Skrevet av Emne: Doping og aksept. Vår feil?  (Lest 119968 ganger)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #195 : 06. oktober 2011, 20:16 »
Utfordringen er vel kanskje også at selv uten doping er det tross alt ganske så mange som blir så store (eller sterke) i forhold til hvermannsen, at det for de fleste er et “uoppnåelig” nivå. Det er vel litt hipp som happ om selv disse personene er spesielt interesserte i å være en form for frontfigur mht å være dopingfrie selv om aldri så mange ser opp til dem. Det er vel ikke spesielt sannsynlig at de blir trodd lell….. Jeg kan uansett heller ikke se at disse har noe samfunnsansvar mht å jobbe aktivt for å forhindre at wannabes gjør gale valg for “å bli som dem”.

Jeg var der mht styrkeløftere tidligere selv jeg… Det kunne jo umulig være mulig å være så sykt mye sterkere enn meg selv når jeg visste at jeg egentlig var ganske sterk selv også. Nå var mange av dem dopet den gangen, men det største feilslutningen jeg gjorde var nok at jeg trodde alle mennesker var skrudd noenlunde likt sammen, og at dersom de bare var like muskuløse så måtte de jo rimelig nok være like sterke også. Nå lærte jeg heldigvis med tiden litt om kroppslig mekanikk, og da skjønte jeg jo at det var en viss logikk i disse forskjellene, men der og da var de så å si pr definisjon dopede. Det samme hadde jeg nok som unggutt trodd i dag også – men da med basis i uvitenhet om hvor store individuelle forskjeller det er mht slikt.

Mye det samme gjelder mht fysiske forutsetninger til å bygge muskler også. Jeg kjenner gutter i 20-åra som er i ferd med å dope seg i filler, og har gjort det i flere år, men som likevel aldri vil nå det muskulære nivået jeg selv endte på som dopingfri gymrotte. Uten doping hadde de vært betydelig magrere, men virkelig store har de rett og slett ingen mulighet til å bli.
Hvor skal da grensen gå mht om en skal vurderes som så stor eller sterk at en er en fare for samfunnet rundt seg fordi enkelte kunne tenkes å komme på gale veier for å bli som akkurat deg.

Hvilke virkemidler skal en eventuelt bruke?
Forbud mot bruk? Tja muligens, men det vil neppe løse noe av problemet. Det vil muligens, som i Sverige, gjøre at noe færre velger å stille i en konkurranse eller to i løpet av livet, men den gruppen utgjør en forsvinnende liten del av de som bruker prestasjonsfremmende midler. I Norge så er det slik at kjøp og salg er ulovlig, men om en blir stoppet av politi og de ikke finner mer enn 4000mg virkestoff på deg så får du lov til å putte det i lomma igjen – har du mer blir du anmeldt vil jeg tro. For en gjennomsnittsbruker tilsvarer en slik mengde 6-8ukers forbruk…for den nevnte karen over her kanskje et par uker…. For så vidt nokså strengt i forhold til hva folk reellt handler inn. Hovedutfordringen er vel at det ikke er ansett som et så stort problem at politiet velger å bruke de virkemidlene som måtte iverksettes for å komme de enkelte misbrukerne til livs. Det lille de legger i det går rimelig nok heller på å få tatt noen av bakmennene…men siden flyten over grensene og den innenlandske produksjonen er såpass betydelig, så virker det ikke akkurat som om de lykkes i noen grad….
Personlig er jeg som sagt redd et forbud ville hatt marginal effekt..om noen. Det eneste som kunne hjulpet er antagelig en holdningsendring som følge av god og nøktern kunnskapsformidling…eventuelt at det ble fullstendig ut å være muskuløs. Det siste tror jeg ikke kommer til å skje med det første…. Å endre holdninger vet vi alle at er en komplisert affære, og til tross for at jeg har en viss sans for ADN, så er jeg redd de har oppnådd svært lite – i hvertfall utenfor idretten der de virkelige utfordringene mht akkurat dette finnes.

