Skrevet av Emne: Norges sterkeste i markløft  (Lest 27551 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #60 : 07. oktober 2011, 21:44 »
Det jeg ikke liker med TF, er hvordan alle mulige som ikke en gang er medlem i NSF skal ha en mening om hvordan ting gjøres i idretten styrkeløft..

Nå ligger forøvrig denne tråden i styrkeløft-seksjonen av Treningsforum.

Utlogget *Brutus*

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 033
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 033

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #61 : 07. oktober 2011, 21:45 »
Siden denne tråden ble startet i styrkeløft delen av forumet går jeg ut fra at det er norges sterkeste markløft innen styrkeløft dere er ute etter.
Vil tro dere finner det dere leter etter på styrkeloft.no under resultater. Wink

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #62 : 07. oktober 2011, 21:53 »
Det jeg ikke liker med TF, er hvordan alle mulige som ikke en gang er medlem i NSF skal ha en mening om hvordan ting gjøres i idretten styrkeløft..

Nå ligger forøvrig denne tråden i styrkeløft-seksjonen av Treningsforum.

med den tankegangen der så blir det hvertfall ingen større idrett ^^  eller hvertfall ingen mer tilskuere.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget kjellalrich

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #63 : 07. oktober 2011, 21:56 »
med den tankegangen der så blir det hvertfall ingen større idrett ^^  eller hvertfall ingen mer tilskuere.

agree, de er sære

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #64 : 07. oktober 2011, 21:59 »
Siden denne tråden ble startet i styrkeløft delen av forumet går jeg ut fra at det er norges sterkeste markløft innen styrkeløft dere er ute etter.
Vil tro dere finner det dere leter etter på styrkeloft.no under resultater. Wink
Dårlig research av meg. Beklager det.

Men fortsatt så er det noe som går igjen i andre tråder. Men da er det flere styrkeløftere som leser det , ikke dumt bare det. Men nok syting fra meg, så nå er det madammen som skal prioriteres.

Hej då.
Smil med det smilet du har.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #65 : 07. oktober 2011, 22:00 »
generelt i styrkeløft i norge da?

Som sagt har de få dopingsakene som har vært de siste årene veldig sjeldent hatt med bedre utøvere å gjøre, som regel er det hobbymosjonister som er medlem i styrkeløftklubb for å få trent med bra utstyr. Men i ny og ne blir det tatt en løfter

Dere som betviler testingen i styrkeløft, sjekk statestikken på ADN sine sider så ser dere at styrkeløft er den idretten som har desidert mest testing.

Nå er det jo også tatt i brukt testsyster mot veksthormoner, men jeg er klar over at man har et veldig lite vindu for å få en positiv test.
Men i vår idrett er det ikke mye penger å tjene, jeg ser ikke helt hvem som gidder å ta opp lån for å kjøpe designerdop, og ikke tjene noe på det

De årene jeg har holdt på har jeg blitt kjent med nær og fjern del av styrkeløft-Norge, det er en veldig sterk antidopingholdning i hele organisasjonen, fra topp til klubbnivå. Det er blitt brukt mye penger på nettopp dette, for å forebygge og for å skape en dopingfri idrett. Å si at det sikkert er mange som kamuflerer seg bak en rekke antall negative tester blir for meg fjernt. Men det er nok fordi jeg kjenner miljøet, mens de som sier slikt sitter på andre siden av gjerdet.

Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #66 : 07. oktober 2011, 22:05 »
Det jeg ikke liker med TF, er hvordan alle mulige som ikke en gang er medlem i NSF skal ha en mening om hvordan ting gjøres i idretten styrkeløft..

Nå ligger forøvrig denne tråden i styrkeløft-seksjonen av Treningsforum.

Det må da være lov for utenforstående å diskutere. Bra vi har yttringsfrihet.

Skal man irritere seg over de som ikke har prøvd fotball eller ikke er medlem av et fotball forbund skal ha en mening om spillere eller taktikk? Da har en mye å irritere seg over, det finnes mange fans som gjerne vil ha en mening med i gamet, selv om de ikke kjenner til fotballen best.
Samme med styrkeløft, mange fans som gjerne liker å synse og diskutere.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #67 : 07. oktober 2011, 22:16 »
Det må da være lov for utenforstående å diskutere. Bra vi har yttringsfrihet.

