Skrevet av Emne: Doping og aksept. Vår feil?  (Lest 119941 ganger)

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #90 : 03. oktober 2011, 18:51 »

Ikke gjør deg dum og bland inn hagle, og slikt.
Det er stor forskjell på å skyte noen og knaske noe bol i en eller annen form, ditt fjols!
Hva tror du koster samfunnet mest(siden du dro inn skattepenger), personer som boler eller folk som voldtar, dealer heroin, våre nye landsmenn, ja, you name it?!


Ja, og hvor mange av dem boler?
At folk blir aggresive, kåte og fryktløse når de trøkker, lover ikke akuratt bra for voldtektsstatestikken.
Men du har helt rett, la oss finne ut hva som koster mest skattepenger, så gjør vi resten lovelig.

Hvis jeg går på byen og blir slått fordi en fyr har altfor mye testo i kroppen, tatt seg et par ekstra øl og fått noen muskler han vil vise frem er jo selfølgelig greit.
For det er jo hans valg å bruke anabole steroider, og jeg må jo respektere det...for hvem er JEG som INDIVID i et SAMFUNN til å ha noen mening om det?
Hvem er DU til å gå på et diskusjonsforum og rakke ned på mine meninger og mine valg?
Du må jo respektere det jeg skriver og ikke legge deg opp i det, herregud du må jo respektere det? Respekt!!11
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #91 : 03. oktober 2011, 18:52 »
For det første: skattepengene mine har jeg ikke tenkt til å bruke som argument. Jeg har stor tro på at de som styrer landet vårt vet hva de driver med. Faktisk har jeg funnet ut at jo mer jeg forstår av samfunnet og politikk, desto mer forstår jeg at jeg ikke forstår. Av den grunn har jeg enorm respekt for de som faktisk evner å styre landet vårt - selv om jeg ikke er enig i alt de gjør.

For det andre: hvem jeg er til å legge meg opp i andres handlinger, prøvde jeg å få frem i innlegget mitt. Jeg forstår at jeg ikke gjorde en god jobb. Jeg mener folk som begynner å bole har tatt et dårlig valg - fordi det ikke foreligger nok info til at beslutningen deres kan lene seg på veldig mye vitenskap og forskning. Av den grunn anser jeg det som hasardspill med egen helse, og da mener jeg man skal si fra. Fordi det blir for feigt å seile under "legger meg ikke opp i andres affærer-flagget".

På samme måte ville jeg sagt fra hvis noen hadde planlagt å kjøe seg ned i vannet og jeg visste det var hai der

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #92 : 03. oktober 2011, 18:53 »
Fordi det blir en kostnad for samfunnet, og tærer på skattepengene jeg betaler.
At jeg ikke vet konsekvensene av å skyte vilt rundt meg med en hagle, betyr ikke at folk skal bare la meg være i fred fordi det er min handling blabla mine valg osv la alle gjøre hva de vil.

Og vær så snill, ikke kom med motargumenter nå for det vil jeg ikke ha noe av!

Å skyte rundt seg(sett at det er andre mennesker i nærheten) er ikke en offerløs handling lissom.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #93 : 03. oktober 2011, 18:53 »
Jeg har stor tro på at de som styrer landet vårt vet hva de driver med.
Seriøst?
Å skyte rundt seg(sett at det er andre mennesker i nærheten) er ikke en offerløs handling lissom.
Gull
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #94 : 03. oktober 2011, 18:55 »
Ja

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #95 : 03. oktober 2011, 18:59 »
Hvis jeg går på byen og blir slått fordi en fyr har altfor mye testo i kroppen, tatt seg et par ekstra øl og fått noen muskler han vil vise frem er jo selfølgelig greit.
For det er jo hans valg å bruke anabole steroider, og jeg må jo respektere det...for hvem er JEG som INDIVID i et SAMFUNN til å ha noen mening om det?
Hvem er DU til å gå på et diskusjonsforum og rakke ned på mine meninger og mine valg?
Du må jo respektere det jeg skriver og ikke legge deg opp i det, herregud du må jo respektere det? Respekt!!11

Du bommer jo totalt. Å slå ned noen er ulovlig, som det burde være. Etter din retorikk skal ingen få lov til å kjøre bil fordi de kan kjøre ned noen. Det er ikke bilkjøringen det er noe galt med, det er påkjørselen det er noe galt med!
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #96 : 03. oktober 2011, 19:00 »
Nei, du bommer totalt.