Selv har jeg sansen for noe ala styrkeløftforbundets “Sterk blid og dopingfri!” selv om jeg er redd akkurat den er ineffektiv isolert sett. Mange utenfor idretten vil nok tenke som så at: “Hmmm, hvorfor er de så ivrige mht å fremme det lissom – det bare må være ugler i mosen her!” Den virkelige effekten får en nok ikke med den kampanjen før en ung og håpefull omsider melder seg inn i en styrkeløftklubb der det er en sterk antidopingholdning. Det er som kjent forsvinnende få av alle styrketrenende som melder seg inn i styrkeløft-/vektløfterforbundet…og i andre NIF-tilsluttede forbund er vel faren for å bli testet å regne som så som så….
Med mindre en får en tilsvarende aktiv holdning ala styrkeløftforbundets ute i majoriteten av landets gym, så vil en slik frase i mine øyne ha null effekt for andre enn utøvere som er “påtvunget renhet”.
Jeg trener som deg på et gym der det er kontraktfestet at en kastes ut dersom en bruker aas, men håndheves det? Eneste håndhevelsen jeg har hørt om er at en ble kastet ut fordi han angivelig hadde tilbudt varer til medlemmer der, men noen uvarslede tester har det vel knappest forekommet… (antallet er 0)
Det finnes ikke en gang gode instruktører på de fleste gym lenger. Instruktører som kunne veiledet medlemmene til fantastisk mye bedre resultater i forhold til det de oppnår med å vingle mer eller mindre målløst og intenst skravlende rundt om i lokalet. Bare der hadde en hatt en mulighet til å pode inn gode holdninger, og gitt medlemmene en bedre treningsliv. Isteden lar vi unge gutter og jenter dille rundt for seg selv uten å føle at de får den framgangen de forventet. Disse er nær sagt selvrekrutterende.....
I dagens samfunn, hvor det finnes en pille eller et silikonimplantat for alt, så skal det sannelig ikke “forbilder” til før disse menneskene kommer på gale tanker……


Nå skal jeg passe litt på hvordan jeg formulerer meg, for det er få mennesker innen treningssammenheng jeg respekterer mer enn deg Øyvind. I tillegg har du vært utrolig hjelpsom, noe jeg håper du vet at jeg setter stor pris på. Faktisk passer jo du overhodet ikke inn i "båsen" til kroppsbyggere. I vennekretsen min virker det som om folk syns kroppsbyggere er omtrent like oppegående, rent iq-messig, som en biljekk. Selv om det selvfølgelig er veldig generaliserende, ligger det vel noe bak det. Anyways: poenget er at du er unntaket som bekrefter regelen.

Jeg ser poenget ditt ift individuelle forskjeller, samt det at det er vanskelig å bli trodd hvis man skiller seg for mye ut. Jeg er likevel uenig med deg ift det å være et forbilde. Jeg forstår at man ikke har noe samfunnsmessig ansvar ift "rottene" på gymmet, hva gjelder å være pådriver for gode holdninger. Likevel mener jeg at du, og alle andre som ser eksepsjonelt bra ut over det ganske land, har muligheten til å gjøre en forskjell. Og nettopp den muligheten mener jeg dere bør benytte dere av. Det er selvfølgelig ikke et krav, men jeg kan ikke forstå at det er mye å be om. Dere har muligheten til å påvirke mange liv. Dere kan redde dem fra hele den coctailen AAS gir, bare ved å signalisere at dere tar avstand fra det. Og selvom ikke alle nødvendigvis tror dere, vil det garantert være en og annen som gjør det - og det må da være en seier i seg selv? Du kan selv forestille deg hvordan det ville vært om du fant ut at sønnen din(du har nevnt han selv, så føler ikke at jeg bryter med noe personvern her) hadde begynt med AAS fordi en(unnskyld uttrykket) tulling på gymmet fortalte han at det var en forutsetning for å bli stor. Det er ikke rare innsatsen med andre ord, for å potensielt redde en ung gutts skjebne.

Hva gjelder gener, evnen til å aktivisere antall muskelfibre osv, er jeg veldig klar over at det er store forskjeller fra person til person. Men jeg kjøper det ikke når folk som har trent i mindre enn 3 år ser ut som deg og løfter mer enn mange av de bedre styrkeløfterne her inne. Troverdigheten deres blir ikke bedre av at de ikke vil ta en debatt vedrørende fremgangen deres.....Det er dog min personlige mening, og hvis en enkelt av guttene med ekstremt fremgang lar seg dopteste månedlig i et år, og fortsatt er i like god form/bedre form, skal jeg ete i meg hvert eneste ord. Jeg tror det bare ikke før jeg får se det.

Tankene dine ift holding og treningskultur ser jeg ingen grunn til å kommentere. Der er jeg totalt enig med deg Smiley










Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #196 : 06. oktober 2011, 22:15 »


LOL kødder du med meg? Mannen har jo tydeligvis slutta å trene, gitt opp kosthold og latt kroppen forfalle. Et glimrende eksempel på hva som skjer når man legger seg på sofaen og spiser 1500 kcal hver dag og det er jo selvfølgelig chips og cola.

