Skrevet av Emne: Doping og aksept. Vår feil?  (Lest 120187 ganger)

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #165 : 05. oktober 2011, 01:34 »
Das Stimmt! Men Hitler trodde han fikk med seg de andre uten å spørre hele verden først. Ikke alle var enige med gubben. Hans ideologi slo ikke rot, for å si det sånn.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #166 : 05. oktober 2011, 01:40 »
Das Stimmt! Men Hitler trodde han fikk med seg de andre uten å spørre hele verden først. Ikke alle var enige med gubben. Hans ideologi slo ikke rot, for å si det sånn.

Eh, eugenikk og jødehat var svært utbredt på den tiden. Ikke alle var enige, men han ble tross alt valgt demokratisk som leder av Tyskland. Og som kjent så er det greit når "vi" mener det samme.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #167 : 05. oktober 2011, 01:52 »
Men nå er ikke Tyskland hele verden. Og de han fikk med seg, visste selv hvor idiotisk det var å være med, men av frykt spilte de lojale.

Men grunnen til at det ikke er slik idag, er fordi det ikke er enighet om det verden over.

Det samme skjer om du velger å være en "Hitler", og få med deg så mange som mulig på idèen om å se på AAS som et sunt og lovlig stoff. Om 5 år har dere møtt så mye motstand, at klubben blir oppløst.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #168 : 05. oktober 2011, 02:07 »
Men nå er ikke Tyskland hele verden. Og de han fikk med seg, visste selv hvor idiotisk det var å være med, men av frykt spilte de lojale.

Men grunnen til at det ikke er slik idag, er fordi det ikke er enighet om det verden over.

Det samme skjer om du velger å være en "Hitler", og få med deg så mange som mulig på idèen om å se på AAS som et sunt og lovlig stoff. Om 5 år har dere møtt så mye motstand, at klubben blir oppløst.

Det var som sagt ikke bare Tyskere som likte Hitlers idéer. Hitler fant ikke opp idéene, han fikk de fra tidligere generasjoner igjen. Mange Spanjoler, Japanere, Arabere og Italienere delte hans oppfatninger. Flere grupperinger i USA, England og Norge også. Meg bekjent er det ikke kartlagt verdens befolknings ideologiske preferanser på denne tiden men fascismen var på fremmarsj og jødehatet var sterkt.

Så det må gjelde hele verden for å være legitimt altså? Da kan vi gi opp velferdsstaten Norge AS med en gang. Så "vi" spilte lojale av frykt? Frykt for hvem da? "vi" igjen da eller? Jeg har lest at mange Tyskere ikke var enige med Hitler, men de fulgte ham likevel, og det er like ille.

Det er den som vil forby AAS som er Hitler i denne situasjonen isåfall. Om ikke Hitler egentlig likte jøder og var snill med dem. Forsåvidt en ganske drøy sammenligning som heller ikke holder mål. Jeg har forøvrig aldri sagt at AAS er sunt.

Og en viktig forskjell mellom meg og Hitler, jeg prøver ikke å tvinge andre til å gjøre som jeg vil.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #169 : 05. oktober 2011, 02:11 »
Var det ikke det Hitler sa til jødene..?

Jeg klarte visst å dr fram Hitler! Hva het den loven igjen, om at alle internettråden ender med Hitler..?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #170 : 05. oktober 2011, 02:15 »
Hehe, nazitråd?
Vi lar vi Hitler være død fra nå av.

Men jeg personlig tror ikke noe på den kampen angående AAS. Det blir litt for dumt. Verden er jo ikke med på dette mer steroider. I dag vet alle hva steroider er, og det er neppe noe realistisk ved det å forandre på synet.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #171 : 05. oktober 2011, 16:08 »
Jeg tror nok ikke vi blir enige, Ryu. Jeg mener det ikke kan være fritt frem, du mener noe annet. Jeg mener at man ikke skal akseptere det om et menneske ønsker å ta livet sitt. Det er hans kropp, det er hans liv og det er hans vilje. Likevel mener jeg at han kan endre mening, om han klarer å sette ting i perspektiv. Uansett hvor grå verden er, er jeg sikker på at det er andre valg, bedre valg. Nettopp derfor tror jeg det er viktig at "vi" prøver å hjelpe folk, f.eks de som vurderer AAS. Hvis "vi" klarer å få nølerne til å droppe det, ved å kriminalisere AAS, har "vi" sannsynligvis gjort samfunnet en tjeneste.

