Skrevet av Emne: Doping og aksept. Vår feil?  (Lest 120192 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #135 : 04. oktober 2011, 10:21 »
Ryu, tror det er lettere for folk å diskutere med deg om du utdyper litt mer hva du mener, istedenfor å bare skrive enkeltsetninger i affekt av hva andre sier.

Hvis folk spør hva jeg mener, da kan jeg utdype meg. Elllers kommer jeg bare med motargumenter.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #136 : 04. oktober 2011, 12:11 »
Men steroider derimot..

Vær realistisk. Å gjøre noe ulovlig løser ingen problemer, det skaper flere.
Nei, det gjør det ikke.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #137 : 04. oktober 2011, 12:59 »
De fleste klarer forhåpentligvis å se at mange av hans teorier og meninger går i retning av anarkisme og det vet vi jo at fungerer utmerket. 

Når han i tillegg krever andre for dokumentasjon og kildehenvisninger for hvert minste kommategn, utsagn, påstand eller lignende så kan nok de fleste bli forvirret. Det er en utmerket hersketeknikk. " Gi meg kilder, ellers har du feil".

Å skrive lange innlegg hver gang jeg ser en kommentar jeg ikke er enig i har jeg ikke tid til, da hadde jeg skrevet 24 timer i døgnet.

Hvordan vet du at anarkisme ikke fungerer? For the record så er jeg ikke anarkist, jeg deler derimot mange meninger med mange anarkister.

Og hvor får du fra at jeg krever kildehenvisninger hele tiden? Kan knapt huske én gang jeg har gjort det. Er du sikker på at du ikke forveksler meg med en annen nå da?

Du har forøvrig en evne til å virke belærende og veslevoksen i alle dine innlegg til folk som ikke er enig med deg, du blir nok en flink politimann.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #138 : 04. oktober 2011, 13:01 »
Nei, det gjør det ikke.

Det er ikke hva historien har vist oss.

*Merk at jeg ikke ber om kilder.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #139 : 04. oktober 2011, 13:12 »
Å skrive lange innlegg hver gang jeg ser en kommentar jeg ikke er enig i har jeg ikke tid til, da hadde jeg skrevet 24 timer i døgnet.

Hvordan vet du at anarkisme ikke fungerer? For the record så er jeg ikke anarkist, jeg deler derimot mange meninger med mange anarkister.

Og hvor får du fra at jeg krever kildehenvisninger hele tiden? Kan knapt huske én gang jeg har gjort det. Er du sikker på at du ikke forveksler meg med en annen nå da?

Du har forøvrig en evne til å virke belærende og veslevoksen i alle dine innlegg til folk som ikke er enig med deg, du blir nok en flink politimann.

Belærende til alle jeg er uenig med? Skal lese mine siste innlegg og se om jeg er enig. Når det gjerlder mine innlegg til deg så er jeg helt enig med deg. Jeg er belærende og (vesle)voksen ovenfor deg. Det er fordi innleggene dine noen ganger er så langt "ute" at d tydeligvis trenger det.

Hvordan jeg vet at anarkisme ikke fungerer? Hvis vi tar utgangspunkt i hvordan anarkisme utarter seg i den virkelige verden, og ikke i Utopia eller andre utopiske forestillinger, så ser man at det ikke fungerer.

La meg snu det og spørre deg hva du mener. Hvilke holdepunkter har man for at det fungerer? Og jeg ønsker meg noen fra den virkelige verden?

Kanskje jeg burde begynne på politihøgskolen Grin

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #140 : 04. oktober 2011, 13:17 »
Hvordan jeg vet at anarkisme ikke fungerer? Hvis vi tar utgangspunkt i hvordan anarkisme utarter seg i den virkelige verden, og ikke i Utopia eller andre utopiske forestillinger, så ser man at det ikke fungerer.

La meg snu det og spørre deg hva du mener. Hvilke holdepunkter har man for at det fungerer? Og jeg ønsker meg noen fra den virkelige verden?

Jeg skal svare på dette senere. Har ikke tid nå for dette kan ikke være et kort svar lissom.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #141 : 04. oktober 2011, 15:44 »
Hvordan skal man vite om den kommer til å angripe? Den eneste måten man kan håndheve dette  er ved å totalkriminalisere det, dvs. Ikke lov til å svømme med hai.

Veldig bra, Ryu. Det er helt riktig. Og om du fortsatt henger med på sammenligningen, der haien er AAS, forstår du at jeg ønsker å totalkriminalisere bruk, omsetning og kjøp.

Men ettersom du tydeligvis er veldig uenig med meg, noe som selvfølgelig er lov, må jeg be deg om å komme med ditt syn på ting. Jeg lagde tråden for å få frem meningene folk på TF har. Mitt forslag til deg er at du kommer med dine meninger om saken. Hvor skal grensen gå? Hvem skal sette grensene? Slik jeg ser det, er det en fordel at mennesker som er valgt av folket gjør det. Jeg mener det er fint at de har kriminalisert kjøp og salg av AAS. Derimot syns jeg det er synd at de ikke har kriminalisert bruk. Hva mener du?

Utlogget akxi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 158

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #142 : 04. oktober 2011, 16:11 »
Det er mange vanskelige etiske spørsmål knyttet til dette, men jeg tror det er viktig at man tar et standpunkt til disse.

