Skrevet av Emne: Doping og aksept. Vår feil?  (Lest 119943 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #30 : 02. oktober 2011, 22:22 »
Helt enig.
Så lenge det påvirker resten av oss på en eller annen måte, så må vi på ingen måte "respektere valget til hver enkeltperson blabla"


Her er vel EGENTLIG problemet at vi har en velferdsstat.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #31 : 02. oktober 2011, 22:25 »
Det er med doping som det er med narkotika.  Det å si at dette er opp til den enkelte, er helt utilstrekkelig.

En sosialist som ikke har respekt for individets avgjørelser... Shocker!
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #32 : 02. oktober 2011, 22:26 »
Å si at det å øke fra 60 til 150kg i benk på 1 år er umulig uten steroider må du lengre ut på vidda med Tongue

Ja, men tar du en gjeng gutter som benker 60 og gir dem ett år til og trene på, så vil ikke akkurat veldig mange benke 150 etter ett år, jeg vil påstå at en forsvinnende liten andel av befolkningen vil klare dette.

Litt drøyt og si at det er umulig, finnes jo unntak, men for folk flest så er det det.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #33 : 02. oktober 2011, 22:28 »
Ja, men tar du en gjeng gutter som benker 60 og gir dem ett år til og trene på, så vil ikke akkurat veldig mange benke 150 etter ett år, jeg vil påstå at en forsvinnende liten andel av befolkningen vil klare dette.

Litt drøyt og si at det er umulig, finnes jo unntak, men for folk flest så er det det.

En liten andel av befolkningen er ikke det samme som ingen - så vi er enige Smiley
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #34 : 02. oktober 2011, 22:30 »
En liten andel av befolkningen er ikke det samme som ingen - så vi er enige Smiley

Forsåvidt Smiley

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #35 : 02. oktober 2011, 22:32 »
"Er sannsynlligvis et eksempel" - Er du reporter for Se og hør?

@@@Nei.

Hvor får du infoen din fra?

@@@Nettet.

Du vet at det er fullt mulig å bygge massive bein og lignende uten markløft og bøy sant?

@@@Sikkert. Trey Brewer er derimot kjent for nettopp å ha hatt idiotiske quads.

Hvem sier at han hadde "generelt lite disiplin/kunnskap når det gjelder trening?"
Hvilken "organisasjon" er han kastet ut av?

@@@Husker ikke hvor de sa hva, flere forskjellige steder. Her er en link :

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=123086703#post463409653
..
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #36 : 02. oktober 2011, 22:33 »
Med den tankegangen kan vi heller ikke respektere folk som røyker, siden de -kan- ende opp med lungekreft og bli en utgiftspost til samfunnet.
Saken med tobakk er at det er ganske høye avgifter på det som nettopp skal dekke utgiftene det påfører samfunnet.
Samme som alkohol.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #37 : 02. oktober 2011, 22:33 »
Med den tankegangen kan vi heller ikke respektere folk som røyker, siden de -kan- ende opp med lungekreft og bli en utgiftspost til samfunnet.
En sosialist som ikke har respekt for individets avgjørelser... Shocker!
Dette er en type diskusjon der man kan finne ekstreme paralleller i den ene eller den andre retningen.  Det er sant at tobakksrøyking er lov.  Men rekreasjonsbruk av marihuana er forbudt.  Jeg tror at stereoider og vektsthormoner har alvorligere skadevirkninger over tid enn det marihuana har.

Skal vi ikke også legge vekt på den personlige friheten til reine kroppsbyggere og reine strongmen?  Hvorfor skal disse være nødt til å ha dopere foran seg på resultatlistene?
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #38 : 02. oktober 2011, 22:36 »


Trey Brewer er sannsynligvis et eksempel på massiv bruk av steroider o.l. pluss ekstremt talent for å respondere på bruken. Ifølge info så kjørte han ikke en gang knebøy/markløft på den tiden da bildet ble tatt og hadde generelt lite disiplin/kunnskap når det gjaldt trening. (Og det er jo åpenbart quads han har som forte). Senere fikk han med seg en trener og ble tatt mer alvorlig av bodybuilding miljøet men nå har han blitt kastet ut av organisasjonen.
Dette er i tilfelle et eksempel som bekrefter mitt og Gilbergs synspunkt tidligere i tråden. Primært kommer dopingen - treningen og kostholdet sekundært.

