Skrevet av Emne: Norges sterkeste i markløft  (Lest 27461 ganger)

Utlogget xTitanx

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #30 : 07. oktober 2011, 00:23 »
Fascinerer meg hvor mye mange styrkeløftere snakker og tenker på doping. Skjønner ikke helt greia hehe

Har fascinert meg over det samme!
Power Bodybuilding!

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #31 : 07. oktober 2011, 00:27 »

Det har ganske mye med saken å gjøre, skal vedde på at hvis jeg hadde vært grovdopa skulle jeg hatt 350kg i mark innen kort tid.


Så siden du mener at du skulle tatt 350 i mark hvis du hadde dopet deg.

mye er det du mener cyc skulle dratt med dop?: )
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #32 : 07. oktober 2011, 00:33 »
Mener bare at det fascinerer meg, burde vel egentlig ikke vært sånn spør du meg. Når målet til styrkeløft er å bli sett på som en helt ren idrett (noe jeg er ganske sikker på at det er) blir det feil at det er denne gruppen som snakker mest om det
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #33 : 07. oktober 2011, 00:37 »
Fascinerer meg hvor mye mange styrkeløftere snakker og tenker på doping. Skjønner ikke helt greia hehe

Det handler vel om at man stadig vekk blir direkte sammenlignet med dopere(Uten at noen ting om doping blir tatt høyde for eller nevnt), og dermed sett på som feite, svake mennesker som ikke kan løfte noen ting uten drakter og skjorter.

Det handler kanskje om at man trener blodseriøst, hver dag og prøve å perfeksjonere alt fra teknikk til bevegelighet, legge ned vel så mye innsats eller kanskje mer enn de som bruker. Men fortsatt bli sett på som kakemonstre som ikke klarer å dra 350kg i mark etter 4-5 år med trening.

Men om man faktisk hadde spilt med samme regler så ville kanskje ting sett anderledes ut

Jeg er ikke ute etter noen dopingdebatt, det er det nok av her, men å si at du ikke forstår er å leke dum
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #34 : 07. oktober 2011, 00:39 »
Mener bare at det fascinerer meg, burde vel egentlig ikke vært sånn spør du meg. Når målet til styrkeløft er å bli sett på som en helt ren idrett (noe jeg er ganske sikker på at det er) blir det feil at det er denne gruppen som snakker mest om det

Nei dette blir feil. Tror du at sporten vår hadde vært bedre om alle hadde holdt kjeft, ala strongman/bygging?

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #35 : 07. oktober 2011, 00:40 »
Så siden du mener at du skulle tatt 350 i mark hvis du hadde dopet deg.

mye er det du mener cyc skulle dratt med dop?: )

La oss si at jeg kunne dratt 320, så vil jeg påstå at hvis jeg hadde grovdopa meg de siste fire årene så skulle det fint gått, ja. 40kgs økning med ulovlige preparater over fire år, burde nærmest vært et minimum, så 350 hadde ikke vært så alt for langt unna nei Wink

Han skulle fint dratt over 400 i mark.

Mener bare at det fascinerer meg, burde vel egentlig ikke vært sånn spør du meg. Når målet til styrkeløft er å bli sett på som en helt ren idrett (noe jeg er ganske sikker på at det er) blir det feil at det er denne gruppen som snakker mest om det

Mottoet "Sterk, Blid og Dopingfri" er et motto som blir brukt i sammenheng med styrkeløftere og personlig har jeg sterke holdninger mot doping og ettersom det er mange uvitende i verden velger jeg å gjøre de klar over at de ikke må tro på alt de ser innenfor trening da det er mye rart som folk velger å ha i seg av preparater. Jeg syntes heller ikke dopa løftere/utøvere fortjener medieomtale eller noe som helst annet.. Det er også mange som ikke er helt 100% klar over forskjellen mellom strongman/vektløfting/bodybuilding/styrkeløft og da velger jeg å vise det så enkelt som at vi tar avstand fra ulovlige midler
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #36 : 07. oktober 2011, 00:45 »
Ikke tolk meg feil. Eneste jeg mente var at jeg syns det er vel mange som skal nevne det i så og si alle tråder som har med styrke å gjøre. Så vidt jeg veit er alle oss som er i toppen i vektklasser i strongman rene, men vi skriver ikke på Tf hver gang noen som ikke er rene løfter bra. Syns det skal holde med at dere gjennom intervjuer og antidopingkampanjer i idretten skal få frem budskapet
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #37 : 07. oktober 2011, 00:47 »
La oss si at jeg kunne dratt 320, så vil jeg påstå at hvis jeg hadde grovdopa meg de siste fire årene så skulle det fint gått, ja. 40kgs økning med ulovlige preparater over fire år, burde nærmest vært et minimum, så 350 hadde ikke vært så alt for langt unna nei Wink

Han skulle fint dratt over 400 i mark.

