Skrevet av Emne: Doping og aksept. Vår feil?  (Lest 119953 ganger)

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #225 : 08. november 2011, 01:51 »
Disse 16-åringene, ikke rart de er så uvitende. Jeg mener at treningsstudioene og PT'ene lærer bort feil og unødvendig trening... Bicepscurls... hvem har behov for det? Kanskje om de synes det er veldig morro å trene biceps, men de trenger da ikke å lære det hos "o'store NIH's folk"
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget erikv2

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #226 : 08. november 2011, 07:46 »
hva med at folk får gjøre som de selv vil uten at vi andre skal blande oss? = )

legaliser.
alt.
nå.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #227 : 08. november 2011, 12:48 »
Folk vil ha demokrati, med felles lover. Sånn sett så gjør vi allerede det vi vil, og det er noe annet enn å legalisere "alt".
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget erikv2

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #228 : 09. november 2011, 08:16 »
Folk vil ha demokrati, med felles lover. Sånn sett så gjør vi allerede det vi vil, og det er noe annet enn å legalisere "alt".



Jødene tok selvmord i Auswitch. De var en del av et demokrati, og demokratiet valgte Hitler. De har ingenting å klage på, de valgte det jo selv.

Tror du vi har "valgt" at poker skal være ulovlig, at ølsalget stenger kl 6 på lørdager, at vi skulle bombe Lybia eller tror du noen bestemte for oss?

Selv om vi hadde folkeavstemninger på enhver offentlig beslutning, er det legitimt at en gruppe mennesker bestemmer over en annen bare fordi de er flere folk?

Hvis det er 3 stykker på en øy ( a, b og c) forstår alle at det er umoralsk at A stjeler fra B, B fra C eller C fra A.
Derimot om A og B går sammen for å stjele fra C og kaller det demokrati er det A-OK.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #229 : 09. november 2011, 09:01 »
Doping er allerede 'legalt'. Det kan brukes og har man behov så får man tilskudd av hormoner på resept. Hvis du ønsker en ytterligere liberalisering så må vi tillate salg av testo, trenbolone og dianabol i sportsbutikken. syns jeg ser det, 16-åringer som fyller opp handlekurven på Coop med steroider... Selv om de færreste liker å bo i en nanny-stat som Norge der man får forbud tredd nedover øra dagen lang, så vet jeg veldig godt at det finnes alt for mange ungdom som kommer til å begynne å bole hvis det blir frislipp av doping.

Se bare hvordan det er på studioene i dag, flust av unge som kurer allerede. Det er 'in' å bole nå har jeg inntrykk av. Politikerne har latt dopinglangerne få holde på uforstyrret og nå er det kriminelle ligaer som tjener store penger på dette.

For min del kunne dagligvarebutikkene godt solgt doping og narkotika, jeg ville ikke kjøpt det uansett... Men dessverre er det så alt for mange som ikke takler slik 'frihet' og må beskyttes mot seg selv...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget erikv2

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #230 : 09. november 2011, 10:03 »
jeg vil legalisere frihet =)


Sitat
For min del kunne dagligvarebutikkene godt solgt doping og narkotika, jeg ville ikke kjøpt det uansett... Men dessverre er det så alt for mange som ikke takler slik 'frihet' og må beskyttes mot seg selv...

Sometimes it is said that man cannot be trusted with the government of himself. Can he, then be trusted with the government of others? -Thomas Jefferson

Bare tenk på den absurde logikken. Du mener mennesket ikke kan ta vare på seg selv, men du mener noen mennesker da skal kunne ta vare på alle andre?

Selv om vi hadde funnet en perfekt diktator som visste best for alle, og kunne ta alles avgjørelser perfekt, hvilken rett har han til å gjøre det?

Er vi født fri? Eier vi vår egen kropp? =)

Å være et fritt menneske innebærer friheten til å feile.

Prohibition feilet på 30-tallet og gav oss vold, mord, mafia og hjemmebrent.

"the war on drugs" har hatt akkurat de samme konsekvensene.

