Skrevet av Emne: Doping og aksept. Vår feil?  (Lest 119936 ganger)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Doping og aksept. Vår feil?
« : 02. oktober 2011, 19:13 »
Jeg har tenkt å stikke hånden inn i et vepsebol, og vet at jeg med dette innlegget vil fremprovosere sinne hos noen av de yngre medlemme på forumet her. Noen vil reagere ved å bli oppgitt, andre vil mene jeg er helt på bærtur, mens atter andre forhåpentligvis vil være enig i noe av det jeg skriver. Here it goes:

Doping, med AAS i spissen, så sosialt uakseptabelt, likefullt i bruk av flere her på forumet.

Det kroppslige fokuset i samfunnet øker, og alderen for de som begynner å tenke på kosthold og trening blir lavere og lavere, skal vi tro riksmediene. Så langt, så vel. Dessverre skjønner de fleste, etter noen måneder med trening, at ting tar betraktelig mye lenger tid enn de forestilte seg da de begynte. Drømmen om en kropp som får jentene til å måpe og guttene til å skulne av misunnelse, virker å være så langt vekk at det går på motivasjonen løs. Enkelte faller fra, enkelte biter tennene sammen og jobber enda hardere, men så har vi dem som ikke har tålmodighet, og som ikke ønsker å gi seg. Jeg snakker her om unge mennesker, som nå skal begi seg ut på et eventyr de ikke vet omfanget av. De som virkelig brenner for kropp og styrke, og som er villig til å gjøre hva som helst for å oppnå det. Hvilke alternativ har de?

Svaret her er dessverre AAS. Og før dere lader det tunge artilleriet og gjør dere klare til å skyte meg i stykker; jeg snakker her om unge mennesker, og særlig gutter, helt ned i 14årsalderen, som uten noen form for utviklet konsekvensanalyse hopper på et tog de ikke vet hvor stopper. En ting er mennesker som har passert 30, som har trent i mange år og som virkelig har satt seg inn i hva dette er. De er jeg på prinsipielt grunnlag uenig med, men jeg aksepterer at de har et annet syn på verden enn meg selv. Noe ganske annet blir det når mennesker som ikke anses som voksne nok til å drikke alkohol, som ikke kan stemme, som ikke får ha seksuell omgang, som ikke kan kjøpe tobakk og som i enkelte tilfeller ikke engang er konfirmert, plutselig skal putte ting inn i kroppen som samfunnet som sådan vet såpass lite om.

Hva kommer dette av og hvilke grep kan gjøres?

Personlig tror jeg persepsjon og selvbilde er viktige faktorer her. Hvordan ser vi verden, og hvordan tror vi verden ser oss? I tenårene er det viktig hva andre syns om èn, og mange er villig til å gå over stokk og stein for å føle tilhørighet. Enkelte er i opposisjon mot omverden. Enkelte føler at de overhodet ikke hører hjemme noe sted. Gymmet kan være et "fristed", der de kan gjemme seg fra omverdenen. I tillegg har man selvfølgelig idrett og ønsket om å bli best i sin sport.

For min del handler dette først og fremst om å opplyse. Spre informasjon til den yngre garde, rett og slett. Silverfox, her på forumet, kunne fortelle om ultralydbilder av hjertevegger til brukere av AAS; det var såpass skremmende at han ikke ønsket noen å måtte leve med et slikt hjerte. Er det en pris man er villig til å betale for å bli stor? De fleste vil nok si nei, men virkeligheten forteller en helt annen historie. Går det i så fall på at folk tenker kortsiktig, og gir "beng" i hvor de er om 20år?
Eller er det heller det at de er uvitende?

AAS er ikke et stort samfunnsproblem - heller ikke blant yngre mennesker. Men ett liv som går tapt grunnet bruk av AAS, er ett liv for mye, i mine øyne. Da snakker jeg selvfølgelig ikke bare om dødsfall, men folk som går fallit i eksperimentet med sin egen kropp; og tro meg: de finnes der ute.

Jeg liker å trekke en parallell mellom juks på skolen og doping(i idrett). For min del får folk gjerne jukse så mye de vil. Om de får A på skolen, der jeg kun får B, lever jeg fint med. Jeg klarer bare ikke å la meg imponere om jeg vet at de oppnådde karakteren ved hjelp av "skitne triks". På samme måte er jeg glad på dopernes vegne om de når målene sine - jeg blir bare ikke imponert. Jeg vet enkelte her inne tror det går på sjalusi, men det er feil. Det går på at jeg ikke vet hvor god prestasjonen er. Jeg vet ikke hva de har lagt ned av arbeid, og jeg frykter at det de(dere?) har oppnådd koster mer enn det smaker. Men det er selvfølgelig en annen diskusjon. Likevel må vi huske at sammenligningen mellom skolejuks og doping ikke blir helt riktig. Det er sjelden skolejuks kan bety kroken på døra for deg.

