Skrevet av Emne: Doping og aksept. Vår feil?  (Lest 119951 ganger)

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #60 : 03. oktober 2011, 09:57 »
Hvorfor er doping en ukultur? uten doping ville strongman og massive bodybuildere vært en saga blott. Arild Haugen ville aldri "eksistert" og Jay Cutler ville måtte skrelt bort et 2-sifret tall med muskler.
Man støtter kriminal virksomhet fordi man ikke har noe valg. Myndighetene skaper selv problemet og setter bleie på samfunnet. Det er ikke myndighetene som er til for oss lenger, det er vi som er til for myndighetene. (litt overdrevet, men du tar poenget)

Det som blir feil med doping er at unge folk, 14-16 år ser på det som en lett utvei, og kjører på med ting de ikke har peiling på. En tanke er at stoffet legaliseres, kreves myndig alder for å erverve samt et kurs på x antall timer for å virkelig forstå hva man gir seg ut på.

Her ble jeg litt usikker på hva du mener. Er det negativt at strongman og massive byggere ville vært en saga blott uten dop?  I mine øyne er dette utelukkende positivt, så slipper man å forklare hvorfor unge strongmen drar mer enn 30 kg over gjeldende verdensrekord for senior i markløft.

Vi vet så utrolig lite hva mengder med bol kan gjøre. Pro-dopere hevder ofte at skrekkeksemplene brukte "tullete mengder", feil varer, etc. Men faktum er, at vi hører jo ofte om de som ikke greier å begrense seg, som får helt horrible konsekvenser! ABB hevder selv han ikke ville klart å gjennomføre aksjonen sin uten Winstrol, han såkalte "byggeren" i Faiza saken trøkka på som en gal. Jeg har selv sett tikkende bomber, proppa med bol, aggressive som få og klar for kamp på bygdafester der jeg  er fra. Bare flaks har gjort at ikke liv har gått der.  Bare ett slikt tilfelle, uansett hvilken rolle bolet spiller, er ett for mye.

Det er strengt tatt ikke mulig å ikke ha fått med seg, at bol har bivirkninger. Mange tenker, om jeg bare bruker litt, går det bra. Det går kanskje også bra en stund. Så kanskje man tåler litt mer? Og litt mer? BOOM, bomba smeller.

Det er en rekke sosiale, psykiske og fysiske bivirkninger, som man vet så alt for lite om. Hva med langtidsvirkninger på nyrer, hjerte, etc? Ingen kursing kan fjerne det faktum at man bruker kjemikalier for å presse kroppen lengre enn den i utgangspunktet er i stand til. Når man i tilegg ser at forskning ikke kan si noe om bivirkninger ved høye doseringer, på grunn av etiske problemstillinger knyttet til å gjennomføre et slikt prosjekt, så har man lite grunnlag for å gjennomføre slike kurs som du snakker om.

-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #61 : 03. oktober 2011, 11:02 »
Hvorfor er doping en ukultur? uten doping ville strongman og massive bodybuildere vært en saga blott. Arild Haugen ville aldri "eksistert" og Jay Cutler ville måtte skrelt bort et 2-sifret tall med muskler.

Min teori er at toppnivået i det minste ville ha vært i nærheten av der det er idag. Bredden i toppen ville ha vært mye mindre og folk ville ikke ha vært like gode i alt. At Jay Cutler ville ha tatt av 10+ kilo er vel sannsynlig.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

ultralars

  • Gjest
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #62 : 03. oktober 2011, 11:48 »
det er bare noe bullshit at jay cutler og arild haugen ikke hadde vært på samme relativt nivå uten stoffer.

Se på sjimpanser, en på 40 kg er sterkere enn 4 voksne menn på 70-80

det er pga at de har en veldig liten begrensning på hvor mange muskelfiberer de kan bruke på en gang. Men mennesker som regel har en stor begrensning.

Hva er liksom i veien for at en eller annen fyr skal bli født med en rar gene mutasjon som på en eller annen måte gjør begresningen mindre? eller gjør at personen naturlig produserer mer steroider enn oss normale?


Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #63 : 03. oktober 2011, 11:56 »
Sitat
uten doping ville strongman og massive bodybuildere vært en saga blott. Arild Haugen ville aldri "eksistert" og Jay Cutler ville måtte skrelt bort et 2-sifret tall med muskler.

Hadde det ikke vært doping, så hadde vi ikke visst om sånne ting.....de hadde løftet x% mindre og veid x% mindre, men de hadde fremdeles vært imponerende Smiley
Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #64 : 03. oktober 2011, 12:05 »
Om noe krever kriminell virksomhet for å overleve, er det da verdt å ta vare på?

Det er en grunn til at omsetning av steroider er ulovlig i Norge i dag.