Legalisering vil gjøre det mer åpent, tryggere, renere og billigere. når man kan kjøpe dop på prix trenger man ikke kjøpe det av slemme menn i mørke bakgater eller fra mexikanske apoteker hvor man ikke aner hva innholdet er.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #231 : 09. november 2011, 16:10 »
Ja, ikke vet jeg, frihet eller forbud...? Livet må gå videre uansett selv om man ikke alltid kan gjøre som man vil hele tiden.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #232 : 09. november 2011, 22:09 »
jeg vil legalisere frihet =)


Sometimes it is said that man cannot be trusted with the government of himself. Can he, then be trusted with the government of others? -Thomas Jefferson

Jefferson var jo filosofisk anlagt og en sterk forkjemper for ytrings- og trosfrihet, så du skal ikke se bort fra at den der ble fremmet i en slik sammenheng, og ikke for å slippe absolutt alle tøyler forøvrig løs Wink
Uavhengighetserklæringen var nok ikke helt ukjent for de som laget vår grunnlov heller, og en skal ikke se bort fra at både Jefferson og Eidsvollmennene synes at det var bra greit med en viss styring i landet....friheten til egne tanker, tro og ytringer til tross Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #233 : 09. november 2011, 23:40 »
jeg vil legalisere frihet =)


Sometimes it is said that man cannot be trusted with the government of himself. Can he, then be trusted with the government of others? -Thomas Jefferson

Bare tenk på den absurde logikken. Du mener mennesket ikke kan ta vare på seg selv, men du mener noen mennesker da skal kunne ta vare på alle andre?

Selv om vi hadde funnet en perfekt diktator som visste best for alle, og kunne ta alles avgjørelser perfekt, hvilken rett har han til å gjøre det?

Er vi født fri? Eier vi vår egen kropp? =)

Å være et fritt menneske innebærer friheten til å feile.

Prohibition feilet på 30-tallet og gav oss vold, mord, mafia og hjemmebrent.

"the war on drugs" har hatt akkurat de samme konsekvensene.

Legalisering vil gjøre det mer åpent, tryggere, renere og billigere. når man kan kjøpe dop på prix trenger man ikke kjøpe det av slemme menn i mørke bakgater eller fra mexikanske apoteker hvor man ikke aner hva innholdet er.

Du må jo likevel ha noen til å håndheve anti-vold lover ellers så blir det bare til at noen finner ut at de skal knerte den kroppen som du mener at du eier, men det syntes ikke han. Når vi nå først er i gang med å innføre felles lover så er det bare et spørsmål om hvor langt vi skal gå med det og i hvilke retninger.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget erikv2

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #234 : 10. november 2011, 03:56 »
Jefferson var jo filosofisk anlagt og en sterk forkjemper for ytrings- og trosfrihet, så du skal ikke se bort fra at den der ble fremmet i en slik sammenheng, og ikke for å slippe absolutt alle tøyler forøvrig løs Wink
Uavhengighetserklæringen var nok ikke helt ukjent for de som laget vår grunnlov heller, og en skal ikke se bort fra at både Jefferson og Eidsvollmennene synes at det var bra greit med en viss styring i landet....friheten til egne tanker, tro og ytringer til tross Smiley

Jefferson var gladere i the articles of confederation enn han var i the constitution, og var generelt skeptisk til all stat.

Jeg leste faktisk nettop deler av den norske grunnloven. De hadde nok lest den amerikanske, men de tok jaggu ikke mye hensyn til den Tongue flau lesning.

bare det at jøder var nektet adgang til riket viser jo en totalt anderledes grunnleggende menneskesyn enn det Jefferson hadde. Nå var slaveri tillat i USA som ikke er hakket bedre, men Jefferson var ihvertfall prinsipielt imot slavery.

Det var derfor "the pursuit of happiness" er skrevet og ikke "right of property". Jeffersonians var redde "Property rights" ville umuligjøre slutten av slaveri.


Jeg tror de gutta på Eidsvoll var mer Hamiltonians enn Jeffersonians desverre.