Opplysningsarbeidet mitt har begynt. Jeg startet denne tråden på TF, der alt, alt for mange driver med AAS

Utlogget urban91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #172 : 06. oktober 2011, 11:03 »
Jeg klarte visst å dr fram Hitler! Hva het den loven igjen, om at alle internettråden ender med Hitler..?

Haha, Godwin's law

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #173 : 06. oktober 2011, 11:11 »
Jeg tror nok ikke vi blir enige, Ryu. Jeg mener det ikke kan være fritt frem, du mener noe annet. Jeg mener at man ikke skal akseptere det om et menneske ønsker å ta livet sitt. Det er hans kropp, det er hans liv og det er hans vilje. Likevel mener jeg at han kan endre mening, om han klarer å sette ting i perspektiv. Uansett hvor grå verden er, er jeg sikker på at det er andre valg, bedre valg. Nettopp derfor tror jeg det er viktig at "vi" prøver å hjelpe folk, f.eks de som vurderer AAS. Hvis "vi" klarer å få nølerne til å droppe det, ved å kriminalisere AAS, har "vi" sannsynligvis gjort samfunnet en tjeneste.

Opplysningsarbeidet mitt har begynt. Jeg startet denne tråden på TF, der alt, alt for mange driver med AAS

Det er jo denne typen holdninger vi trenger flere av!! Honnør avgitt!

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #174 : 06. oktober 2011, 11:19 »
"Vi" er n¸kkelordet her. Og tenke på mennesker som én enkelt organisme som ikke kan tillate ditt og datt for da vil ditt og datt skje. Hvis "Vi" ikke vil ha Anarkisme, burde det ikke da v¿re en mulighet for "meg" å leve på mine egne premisser, så kan "vi" leve sammen i sus og  dus med alle lovene sine. Det er dessverre slik at om man ikke er enig i hvordan ting gj¸res av "vi" har man ingen steder å gj¸re av seg, det er ingen alternativer og man må finne seg i det å bli satt bleie på enten man vil eller ikke. "Vi" har ikke det problemet, de liker bleier, og de liker å sette bleier på andre, og de tar ikke hensyn til at det er folk som vil ha muligheten til å drite i buksa. Alle skal ha bleie, og nekter du vanker det tvang.

Alle skal med, ingen slipper unna.

Det er her jeg ikke klarer å forstå at du ikke ser problematikken. Mennesker er ikke en enkelt organisme men helt klart n¿rt forbundet med hverandre. Dersom det hadde v¿rt sånn at man kunne bruke bol uten venner og familie l¸p en h¸yere risiko, eller at det ikke var risiko for at de kunne bli helseskadd med tilh¸rende risiko, så begynner vi å n¿rme oss hverandre. Men i denne verden så henger ikke ting sammen slik Ryü. Kikk ut av vinduet mann! Jeg vet at du ser dette du også. Hvordan kan du fremdeles argumentere for dette slik du gj¸r?

Det finnes bedre argumenter for både anarki(sme) og AAS enn det du her fremlegger. Men det du fremlegger blir bare ren utopi.

LT

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #175 : 06. oktober 2011, 11:33 »
Så hva mener jeg er løsningen?

Opplys folket, ta det moralske ansvaret deres seriøst, det være seg om dere er kroppsbyggere, styrkeløftere eller hobbymosjonister. Er dere i bedre form enn mannen i gata, er det en overhengende sjanse for at dere er en rollemodell for yngre mennesker der ute. Kan hende dere vet det; guttene på gymmet som kikker litt ekstra når dere trener. Kan hende dere ikke vet det; prøv å få opp øynene. Er dere i særdeles god form, kan jeg garantere at det finnes folk på gymmet deres som skulle ønske de var som deg. Tenk deg godt om nå: kan du leve med at du får en 16-17åring til å begynne med dop?

Om du svarer ja på det spørsmålet, mener jeg du bør tenke deg om igjen. Hvilket grunnlag har denne personen til å vurdere helhetsbildet? Barn som ikke engang har fullført videregående bør ikke trenge å stå ansvarlig for valg som kan ødelegge livet deres. Bare tenk litt over det.

Så hva mener folket her på TF? Er doping greit? Hvor tidlig kan man begynne? Hvilke idretter kan doping aksepteres? Kun de der det er indoktrinert, eller alle idretter?

Som en liten teaser til slutt: naiviteten jeg, og flere med meg, beskyldes for, kaster jeg nå rett tilbake til dere som kjøper all bullshiten om folk med "gode gener". Dere som tror guttene her på TF, som sier de er dopingfrie, men likevel knuser styrkeløfterne som har trent dobbelt så lenge; dere er de naive. Dere evner rett og slett ikke å forstå det at folk som spiller ærlig, har ingen problem med å bli kikket i kortene. Folk som ikke tør å ta en dopingdebatt vedrørende egen fremgang, er i 99 av 100 tilfeller dopet.