Vil gjerne ha en kilde på at man mister nesten/alt av muskelmassen når man går av en kur. Gleder meg ekstremt mye til dette, partytime!

Han der ser egentlig ganske allright ut. Har fortsatt en del muskler og ikke noe særlig fett, iallfall på overkroppen. Han har sikkert fortsatt å trene litt med vekter.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #197 : 06. oktober 2011, 22:25 »
De byggerne jeg kjenner har to modus. Den ene er ikke trening, eller bare litt trening. Den andre er når de er 'seriøse' med treninga, da er de alltid på kur. For mange er det alt eller ingenting, trening uten doping er visstnok ikke noe vits... De som orker å trene rent etter kur kan beholde veldig mye muskelmasse som de aldri ville fått om de hadde trent rent.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #198 : 06. oktober 2011, 23:50 »


Han der ser egentlig ganske allright ut. Har fortsatt en del muskler og ikke noe særlig fett, iallfall på overkroppen. Han har sikkert fortsatt å trene litt med vekter.
Hvor er de to bildene funnet hen?  Hvem er han?  Jeg synes at den forvandlingen ser litt utrolig ut.  Det går nok an å miste mye muskler på tre år, men fasongen på armene hans i 2009 er som hos en veltrent utholdenhetsutøver.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #199 : 07. oktober 2011, 00:28 »
Han har vel slanket seg hardt.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #200 : 07. oktober 2011, 00:59 »
Eller bare blitt en morsjonist som løper et par ganger i uka og ikke spiser 10kkcal i uka.

1: Ulik type roids gjør om du mister mer eller mindre.
2: Mange tror de mister muskelmasse etter å gått av en kur mens de egentlig bare tar av vannet. Hjelper ikke tro de legger på seg 19kg muskelmasse og 1 kg vann, mens de mister 10 kg vann og sitter igjen med 10kg.
3: Dårlig pct etter kuren gjør at man mister mer.
4: Man spiser rett og slett ikke nok mat til å beholde muskelmassen man har gaina!

Fullfører man en skikkelig roid runde, gjør alt etter regelboka. Så skal jeg love deg at man ikke mister alt som enkelte her skal ha det til.

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #201 : 07. oktober 2011, 01:55 »
Jeg har totalt stukket meg selv 7-8 ganger i dag. Noen ganger i låret, noen ganger i magen, og i fingrene. Jeg vil fortsatt ikke se på meg selv som syk.

Du har sikkert en god grunn for å stikke, ellers vil jeg egentlig karakterisere deg som syk i huet:)

Vaksinering, faller innenfor medisinske grunner mtp det å være syk.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #202 : 07. oktober 2011, 12:01 »
Nå skal jeg passe litt på hvordan jeg formulerer meg, for det er få mennesker innen treningssammenheng jeg respekterer mer enn deg Øyvind. I tillegg har du vært utrolig hjelpsom, noe jeg håper du vet at jeg setter stor pris på. Faktisk passer jo du overhodet ikke inn i "båsen" til kroppsbyggere. I vennekretsen min virker det som om folk syns kroppsbyggere er omtrent like oppegående, rent iq-messig, som en biljekk. Selv om det selvfølgelig er veldig generaliserende, ligger det vel noe bak det. Anyways: poenget er at du er unntaket som bekrefter regelen.

Jeg ser poenget ditt ift individuelle forskjeller, samt det at det er vanskelig å bli trodd hvis man skiller seg for mye ut. Jeg er likevel uenig med deg ift det å være et forbilde. Jeg forstår at man ikke har noe samfunnsmessig ansvar ift "rottene" på gymmet, hva gjelder å være pådriver for gode holdninger. Likevel mener jeg at du, og alle andre som ser eksepsjonelt bra ut over det ganske land, har muligheten til å gjøre en forskjell. Og nettopp den muligheten mener jeg dere bør benytte dere av. Det er selvfølgelig ikke et krav, men jeg kan ikke forstå at det er mye å be om. Dere har muligheten til å påvirke mange liv. Dere kan redde dem fra hele den coctailen AAS gir, bare ved å signalisere at dere tar avstand fra det. Og selvom ikke alle nødvendigvis tror dere, vil det garantert være en og annen som gjør det - og det må da være en seier i seg selv? Du kan selv forestille deg hvordan det ville vært om du fant ut at sønnen din(du har nevnt han selv, så føler ikke at jeg bryter med noe personvern her) hadde begynt med AAS fordi en(unnskyld uttrykket) tulling på gymmet fortalte han at det var en forutsetning for å bli stor. Det er ikke rare innsatsen med andre ord, for å potensielt redde en ung gutts skjebne.