Så hva mener jeg er løsningen?

Opplys folket, ta det moralske ansvaret deres seriøst, det være seg om dere er kroppsbyggere, styrkeløftere eller hobbymosjonister. Er dere i bedre form enn mannen i gata, er det en overhengende sjanse for at dere er en rollemodell for yngre mennesker der ute. Kan hende dere vet det; guttene på gymmet som kikker litt ekstra når dere trener. Kan hende dere ikke vet det; prøv å få opp øynene. Er dere i særdeles god form, kan jeg garantere at det finnes folk på gymmet deres som skulle ønske de var som deg. Tenk deg godt om nå: kan du leve med at du får en 16-17åring til å begynne med dop?

Om du svarer ja på det spørsmålet, mener jeg du bør tenke deg om igjen. Hvilket grunnlag har denne personen til å vurdere helhetsbildet? Barn som ikke engang har fullført videregående bør ikke trenge å stå ansvarlig for valg som kan ødelegge livet deres. Bare tenk litt over det.

Så hva mener folket her på TF? Er doping greit? Hvor tidlig kan man begynne? Hvilke idretter kan doping aksepteres? Kun de der det er indoktrinert, eller alle idretter?

Som en liten teaser til slutt: naiviteten jeg, og flere med meg, beskyldes for, kaster jeg nå rett tilbake til dere som kjøper all bullshiten om folk med "gode gener". Dere som tror guttene her på TF, som sier de er dopingfrie, men likevel knuser styrkeløfterne som har trent dobbelt så lenge; dere er de naive. Dere evner rett og slett ikke å forstå det at folk som spiller ærlig, har ingen problem med å bli kikket i kortene. Folk som ikke tør å ta en dopingdebatt vedrørende egen fremgang, er i 99 av 100 tilfeller dopet.

Kjør debatt

 

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #1 : 02. oktober 2011, 19:19 »
AAS er IKKE noe en skal se ned på. Man velger selv hva man vil med livet sitt, og hvis man vil kjøre kur så er det ikke værre enn det. Bruker man derimot Roids i en sammenheng der det ikke er lov så er det skittent og umoralsk. Hvis man derimot bruker steroider i en sammenheng der alle bruker det er det ingenting å klage på.

Det er ikke juks så lenge man har konkurrenter som gjør akuratt det samme. Kald øse på pungen hvis det er 100 meter, gratulerer og vell fortjent seier hvis det er Mr.O.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget kjellalrich

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #2 : 02. oktober 2011, 19:32 »
steroide bruk for eget bruk og ikke i noe testede konkuransse sammenheng synes jeg da må være helt ok, så lenge personen er oppegående nok til og håndtere det og ikke er 14 år.

folk må prøve det selv før de skjønner at det ikke er noe forbanna vidundermiddel, er dritt lei av fjortiser og gamliser som tror det.

selvfølgelig hjelper det, men det er ikke hovedgrunnen til at man blir svær eller sterk.

Jeg ser på det som et kostillskudd

Utlogget kassa86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #3 : 02. oktober 2011, 19:42 »
Veldig bra skrevet Merc!! Smiley Er enig i stort settt alt du sier..!!

Bare en tanke.. Hvis alle utenfor organisert idrett hadde trøkki som tullinger.. hadde idealet om muskuløs kropp osv fortsatt bestått? Hadde det da vært like stilig å være SVÆR når "alle" andre er det?

Jeg mener at de som boler utenfor idretten har seriøse problemer med selvbildet.. Man er nødt til å veie fordeler/ulemper opp mot hverandre. Fordeler: Sterkere/større på mindre tid. Ulemper: UVISST.. økt risiko for mange sykdommer/lidelser.. Får nok ikke noe bedre helse av det Tongue

Hvis man har så dårlig selvbilde at man ikke har tålmodighet/viljestyrke til å kjøre løpet rent, så gå til psykolog! Da er det andre og mer grunnleggende ting som først og fremst må få behandling..

