pad så jeg måtte avslutte etter 3 reps. Så klemte mobilen seg mellom lår og pad så jeg kasta av headsett og slang fra meg mobilen før jeg fikk kjørt siste settet skikkelig. Ble sliten her, og fikk ikke dratt stanga så langt ned som jeg ville. Men men, tar det igjen neste gang.
Stangcurlen gikk helt greit.
Nå er det seint så tar senga.

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Logger gårsdagens økt. Den gikk bra, men må ha musikk neste gang. Mista fullstendig fokus når reklamen med "har du hørt historien med de 3 små fisk" kom på den fattige radioen ganske så høyt under ene settet. Begynte å le, helt amatørisk. Skylder på at spotter lo først.
Og takk til amadon som fikk meg til å prøve ei økt med benk m stopp. Denne økta var det touch and go, men styrken var mye bedre nå etter at forrige press-økt var med stopp. Skal ha en del økter der benken er med stopp fremover.

Øvelser

Benkpress
10xStang
10x40 kg
8x60 kg
2x80 kg
4x90 kg Ganske greit
3x90 kg Her ødela radioen settet
3x87,4 kg Bomma totalt på løftebanen på 3 løftet, klarte såvidt ikke siste repitisjonen
4x87,5 kg

Militærpress
2x50 kg
5x57,5 kg
5x55 kg
4x55 kg

Hantelflyes
8x20 kg
8x20 kg

Dips
15xBW


Hoppa rett fra benk til militærpress, så klarte ikke å presse like mye som jeg pleier. Kjipt, men hadde dårlig tid. Fikk i tillegg voldsomt vondt i høyre håndledd under dipsen, så droppa å kjøre mer. Brukte ikke håndleddsbind, må gjøre det konsekvent heretter.


Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Logger gårsdagens økt. Den gikk bra, men må ha musikk neste gang. Mista fullstendig fokus når reklamen med "har du hørt historien med de 3 små fisk" kom på den fattige radioen ganske så høyt under ene settet. Begynte å le, helt amatørisk. Skylder på at spotter lo først.
Og takk til amadon som fikk meg til å prøve ei økt med benk m stopp. Denne økta var det touch and go, men styrken var mye bedre nå etter at forrige press-økt var med stopp. Skal ha en del økter der benken er med stopp fremover.

Øvelser

Benkpress
10xStang
10x40 kg
8x60 kg
2x80 kg
4x90 kg Ganske greit
3x90 kg Her ødela radioen settet
3x87,4 kg Bomma totalt på løftebanen på 3 løftet, klarte såvidt ikke siste repitisjonen
4x87,5 kg

Militærpress
2x50 kg
5x57,5 kg
5x55 kg
4x55 kg

Hantelflyes
8x20 kg
8x20 kg

Dips
15xBW


Hoppa rett fra benk til militærpress, så klarte ikke å presse like mye som jeg pleier. Kjipt, men hadde dårlig tid. Fikk i tillegg voldsomt vondt i høyre håndledd under dipsen, så droppa å kjøre mer. Brukte ikke håndleddsbind, må gjøre det konsekvent heretter.



Cheesy
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Da er det lillehammer i mårra! Landstreff for russ 2012, fy faen jeg gleder meg!  Cheesy  Blir helt vilt!
Prøvde ei trening her om dagen men fikk sjukt vondt i hodet så dropper treninga til etter 17 mai. Er drekking omtrent hver dag så har promille 24/7. Har blitt en god del mer ripped. Alkohol og chessburgere er en kombi man går lei etterhvert, men går med en del penger der det trengs.
De festene man har vært på før er ingenting i forhold til de festene som jeg har vært på som russ, og det er bare lokalfester spredt med jungeltrommer. Kongler her og kongler der, noen danser oppå bilen, noen danser til de ligger. Dette blir de råeste ukene i mitt liv!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!