Skrevet av Emne: Norges sterkeste i markløft  (Lest 27454 ganger)

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #75 : 08. oktober 2011, 12:19 »
Torkel Ravndal, Svend Karlsen, Arild Haugen, Carl Yngvar og Sturla Davidson.

Det var de 5 navnene som rakk og bli nevnt før hele driten gle ut!

Er det ingen andre i landet som har en imponerende markløft prestasjoner?
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget FRODRIS HAUGENENKO

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 241
  • Honnør: 103
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 241

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #76 : 08. oktober 2011, 12:44 »
tjaa, når det nevnes andre strongman så..
BAS -  http://www.youtube.com/watch?v=95YIrtTljqI#noexternalembed&feature=channel  370kg
27år - 113kg - 180cm
Godkjente Stevne perser:
Bøy:287,5 Benk:180 Mark:270
                         http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88651.0

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #77 : 08. oktober 2011, 13:19 »
Nå vet jeg ikke hvor mye Bo bergan og Evis veier, men i forhold til vektklasse og deres dedikering til sporten  så synes jeg deres løft er minst like bra

Det er ikke norgesrekord men likevel veldig imponerende i forhold til vekt osv. Bra løft av Zenurai
http://www.youtube.com/watch?v=xDrL5bCyg6w#noexternalembed
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget østnes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #78 : 08. oktober 2011, 13:56 »
Kan jo også nevne Lars Rørbakken som har dratt hele 402,5kg. Er vel ganske så mye det.. Tongue

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #79 : 08. oktober 2011, 14:02 »
Kan jo også nevne Lars Rørbakken som har dratt hele 402,5kg. Er vel ganske så mye det.. Tongue

Lars er vanvittig sterk i markløft, men i motsetning til alle andre som er nevnt her var det jukking og låring ut av en annen verden i det løftet.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #80 : 08. oktober 2011, 14:04 »
Lars er vanvittig sterk i markløft, men i motsetning til alle andre som er nevnt her var det jukking og låring ut av en annen verden i det løftet.

du har aldri vurdert det du da, å teste litt?Smiley  er flere utovere fra styrkløft som driver med strongman også:)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #81 : 09. oktober 2011, 14:41 »
Norges sterkeste i markløft er helt sikkert en helt utrent bonde på 70kg som har jobbet hardt hele livet og drar 600kg på første forsøk. Men klart bønder drikker jo mye melk og det er jo helt klart likestillt med doping Angry
Hehe, du har ikke helt lagt ifra deg denne, nei Smiley  Melk er ikke doping i rette forstand, men jeg synes det er på sin plass at folk faktisk vet om effekten. Som kjellalrich var inne på tidligere i tråden her, kan styrkeløftere grisedope seg på IGF-1 og andre peptider. Det har så kort halveringstid at det er bortimot umulig å oppdage, men er et ekstremt potent dopingmiddel.
IGF-1 får man gjennom homogenisert (bearbeidet) melk, men her - som alle andre steder - er effekten individuell.

Det som har irritert meg litt er når styrkeløftere er så inmari kjepphøye ovenfor bolere. Greit nok, dem bryter ingen etiske prinsipper, men styrken kan ha kommet vel så mye "gratis" for mange av dem. CYC er det typiske ekesmpelet, Brian Siders et annet. Man snakker om at CYC har så inmari gode gener. Mer riktig kan være å si at han responderer noe sykt på melk. Mer enn andre. Så har han kanskje gener i tillegg, men man blir ikke som CYC bare ved å trene og spise normalt. Her ligger noe ekstraordinært, noe "unaturlig". Mannen har blitt et monster, men var faktisk helt normal fram til han begynte å trene og trøkke ekstra med melk og brød. Dette skal ikke ta fra CYC æren, men vi skal være litt forsiktige med å forgude han og andre fremgangsrike styrkeløftere.
Per definisjon er de reine, men jeg velger å se mer nyansert på dette.