Kjør debatt

 

Utfordringen er vel kanskje også at selv uten doping er det tross alt ganske så mange som blir så store (eller sterke) i forhold til hvermannsen, at det for de fleste er et “uoppnåelig” nivå. Det er vel litt hipp som happ om selv disse personene er spesielt interesserte i å være en form for frontfigur mht å være dopingfrie selv om aldri så mange ser opp til dem. Det er vel ikke spesielt sannsynlig at de blir trodd lell….. Jeg kan uansett heller ikke se at disse har noe samfunnsansvar mht å jobbe aktivt for å forhindre at wannabes gjør gale valg for “å bli som dem”.

Jeg var der mht styrkeløftere tidligere selv jeg… Det kunne jo umulig være mulig å være så sykt mye sterkere enn meg selv når jeg visste at jeg egentlig var ganske sterk selv også. Nå var mange av dem dopet den gangen, men det største feilslutningen jeg gjorde var nok at jeg trodde alle mennesker var skrudd noenlunde likt sammen, og at dersom de bare var like muskuløse så måtte de jo rimelig nok være like sterke også. Nå lærte jeg heldigvis med tiden litt om kroppslig mekanikk, og da skjønte jeg jo at det var en viss logikk i disse forskjellene, men der og da var de så å si pr definisjon dopede. Det samme hadde jeg nok som unggutt trodd i dag også – men da med basis i uvitenhet om hvor store individuelle forskjeller det er mht slikt.

Mye det samme gjelder mht fysiske forutsetninger til å bygge muskler også. Jeg kjenner gutter i 20-åra som er i ferd med å dope seg i filler, og har gjort det i flere år, men som likevel aldri vil nå det muskulære nivået jeg selv endte på som dopingfri gymrotte. Uten doping hadde de vært betydelig magrere, men virkelig store har de rett og slett ingen mulighet til å bli.
Hvor skal da grensen gå mht om en skal vurderes som så stor eller sterk at en er en fare for samfunnet rundt seg fordi enkelte kunne tenkes å komme på gale veier for å bli som akkurat deg.

Hvilke virkemidler skal en eventuelt bruke?
Forbud mot bruk? Tja muligens, men det vil neppe løse noe av problemet. Det vil muligens, som i Sverige, gjøre at noe færre velger å stille i en konkurranse eller to i løpet av livet, men den gruppen utgjør en forsvinnende liten del av de som bruker prestasjonsfremmende midler. I Norge så er det slik at kjøp og salg er ulovlig, men om en blir stoppet av politi og de ikke finner mer enn 4000mg virkestoff på deg så får du lov til å putte det i lomma igjen – har du mer blir du anmeldt vil jeg tro. For en gjennomsnittsbruker tilsvarer en slik mengde 6-8ukers forbruk…for den nevnte karen over her kanskje et par uker…. For så vidt nokså strengt i forhold til hva folk reellt handler inn. Hovedutfordringen er vel at det ikke er ansett som et så stort problem at politiet velger å bruke de virkemidlene som måtte iverksettes for å komme de enkelte misbrukerne til livs. Det lille de legger i det går rimelig nok heller på å få tatt noen av bakmennene…men siden flyten over grensene og den innenlandske produksjonen er såpass betydelig, så virker det ikke akkurat som om de lykkes i noen grad….
Personlig er jeg som sagt redd et forbud ville hatt marginal effekt..om noen. Det eneste som kunne hjulpet er antagelig en holdningsendring som følge av god og nøktern kunnskapsformidling…eventuelt at det ble fullstendig ut å være muskuløs. Det siste tror jeg ikke kommer til å skje med det første…. Å endre holdninger vet vi alle at er en komplisert affære, og til tross for at jeg har en viss sans for ADN, så er jeg redd de har oppnådd svært lite – i hvertfall utenfor idretten der de virkelige utfordringene mht akkurat dette finnes.

Selv har jeg sansen for noe ala styrkeløftforbundets “Sterk blid og dopingfri!” selv om jeg er redd akkurat den er ineffektiv isolert sett. Mange utenfor idretten vil nok tenke som så at: “Hmmm, hvorfor er de så ivrige mht å fremme det lissom – det bare må være ugler i mosen her!” Den virkelige effekten får en nok ikke med den kampanjen før en ung og håpefull omsider melder seg inn i en styrkeløftklubb der det er en sterk antidopingholdning. Det er som kjent forsvinnende få av alle styrketrenende som melder seg inn i styrkeløft-/vektløfterforbundet…og i andre NIF-tilsluttede forbund er vel faren for å bli testet å regne som så som så….

