Skrevet av Emne: Doping og aksept. Vår feil?  (Lest 119939 ganger)

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #120 : 03. oktober 2011, 21:12 »
Å bruke AAS er ikke ulovlig. Jeg hadde ikke hatt noe imot at AAS ble forbudt, men det blir dobbelmoralistisk å forby det uten å samtidig forby alkohol. Det er liten tvil om hvilket av stoffene som fører til størst utgifter for samfunnet, størst helseskader og mest vold. At mange misbruker noe, betyr ikke at det er ok. Alkoholmisbruk er ett mye større problem enn steroidmisbruk. Det hender jeg tar meg ett glass vin og en drink, men jeg ofrer det gjerne for å få ett samfunn med langt mindre vold og faenskap.

Veldig enig med deg om det du skriver, men det er også rart med det: AAS er lovlig for personlig bruk, men alt av kjøp og salg av AAS er forbudt. På en eller annen måte må forbrukeren ha fått det i hendene, og hva er det mest normale svaret (jeg vet ikke, jeg bare gjetter, og for å være ærlig har jeg aldri skjønt hvordan folk får tak i ting og tang uten å avsløre seg selv eller selgeren, for det må da være et kritisk punkt med fare for å bli tatt for begge parter) om noen (f.eks myndighetene) spør hvordan personen fikk tak i det? "Nissen slapp gava gjennom pipa."

Alkohol derimot er lov å omsette, men bare av distributører som er sertifisert for alkoholsalg. Per dags dato finnes det ingen andre som er sertifisert for å selge AAS enn apoteket etter resept fra legen (men da med skjellig grunn) eller firmaer i utlandet, men der er det nok en bom. Det blir et kjøp og et salg samme hva så fort det er over grensen eller en transaksjon fra Norge til et selskap i utlandet.

Alkohol er nok den største synderen i forhold til samfunnsproblemer og så videre, men det er en liten forskjell mellom alkohol og AAS, og det er nemlig at alkohol er lov å omsette og har eksistert i over 3000 år. AAS i motsetning er ikke lov å omsette, kun for personlig bruk. DET mener jeg er dobbeltmoralsk.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #121 : 03. oktober 2011, 23:11 »
Blir for dumt å sammenlikne med alkohol og kalle deg dobbeltmorlask hvis du er imot legalisering av det ene hvis du ikke er for et forbud av det andre.
Som regel er det det eneste argumentet du hører på nachspiel av noen høye samfunnstapere som ikke kan forstå seg på hvordan det er mulig.

Alkohol er så hardt innarbeided i samfunnet mtp sosiale aspekter, innport, eksport og produksjon på en verdensbasis at det er et uaktuelt samfunnsspørsmål.
At det er lovlig betyr ikke at fler tilsvarende ting skal bli lovlig bare fordi det er mindre farlig.
Handler om å være litt realistisk.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #122 : 03. oktober 2011, 23:57 »
Hvor skal man kjempe denne kampen da? I hjemmet? På skolene? Via TV? I arbeidslivet?
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #123 : 04. oktober 2011, 00:01 »
La oss lage en facebookgruppe.
Da ordner resten seg av seg selv.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #124 : 04. oktober 2011, 00:20 »
Å bruke AAS er ikke ulovlig. Jeg hadde ikke hatt noe imot at AAS ble forbudt, men det blir dobbelmoralistisk å forby det uten å samtidig forby alkohol. Det er liten tvil om hvilket av stoffene som fører til størst utgifter for samfunnet, størst helseskader og mest vold. At mange misbruker noe, betyr ikke at det er ok. Alkoholmisbruk er ett mye større problem enn steroidmisbruk. Det hender jeg tar meg ett glass vin og en drink, men jeg ofrer det gjerne for å få ett samfunn med langt mindre vold og faenskap.

Så kan en jo spørre seg om steroider hadde vært et større samfunnsproblem dersom det hadde vært like stor aksept for bruk av steroider, som det er til drikking av alkohol?

Hvis noe først skal sammenlignes, så bør de ihvertfall settes i samme situasjon mener jeg. Når det er sagt, så er jeg litt usikker på hva som hadde vært verst.
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #125 : 04. oktober 2011, 00:24 »
AAS helt klart!!!

Alkohol handler om å nyte noe.. AAS handler om å bli noe!!
Mennesker streber etter å bli noe, og det er ihvertfall ikke alkoholikere!
Aksept betyr ikke noe til syvende og sist.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #126 : 04. oktober 2011, 00:25 »
Uten å ha belegg for dette, prøver jeg meg; vin skal, i moderate mengder, være sunt. Det mener jeg hvertfall å ha lest. Hvis så er, er det naturlig å stille spørsmålet til kverulantene(som tydeligvis er ute etter å "ta" folk som er mot doping for det minste); hva er sunt med AAS? Og da snakker jeg ikke rent muskulært. Da snakker jeg om for blodomløpet, hjertet og andre vitale funksjoner i kroppen.