Skal man irritere seg over de som ikke har prøvd fotball eller ikke er medlem av et fotball forbund skal ha en mening om spillere eller taktikk? Da har en mye å irritere seg over, det finnes mange fans som gjerne vil ha en mening med i gamet, selv om de ikke kjenner til fotballen best.
Samme med styrkeløft, mange fans som gjerne liker å synse og diskutere.

Hvor er alle disse såkalte fansene på NM i styrkeløft? Poenget er at når man totalt mangler innsikt i hvordan idretten fungerer så blir det dumt å sitte på sidelinjen og klage.

Alle har prøvd å spille en fotballkamp, på et eller annet plan.. langt i fra alle har prøvd styrkeløft i konkurranseform.

Det er forsåvidt et poeng at vi nok kunne vært flinkere til å ta hensyn til tilskuere i styrkeløft, for å gjøre sporten mer publkumsvennlig. Det er jeg enig i.

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #68 : 07. oktober 2011, 22:32 »
Hvor er alle disse såkalte fansene på NM i styrkeløft? Poenget er at når man totalt mangler innsikt i hvordan idretten fungerer så blir det dumt å sitte på sidelinjen og klage.

Alle har prøvd å spille en fotballkamp, på et eller annet plan.. langt i fra alle har prøvd styrkeløft i konkurranseform.

Det er forsåvidt et poeng at vi nok kunne vært flinkere til å ta hensyn til tilskuere i styrkeløft, for å gjøre sporten mer publkumsvennlig. Det er jeg enig i.

Det er vel mere en diskusjon vi bedriver enn direkte klaging. Hva er det vi klager på?

Det vil jo aldri være alle fans som deltar på event eller arrangementer, slik som sofavelgerne i politikken. Men kanskje styrkeløft har et potensiale og forbedre her..

"Alle har prøvd å spille en fotballkamp, på et eller annet plan.. langt i fra alle har prøvd styrkeløft i konkurranseform."

Så de som har spilt fotball på hobbybasis har rett til å uttale seg og bidra i diskusjoner, men de som ikke har løftet mark osv har ikke rett til det? med mindre de har vært medlem i klubb og drevet med det "profesjonelt"

Jeg kan bare snakke ut fra mitt tilfelle, og jeg leser artikler om styrkeløft, hvordan noen deltakere klarer seg fordi jeg er interessert i det. Selv om jeg ikke har så mye erfaring fra sporten men bidrar i en diskusjon, der søkelyset er dop og negativitet så diskuterer jeg ikke for å hakke ned på sporten Smiley jeg vet ikke om det kanskje kan virke sånn?
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #69 : 07. oktober 2011, 22:33 »
Norges sterkeste i markløft er helt sikkert en helt utrent bonde på 70kg som har jobbet hardt hele livet og drar 600kg på første forsøk. Men klart bønder drikker jo mye melk og det er jo helt klart likestillt med doping Angry
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #70 : 07. oktober 2011, 22:49 »
Det er vel mere en diskusjon vi bedriver enn direkte klaging. Hva er det vi klager på?

Det vil jo aldri være alle fans som deltar på event eller arrangementer, slik som sofavelgerne i politikken. Men kanskje styrkeløft har et potensiale og forbedre her..

"Alle har prøvd å spille en fotballkamp, på et eller annet plan.. langt i fra alle har prøvd styrkeløft i konkurranseform."

Så de som har spilt fotball på hobbybasis har rett til å uttale seg og bidra i diskusjoner, men de som ikke har løftet mark osv har ikke rett til det? med mindre de har vært medlem i klubb og drevet med det "profesjonelt"

Jeg kan bare snakke ut fra mitt tilfelle, og jeg leser artikler om styrkeløft, hvordan noen deltakere klarer seg fordi jeg er interessert i det. Selv om jeg ikke har så mye erfaring fra sporten men bidrar i en diskusjon, der søkelyset er dop og negativitet så diskuterer jeg ikke for å hakke ned på sporten Smiley jeg vet ikke om det kanskje kan virke sånn?

Det er ikke deg personlig jeg sikter til.

Men ja, tidvis virker det som om folk hakker uten å egentlig helt forstå hva det dreier seg om. Alt i fra mangelfull innsikt i antidopingsystemet, reglementet for utstyr og utførelse, praktiske detaljer rundt arrangement etc.

Så er det også kjipt, som Bergan har nevnt her tidligere, å stadig vekk bli sammenlignet med utøvere i feks. strongman når det kommer til prestasjoner.. når man trener hardt, mye og dopingfritt over lang tid.