Er selvfølgelig klar over at samfunnet selv skaper unaturlige idealer.. Men er fortsatt viktig å være litt reflektert og bruke nøtta litt..! Smiley

Utlogget 2nd

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #4 : 02. oktober 2011, 19:44 »
Jeg mener at selv om jeg personlig har sterkt imot å bruke dopingmidler, så skal jeg ikke se ned på eller "disse" folk som bruker det, i alle fall ikke om de er ærlige å åpne om det. Jeg mener også det at de som tar AAS skal heller ikke stå til ansvar for at yngre mennesker hopper i deres fotspor. Det vil jo bli som å skylde på michael schumacher for at det finnes folk som kjører som galninger.

Nei folk må stå til rette for sine egne handlinger, å er de ikke gamle nok til det så faller mye av ansvaret på foreldre og vennekretsen.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #5 : 02. oktober 2011, 19:47 »
steroide bruk for eget bruk og ikke i noe testede konkuransse sammenheng synes jeg da må være helt ok, så lenge personen er oppegående nok til og håndtere det og ikke er 14 år.

folk må prøve det selv før de skjønner at det ikke er noe forbanna vidundermiddel, er dritt lei av fjortiser og gamliser som tror det.

selvfølgelig hjelper det, men det er ikke hovedgrunnen til at man blir svær eller sterk.

Jeg ser på det som et kostillskudd
For meg høres det ut som du er en doper da du toner ned effekten og dermed legaliserer AAS. Som et kosttilskudd? Hah. Kosttilskudd er et naturlig supplement som ofte gir bedre helse, mens dop i alle tilfeller representerer uhelse og problemer av fysisk og mental art.

Og jo, bol gjør underverker. Et kosttilskudd vil - om det ikke foreligger betydelig næringsmangel (dvs. dårlig kosthold) - ha marginal effekt. Bol står meget fint på egne bein. Det er mange av dem som spiser drittmat og trener minimalt, men som går med sixpack året rundt. Bol gjør folk større og sterkere uansett kosthold og uansett trening, nettopp derfor gjør den underverker.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #6 : 02. oktober 2011, 20:00 »
Honnør til Mercenary!

Skal vi få en konstruktiv sak ut av dette, så trenger vi ikke anklage hverandre for å trøkke steroider... Wink

Jeg tror merc er inne på noe. Man kan ikke tro at alle som velger å bruke varer har oversikt, moderasjon, kontroll og alder nok til å håndtere det som kommer av virkninger, bivirkninger og eventuelle depresjoner/svingninger...

Ikke noe stort samfunnsproblem, absolutt ikke! Ihvertfall ikke sammenlignet med alkohol og Tobakk, men likevel er det grunner til å finne en måte å skåne de som uforvarende snubler oppi sprøyteskuffen...

Jeg tror det er mange som ender opp med ting de ikke hadde forutsett på grunn av FOR TIDLIG, FOR MYE, FOR LENGE og FOR HJEMMELAGD... :/

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #7 : 02. oktober 2011, 20:25 »
Unnskyld meg, men du høres da vitterlig ut som du snakker av erfaring?
Og komme med sånne bastante påstander som at: "Bol gjør folk større og sterkere uansett kosthold og uansett trening, nettopp derfor gjør den underverker". Skal man være veldig forsiktig med - for du risikerer å få huset i skallen om du kaster stein i glasshus (noe jeg tror utifra kommentaren din).

Og trådstarter! Honnør - flott skrevet!
Hva er erfaring? Egen erfaring eller teller også andres? Personlig erfaring har jeg ikke.

At doping virker uansett ser jeg ikke på som noen kontroversiell påstand. Selvsagt har mengden, kombinasjon av stoffer m.m. en hel del å si, men en drastisk påvirkning vil man uansett ha ved en anstendig dose.
Jeg reagerer når folk som kjellalrich bagatelliserer denne problematikken og sammenlikner doping med kosttilskudd. Hvis helten er NOKAS-raner og morder Mr. Schumann er uttalelsen likevel ikke overraskende.
Det er jo en naturlig taktikk å forsvare eller tone ned noe en selv bruker. Jeg gjør alt annet enn å forsvare bruken av doping og mener det burde vært mye strengere lovverk rundt dette - også utenfor idretten.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #8 : 02. oktober 2011, 20:37 »
Og komme med sånne bastante påstander som at: "Bol gjør folk større og sterkere uansett kosthold og uansett trening, nettopp derfor gjør den underverker". Skal man være veldig forsiktig med - for du risikerer å få huset i skallen om du kaster stein i glasshus (noe jeg tror utifra kommentaren din).
Bastante påstander? Når man har sett forskningsrapporter på at folk som brukte doping og ikke trente ble større og sterkere enn de som ikke brukte doping og trente, man kjenner folk som bruker doping som man ser forskjell på etter to dager med kur, man hører fra brukere og tidligere brukere at man økte 30 kg i knebøy på 4 uker, man ser kjente utøvere dra 400+ kg i markløft når man ikke testes, 360 kg rikkes ikke fra gulvet når man testes og så drar 440 kg et par år senere når det ikke testes igjen. Da er det ikke lengre bastante påstander. Det er fakta. Det er ulikt hvordan man responderer på doping, men har man gode reseptorer så vil man med AAS kunne gjøre underverker. I forhold til en ren utøver kan en "talentløs" person med doping kunne bli overlegen den rene utøveren med alt talentet i verden. Det er to ulike verdener og det er ikke noe kosttilskudd. Det er moralsk forfallenhet i pille- og sprøyteform.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #9 : 02. oktober 2011, 20:41 »
AAS er IKKE noe en skal se ned på. Man velger selv hva man vil med livet sitt, og hvis man vil kjøre kur så er det ikke værre enn det. Bruker man derimot Roids i en sammenheng der det ikke er lov så er det skittent og umoralsk. Hvis man derimot bruker steroider i en sammenheng der alle bruker det er det ingenting å klage på.