Ryu: selvfølgelig ønsker jeg forbud mot å svømme med hai; gitt at det er sannsynlig at den angriper. Men igjen: du tror vel det går på at jeg ikke unner vedkommende en svømmetur med haien. Det er dessverre feil. Det går på at jeg mener vedkommende ikke har tenkt seg godt nok om før han kaster seg ut på sin (siste?) svømmetur

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #127 : 04. oktober 2011, 00:30 »
Mulig jeg bommer her, så jeg kommer med utsagnet i mer spørrende form enn og komme med det som ett faktum:

Er ikke steroider eller hgh i små, bra beregnede doser sunt i visse tilfeller?

Prøver bare og sette en paralell til at litt alkohol er sunt.

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #128 : 04. oktober 2011, 00:48 »
Alkohol er ikke sunt, det er stoffet Resveratrol, som man finner i små mengder i rødvin som er sunt.
Forøvrig kan man også innta dette som kostilskudd eller i druejuice og lignende. Så alkohol er nok ikke det beste alternativet for å innta resveratrol.

I USA brukes testostoron på menn som har begynt å miste sin egen naturlige produksjon (eldre menn, menn med problemer med testostoron produksjon, osvosv) for å opprettholde livskvalitet gjennom humør, driv, sexlyst også samtidig for å hindre muskelatrofi og for å lettere legge på seg fett osv.

HGH blir også brukt på denne måten, samt ved mangel på HGH produksjon..
I dette tilfellet kan det vel anses som "sunt". Ville personlig ikke brukt ordet sunt i denne sammenheng.

I utgangspunktet blir de fleste ting forsket på for å kunne hjelpe personer som har medisinske problemer, men selvfølgelig vil også andre bruke det, som ser nytte av bruken.

OK, hva om vi vrir det slik at vi kuns er på friske personer som ikke mangler noe, er det ikke fortsatt sunt med ett meget fornuftig steroidbruk?
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #129 : 04. oktober 2011, 00:56 »
Det er det ingen som vet dessverre! Hva cellene dine bestemmer seg for under steroide-innvasjon er ikke lett å si, hverken for leger eller kompiser. Du finner det nok ut om du prøver, men da kan det være uheldig utfall. Heldigvis har matematisk kunnskap gitt oss fordelen av å føre statistikk og sannsynlighet. Disse kan du spille på lag med, og leve lenge.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #130 : 04. oktober 2011, 03:14 »
Hvis så er, er det naturlig å stille spørsmålet til kverulantene(som tydeligvis er ute etter å "ta" folk som er mot doping for det minste); hva er sunt med AAS? Og da snakker jeg ikke rent muskulært. Da snakker jeg om for blodomløpet, hjertet og andre vitale funksjoner i kroppen.

Så å si alle medisiner har bivirkninger. Har du noen gang lest hva man kan få av ulike typer paracet etc? Dop kan brukes som medisin. Balboa ramset opp et par eksempler. Jeg vil faktisk tro at det vil bli mer og mer vanlig fremover å bruke roids, etter man har forsket på ulike måter man kan bruke det effektivt. Hvor skadelig er det faktisk i små og kontrollerte mengder for blodomløpet, hjertet og vitale funksjoner?

Forskning + roids = great success. Bare vent å se.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #131 : 04. oktober 2011, 09:43 »
Alkohol er så hardt innarbeided i samfunnet mtp sosiale aspekter, innport, eksport og produksjon på en verdensbasis at det er et uaktuelt samfunnsspørsmål.

Men steroider derimot..

Vær realistisk. Å gjøre noe ulovlig løser ingen problemer, det skaper flere.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #132 : 04. oktober 2011, 09:49 »
Ryu: selvfølgelig ønsker jeg forbud mot å svømme med hai; gitt at det er sannsynlig at den angriper. Men igjen: du tror vel det går på at jeg ikke unner vedkommende en svømmetur med haien. Det er dessverre feil. Det går på at jeg mener vedkommende ikke har tenkt seg godt nok om før han kaster seg ut på sin (siste?) svømmetur

Hvordan skal man vite om den kommer til å angripe? Den eneste måten man kan håndheve dette  er ved å totalkriminalisere det, dvs. Ikke lov til å svømme med hai.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #133 : 04. oktober 2011, 10:10 »
Ryu, tror det er lettere for folk å diskutere med deg om du utdyper litt mer hva du mener, istedenfor å bare skrive enkeltsetninger i affekt av hva andre sier.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #134 : 04. oktober 2011, 10:21 »
Ryu, tror det er lettere for folk å diskutere med deg om du utdyper litt mer hva du mener, istedenfor å bare skrive enkeltsetninger i affekt av hva andre sier.



Det er fordi Ryü har lagt seg på den simple og enkle linja med å spille rollen som kritiker. Han kommer sjeldent med noe fornuftig som kan stå på egne bein, men nøyer seg med å kritisere og peke på svakheter hos andre eller deres meninger/teorier.

De fleste klarer forhåpentligvis å se at mange av hans teorier og meninger går i retning av anarkisme og det vet vi jo at fungerer utmerket. 

Når han i tillegg krever andre for dokumentasjon og kildehenvisninger for hvert minste kommategn, utsagn, påstand eller lignende så kan nok de fleste bli forvirret. Det er en utmerket hersketeknikk. " Gi meg kilder, ellers har du feil".

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!