Ettersom jeg ikke har helt konkrete eksempler å vise til lar jeg det være med det.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #71 : 07. oktober 2011, 23:09 »
Som sagt har de få dopingsakene som har vært de siste årene veldig sjeldent hatt med bedre utøvere å gjøre, som regel er det hobbymosjonister som er medlem i styrkeløftklubb for å få trent med bra utstyr. Men i ny og ne blir det tatt en løfter

Dere som betviler testingen i styrkeløft, sjekk statestikken på ADN sine sider så ser dere at styrkeløft er den idretten som har desidert mest testing.

Nå er det jo også tatt i brukt testsyster mot veksthormoner, men jeg er klar over at man har et veldig lite vindu for å få en positiv test.
Men i vår idrett er det ikke mye penger å tjene, jeg ser ikke helt hvem som gidder å ta opp lån for å kjøpe designerdop, og ikke tjene noe på det

De årene jeg har holdt på har jeg blitt kjent med nær og fjern del av styrkeløft-Norge, det er en veldig sterk antidopingholdning i hele organisasjonen, fra topp til klubbnivå. Det er blitt brukt mye penger på nettopp dette, for å forebygge og for å skape en dopingfri idrett. Å si at det sikkert er mange som kamuflerer seg bak en rekke antall negative tester blir for meg fjernt. Men det er nok fordi jeg kjenner miljøet, mens de som sier slikt sitter på andre siden av gjerdet.



Hvordan mener du man kan få en renere idrett generelt innen styrketrening? (ikke bare styrkeløft, vektløfting og andre idretter hvor det er ett bra testsytem) Ingen tvil om at dette er utbredt på gymmene rundt forbi.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #72 : 07. oktober 2011, 23:17 »
Hvordan mener du man kan få en renere idrett generelt innen styrketrening? (ikke bare styrkeløft, vektløfting og andre idretter hvor det er ett bra testsytem) Ingen tvil om at dette er utbredt på gymmene rundt forbi.

Det har jeg ikke så mange meninger om, det gjør meg ingenting at det finnes hobbybolere rundt om på diverse gym, sålenge de har satt seg inn i hva de driver med og ikke er 16 år.

Men om man skulle prøvd å få has på bruken rundt omkring ville vel første steg vært å kriminalisere dopet, det vil nok skremme vekk ganske mange
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #73 : 08. oktober 2011, 02:45 »
40kg? :p bare synsa over hva som stod her. står at du har 245 imark, 245-320 er en del mer enn 40kg, eellerhva mener du.

Jeg ville ha et åpenbart svar på at man lett kan øke minst 40kg med grovdoping av alle typer gjennom over 4 år, sett i forhold til marken min slik den står nå blir ikke det helt korrekt ettersom jeg ikke har trent skadefritt, men finnes andre løftere i min klasse som gjør rundt 280 i mark og da kan man legge på da min. 40kg så blir det 320, ser du tankegangen?

Ang. diskusjonen om ytringer rundt styrkeløft, så syntes jeg personer helt klart har rett og kommer alltid til å kommentere en idrett uavhengig av hvor lite/mye man kan, men når man ikke engang har satt seg inn i feks regelverket og lignende så blir det litt annerledes. Blir som å klage på hvorfor det løper en linjedommer på fotballbanen å kaster opp et flagg som får spillet til å stoppe uten man har en fjern anelse om at noe heter offside i fotball og klager på at fotball har ineffektive perioder iløpet av en kamp.
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #74 : 08. oktober 2011, 11:23 »
Vi har jo allerede store fjell, eller skal jeg si feite fjell som løper rundt i en klovnedrakt for å få opp noen kg ekstra. Bedre kjent som en "idrett" som de kaller styrkeløft. Klovnedagen bør jo hedre dem.

Må også si at hvis du virkelig mener at doperne er det største samfunnsproblemet for den norske stat, da fortjener du en hel dag med heder og ære. Åretstullingdag blir feiret i år for å hylle BadBoy




Eg trur nok det har blitt litt for mykje alkohol på deg når du skreiv dette innlegget for det står vel ingen plass i mitt innlegg om at det er det "største samfunnsproblemet" vi har.

Er det forøvrig du som arrangerer åretstullingdag? Eg stiller alltid opp på fest og moro so det høyrest kjekt ut!


 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!