Aller først ser jeg at noen skriver at man må forby alkohol hvis man skal forby aas. Dette er ikke tilfellet. Som nevnt tidligere er alkoholen dypt rotfestet i samfunnet over 1000 år. Hadde alkohol blitt lansert i dag, hadde det blitt forbudt. ( Min subjektive teori)

Jeg noterer meg også at de aller fleste har et syn som tilsier at det er dumt at unge 14-16 års alderen begynner.

Jeg ser at noen skriver at bruken av steroider er en handling som ikke går ut over noen andre enn brukeren. Ser man handlingen isolert sett, er jeg enig. Det ville ikke vært feil om en person hadde brukt steroider i sin egen kjeller og aldri kommet ut av den. Hvis denne personene ble lykkeligere ville det ut ifra et hedonistisk utilitaristisk syn vært en etisk god handling og bruke aas. Men vi må se bruken av aas i kontekst med at brukeren er integrert i samfunnet. Han er kanskje rollemodell for de unge på gymmet, kanskje i et blad, eller kanskje på treningsforum.no. Her vil brukeren være en rollemodell/inspirasjon for ungdommer som begynner å bruke. Jeg sier ikke at den som bruker er ansvarlig som rollemodell for at 14 åringen begynner, men tenker vi oss et utopia hvor alle har klare etiske verdier knyttet til steroider, tror jeg svært mange færre unge ville begynt.  

Når man nå skal se om bruken av bol fører til vårt samfunns beste,  så sier det vell seg selv at steroidbruk ikke er en etisk god handling. Det er ikke røyking heller, bare for å sette det i et perspektiv.

Jeg ser også at det er relativisme hos noen, og det tror jeg man skal være forsiktig med . Absolutt relativisme er ikke noe annet en selvmotsigende og ansvarsløst. Det fjerner grunnlaget for debatt.

MIN KONKLUSJON: Gjør deg opp en mening om doping.

MIN MENING : Doping er etisk galt både på og utenfor konkurranse.

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #143 : 04. oktober 2011, 16:51 »
Noe av problemet med AAS, fitnessbransjen og som forøvrig gjelder engleskoler, homeopater, synske osv. er at alt er basert på 2. og 3. hånds gjenfortellinger, anekdoter og veldig lite konkret forskning.

Lars hører fra Børge at hvis du blander winstrol med most uglegalleblære så forsvinner bieffektene for det hadde broren til søstra til presten gjort og det funka som faen. Samme gjelder rare kosttilskudd stoffer som selges på t-nation.com. De tjener seg fete på at folk tror på vage anekdoter og gjenfortellinger.
Folk flest evner ikke å tenke kritisk.
AAS er legemidler og bør dermed overlates til leger. Nå der det nå engang slik at å omsette AAS er ulovlig og bruker/kjøper man noe så støtter man oppunder svart økonomi, kriminalitet og økte samfunnskostnader til alle andre.
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #144 : 04. oktober 2011, 17:09 »
Det er ikke hva historien har vist oss.

*Merk at jeg ikke ber om kilder.
Historien har også vist oss at en utrolig liberal våpenlov som i statene gjør at fler folk blir drept.
Når det er lov å ha våpen vil fler ha våpen, flere ulykker inntreffer.

Hvis aas blir lovlig i norge vil flere bruke det, og flere mennesker vil bli ramma av bivirkninger, flere folk vil ende opp på enten psyktriatisk avdeling eller legevakta avhengig av om de er en boler, eller offer for en.

Å tru at ferre vil bruke aas hvis det blir lovlig fordi "det er mange 15åringer som synes alt som er ulovlig er fett og vil få tak i det" er kanskje det dummeste jeg har lest i hele tråden.

Og du bør forstå at det er en viss forskjell på å gjøre noe som allerede er lovlig, ulovlig, og noe som er ulovlig, lovlig.

http://www.sportsci.org/encyc/anabstereff/anabstereff.html
His name is Robert Paulson, og hvis du vil ende opp i en testikkelkreftstøttegruppe og klemme andre bolere med bitchtits så er det vel og bra, men det er sikkert mange som ikke ser den komme.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #145 : 04. oktober 2011, 17:20 »

Og du bør forstå at det er en viss forskjell på å gjøre noe som allerede er lovlig, ulovlig, og noe som er ulovlig, lovlig.


Hva er egentlig forskjellen?
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #146 : 04. oktober 2011, 17:25 »
Hva er egentlig forskjellen?

oh my
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #147 : 04. oktober 2011, 17:30 »
oh my

Fint, åpenbart at du besitter særlig kunnskap om dette.

Da kan du kanskje forklare meg hvorfor det rettslig / samfunnsmessig skulle vært noen forskjell på å gjøre noe ulovlig - lovlig, kontra å gjøre noe lovlig - ulovlig.



oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #148 : 04. oktober 2011, 19:24 »
Du skjønner forhåpentligvis hvorfor feks drap er ulovlig, og hvilken samfunnsmessig og rettslig effekt lovliggjøring hadde implisert.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #149 : 04. oktober 2011, 19:50 »
avkriminalisering og nedkriminalisering er vanlig. Se feks på homofili (som for den saks skyld har dype samfunnsmessige røtter) som var kriminelt frem til 1972. Noe ganske annet er det for samfunnet å "skape" kriminelle ved å innføre lover som regulerer handlinger som mange gjør.

Feks sexkjøplovene er en slik type kriminalisering. Kjøp og salg av sexuelle tjenester er vel nesten den eldste formen for handel som fins. Likevel har det blitt funnet vederstyggelig nok til at vi har forbydd det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!