Skrevet av Emne: Doping og aksept. Vår feil?  (Lest 119942 ganger)

Utlogget bully

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #210 : 30. oktober 2011, 08:41 »
når jeg vokste opp var det mange som skrøyt av det fordi det var "tøft" å ta ting...

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #211 : 30. oktober 2011, 12:32 »
når jeg vokste opp var det mange som skrøyt av det fordi det var "tøft" å ta ting...

Har alltid vært litt tøft å tøye grenser, og vise at man er litt tøff.

Samtidig mener jeg at mye på grunn av at ungdommer syns det å prøve ut ting er kult, fordi hvor enn du går, bilder filmer og slikt, så kan du se dette.
Tv stjerner som røyker på tv, eller kjendiser som blir tatt med dopingmidler eller slikt.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget eyzteinn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

  • Fysioterapeut som studerer styrkeløft
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #212 : 30. oktober 2011, 16:36 »
Eg er i mot doping.

Mange gode poeng i denne diskusjonen her, og ein del useriøse. Skyrt går til Ryu som "oppgraderte" kommenteringa si mange hakk, og til han som fortalde om si "dopinghistorie"

At AAS er skadeleg for dei som ikkje har ein medisinsk grunn for å få resept på det, er det ingen vitskapleg tvil om. Det er jo eitt argument for at ein ikkje burde bruke AAS.

Menneskekroppen er i tillegg ein så avansert mekanisme, så fininnstilt over utallige generasjonar med mutasjonar, at å klusse med "skaparverket" vert i mine augo heilt feil. Byggje musklar er greit, men å tilføre ekstra anabole steroider når det ikkje er noko medisinsk grunn til å gjere det? Det vert feil, i mine augo.

Det er lov å bruke AAS, for at dei som av medisinske grunnar må ha det, ikkje skal vera kriminelle. Lova er rar, og burde jo vore slik at det skulle vore lovleg å ha brukardosar av/med AAS for dei som kunne framvise resept frå lækjaren. Uansett, denne lova burde vore grunn god nok for dei fleste til ikkje å bruke AAS.

I og med at nokon gjer det likevel, og det ikkje er noko opptakskrav på treningssenter at ein skal vise si uskuld, og det vel på dei færraste senter er jamnlege kontrollar på det, og det er slik i Noreg at alle er uskuldige inntil det motsatte er bevist, gjer jo sitt til at mange, inkludert meg sjølv, i ungdomen, såg litt opp til dei digre muskeltrolla, og tenkte at slik skal eg bli. Når ein i tillegg les om trening, så brukar ein jo oftast bilete av bolarar, og då vert jo signaleffekt deretter. Og når ein i tillegg ser all annonseringa her på TF, så er det i det heile tatt rart at TF har ein policy MOT doping!!!

At alkoholbruk fører med seg større samfunnsmessige konsekvenser enn bruk av AAS, er det jo heller ikkje noko grunn til å diskutere, og enkelte andre ting er verre enn alkohol igjen. La meg berre få avslutte heile den tankerekka der med følgjande: Det einaste som er sikkert her i livet, er at du skal døy.

Skal folk då få velgje sjølv korleis dei vil døy, og korleis dei vil leve livet? I teorien er eg samd med Ryu. Ryu  har tankar om at me sjølv veit best kva som er best for oss sjølv. Eg og ein kompis konkluderte tidleg i puberteten med at folk flest er idiotar, og bør beskyttast mot seg sjølv, og vernast frå allmennheten. Og så er det jo ordtaket som heiter: The problem with common sense, is that it's not so common.

Vel, det var litt av mine synspunkt. Eg synst for øvrig det er like feil og tullete av styrkeløftarar å bruke skjorter og draktar på løfta sine, som det er å dope seg. Juks er det okke som.
All-time high: Bøy: 100 kg. Benk: 85 kg. Mark: 140 kg. Press: 60 kg

Pr dags dato: Mark: 3x5x135 Bøy: 3x5x 50 Styrkevending: 2x3x70 Benk: 3x5x70. Press: 3x5x47.5


Har som mål å verta Noregs Sterkaste 100-åring i 2082, i bøy, benk, mark og press. Driv no og byggjer opp styrken etter eit skulderproblem, og ein meniskskade.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #213 : 30. oktober 2011, 16:51 »
Bol til folket.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #214 : 31. oktober 2011, 14:56 »
Skal folk då få velgje sjølv korleis dei vil døy, og korleis dei vil leve livet? I teorien er eg samd med Ryu. Ryu  har tankar om at me sjølv veit best kva som er best for oss sjølv. Eg og ein kompis konkluderte tidleg i puberteten med at folk flest er idiotar, og bør beskyttast mot seg sjølv, og vernast frå allmennheten. Og så er det jo ordtaket som heiter: The problem with common sense, is that it's not so common.