Det er ikke juks så lenge man har konkurrenter som gjør akuratt det samme. Kald øse på pungen hvis det er 100 meter, gratulerer og vell fortjent seier hvis det er Mr.O.

Dette blir helt feil. Selvfølgelig skal man se ned på denne ukulturen som doping i uansett form er. Det er kanskje ikke ulovlig å bruke steroider i Norge i dag, men det er ulovlig å omsette og man er dermed med på å støtte kriminelle miljøer når man kjøper selv til eget bruk.

Det er åpenbart at du ikke er moden nok til å se hva dette dreier seg om. De største profilene innen kroppsbygging og strongman, er idoler for massevis av naiv ungdom på treningssentre rundt om.. De samme personene blir forøvrig frontet i media og nå også på TV.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #10 : 02. oktober 2011, 20:43 »

folk må prøve det selv før de skjønner at det ikke er noe forbanna vidundermiddel, er dritt lei av fjortiser og gamliser som tror det.

selvfølgelig hjelper det, men det er ikke hovedgrunnen til at man blir svær eller sterk.

Jeg ser på det som et kostillskudd

Er jo ett vidundermiddel fra ett styrke/muskel perspektiv.  Det er denne holdningen om at det ikke er så lett og trene med doping som er ett av de største problemene mener jeg.  Altså og bruke det som en unnskyldning at man tjener jo ikke SÅ mye på det, og jobben må man jo fortsatt gjøre selv.

Har trent mye med både dopede og rene utøvere oppigjennom åra.  Har en ganske god kammerat som ble med meg på ett APF/AAPF styrkeløfter stevne i sommer(Testede og ikke testede løftere kan konkurere sammen på samme stevne i USA).  APF er ikke tested(American Powerlifting Federation), AAPF er tested(American Amateur Powerlifting Federation).  Litt artig at den testede klassen har "Amatør" i navnet, altså man doper ikke, og derfor er man en amatør;)

Uansett, min kammerat ble med i den ikke testede klassen(APF).  Han var en svakere styrkeløfter enn meg før vi startet oppkjøringen omlag 3 måneder før stevnet kjørte på med en saftig kur.  I de 3 store var han svakere enn meg da vi startet og han hadde trent grovt regnet like lenge som meg tidligere.

Han peisa på uten nåde og uten plan etter kuren hans startet, maksa, reppa ut, kjørte kjempelange økter og utrolige mengder med sett helt til blodårene sprakk i øynene på ham og neseblodet rant.  Trente som om han skulle vært helt gal(Altså idiot trening, trening som ville sendt rett i sykesenga).  På tross av dette kunne han makse i mark en uke, trene idiot i en 6-7 dager for så og makse igjen og denne gangen dra 10 kg mer i mark.  Og slik fortsatte det helt til han rett og slett var sterkere enn meg etter kun få uker. 

Hvor vanskelig er det og trene under slike forhold?  Jo man blir jo sliten og man må gi alt mens man er i vektrommet og man må spise masse mat, men og trene hardt er vel ikke det hardeste med treningen? Det jeg finner mest utfordrende er at jeg kan makse en viss vekt, så trene hardt og spise bra i ganske lang tid, og likevel enda ikke klare og slå min tidligere pers før en god del tid har gått(Mange måneder), altså den langvarige psykiske belastningen av og ikke få resultater med en gang, på tross av tungt arbeid.