Hva gjelder gener, evnen til å aktivisere antall muskelfibre osv, er jeg veldig klar over at det er store forskjeller fra person til person. Men jeg kjøper det ikke når folk som har trent i mindre enn 3 år ser ut som deg og løfter mer enn mange av de bedre styrkeløfterne her inne. Troverdigheten deres blir ikke bedre av at de ikke vil ta en debatt vedrørende fremgangen deres.....Det er dog min personlige mening, og hvis en enkelt av guttene med ekstremt fremgang lar seg dopteste månedlig i et år, og fortsatt er i like god form/bedre form, skal jeg ete i meg hvert eneste ord. Jeg tror det bare ikke før jeg får se det.

Tankene dine ift holding og treningskultur ser jeg ingen grunn til å kommentere. Der er jeg totalt enig med deg Smiley


Jeg er i grunn ikke så vilt uenig med deg jeg heller serru. Smiley

Det jeg mener mht å ikke pålegge alle og enhver som ser over snittet muskuløs ut et samfunnsansvar, går mer på at en jo ikke skal gå rundt og ha dårlig samvittighet for at en har gode fysiske  forutsetninger, og for å ha vært dyktig i gymmet og i matboksen. De fleste i den kategorien er jo ikke utøvere i hverken det ene eller det andre....de trener bare for sin egen del. Et viktig skille her er nok at jeg i mitt innlegg snakket om utøvere som faktisk er rene, og ikke de som kun påstår å være det uten å faktisk være det.
At brukere selv promoterer aas som det saliggjørende ovenfor andre enten de er unge eller godt voksne, synes jeg er en styggedom det bør slås hardt ned på. Utfordringen i så måte er nok heller at ungdommen helt fint evner å gjøre  seg opp sin helt egne usunne holdning til dette uten direkte påvirkning fra eventuelle brukere. I den grad de påvirkes av andre brukere så er det sikkert ofte brukere innen samme aldersgruppe/vennekrets som dem selv også….og de behøver slett ikke å være over snittet muskuløse.

At bra trente personer fremmer sunn og riktig trening når de spørres ser jeg i grunn på som en selvfølge, men å forvente at de pga litt bedre forutsetninger skal avkreves å være pådrivere  eller særskilt aktive i såmåte synes jeg er et urimelig krav. Folk kommer i alle mulige personlighetsinnpakninger, og noen av de største drittsekkene jeg har møtt har vært svært dyktige idrettsutøvere……den typen personer blir ofte også svært dårlige forbilde idet de åpner kjeften…. Andre igjen er så innadvendte at de mest av alt bare vil få ha gymmet som ett fristed der de kun behøver å  fokusere på sin egen trening…osv osv. Innimellom dukker det uansett opp personer som er kunnskapsrike, i god form, utadvendte ooog taletrengte… Takk gudene for dem, og la oss håpe at flest mulig hører hva de har å si uten å slenge eder og galle tilbake!
Selv har jeg i løpet av årene fått utallige spørsmål om trening og kosthold, og rimelig nok noen om doping. Min holdning har vært at jeg mer enn gjerne besvarer spørsmål om trening og kosthold, men at jeg stort sett har husket på å nevne at enhver må forholde seg til sine egne forutsetninger og ikke til enhver tid forholde seg til alle andre.
Mht doping har jeg i grunn bare svart at det er et svært dårlig valg og at en på lang sikt vil komme lengst uten (andre her får mene hva de vil, men om en ser på majoriteten av ex-brukere, så har jeg mitt på det tørre). I den grad det har vært bruksrelaterte spørsmål om doping så har hatt en regel om at jeg ikke vil ha det på min samvittighet at jeg har anbefalt noen til hverken det ene eller det andre som skader en person for livet…eller i verste fall tar livet av personen. I den grad jeg har anbefalt noe i den sammenhengen så har det vært ovenfor unge gutter som er realt på aas-kjøret, og som jeg vet ikke har de minste tanker om å slutte. Da er anbefalingen enkelt - nå må du sette deg ned og bruke et minimum av hjernekapasitet, for fortsetter du å brenne lyset i begge endene slik du gjør nå, så er du fullstendig ferdig som utøver og mosjonist før du er 25-30 år gammel.

