Skrevet av Emne: Doping og aksept. Vår feil?  (Lest 119978 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #45 : 02. oktober 2011, 23:26 »
Doping gjør i hvert fall wrestling og strongman mer spennende å se på...

Jeg synes Strongman var kulere å se på på 90-tallet da de løftet mye mindre (sikkert mest pga dårligere teknikk). Uansett så er jeg uenig. Hvis dop av en eller annen grunn hadde opphørt å eksistere og Strongman-folka hadde holdt med 300-og-noe i markløft istedenfor 400-og-noe så hadde det ikke gjort noen forskjell, det er et spørsmål om hva du er vant til å tenke på som imponerende. Samme med bodybuilding egentlig bortsett fra at folk flest har lettere for å identifisere seg med 100-kilos fysikk enn med 130-kilos fysikk som et ideal så det hadde kanskje gjort sporten mer severdig for de fleste.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #46 : 02. oktober 2011, 23:36 »
Jo da, men dopingfri strongman er en saga blott... Liker å se markløft på 400kg pluss
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #47 : 03. oktober 2011, 00:04 »
Hvis så mange mennesker klarer å se forskjell på hvem som bruker og hvem som ikke bruker, hvorfor ser jeg da de samme personene i tråder til folk som åpenlyst bruker, uten at jeg skal si noe helt sikkert, hvor de roser vedkommende til himmels? I mine øyne er det å belønne den personen for det den har risikert å utsette seg for, noe som igjen kan føre til tilfredsstillelse eller økt motivasjon for å fortsette. På den annen side vil de som leser disse kommentarene - eller hører andre rose andre i garderoben på gymmet eller foran poseringsspeilet - kanskje få en voksende idé inne i seg selv. De vil også påta seg dette ansvaret for seg selv og utsette seg for den risikoen for å oppnå de samme kommentarene, enten det er her på TF eller på gymmet. Eller stranda og byen.

Jeg skal innrømme at jeg har lest tråder og tenkt at trådstarter har en imponerende fysikk og at jeg har kommentert denne formen selv. Det er ikke før jeg satt og leste meg andpusten av denne tråden at jeg begynte å tenke på at også kommentarene en gir til andre, som andre igjen kanskje overhører eller ser, faktisk kan ha en betydning for de som overhører disse kommentarene. Først legger en kanskje ikke merke til det. En hører kommentarene hagle mot og til fordel for den umenneskelig store, sterke personen på gymmet som har blodårer som tyter ut over alt. Det begynner som et frø bak i hodet på en, og etter hvert vokser dette frøet til noe mer levende - en spire. Det er nå det avgjøres, om spiren fortsettes å vannes, eller om den tørker ut.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #48 : 03. oktober 2011, 07:50 »
Takk for mange fiine bidrag. Jeg skal prøve å få svart når jeg er ferdig på jobb. Har dessverre ikke tid nå

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #49 : 03. oktober 2011, 08:56 »
Dette blir helt feil. Selvfølgelig skal man se ned på denne ukulturen som doping i uansett form er. Det er kanskje ikke ulovlig å bruke steroider i Norge i dag, men det er ulovlig å omsette og man er dermed med på å støtte kriminelle miljøer når man kjøper selv til eget bruk.

Det er åpenbart at du ikke er moden nok til å se hva dette dreier seg om. De største profilene innen kroppsbygging og strongman, er idoler for massevis av naiv ungdom på treningssentre rundt om.. De samme personene blir forøvrig frontet i media og nå også på TV.
Hvorfor er doping en ukultur? uten doping ville strongman og massive bodybuildere vært en saga blott. Arild Haugen ville aldri "eksistert" og Jay Cutler ville måtte skrelt bort et 2-sifret tall med muskler.
Man støtter kriminal virksomhet fordi man ikke har noe valg. Myndighetene skaper selv problemet og setter bleie på samfunnet. Det er ikke myndighetene som er til for oss lenger, det er vi som er til for myndighetene. (litt overdrevet, men du tar poenget)