Med mindre en får en tilsvarende aktiv holdning ala styrkeløftforbundets ute i majoriteten av landets gym, så vil en slik frase i mine øyne ha null effekt for andre enn utøvere som er “påtvunget renhet”.
Jeg trener som deg på et gym der det er kontraktfestet at en kastes ut dersom en bruker aas, men håndheves det? Eneste håndhevelsen jeg har hørt om er at en ble kastet ut fordi han angivelig hadde tilbudt varer til medlemmer der, men noen uvarslede tester har det vel knappest forekommet… (antallet er 0)
Det finnes ikke en gang gode instruktører på de fleste gym lenger. Instruktører som kunne veiledet medlemmene til fantastisk mye bedre resultater i forhold til det de oppnår med å vingle mer eller mindre målløst og intenst skravlende rundt om i lokalet. Bare der hadde en hatt en mulighet til å pode inn gode holdninger, og gitt medlemmene en bedre treningsliv. Isteden lar vi unge gutter og jenter dille rundt for seg selv uten å føle at de får den framgangen de forventet. Disse er nær sagt selvrekrutterende.....
I dagens samfunn, hvor det finnes en pille eller et silikonimplantat for alt, så skal det sannelig ikke “forbilder” til før disse menneskene kommer på gale tanker……


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #176 : 06. oktober 2011, 12:14 »

Jeg orker ikke svare på flere poster fra 13 sider, så jeg velger å svare på trådstarterens inlegg.

Jeg er fult enig med alt du sier, det virker som om du har forstått hele saken, iallefall slik jeg ser dopingmiljøet som den er nå.

Jeg blir litt smårar når folk sier at en 14 års gammel person kan gjøre det han/hun vil med kroppen sin, ja det er nok mye sant, men er det virkelig det rette ?
Jeg kan vise dere min side av saken, slik jeg har sett den og oppfattet den.

Det startet når jeg var i 13 årsalderen, jeg begynte å se på kroppsbyggere på youtube, og tenkte: Slik skal jeg bli en dag ! Uten å vite hva å vere en kroppsbygger var, jeg trodde de bare trente og spiste masse fisk og kjøtt.

Så kom den dagen jeg hilste på en kroppsbygger, eller konkurrerende var han ikke, men han var iallefall stor og drit sterk.
Jeg fikk jo vite at alle som var store gikk på steroider, da jeg trodde at doping i alle sporter ikke var tillat.
Jeg ble også introdusert for doping, anbefalt doping, og kjopte nesten doping denne dagen.
Jeg har aldri provd doping, men jeg vet VELDIG godt hvor store disse kravene er får å se bra ut blandt venner, venninder eller kjærester.
Jeg har mange venner som har vurdert, vurderer eller bruker dop i denne tid, og disse gutta er virkelig ikke gamle.

Kroppsidealet er stort her jeg bor, mulig det er litt annerledes enn der du bor, men jeg snakker iallefall hvordan kroppsidealet er for meg, og for mange andre folk rundt meg er.

De fleste tror doping er en utvei, de tror det, fordi ingen gir dem god nok insikt i hva doping, i dette tilfelle, steroider gir deg.
Effektene er gode, men bivirkningene er dårlige, men som alle vet, personer som introduserer deg for det, selger også, derfor får de fleste med seg effektene som info, og ikke bieffektene.

Folk som er veldig tynne, lave eller feite blir sett ned på, uansett holdning på personen, så får personen alltid ett lite minus om han ikke er god nok. Men når man snakker om de med sterke kropper, mageruter og store armer, blir som giganter for ungdommer rundt seg, om du har en god kropp, så får man mye gratis, mens en person med en mindre bra kropp, må jobbe litt mere får å kunne få  den samme respekten.

Men for all del, det kan gjerne vere ulikt hos dere enn hos meg, men dette er iallefall slikt jeg har oppfattet hele dopingsaken blandt ungdommer.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #177 : 06. oktober 2011, 12:26 »
Jeg orker ikke svare på flere poster fra 13 sider, så jeg velger å svare på trådstarterens inlegg.

Jeg er fult enig med alt du sier, det virker som om du har forstått hele saken, iallefall slik jeg ser dopingmiljøet som den er nå.

Jeg blir litt smårar når folk sier at en 14 års gammel person kan gjøre det han/hun vil med kroppen sin, ja det er nok mye sant, men er det virkelig det rette ?
Jeg kan vise dere min side av saken, slik jeg har sett den og oppfattet den.