Har selv vært melkeavhengig og følt dette på kroppen. Erfarte en stor og rask framgang nesten uten å trene. Hadde ligget stabilt på 120 kg benk noen år. Stagnert litt der. Trente noenlunne fast. Så økte melkeinntaket betydelig og jeg gikk fra 130 til 155 kg benk bare på noen sommeruker. Ingen økt treningsmengde, kun noen få sett benk 1 gang i uka. Gikk med konstant trykk i kroppen og følte meg uovervinnelig. Kjente at 170 lå like rundt hjørnet.  Så ble jeg syk av melka, og måtte kutte alt sammen. Mistet ikke styrken umiddelbart, men etter en tid stupte den. Har lurt på hvor langt jeg kunne nå hvis jeg ikke ble syk. I dag er jeg 30 kg lettere og 100 kg i benken er en kamp. Tror faktisk ikke jeg greier det lengre, har ikke lengre lysta på å løfte. Det ekstraordinære trykket er borte, men jeg er normalvektig, friskere og raskere på alle måter. Jeg er som jeg skal være, for jeg har ikke noe "forstyrrende" i kroppen.
Kall meg gjerne svak, men rent genetisk (barndom/ungdom) har jeg alltid ligget over snittet, hvis ikke i toppsjiktet. Har alltid vært regnet som sterk. Sett i en styrkeløfters øyne er jeg alt annet i dag, men jeg ser nå sammenhengene. Reiser man til utlandet er melka enda mer potent da kyrne får IGF-1 injisjert.
Har tipset Gilberg om dette før, men foreløpig for døve ører Smiley

Temaet doping og mat vil tvinge seg inn etterhvert.

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #82 : 09. oktober 2011, 15:11 »
Så ble jeg syk av melka, og måtte kutte alt sammen.

ekstraordinære trykket er borte, men jeg er normalvektig, friskere og raskere på alle måter. Jeg er som jeg skal være, for jeg har ikke noe "forstyrrende" i kroppen.



Hvordan merket du at du ble syk? hvordan vet du at det er melka?

hvis det er melk du mener er forstyrrende på kroppen, så gjerne utdyp litt mere. 

Melk som andre matvarer er jo mer eller mindre harmløst, så kan ikke helt skjønne at dette kan virke fostyrrende, med mindre det er snakk om enorme mengder ?
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #83 : 09. oktober 2011, 15:40 »
Hvordan merket du at du ble syk? hvordan vet du at det er melka?

hvis det er melk du mener er forstyrrende på kroppen, så gjerne utdyp litt mere. 

Melk som andre matvarer er jo mer eller mindre harmløst, så kan ikke helt skjønne at dette kan virke fostyrrende, med mindre det er snakk om enorme mengder ?
Jeg ble syk på mange forskjellige måter. Insulinproblemer, fordøyelsesproblemer, veksling mellom "trykk" og energimangel, ryggproblemer, søvnproblemer, tungpusthet, depresjon/angst, eksem, neseblødninger, hypigge influensasymptomer +++  Jeg fikk et vell av symptomer som alle ble borte med melka, styrken inkludert. Melk beskrives best som et mangehodet troll.

Hvordan jeg vet at alt skyldes melka er diettprøving, men også urinprøver som påviser ufordøyd melkeprotein. Dette har struktur omtrent som opium, derfor blir folk fysisk avhengige av melk og kan føle abstinenser.
De ulike helseproblemene knyttet til melk har vitenskapelig dekning bl.a. i arbeidet til dr. Karl Ludvig Reichelt ved Rikshospitalet. I tillegg har Norsk Protein Intoleranse Forening (NPIF) mye empiri på området. Av samme årsaker har man i enkelte land (f.eks New Zealand) gått over til såkalt A2-melk, dvs. en type melk der du har en annen struktur på kaseinet. Eller mer riktig: den opprinnelige strukturen.