Mottoet "Sterk, Blid og Dopingfri" er et motto som blir brukt i sammenheng med styrkeløftere og personlig har jeg sterke holdninger mot doping og ettersom det er mange uvitende i verden velger jeg å gjøre de klar over at de ikke må tro på alt de ser innenfor trening da det er mye rart som folk velger å ha i seg av preparater. Jeg syntes heller ikke dopa løftere/utøvere fortjener medieomtale eller noe som helst annet.. Det er også mange som ikke er helt 100% klar over forskjellen mellom strongman/vektløfting/bodybuilding/styrkeløft og da velger jeg å vise det så enkelt som at vi tar avstand fra ulovlige midler


men nå har du ikke 320 så hva er poenget ditt? du skreiv at du skulle dratt 350 innen kort tid

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #38 : 07. oktober 2011, 00:50 »
Ikke tolk meg feil. Eneste jeg mente var at jeg syns det er vel mange som skal nevne det i så og si alle tråder som har med styrke å gjøre. Så vidt jeg veit er alle oss som er i toppen i vektklasser i strongman rene, men vi skriver ikke på Tf hver gang noen som ikke er rene løfter bra. Syns det skal holde med at dere gjennom intervjuer og antidopingkampanjer i idretten skal få frem budskapet

Det er vel ingen mistenker den gjengen som driver på utenfor åpen vektlklasse i strongman Grin

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #39 : 07. oktober 2011, 00:55 »
Ikke tolk meg feil. Eneste jeg mente var at jeg syns det er vel mange som skal nevne det i så og si alle tråder som har med styrke å gjøre. Så vidt jeg veit er alle oss som er i toppen i vektklasser i strongman rene, men vi skriver ikke på Tf hver gang noen som ikke er rene løfter bra. Syns det skal holde med at dere gjennom intervjuer og antidopingkampanjer i idretten skal få frem budskapet

Jeg bare forklarer hvordan jeg ser en vanlig tråd utvikle seg, du skriver at styrkeløfterne som regel drar inn doping. Og som jeg skrev har det som regel vært en sammenligning i forkant.
Og da ser jeg ikke noe galt i å nevne det. Men at de fleste har en forståelse for hvem som gjør hva er jeg ganske sikker på, så jeg har begrenset meg i TFs dopdebatter i det siste.

Er det en ting jeg skulle ønsket mer av i noen miljøer, så hadde det vært mer åpenhet og ærlighet. Det hadde løst mye, og jeg tror ikke man hadde mistet noe respekt av den grunn

Det tviler jeg ikke på, og det har jeg skrevet mange ganger. Jeg har veldig stor respekt for de som holder seg rene i f.eks strongman eller bygging som ikke har noe testsystem
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #40 : 07. oktober 2011, 00:55 »

men nå har du ikke 320 så hva er poenget ditt? du skreiv at du skulle dratt 350 innen kort tid

Syntes du 40kgs økning på 4år med grovdoping og alt av sjukeste preparater ville vært en for høy økning?
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #41 : 07. oktober 2011, 01:00 »
jeg er rein, jeg sverger!
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #42 : 07. oktober 2011, 01:20 »
Syntes du 40kgs økning på 4år med grovdoping og alt av sjukeste preparater ville vært en for høy økning?

nå har jg liten peiling på sånne ting, men det høres fult mulig ut ihvertfall.

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #43 : 07. oktober 2011, 09:02 »
[
Det eg blir mest fasinert av når det gjeld dopingklovnar er kor utruleg svak det går an å være til tross for at du er;

1. Stor som eit fjell
2. Trøkker rævva full av dritt som tar livet av deg og endå verre; Påfører samfunnet ei rekkje med kostnader på grunn av at kroppen faller sammen som eit korthus etter nokre år.


Eg stemmer for dopingklovnenasedagen. Alle som brukar eller har brukt doping må gå med klovnenase ein heil dag.


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #44 : 07. oktober 2011, 15:06 »
[
Det eg blir mest fasinert av når det gjeld dopingklovnar er kor utruleg svak det går an å være til tross for at du er;

1. Stor som eit fjell
2. Trøkker rævva full av dritt som tar livet av deg og endå verre; Påfører samfunnet ei rekkje med kostnader på grunn av at kroppen faller sammen som eit korthus etter nokre år.


Eg stemmer for dopingklovnenasedagen. Alle som brukar eller har brukt doping må gå med klovnenase ein heil dag.



nå finnes vel allerde rødnesedagen? hehe

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!