Å si at det å øke fra 60 til 150kg i benk på 1 år er umulig uten steroider må du lengre ut på vidda med Tongue
Dette blir litt slik "regelen - unntaket" diskusjon. En slik økning er mulig, men uhyre sjelden.
Jeg vil påstå at et mindretall av alle som trener reint gjennom et helt liv noensinne oppnår 150 kg i benk. Jeg har vært på noen treningssentre opp igjennom der slitere trener jevnlig i benken, men aldri oppnår mer enn 80-100 kg. Det er faktisk mange av dem.
Vi snakker om reseptorer for dopingmidler. Dette er individuelt, men det er også individuelt hvordan man responderer på vekstfaktorer i melk og andre matvarer/stoffer som ikke er definert som dopingmiddel. Temaet er igrunn komplekst, men det store skillet vil ligge i hva man gjør med viten og vilje og hva man gjør i uvitenhet.
Setter man ei sprøyte prisgitt doping-mafiaen, bør det være nada med sympati å få.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #39 : 02. oktober 2011, 22:40 »
Saken med tobakk er at det er ganske høye avgifter på det som nettopp skal dekke utgiftene det påfører samfunnet.
Samme som alkohol.

Men de gjør ikke det.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #40 : 02. oktober 2011, 22:45 »
Nei men tanken er hvertfall det.

Når det kommer til å respektere alle og enhver hele tida, så synes jeg uansett ikke det bør være på grunnlag av om det de gjør er i tråd med loven eller ikke.

Jeg respekterer at en person velger å kjøre i 70 i 60sona, men jeg respekterer ikke et menneske som prøver å prakke på meg det ABB gjorde 22 juni var riktig, selv om vi har ytringsfrihet og alt det der.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #41 : 02. oktober 2011, 22:47 »
Skal vi ikke også legge vekt på den personlige friheten til reine kroppsbyggere og reine strongmen?  Hvorfor skal disse være nødt til å ha dopere foran seg på resultatlistene?

Det er ikke en rettighet å slippe å konkurrere med dopere, dette er opp til hver enkelt organisasjon man velger å konkurrere i.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #42 : 02. oktober 2011, 22:50 »
Nei men tanken er hvertfall det.

Når det kommer til å respektere alle og enhver hele tida, så synes jeg uansett ikke det bør være på grunnlag av om det de gjør er i tråd med loven eller ikke.

Jeg respekterer at en person velger å kjøre i 70 i 60sona, men jeg respekterer ikke et menneske som prøver å prakke på meg det ABB gjorde 22 juni var riktig, selv om vi har ytringsfrihet og alt det der.

Nei, du trenger ikke respektere det, men å gjøre en handling ulovlig fordi man ikke liker det er noe helt annet enn å ikke respektere.

Jeg har for eksempel ingen respekt for nazister, men mener at de skal få lov til å ytre seg på lik linje med alle andre.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #43 : 02. oktober 2011, 23:01 »
Dette er en type diskusjon der man kan finne ekstreme paralleller i den ene eller den andre retningen.  Det er sant at tobakksrøyking er lov.  Men rekreasjonsbruk av marihuana er forbudt.  Jeg tror at stereoider og vektsthormoner har alvorligere skadevirkninger over tid enn det marihuana har.

Skal vi ikke også legge vekt på den personlige friheten til reine kroppsbyggere og reine strongmen?  Hvorfor skal disse være nødt til å ha dopere foran seg på resultatlistene?

Juks innenfor idrett er vel det største problemet, så folk som får problemer pga uvitenhet som Egil Skallagrimsson nevnte, så gruppepress ("peer pressure") som er en faktor når det gjelder alle slike ting. Hva folk gjør vel vitende og uten ytre press får bli en annen sak.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #44 : 02. oktober 2011, 23:15 »
Doping gjør i hvert fall wrestling og strongman mer spennende å se på...

Problemet er allikevel:
1. Doperne blånekter for sin bruk og hevder at resultatene kommer av trening og kosthold. Dette er sludder og vås!!! Doperne som gidder å trene får sinnsyke resultater uansett hva de gjør. Hvis de spiser nok mat blir de broilerstore.
2. At treningsforum og blader aldri er kritiske til hvordan bolerne har oppnådd sine resultater. Å hylle doperne uten å opplyse om hvordan de har blitt som de har blitt er umoralsk. Ta en titt og tell hvor mange bolere som er avbildet her inne og som figurerer i artikler og reklame... Å hevde at tf er mot doping stemmer ikke.
3. At doping blir allemannseie er også tullete. Skal man bole så skal man være vannvittig stor og sterk. 200kg i benken, minst. Å bole for å klare å løfte 100kg er latterlig og sier sitt om hvor late folk er på jakt etter fin kropp og styrke.
Education is important, but big biceps are importanter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!