Det som blir feil med doping er at unge folk, 14-16 år ser på det som en lett utvei, og kjører på med ting de ikke har peiling på. En tanke er at stoffet legaliseres, kreves myndig alder for å erverve samt et kurs på x antall timer for å virkelig forstå hva man gir seg ut på.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #50 : 03. oktober 2011, 08:59 »
Hvorfor er doping en ukultur? uten doping ville strongman og massive bodybuildere vært en saga blott. Arild Haugen ville aldri "eksistert" og Jay Cutler ville måtte skrelt bort et 2-sifret tall med muskler.
Man støtter kriminal virksomhet fordi man ikke har noe valg. Myndighetene skaper selv problemet og setter bleie på samfunnet. Det er ikke myndighetene som er til for oss lenger, det er vi som er til for myndighetene. (litt overdrevet, men du tar poenget)

Det som blir feil med doping er at unge folk, 14-16 år ser på det som en lett utvei, og kjører på med ting de ikke har peiling på. En tanke er at stoffet legaliseres, kreves myndig alder for å erverve samt et kurs på x antall timer for å virkelig forstå hva man gir seg ut på.

Om noe krever kriminell virksomhet for å overleve, er det da verdt å ta vare på?

Det er en grunn til at omsetning av steroider er ulovlig i Norge i dag.

Om myndighetene ikke hadde satt begrensninger hadde ikke du vært i live i dag.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #51 : 03. oktober 2011, 09:15 »
Om noe krever kriminell virksomhet for å overleve, er det da verdt å ta vare på?
Hvorfor ikke? AAS er medikament brukt av atleter og sofaslitere verden over. Alt er farlig i store mengder, visse stoffer krever noe mer kunnskap for å kunne brukes vettugt.

Det er en grunn til at omsetning av steroider er ulovlig i Norge i dag.
Faren for overdose og uviten bruk, samt de psykiske skadene det kan gi. Den samme effekten kan du få av middel mot kviser.

Om myndighetene ikke hadde satt begrensninger hadde ikke du vært i live i dag.
Enig. men trenger vi alle de begrensningene? Jeg mener folk skal få bruke aas hvis de har viten og kjennskap til effekt positiv og negativ.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #52 : 03. oktober 2011, 09:17 »
Hvorfor er doping en ukultur? uten doping ville strongman og massive bodybuildere vært en saga blott. Arild Haugen ville aldri "eksistert" og Jay Cutler ville måtte skrelt bort et 2-sifret tall med muskler.
Man støtter kriminal virksomhet fordi man ikke har noe valg. Myndighetene skaper selv problemet og setter bleie på samfunnet. Det er ikke myndighetene som er til for oss lenger, det er vi som er til for myndighetene. (litt overdrevet, men du tar poenget)

Det som blir feil med doping er at unge folk, 14-16 år ser på det som en lett utvei, og kjører på med ting de ikke har peiling på. En tanke er at stoffet legaliseres, kreves myndig alder for å erverve samt et kurs på x antall timer for å virkelig forstå hva man gir seg ut på.
uten doping ville byggere og strongmenn vert litt mindre og litt svakere, men det ville fortsatt vert interesse for og finne ut hvem som var best, størst og sterkest.

Man støtter kriminell virksomhet fordi man tar et valg.

Det er de svake og utolmodige som ikke skjønner naturens hardhet som skaper problemene, det er ikke en menneskerett og bli best og sterkest. Det må jobbes for, tar tid og noen klarer det.

myndighetene prøver og hjelpe dem av oss som ikke klarer og ta vare på seg selv.

det er ikke bare 14-16 åringer som kjører på med ting de ikke har greie på. Men 14-16 åringene ser at dem de ser opp til tar snarveier og har dårlig tid, da er det ikke så rart at ungdommen følger etter.

