Skrevet av Emne: Norges sterkeste i markløft  (Lest 27540 ganger)

Utlogget Aimen91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #45 : 07. oktober 2011, 15:23 »


En ting jeg er lei av å høre er at "I stykeløft blir vi testet så derfor er vi dopingfri".

Selvfølgelig er det 100 ganger bedre enn ingen doping testing, men det er slettes ingen garanti.

Tipper Marion Jones hadde en god bunke med papir som bevis på at hun var dopingfri, Men se hva som kom frem i 2007 alikevell.


Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #46 : 07. oktober 2011, 15:26 »
[
Det eg blir mest fasinert av når det gjeld dopingklovnar er kor utruleg svak det går an å være til tross for at du er;

1. Stor som eit fjell
2. Trøkker rævva full av dritt som tar livet av deg og endå verre; Påfører samfunnet ei rekkje med kostnader på grunn av at kroppen faller sammen som eit korthus etter nokre år.

Eg stemmer for dopingklovnenasedagen. Alle som brukar eller har brukt doping må gå med klovnenase ein heil dag.

Vi har jo allerede store fjell, eller skal jeg si feite fjell som løper rundt i en klovnedrakt for å få opp noen kg ekstra. Bedre kjent som en "idrett" som de kaller styrkeløft. Klovnedagen bør jo hedre dem.

Må også si at hvis du virkelig mener at doperne er det største samfunnsproblemet for den norske stat, da fortjener du en hel dag med heder og ære. Åretstullingdag blir feiret i år for å hylle BadBoy

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #47 : 07. oktober 2011, 15:39 »

En ting jeg er lei av å høre er at "I stykeløft blir vi testet så derfor er vi dopingfri".

Selvfølgelig er det 100 ganger bedre enn ingen doping testing, men det er slettes ingen garanti.

Tipper Marion Jones hadde en god bunke med papir som bevis på at hun var dopingfri, Men se hva som kom frem i 2007 alikevell.



Det vil jo alltid være utskudd, som regel folk som trener i en styrkeløftklubb men ikke konkurrerer aktivt, det har vel ikke blitt tatt noen landslagsløftere siden Sturla Davidsen(Rett meg om jeg tar feil). Altså over 20 år siden, og ettersom det er landslagsløfterne som blir testet mest, er jo det et ganske standhaftig argument spør du meg.

Edit: Jeg har blitt gjort oppmerksom at det er 3 landslagsløftere som ble tatt etter Sturla i 87 og 88, bla Steinar Fredheim. Men det er altså da 23 år siden siste landslagsløfter ble tatt, det er en ganske bra statestikk Smiley
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #48 : 07. oktober 2011, 16:53 »
Syntes du 40kgs økning på 4år med grovdoping og alt av sjukeste preparater ville vært en for høy økning?

40kg? :p bare synsa over hva som stod her. står at du har 245 imark, 245-320 er en del mer enn 40kg, eellerhva mener du.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #49 : 07. oktober 2011, 17:17 »
Det vil jo alltid være utskudd, som regel folk som trener i en styrkeløftklubb men ikke konkurrerer aktivt, det har vel ikke blitt tatt noen landslagsløftere siden Sturla Davidsen(Rett meg om jeg tar feil). Altså over 20 år siden, og ettersom det er landslagsløfterne som blir testet mest, er jo det et ganske standhaftig argument spør du meg.


Ikke veldig vanskelig å dope i styrkeløft så lenge man ikke er på toppnivå nei. Det ser jeg på klubben der jeg trener. Har ikke vært noe testing der på leenge tror jeg.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #50 : 07. oktober 2011, 17:19 »
Det vil jo alltid være utskudd, som regel folk som trener i en styrkeløftklubb men ikke konkurrerer aktivt, det har vel ikke blitt tatt noen landslagsløftere siden Sturla Davidsen(Rett meg om jeg tar feil). Altså over 20 år siden, og ettersom det er landslagsløfterne som blir testet mest, er jo det et ganske standhaftig argument spør du meg.

generelt i styrkeløft i norge da?

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #51 : 07. oktober 2011, 17:36 »
Ikke veldig vanskelig å dope i styrkeløft så lenge man ikke er på toppnivå nei. Det ser jeg på klubben der jeg trener. Har ikke vært noe testing der på leenge tror jeg.
Hvis ingen i klubben er på toppnivå og ingen deltar noe særlig i konkurranser eller ikke øker spesielt mye på totalen så har du nok rett i at det kan være lett å dope, men hvis man da doper så vil ikke dopen ha spesielt god virkning heller. Det er nemlig slik at selv om ADN tester hvem som helst og nobodies hvis de først er på testeraid, så tester de som regel mest der det er landsalgsløftere til stede. Hvis det er noen som har meget god framgang så kommer ADN på dagen. Vi løftere passer også på hverandre. Miljøet er veldig samlet og godt og man skal virkelig være noe for seg selv om man velger å dope i en klubb fullt av dopingmotstandere. Og hvis vi merker noen har usedvanlig god framgang så står vi fritt til å tipse ADN også. Jeg har selv tipset én gang og vet om flere andre som har tipset. Den jeg tipset om tok jeg sannsynligvis feil om, han gjorde rett og slett bare en god jobb og lurte meg med sin gode innsats Smiley Poenget er at hvis det finnes tvilstilfeller så kommer ADN umiddelbart. Selv har jeg ikke blitt testet på flere år nå, men det er en grunn til det også ; de har ikke forsått hva * i protokollen betyr Wink
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #52 : 07. oktober 2011, 17:44 »
Hvis ingen i klubben er på toppnivå og ingen deltar noe særlig i konkurranser eller ikke øker spesielt mye på totalen så har du nok rett i at det kan være lett å dope, men hvis man da doper så vil ikke dopen ha spesielt god virkning heller. Det er nemlig slik at selv om ADN tester hvem som helst og nobodies hvis de først er på testeraid, så tester de som regel mest der det er landsalgsløftere til stede. Hvis det er noen som har meget god framgang så kommer ADN på dagen. Vi løftere passer også på hverandre. Miljøet er veldig samlet og godt og man skal virkelig være noe for seg selv om man velger å dope i en klubb fullt av dopingmotstandere. Og hvis vi merker noen har usedvanlig god framgang så står vi fritt til å tipse ADN også. Jeg har selv tipset én gang og vet om flere andre som har tipset. Den jeg tipset om tok jeg sannsynligvis feil om, han gjorde rett og slett bare en god jobb og lurte meg med sin gode innsats Smiley Poenget er at hvis det finnes tvilstilfeller så kommer ADN umiddelbart. Selv har jeg ikke blitt testet på flere år nå, men det er en grunn til det også ; de har ikke forsått hva * i protokollen betyr Wink