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #235 : 14. november 2011, 17:14 »
Sitat
Jeg leste faktisk nettop deler av den norske grunnloven. De hadde nok lest den amerikanske, men de tok jaggu ikke mye hensyn til den Tongue flau lesning.

bare det at jøder var nektet adgang til riket viser jo en totalt anderledes grunnleggende menneskesyn enn det Jefferson hadde. Nå var slaveri tillat i USA som ikke er hakket bedre, men Jefferson var ihvertfall prinsipielt imot slavery.

Jeg bare lurer, hvilken del av den norske grunnloven mener du er "flau lesning"?

Jødeparagrafen ble opphevet i 1851. Se bort ifra den.
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget erikv2

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #236 : 15. november 2011, 14:50 »
Jeg bare lurer, hvilken del av den norske grunnloven mener du er "flau lesning"?

Jødeparagrafen ble opphevet i 1851. Se bort ifra den.

Kan liste de 11 grunnsetningene. På skolen ble vi fortalt at denne grunnloven var den mest moderne i sin tid, og bygde videre på den amerikanske og franske. Hadde kanskje litt store forhåpninger, men når man har sett hvor fantastisk den amerikanske grunnloven er blir den norkse en megaskuffelse.

Norge skal være et innskrenket og arvelig monarki; det skal være et fritt, uavhengig og udelelig kongerike, og regenten skal føre tittel av konge.
Folket bør utøve den lovgivende makt gjennom sine representanter.
Folket bør ene ha rett til å beskatte seg gjennom sine representanter.
Krigs- og fredsretten bør tilkomme regenten.
Regenten bør ha rett til å benåde.
Den dømmende makt bør være fristilt fra den lovgivende og utøvende.
Trykkefrihet bør finne sted.
Den evangelisk-lutherske religion bør forbli statens og regentens religion. Alle religionssekter tilstedes fri religionsøvelse; dog er jøder fremdeles utelukkede fra adgang til riket.
Nye innskrenkninger i næringsfriheten bør ikke tilstedes.
Personelle eller blandede arvelige forrettigheter bør ikke tilstås noen for fremtiden.
Statens borgere er i allminnelighet like forpliktede til, i en viss tid, å verne om fedrelandet, uten hensyn til stand, fødsel eller formue.

Regel nr 1. Kongedømme. Dette var det første den franske og amerikanske avskaffet.
2. Standard demokrati.
3. Her begynner dritten.
4. Å gi krigsmakten til regenten (utøvende makten) er ekstremt uklokt. denne makten burde ligge hos representantene.
5. hvorfor? denne regenten er litt av en kraftkar.
6. smart. desverre har vi gått bort ifra seperasjonsprinsippet siden 1884.
7. genuint bra. Jeg stusser på ordbruken "bør", men dette kan ha betydd noe annet tidligere.
8. LOL
9. Snakk om cop-out. Tidligere innskrekninger burde fjernes!
10. denne er litt utgått.
11. Folket må altså blindt ofre seg for staten. snakk om individualisme / liberalisme

Alt i alt 2-3 gode poeng av 11.

Den amerikanske derimot. Årr den er til å jizze av(L)
Synd den ikke fungerte i praksis.


Utlogget erikv2

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #238 : 17. november 2011, 06:57 »
Bare se for deg så ekstremt triste historier som kunne vært skrevet om alkohol.

Folk som har drukket fra seg kona, barna, huset, livet, jobben og endt opp døde i en grøft.

Bare for å sette disse "skrekk-historiene" i perspektiv.

Man kan misbruke alt. Det eneste sikre i livet er døden og skatter, så vi burde la folk være i fred.

Individuelle valg, individuelt ansvar.

Folk må få lov til å bestemme selv hva de vil bruke kroppen sin så lenge de har den. Vi lever bare en gang =)

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Doping og aksept. Vår feil?
« #239 : 17. november 2011, 12:44 »
Ja, men det er vel få av alkoholikerne som er noen forbilder for at de drikker så mye?
Derimot en svær kroppsbygger med bol i hver kroppsåpning vil ses på som ett forbilde for mange.
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!