Risikoen for å bli påkjørt av en fyr som kjører i fylla øker proposjonalt med risikoen for å bli slått ned av en i fylla som boler.

Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #97 : 03. oktober 2011, 19:01 »
På samme måte ville jeg sagt fra hvis noen hadde planlagt å kjøe seg ned i vannet og jeg visste det var hai der

Du ville gjort det ulovlig å svømme med hai mener du.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #98 : 03. oktober 2011, 19:02 »
Er jo ett vidundermiddel fra ett styrke/muskel perspektiv.  Det er denne holdningen om at det ikke er så lett og trene med doping som er ett av de største problemene mener jeg.  Altså og bruke det som en unnskyldning at man tjener jo ikke SÅ mye på det, og jobben må man jo fortsatt gjøre selv.

Har trent mye med både dopede og rene utøvere oppigjennom åra.  Har en ganske god kammerat som ble med meg på ett APF/AAPF styrkeløfter stevne i sommer(Testede og ikke testede løftere kan konkurere sammen på samme stevne i USA).  APF er ikke tested(American Powerlifting Federation), AAPF er tested(American Amateur Powerlifting Federation).  Litt artig at den testede klassen har "Amatør" i navnet, altså man doper ikke, og derfor er man en amatør;)

Uansett, min kammerat ble med i den ikke testede klassen(APF).  Han var en svakere styrkeløfter enn meg før vi startet oppkjøringen omlag 3 måneder før stevnet kjørte på med en saftig kur.  I de 3 store var han svakere enn meg da vi startet og han hadde trent grovt regnet like lenge som meg tidligere.

Han peisa på uten nåde og uten plan etter kuren hans startet, maksa, reppa ut, kjørte kjempelange økter og utrolige mengder med sett helt til blodårene sprakk i øynene på ham og neseblodet rant.  Trente som om han skulle vært helt gal(Altså idiot trening, trening som ville sendt rett i sykesenga).  På tross av dette kunne han makse i mark en uke, trene idiot i en 6-7 dager for så og makse igjen og denne gangen dra 10 kg mer i mark.  Og slik fortsatte det helt til han rett og slett var sterkere enn meg etter kun få uker. 

Hvor vanskelig er det og trene under slike forhold?  Jo man blir jo sliten og man må gi alt mens man er i vektrommet og man må spise masse mat, men og trene hardt er vel ikke det hardeste med treningen? Det jeg finner mest utfordrende er at jeg kan makse en viss vekt, så trene hardt og spise bra i ganske lang tid, og likevel enda ikke klare og slå min tidligere pers før en god del tid har gått(Mange måneder), altså den langvarige psykiske belastningen av og ikke få resultater med en gang, på tross av tungt arbeid.

Min kammerat kunne kjøre på som faen, og likevel makse veldig ofte.  Blir jo lett og trene da, kjempemotiverende og hele tiden kunne dra opp 10 kg på persen i mark bøy og benk.  Slippe og tenke på hvile restitusjon og slippe og vente evigheter på økninger.  I tillegg slippe og tenke så mye på og finne fornuftige programmer hvor nok hviletid er med i beregningen, og heller bare kjøre hardt hver gang mens man er langt mer resistant for og bli overtrent.  Og ja, når en som bruker dopingmiddler blir veldig sterk så må vel til og med han begynne og trene mer fornuftig for og ikke bli overtrent og for og opprettholde framgang, men jeg snakker med om den umiddelbare effekten av de første par kurene her.

Personlig så har jeg faktisk ikke noe mot personer som bruker dopingmiddler, det jeg har ett problem med er folk som bruker dopingmiddler og som ikke er åpen om det, slik at man kan risikere og få sine egne resultater sammenlignet med dem.  Ett annet problem jeg har er personer som hevder at doping ikke er ett vidundermiddel, det er jo nettop det det er jo, da i den form at man blir gallsterk veldig fort av det!  Man kan etter noen kurer gå rundt på gymmen og flytte vekter som er betraktelig tyngre enn personer som har trent mye lengre flytter, hvordan dette ikke er vidunderlig og motiverende, og hvordan dette ikke gjøre treningen mye lettere vet ikke jeg.