Mht det siste, så har jeg trent så lenge og sett så mye at jeg relativt greit skal kunne plukke ut majoriteten av brukerne på et gym bare på det visuelle – i hvert fall om de har en viss muskelutvikling. Ting tar tid – lang tid i dette tilfellet, så jo yngre de kjøttfulle er, jo enklere blir utvelgelsen.
Det jeg også har lært meg, er å veldig raskt kunne plukke ut de som etter kort tids trening vil se ufattelig mye større ut….de ser gjerne utrolig bra ut før de begynner å trene også (“muskuløs look” fra naturens side). Denne gruppen får raskt en slik visuell utvikling fordi det skal ganske få kilo muskler til før de ser betydelig mye større ut enn det andre med samme muskelpåslag ville gjort. Men selv for disse begavede personene så tar det lang tid å nå et høyt nivå, og virkelig ekstreme vil de aldri bli naturlig.


Det fødes uansett til tider virkelige underbarn i denne verden, så de ekstreme og rene finnes. Mht styrke, så vil jeg tro det går type noen hundre år mellom hver gang det fødes en CYC – en som har ufattelige styrkeforutsetninger og som endog velger å trene og konkurrere i den type idrett. Jeg møtte CYC for noen år siden, når han var enda mer unggutt, og har aldri sett maken til fjortis! Mistanken blir rimelig nok sterk når en opplever slikt, men heldigvis for han og oss, så valgte han å gå inn i den kanskje hyppigst testede idretten vi har i Norge. Da falt i hvert fall alle mine mistanker fullstendig døde til jorden. I mine øyne er CYC noe av det flotteste som har rammet Gymnorge, i og med at han viser at selv for en ung mann så er det “umulige” mulig! At han ikke er en kar som står på antidopingbarrikadene og brøler ut i tide og utide syne jeg er helt greit – han gjør like god innsats i den forbindelse ved å stadig prestere på supernivå! Måtte han få lov til å forbli frisk og skadefri slik at vi får beholde ham som et godt eksempel i lang tid! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #203 : 07. oktober 2011, 15:33 »
Av og til skriver mennesker så bra innlegg at kommentarer blir overflødig. Har egentlig bare en ting å si:

Bra skrevet Smiley


Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #205 : 29. oktober 2011, 01:31 »

Han fikk vel ikke noe særlig HRT av legen sin stakkars. Selv jeg hadde mer muskler enn det der etter et år helt uten trening.

Steroide brukere kan ofte identifiseres bare ved å se på hvordan musklene, huden osv ser ut. Brukere får ofte en rødaktig hud, ofte ser huden også litt fettete ut. Musklene får også en spesiell "look" antaglig som følge av økt vann retensjon. Blodårer blir mer fremtredende  osv.

Ric Flair er et glirende eksempel fett glinsende steroide misbruker som er rød som en hummer



Batista og resten av WWE sirkuset er også glitrende eksempler.

Et annet skinnende eksempel er Brock Lesnar



Her er et bilde av han fra hans MMA karriere



Her vil jeg si at han ser rein ut, og har ingen av de trekkende jeg nevnte over.

Diverse boksere opp gjennom tiden har hatt samme looken, fks Evander Holyfield og jeg kunne satset en god slump penger på at han har brukt roids både i hytt og gevær.

Honourable mentions: Mickey Rourke (the wrestler og filmene etter den), sylvester stallone, Dolp Lundgren (i sine glansdager altså), michael buster douglas osv

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #206 : 29. oktober 2011, 02:20 »
Akkurat når det gjelder Ric Flair tar du nok feil.  Mannen er en notorisk solariumbruker, og det er derfor huden hans er helt ødelagt.  Ansiktshuden hans ser ut som overlæret på en støvel, og det skyldes nok mye stråling.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #207 : 29. oktober 2011, 02:57 »
I mine øyne er CYC noe av det flotteste som har rammet Gymnorge, i og med at han viser at selv for en ung mann så er det “umulige” mulig! At han ikke er en kar som står på antidopingbarrikadene og brøler ut i tide og utide syne jeg er helt greit – han gjør like god innsats i den forbindelse ved å stadig prestere på supernivå!
Jeg kunne ikke vært mer enig.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #208 : 29. oktober 2011, 09:00 »
Knallgod sak i Dagens Næringsliv i dag om dopingbransjen fra side 38 til 48. Imponerende research og flotte illustrasjoner.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #209 : 29. oktober 2011, 11:41 »
Helt enig, denne anbefales å kjøpe. Det beste jeg har lest om doping i norske aviser.






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!