Om myndighetene ikke hadde satt begrensninger hadde ikke du vært i live i dag.

AAS trenger ikke å være kriminelt for å overleve. Hva er det du mener her egentlig?

Hvorfor hadde hardcore vært død om myndighetene ikke hadde satt begrensninger?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #65 : 03. oktober 2011, 12:07 »
Men hva i alle dager får deg til å tro at du er bedre egnet til å ta denne vurderingen enn myndighetene?

Dette må være det mest uvitende jeg har lest på TF, ever, hands down.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #66 : 03. oktober 2011, 12:27 »
Dette må v¿re det mest uvitende jeg har lest på TF, ever, hands down.
Det kan du bare ikke mene he he dette er treningsforum tross alt og uvitende kommentarer er ikke akkurat mangelvare ha ha Wink


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget junkfood

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #67 : 03. oktober 2011, 12:45 »
Hvorfor er doping en ukultur? uten doping ville strongman og massive bodybuildere vært en saga blott. Arild Haugen ville aldri "eksistert" og Jay Cutler ville måtte skrelt bort et 2-sifret tall med muskler.
Dette er jo bare bra, om så hadde vært tilfelle. Da ville ikke folk hatt urealistiske forventninger om hva som er mulig og ikke, og blir dermed ikke lokket til den homofile dopingkulturen.

Folk flest driter jo uansett langt i Arild "Doping homse" Haugen, og har aldri hørt om Jay Cuntler.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #68 : 03. oktober 2011, 12:59 »
AAS trenger ikke å være kriminelt for å overleve. Hva er det du mener her egentlig?

Hvorfor hadde hardcore vært død om myndighetene ikke hadde satt begrensninger?

Om kroppsbygging og strongman krever bruk av preparater som er ulovlig å omsette, er det da verdt å ta vare på?

Sånn, forstod du det nå?

Det er jo rimelig åpenbart. Det gjelder forøvrig deg også. Du hadde nok ikke blitt spart.


Ang det uvitende sitatet.

Det var en aldri så liten hersketeknikk, akkurat som kommentaren din var Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #69 : 03. oktober 2011, 13:27 »
Om kroppsbygging og strongman krever bruk av preparater som er ulovlig å omsette, er det da verdt å ta vare på?

Sånn, forstod du det nå?

Det er jo rimelig åpenbart. Det gjelder forøvrig deg også. Du hadde nok ikke blitt spart.


Ang det uvitende sitatet.

Det var en aldri så liten hersketeknikk, akkurat som kommentaren din var Smiley

Da skjønte jeg hva du mente.

Seff ville ALLE drept hverandre om ikke staten sier fyfy.

Herskeherske!
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #70 : 03. oktober 2011, 13:35 »
angående doping og IQ....

Husker dere den store IQ testen på TV?
Der scora byggerne betraktelig høyere enn et par andre samfunnsgrupper og endte opp med en snitt IQ over det som er ansett for å være normalen.

Jeg tror du har et bra snitt av befolkningen som dopere.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #71 : 03. oktober 2011, 13:48 »
angående doping og IQ....

Husker dere den store IQ testen på TV?
Der scora byggerne betraktelig høyere enn et par andre samfunnsgrupper og endte opp med en snitt IQ over det som er ansett for å være normalen.

Jeg tror du har et bra snitt av befolkningen som dopere.

IQ ække alt vettu! De dummeste tingene i menneskets historie er som kjent gjerne utført av mentalt fullt kapable mennesker Wink

...oooog!
Byggerne ble slått med ett "poeng" av finansfolk-gruppen....men slo dem på festen etterpå! Sekretærgruppen mener jeg å huske at endte med en IQ på 88, men vant like fullt festen OVERLEGENT! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #72 : 03. oktober 2011, 13:52 »
IQ ække alt vettu!

Byggerne ble slått med ett "poeng" av finansfolk-gruppen....men slo dem på festen etterpå! Sekretærgruppen mener jeg å huske at endte med en IQ på 88, men vant like fullt festen etterpå OVERLEGENT! Smiley

Var du en av deltakerne?

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #73 : 03. oktober 2011, 14:05 »
EQ > IQ. Kjenner noen som skryter av at de er med i MENSA, men de kan ikke sosialisere seg med andre. Alle ser på de som en idioter!


Finnes det ingen forskning på personer som trøkker trygt (fornuftig mengder, ikke 15 sorter samtidig og følger boka fra A-Å) i 2-3 måneder med tanke på bivirkninger og økning? Kunne faktisk meldt meg frivillig! Kun pågrunn av nysgjerrighet om man blir klin gæren av passelige mengder eller får noen som helst negativ virkning.

Utlogget junkfood

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #74 : 03. oktober 2011, 14:19 »
Man skal aldri ta en IQ-test seriøst.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!