men som sagt noe tester er da langt bedre enn ingen:)Smiley Jeg tror ikke dette er dumt om dette også kan komme på treningssentre også med tia, men blir nok bare de store kjedene så jeg tror virkingen av dette er minimal. Hva mener du, einar?Smiley evt dere?Smiley

EmyR

  • Gjest
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #53 : 07. oktober 2011, 17:50 »
men som sagt noe tester er da langt bedre enn ingen:)Smiley Jeg tror ikke dette er dumt om dette også kan komme på treningssentre også med tia, men blir nok bare de store kjedene så jeg tror virkingen av dette er minimal. Hva mener du, einar?Smiley evt dere?Smiley

Tja, kommer an på hvordan en ser det. Mange som bruker disse sjeldne dopingtestene for kamuflasje for å fremstå som dopingfri.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #54 : 07. oktober 2011, 17:54 »
Tja, kommer an på hvordan en ser det. Mange som bruker disse sjeldne dopingtestene for kamuflasje for å fremstå som dopingfri.

det var å en tanke jg ikke hadde tenk på. Men jeg tror ihvertfall skal man få vekk doping må man kjøre knallhardt på det.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #55 : 07. oktober 2011, 20:27 »
Hvis ingen i klubben er på toppnivå og ingen deltar noe særlig i konkurranser eller ikke øker spesielt mye på totalen så har du nok rett i at det kan være lett å dope, men hvis man da doper så vil ikke dopen ha spesielt god virkning heller. Det er nemlig slik at selv om ADN tester hvem som helst og nobodies hvis de først er på testeraid, så tester de som regel mest der det er landsalgsløftere til stede. Hvis det er noen som har meget god framgang så kommer ADN på dagen. Vi løftere passer også på hverandre. Miljøet er veldig samlet og godt og man skal virkelig være noe for seg selv om man velger å dope i en klubb fullt av dopingmotstandere. Og hvis vi merker noen har usedvanlig god framgang så står vi fritt til å tipse ADN også. Jeg har selv tipset én gang og vet om flere andre som har tipset. Den jeg tipset om tok jeg sannsynligvis feil om, han gjorde rett og slett bare en god jobb og lurte meg med sin gode innsats Smiley Poenget er at hvis det finnes tvilstilfeller så kommer ADN umiddelbart. Selv har jeg ikke blitt testet på flere år nå, men det er en grunn til det også ; de har ikke forsått hva * i protokollen betyr Wink


Trener 2stk der som har vært eller er på landslaget. Han ene er jeg ganske sikker på at fortsatt er det. Men han blir vel sikkert testet på andre landslagssamlinger eller lignende, vet ikke hvordan dette fungerer.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #56 : 07. oktober 2011, 20:44 »

Trener 2stk der som har vært eller er på landslaget. Han ene er jeg ganske sikker på at fortsatt er det. Men han blir vel sikkert testet på andre landslagssamlinger eller lignende, vet ikke hvordan dette fungerer.
Hva heter de?
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #57 : 07. oktober 2011, 20:47 »
Lars Dalby Markussen og Hans Erik Folkeseth.

Beskylder ikke dem for doping eller noe nå, på ingen måte.. bare så det er sagt. Tongue Bare nevner hvordan det er der jeg trener.

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #58 : 07. oktober 2011, 20:54 »
Ok.

Jeg liker veldig godt Treningsforum.

Jeg har stor respekt for dopingfrie utøvere som styrkeløftere. Dere bedriver en sport som det står respekt av.

Fulgte dere som var i Canada under Vm. Leser det som blir skrevet av dere her på tf og det som kommer i media.
Hadde det ikke vært for Mr loco Gilberg (i positiv forstand) og  fasiten hadde jeg ikke vist hva styrkeløft er.

Men enkelte av dere går igjen på tråder her på tf, doping doping doping.
Det blir litt kjedsomt i lengden, da tråder som dette ofte ender opp med: nei det er ikke rett. Han kan være dopa, eller er dopa.

Det må da være lov til å diskutere tunge løft uten at dere MÅ komme og forsure tråden? De fleste som leser her inne og er litt oppegående er klar over det.

MEN det er ikke derfor tråden ble startet.

Så beklager styrkeløftere, jeg respekterer dere i bøtter og spann. Men det blir litt sutrete i lengden.
Dette  er ikke styrkeløftforum, men treningsforum.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle styrkeløftere, men noen av dere går igjen her på tf.


Smil med det smilet du har.

Utlogget kjellalrich

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #59 : 07. oktober 2011, 21:09 »
styrkeløftere kan vel proppe seg ganske fulle av igf og hgh osv? ikke det at jeg tror mange gjør det men muligheten for det er vel der?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!