Nå har vi blitt lurt til å tro at melk er naturlig, ufarlig - ja faktisk nødvendig. Tradisjonelt er ikke melk forbundet med helseproblemer, men i dagens industrielt framstilte melk er saken annerledes. Som du er inne på har selvsagt mengde en hel del å si, men mange kan reagere selv på svært små mengder.
Mange delaspekter kan ligge til grunn for melkas uheldige virkninger. Intensiv avl på kyrne (gener) er antakelig en stor årsak (jfr. A2-melk der gamle kuraser blir brukt i produksjonen), men så har du i tillegg genmanipuleringer i såkorn (grovfôr), kraftfôr og medisinering av dyrene. Videre er pasteurisering og homogenisering av melka viktige aspekter. Fram til 70-tallet var de fleste nordmenn tynne og slanke "pingler", men så begynte meieriene å homogenisere folkedrikken vår. Plutselig fikk vi folk i alle størrelser og fasonger. Homogenisert melk er mistenkt å gjøre IGF-1 og andre vekstfaktorer lettere tilgjengelig for opptak. Mye kan tyde på at dette stemmer.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #84 : 09. oktober 2011, 15:48 »
Det er jo egentlig bare piss å kåre hvem som er sterkest. Folk har jo spist store mengder proteiner, karbo og fett for å bli så svære og sterke, alle har juksa!
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #85 : 09. oktober 2011, 21:19 »
Nå tror jeg ikke denne tråden var opprettet for å diskutere melk Ingreen, back to topic.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #86 : 09. oktober 2011, 21:47 »
Nå tror jeg ikke denne tråden var opprettet for å diskutere melk Ingreen, back to topic.

Det var vel egentlig jeg som spurte om han kunne utdype melkepåstanden, beklager dette.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #87 : 09. oktober 2011, 21:58 »
Merkelig at jeg er både større og sterkere nå med max 5dl melk om dagen enn da jeg drakk 3L ;-) heller aldri merket "bivirkninger"

Håper ingreen er ett troll, ellers bør du oppsøke hjelp
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #88 : 09. oktober 2011, 22:04 »
Tror den debatten har blitt tatt 1000 ganger før, si ifra om dere vil fortsette så flytter jeg det til en egen tråd.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #89 : 10. oktober 2011, 11:51 »
Jeg ble syk på mange forskjellige måter. Insulinproblemer, fordøyelsesproblemer, veksling mellom "trykk" og energimangel, ryggproblemer, søvnproblemer, tungpusthet, depresjon/angst, eksem, neseblødninger, hypigge influensasymptomer +++  Jeg fikk et vell av symptomer som alle ble borte med melka, styrken inkludert. Melk beskrives best som et mangehodet troll.

Hvordan jeg vet at alt skyldes melka er diettprøving, men også urinprøver som påviser ufordøyd melkeprotein. Dette har struktur omtrent som opium, derfor blir folk fysisk avhengige av melk og kan føle abstinenser.
De ulike helseproblemene knyttet til melk har vitenskapelig dekning bl.a. i arbeidet til dr. Karl Ludvig Reichelt ved Rikshospitalet. I tillegg har Norsk Protein Intoleranse Forening (NPIF) mye empiri på området. Av samme årsaker har man i enkelte land (f.eks New Zealand) gått over til såkalt A2-melk, dvs. en type melk der du har en annen struktur på kaseinet. Eller mer riktig: den opprinnelige strukturen.

Nå har vi blitt lurt til å tro at melk er naturlig, ufarlig - ja faktisk nødvendig. Tradisjonelt er ikke melk forbundet med helseproblemer, men i dagens industrielt framstilte melk er saken annerledes. Som du er inne på har selvsagt mengde en hel del å si, men mange kan reagere selv på svært små mengder.
Mange delaspekter kan ligge til grunn for melkas uheldige virkninger. Intensiv avl på kyrne (gener) er antakelig en stor årsak (jfr. A2-melk der gamle kuraser blir brukt i produksjonen), men så har du i tillegg genmanipuleringer i såkorn (grovfôr), kraftfôr og medisinering av dyrene. Videre er pasteurisering og homogenisering av melka viktige aspekter. Fram til 70-tallet var de fleste nordmenn tynne og slanke "pingler", men så begynte meieriene å homogenisere folkedrikken vår. Plutselig fikk vi folk i alle størrelser og fasonger. Homogenisert melk er mistenkt å gjøre IGF-1 og andre vekstfaktorer lettere tilgjengelig for opptak. Mye kan tyde på at dette stemmer.

noen tåler melk bedre enn andre. Melk går heelt fint i de mengder du tåler Smiley til og med veldig sunt! 

Men ser poenget ditt, interessant faktisk ;p Så de har faktisk en annen melk i new zeeland der de bruker mindre behandlet melk da eller? siden kasein strukturen ikke har blitt behandlet til noe dårligere. Prøv melk i hellas, osv.. DER har du nok dette problemet du snakker om her.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!