Min kammerat kunne kjøre på som faen, og likevel makse veldig ofte.  Blir jo lett og trene da, kjempemotiverende og hele tiden kunne dra opp 10 kg på persen i mark bøy og benk.  Slippe og tenke på hvile restitusjon og slippe og vente evigheter på økninger.  I tillegg slippe og tenke så mye på og finne fornuftige programmer hvor nok hviletid er med i beregningen, og heller bare kjøre hardt hver gang mens man er langt mer resistant for og bli overtrent.  Og ja, når en som bruker dopingmiddler blir veldig sterk så må vel til og med han begynne og trene mer fornuftig for og ikke bli overtrent og for og opprettholde framgang, men jeg snakker med om den umiddelbare effekten av de første par kurene her.

Personlig så har jeg faktisk ikke noe mot personer som bruker dopingmiddler, det jeg har ett problem med er folk som bruker dopingmiddler og som ikke er åpen om det, slik at man kan risikere og få sine egne resultater sammenlignet med dem.  Ett annet problem jeg har er personer som hevder at doping ikke er ett vidundermiddel, det er jo nettop det det er jo, da i den form at man blir gallsterk veldig fort av det!  Man kan etter noen kurer gå rundt på gymmen og flytte vekter som er betraktelig tyngre enn personer som har trent mye lengre flytter, hvordan dette ikke er vidunderlig og motiverende, og hvordan dette ikke gjøre treningen mye lettere vet ikke jeg.

Og ja, jeg skjønner at selv en som bruker dopingmiddler ikke vil øke 10 kg i uka i uendelig tid, men den umiddelbare økningen vil føre til at utøveren blir såpass mye sterkere enn de som trener reint at bare det alene burde føre til utrolig motivasjon for og løfte vektene fordi man dwarfer samtlige reine utøvere på gymmen i styrke og størrelse.

Litt uorganisert innlegg men jeg lufter bare noen tanker her, det jeg egentlig ville fram til var vel at dop er ett vidundermiddel pga at man blir vidunderlig sterk av det, og at å hevde det motsatte blir en liten fornærmelse mot alle som trener reint og må holde på med 3 måneder mengde og 3 måneder oppkjøring for og øke noen få kg i benk.  la oss si at Einar Gilberg hadde kjørt kur før stevnet han nettop var på, da hadde 200 i benk vært oppvarmingsløftet hans, og gud vet hvor langt over 200 han faktisk hadde løfta, dette er jeg overbevist om, hvor vidunderlig hadde ikke det vært?

Og ja, jeg vet at det blir litt hipp som happ og bruke eksempler som "min kammerat kjørte kur og ble sterkere enn meg kjempefort", var nå bare ett eksempel, tror nok ikke det er så veldig usannsynlig at det er slik det blir om en av to treningsparnere som har trent en stund plutselig kjører en fet kur før ett stevne.


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #11 : 02. oktober 2011, 20:46 »
Unnskyld meg, men du høres da vitterlig ut som du snakker av erfaring?
Og komme med sånne bastante påstander som at: "Bol gjør folk større og sterkere uansett kosthold og uansett trening, nettopp derfor gjør den underverker". Skal man være veldig forsiktig med - for du risikerer å få huset i skallen om du kaster stein i glasshus (noe jeg tror utifra kommentaren din).


Det er absolutt ikke slik at det er nødvendig å først ha prøvd steroider for å få med seg hvor dramatisk effekten faktisk kan være.

Om man sammenligner forskjellen mellom IPF styrkeløft verdensrekord i dopingfri markløft og rekorden uten noe som helst testing, så er den rimelig enorm - på tross av at antallet løftere i IPF er MYE større.

Utlogget kjellalrich

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #12 : 02. oktober 2011, 20:49 »
det er noen som er helt sykt bra steroide reseptorer og det er jo de som gjør det best naturligvis. men de har gått igjennom akkurat det samme slite som de som er rene på topp nivå selv om de løfter litt mer. det kom ikke gratis, man presser sin egen grense med eller uten steroider og resultatet kommer deretter.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #13 : 02. oktober 2011, 20:52 »
Jeg satt og tenkte gjennom min vennekrets... jeg kjenner faen meg mange non-respondere også jeg! De har det nesten værre!! Smiley

Utlogget Ske

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 874
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 874

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #14 : 02. oktober 2011, 20:54 »
Jeg satt og tenkte gjennom min vennekrets... jeg kjenner faen meg mange non-respondere også jeg! De har det nesten værre!! Smiley
Fortell om dem da...
260-195-280 raw stevne

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!