Interessant selvmotsigelse. Eller betyr det at "Vi, bortsett fra idiotene, vet best hva som er best for oss selv". Enhver som synes at han vet best selv kommer til å melde seg inn i "vi", så da blir jo uttrykket almengyldig. Bortsett fra at man nå kan synes at bortimot alle andre enn seg selv ikke vet best (er en idiot), så da blir det en viss uenighet i praksis.

Jeg melder meg liksågodt inn i Manuel-klubben : "I know-e nooothing"

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #215 : 31. oktober 2011, 17:18 »
Skal vedde på at et forbud mot bruk av bol er på trappene! Politiet og påtalemakta har ikke brydd seg nevneverdig om aas frem til nå, men dette kommer til å endre seg! Lørdagens oppslag i dn får nok fart på byråkratene i Oslo...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #216 : 31. oktober 2011, 21:39 »
Er veldig interessert i å lese den artikkelen i DN i lørdagsutgaven. Siden jeg er i Irland og avisa nok er utsolgt på butikkene hjemme så ingen jeg kjenner får kjøpt den for meg.. Eeer det noen her som fortsatt har DN som hadde orket å være så snille å ta et par gode bilder av saken og sende dem til meg?  :Smiley :Smiley
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Believe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #217 : 31. oktober 2011, 21:48 »
Bla deg bak i tråden, linken ligger der, kan lesest i PDF...

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #218 : 31. oktober 2011, 22:46 »
Bla deg bak i tråden, linken ligger der, kan lesest i PDF...

Ingen link, så etter, men ikke på sidene fra før 7. okt.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Believe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134


Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #220 : 02. november 2011, 19:00 »

Jaggu godt med gratis! Fikk ikke kjøpt den fra lørdag via dn.no, så sendte dem en mail. Svaret ble en 100-lapp som jeg heller bruker på pulver og kreatin. Grin "Vi kan sende deg avisen per post fra oss hvis det er ønskelig. Det koster 100,-. Alternativt kan den sendes som pdf fil per mail hvis det foretrekkes." Ellers takk begge to!
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget eyzteinn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

  • Fysioterapeut som studerer styrkeløft
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #221 : 02. november 2011, 20:34 »
Offa. Sat i garderoben på gymmet etter trening i dag, og spiste litt, då to 16-17-åringar kjem inn i garderoben, stiller seg foran spegelen. Har aldri sett dei trena noko anna enn triceps, biceps og pecs. Store som fjell, står og pratar om kven som har mest kviser på ryggen, og kven som har størst armar... Trist.
All-time high: Bøy: 100 kg. Benk: 85 kg. Mark: 140 kg. Press: 60 kg

Pr dags dato: Mark: 3x5x135 Bøy: 3x5x 50 Styrkevending: 2x3x70 Benk: 3x5x70. Press: 3x5x47.5


Har som mål å verta Noregs Sterkaste 100-åring i 2082, i bøy, benk, mark og press. Driv no og byggjer opp styrken etter eit skulderproblem, og ein meniskskade.

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #222 : 02. november 2011, 20:56 »
Offa. Sat i garderoben på gymmet etter trening i dag, og spiste litt, då to 16-17-åringar kjem inn i garderoben, stiller seg foran spegelen. Har aldri sett dei trena noko anna enn triceps, biceps og pecs. Store som fjell, står og pratar om kven som har mest kviser på ryggen, og kven som har størst armar... Trist.

Desverre skjer slikt, hadde en fyr på gymmet engang som var rimlig stor, møtte han 5 måneder senere, da var han rimlig liten fra hvordan han var, og han trente så mye som 1 dag i uka.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Believe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134


Utlogget eyzteinn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

  • Fysioterapeut som studerer styrkeløft
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #224 : 06. november 2011, 17:36 »
"They died for bodybuilding" my ass!

They died BECAUSE of bodybuilding!
All-time high: Bøy: 100 kg. Benk: 85 kg. Mark: 140 kg. Press: 60 kg

Pr dags dato: Mark: 3x5x135 Bøy: 3x5x 50 Styrkevending: 2x3x70 Benk: 3x5x70. Press: 3x5x47.5


Har som mål å verta Noregs Sterkaste 100-åring i 2082, i bøy, benk, mark og press. Driv no og byggjer opp styrken etter eit skulderproblem, og ein meniskskade.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!