Det startet når jeg var i 13 årsalderen, jeg begynte å se på kroppsbyggere på youtube, og tenkte: Slik skal jeg bli en dag ! Uten å vite hva å vere en kroppsbygger var, jeg trodde de bare trente og spiste masse fisk og kjøtt.

Så kom den dagen jeg hilste på en kroppsbygger, eller konkurrerende var han ikke, men han var iallefall stor og drit sterk.
Jeg fikk jo vite at alle som var store gikk på steroider, da jeg trodde at doping i alle sporter ikke var tillat.
Jeg ble også introdusert for doping, anbefalt doping, og kjopte nesten doping denne dagen.
Jeg har aldri provd doping, men jeg vet VELDIG godt hvor store disse kravene er får å se bra ut blandt venner, venninder eller kjærester.
Jeg har mange venner som har vurdert, vurderer eller bruker dop i denne tid, og disse gutta er virkelig ikke gamle.

Kroppsidealet er stort her jeg bor, mulig det er litt annerledes enn der du bor, men jeg snakker iallefall hvordan kroppsidealet er for meg, og for mange andre folk rundt meg er.

De fleste tror doping er en utvei, de tror det, fordi ingen gir dem god nok insikt i hva doping, i dette tilfelle, steroider gir deg.
Effektene er gode, men bivirkningene er dårlige, men som alle vet, personer som introduserer deg for det, selger også, derfor får de fleste med seg effektene som info, og ikke bieffektene.

Folk som er veldig tynne, lave eller feite blir sett ned på, uansett holdning på personen, så får personen alltid ett lite minus om han ikke er god nok. Men når man snakker om de med sterke kropper, mageruter og store armer, blir som giganter for ungdommer rundt seg, om du har en god kropp, så får man mye gratis, mens en person med en mindre bra kropp, må jobbe litt mere får å kunne få  den samme respekten.

Men for all del, det kan gjerne vere ulikt hos dere enn hos meg, men dette er iallefall slikt jeg har oppfattet hele dopingsaken blandt ungdommer.

Du har forstått mer enn mange andre!

Utlogget Believe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #178 : 06. oktober 2011, 12:49 »
En kan sammenligne steroider med alkohol : Når alkoholen går ut av kroppen blir du edru og når steroidene går ut av kroppmen mister du muskel masse, så å si alt du la på deg under kuren. Drikke alkohol hver dag å ha det gøy eller kure året rundt å være stor, en går på en smell av begge deler what

Det jeg mener er at doping er bare midlertidig samme som en fyllekule, har sett nok eksempler av de som har vært av kur noen måneder, de er tilbake til utgangspunktet, og det baller på seg til å kure året rundt, da blir nedturen og bivirkningene større, snakket med en som fikk hjerte innfarkt når han var 30 år! det etter 10 år på uten pause og kan skilte med en 2 plass i NM, whao! Må gå på 4 medisiner resten av livet sitt og det værste av alt så savner han trykket på lur og spurte legen om han kunne ta litt mindre doser....ja ja, hallo

Utlogget Mukdahan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 88

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #179 : 06. oktober 2011, 12:50 »
Veldig bra skrevet Adrian K Smiley
Dagens enorme fokus på kropp og utseende kan ikke være lett å leve opp til for dere ungdommer, og når dere samtidig har alle disse valgmulighetne så er det klart at det blir vanskelig å gjøre de rette valgene til enhver tid. Det å gå til det skritt å begynne med doping for å bygge store muskler for å imponere venner og bli akseptert i vennekretsen er forkastelig. Bruk av steroider (og særlig i ung alder) medfører så mange bivirkinger både fysisk og psykisk at det er ikke verdt det. De musklene du bygger med bruk av steroider mister du når det har gått noen måneder uten bruk.

Jeg har trent med vekter i snart 40 år og konkurerte litt i kroppsbygging på 80-tallet og har gjennom alle disse årene sett mange flotte gutter som har fått store psykiske problemer som for enkelte av dem har endt med selvmord. Andre har i tillegg til de psykiske problemene fått hjerteinfarkt i ung alder og er idag uføretrygdet. Selfølgelig går det ikke så galt med alle som doper seg, men dette er en risiko man må vurdere den dagen man eventuelt bestemmer seg for starte med doping.

Mitt råd er å IKKE STARTE MED DOPING uansett hvor fristene det måtte være. Det er fult mulig å bygge opp en flott fysikk uten bruk av steroider, men det vil ta noen år.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!