Skrevet av Emne: Norges sterkeste i markløft  (Lest 27458 ganger)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #90 : 10. oktober 2011, 20:17 »
Beklager, Slux, jeg ville bare svare på det jeg ble spurt om. Det er bare å slette innleggene eller overføre dem til en annen tråd, da jeg ser at dette oppfattes som spam.
Vi kan diskutere et annet sted, DannY GuettA Smiley

Utlogget Ratking

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #91 : 12. oktober 2011, 21:36 »
Jeg ble syk på mange forskjellige måter. Insulinproblemer, fordøyelsesproblemer, veksling mellom "trykk" og energimangel, ryggproblemer, søvnproblemer, tungpusthet, depresjon/angst, eksem, neseblødninger, hypigge influensasymptomer +++  Jeg fikk et vell av symptomer som alle ble borte med melka, styrken inkludert. Melk beskrives best som et mangehodet troll.

Hvordan jeg vet at alt skyldes melka er diettprøving, men også urinprøver som påviser ufordøyd melkeprotein. Dette har struktur omtrent som opium, derfor blir folk fysisk avhengige av melk og kan føle abstinenser.
De ulike helseproblemene knyttet til melk har vitenskapelig dekning bl.a. i arbeidet til dr. Karl Ludvig Reichelt ved Rikshospitalet. I tillegg har Norsk Protein Intoleranse Forening (NPIF) mye empiri på området. Av samme årsaker har man i enkelte land (f.eks New Zealand) gått over til såkalt A2-melk, dvs. en type melk der du har en annen struktur på kaseinet. Eller mer riktig: den opprinnelige strukturen.

Nå har vi blitt lurt til å tro at melk er naturlig, ufarlig - ja faktisk nødvendig. Tradisjonelt er ikke melk forbundet med helseproblemer, men i dagens industrielt framstilte melk er saken annerledes. Som du er inne på har selvsagt mengde en hel del å si, men mange kan reagere selv på svært små mengder.
Mange delaspekter kan ligge til grunn for melkas uheldige virkninger. Intensiv avl på kyrne (gener) er antakelig en stor årsak (jfr. A2-melk der gamle kuraser blir brukt i produksjonen), men så har du i tillegg genmanipuleringer i såkorn (grovfôr), kraftfôr og medisinering av dyrene. Videre er pasteurisering og homogenisering av melka viktige aspekter. Fram til 70-tallet var de fleste nordmenn tynne og slanke "pingler", men så begynte meieriene å homogenisere folkedrikken vår. Plutselig fikk vi folk i alle størrelser og fasonger. Homogenisert melk er mistenkt å gjøre IGF-1 og andre vekstfaktorer lettere tilgjengelig for opptak. Mye kan tyde på at dette stemmer.

Hoho, der fik du meg til å le, her jeg ligger med influensa.

Jeg har bare et lite spørsmål til deg før vi går tilbake til topic, hvordan har det seg at igf-1, som er et komplisert og skjørt peptid med meget kort halveringstid plutselig skulleoverleve i melka når kroppens egen produksjon utført av leveren bare lever noen minutter i blodet og dørmomentat om det går igjennom magen? Dette er tull og tøys fra nede til annen og et lite søk på wiki ville ha opplyst dere alle, verden vil bedras.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #92 : 12. oktober 2011, 23:23 »
Hoho, der fik du meg til å le, her jeg ligger med influensa.

Jeg har bare et lite spørsmål til deg før vi går tilbake til topic, hvordan har det seg at igf-1, som er et komplisert og skjørt peptid med meget kort halveringstid plutselig skulleoverleve i melka når kroppens egen produksjon utført av leveren bare lever noen minutter i blodet og dørmomentat om det går igjennom magen? Dette er tull og tøys fra nede til annen og et lite søk på wiki ville ha opplyst dere alle, verden vil bedras.
Det er nok du som ikke har lest nok på wikipedia:

Drinking rBGH milk would thus be expected to significantly increase IGF-1 blood levels and consequently to increase risks of developing breast cancer and promoting its invasiveness

http://en.wikipedia.org/wiki/Milk

Selv om dette er basert på amerikansk Monsanto-melk er prinsippet at IGF-1 i sin allminnelighet overlever fordøyelsen og medfører økte nivåer i blod.

http://www.preventcancer.com/press/releases/july8_98.htm

Verden vil bedras, der er vi enige.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Norges sterkeste i markløft
« #93 : 12. oktober 2011, 23:26 »


Verden vil bedras, der er vi enige.

Men ikke på nynorsk?

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Norges sterkeste i markløft
« #94 : 13. oktober 2011, 13:19 »
Fram til 70-tallet var de fleste nordmenn tynne og slanke "pingler", men så begynte meieriene å homogenisere folkedrikken vår. Plutselig fikk vi folk i alle størrelser og fasonger. Homogenisert melk er mistenkt å gjøre IGF-1 og andre vekstfaktorer lettere tilgjengelig for opptak. Mye kan tyde på at dette stemmer.

Har vel mer med ett økt inntak av sukker at vi har blitt feitere.

Også meget mulig at grunnen til at du ble syk er at troll ikke tåler melk.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!