Og ja, jeg skjønner at selv en som bruker dopingmiddler ikke vil øke 10 kg i uka i uendelig tid, men den umiddelbare økningen vil føre til at utøveren blir såpass mye sterkere enn de som trener reint at bare det alene burde føre til utrolig motivasjon for og løfte vektene fordi man dwarfer samtlige reine utøvere på gymmen i styrke og størrelse.

Litt uorganisert innlegg men jeg lufter bare noen tanker her, det jeg egentlig ville fram til var vel at dop er ett vidundermiddel pga at man blir vidunderlig sterk av det, og at å hevde det motsatte blir en liten fornærmelse mot alle som trener reint og må holde på med 3 måneder mengde og 3 måneder oppkjøring for og øke noen få kg i benk.  la oss si at Einar Gilberg hadde kjørt kur før stevnet han nettop var på, da hadde 200 i benk vært oppvarmingsløftet hans, og gud vet hvor langt over 200 han faktisk hadde løfta, dette er jeg overbevist om, hvor vidunderlig hadde ikke det vært?

Og ja, jeg vet at det blir litt hipp som happ og bruke eksempler som "min kammerat kjørte kur og ble sterkere enn meg kjempefort", var nå bare ett eksempel, tror nok ikke det er så veldig usannsynlig at det er slik det blir om en av to treningsparnere som har trent en stund plutselig kjører en fet kur før ett stevne.



100% enig!
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #99 : 03. oktober 2011, 19:05 »
Du har visst ikke fulgt med i historietimen(eller så er det nettopp det du har gjort). Signaleffekten du skriver om fungerer som følger:

Ulovlig-->flere prøver, og stoffet har dårligere kvalitet. Fostrer også miljøer som begynner med annen kriminalitet for å hevde seg som største aktør.

Lovlig-->færre prøver, stoffet er renere. Fostrer åpenhet og arbeidsplasser.

Flere folk prøver bol fordi det er ulovlig og til tross for at kvaliteten er lavere ? Du har ekstremt stor tiltro til folks trang til å gjøre det motsatte av hva loven sier.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #100 : 03. oktober 2011, 19:09 »
Ja, ingen ungdommer kjøper kreatin, så derfor ville de aldri kjøpt bol om det var lovelig.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #101 : 03. oktober 2011, 19:10 »
I alderen "tenårene" så stemmer dette ganske så bra.
Vet ikke om jeg kun snakker for meg selv her - men jeg fikk hvert fall mer lyst å utføre ting jeg visste var på grensen/over i den alderen.

Eller ting foreldrene dine ikke synes noe om eller kanskje til og med ting du visste var litt farlig. Det hadde ikke forandret seg hvis bol hadde blitt legalisert.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #102 : 03. oktober 2011, 19:11 »
Nei, du bommer totalt.

Risikoen for å bli påkjørt av en fyr som kjører i fylla øker proposjonalt med risikoen for å bli slått ned av en i fylla som boler.

Jeg skulle likt å se noen tall på at det er bolen som gjør bolerne mer voldelige, om de i det hele tatt er mer voldelige enn den øvrige befolkningen.

På den annen side øker risikoen for å bli slått ned av en som er sint også, eller redd, eller misforstår situasjonen, eller som er full, eller voldelig, eller psykisk syk, osv. Man kan, men man burde ikke etterstrebe å gjøre potensielt farlige ting ulovlig fordi de KAN ende opp i en ulovlig handling.

Jeg regner med at du er for å kriminalisere alkohol utifra eksemplene dine?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #103 : 03. oktober 2011, 19:13 »
Ja, ingen ungdommer kjøper kreatin, så derfor ville de aldri kjøpt bol om det var lovelig.

Tilbud : Pakke med kreatin, protein og bol. Pakkepris med bol til halvparten av normal pris. Link til instruksjon følger med. Aldersgrense : 15 år (vi er den ansvarsfulle nettbutikken). Løp og kjøp !

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #104 : 03. oktober 2011, 19:15 »
Ja, ingen ungdommer kjøper kreatin, så derfor ville de aldri kjøpt bol om det var lovelig.


Hvor mange er det ikke som absolutt skal ha "det ulovlige tilskuddet fra USA" og lignende? Er det ulovlig må det være bra ikke sant. Bra og spennende.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!