Utlogget Proteinklumpen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • ..
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #53 : 03. oktober 2011, 09:19 »
I mitt miljø blir man sett ned på om man bruker steroider, ikke i dopingveien, men at folk blir "sjalue" på framgangen deres. Litt underlig

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #54 : 03. oktober 2011, 09:24 »
Hvorfor ikke? AAS er medikament brukt av atleter og sofaslitere verden over. Alt er farlig i store mengder, visse stoffer krever noe mer kunnskap for å kunne brukes vettugt.
Faren for overdose og uviten bruk, samt de psykiske skadene det kan gi. Den samme effekten kan du få av middel mot kviser.
Enig. men trenger vi alle de begrensningene? Jeg mener folk skal få bruke aas hvis de har viten og kjennskap til effekt positiv og negativ.

Men hva i alle dager får deg til å tro at du er bedre egnet til å ta denne vurderingen enn myndighetene?

Har du erfaring med bruk av anabole steroider? Har du noe utdannelse som du baserer din holdning på?

Er steroidebrukere generelt sett kjent for å være en intelligent gruppe mennesker? Siden du har så stor tiltro til kunnskapene deres.

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #55 : 03. oktober 2011, 09:27 »
Men hva i alle dager får deg til å tro at du er bedre egnet til å ta denne vurderingen enn myndighetene?

Har du erfaring med bruk av anabole steroider? Har du noe utdannelse som du baserer din holdning på?

Er steroidebrukere generelt sett kjent for å være en intelligent gruppe mennesker? Siden du har så stor tiltro til kunnskapene deres.
steroide brukere generelt er nok kjent blant steroide brukerne for å være en intelligent gruppe mennesker.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #56 : 03. oktober 2011, 09:29 »
steroide brukere generelt er nok kjent blant steroide brukerne for å være en intelligent gruppe mennesker.

Grin

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #57 : 03. oktober 2011, 09:30 »
Men hva i alle dager får deg til å tro at du er bedre egnet til å ta denne vurderingen enn myndighetene?
Det har jeg aldri sagt.



Har du erfaring med bruk av anabole steroider? Har du noe utdannelse som du baserer din holdning på?
Har ingen praktisk erfaring. Kjenner derimot en god del folk som bolder, noen av de er nokså store og.

Er steroidebrukere generelt sett kjent for å være en intelligent gruppe mennesker? Siden du har så stor tiltro til kunnskapene deres.
Nå har du misforstått eller vreng på det jeg skriver. Jeg har aldri sagt at steroidebrukere "overmennesker" på noen måte. Jeg har heller ikke sagt at de virkelig vet hva de driver med heller.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #58 : 03. oktober 2011, 09:36 »
Det har jeg aldri sagt.
Har ingen praktisk erfaring. Kjenner derimot en god del folk som bolder, noen av de er nokså store og.
Nå har du misforstått eller vreng på det jeg skriver. Jeg har aldri sagt at steroidebrukere "overmennesker" på noen måte. Jeg har heller ikke sagt at de virkelig vet hva de driver med heller.

Er det da riktig at de skal styre på helt som de vil?

Det er jo bare å ta en titt på kosttilskudd-delen av forumet, hvor lovlige tilskudd diskuteres.. folk overdoserer og overdriver alt de kan. Hvordan er samfunnet tjent med denne løsningen din med legalisering?


Edit: Over her nevnte du forresten middel mot kviser. Jeg går da ut i fra at det er snakk om reseptbelagte legemidler. Hvordan kan dette da sammenlignes? Foreslår du at steroider skal bli tilgjengelig på resept? Meg bekjent er det allerede det - du får det bare ikke på bakgrunn av kroppsbygging.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #59 : 03. oktober 2011, 09:52 »
Er det da riktig at de skal styre på helt som de vil?

Det er jo bare å ta en titt på kosttilskudd-delen av forumet, hvor lovlige tilskudd diskuteres.. folk overdoserer og overdriver alt de kan. Hvordan er samfunnet tjent med denne løsningen din med legalisering?
ja, jeg mener de som kjører bol skal få styre som de vil under de kriteriene jeg har nevnt før.

Du smører litt for tykt på når du sier folk overdoserer og overdriver alt de kan mtp lovlige kosttilskudd. Det er heller ikke mer relevant til temaet enn at sykling i stor fart i ung alder vil skape råkjørere.

18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!