Skrevet av Emne: Stor forskjell på millitærpress stående og sittende  (Lest 1156 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Er det stor forskjell på millitærpress stående og sittende? Hvilken forskjell da? For i tr. programmet mitt står det millitærpress stående men der jeg trener er det ikke plass til å ta millitærpress stående  blush trener hjemme skjønner du  blush






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Sturla.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 185

Hei Slux...
Hvis du ikke kan kjöre stående så kjör sittende. Bare kjör HARDT og pass på att du får trena baksiden av skuldrene like mye som du trener fremsiden. De fleste trenings pgm glemmer nesten baksiden av skuldrene som er den viktigste delen om du vil ha store, runde og fine skuldre! 

Stå på og vis vektene hvem det er som er sjefen!  Weightlifter    Weightlifter2
//Sturla  Knebøy

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Stående krever en del meir av støttemuskulaturen og bedre balanseferdigheter. Sittende er ei ok erstatning.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
Sittande er vel litt tyngre.
listefyll returns

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Sittande er vel litt tyngre.
Kommer ann på om du bruker ryggstøtte eller ikkje. Med ryggstøtte er det mykje lettere sittende enn stående. Uten ryggstøtte er det vel ganske likt. For min del klarer eg vel et par kg ekstra sittende uten ryggstøtte enn stående.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

eller øke vektene til du ca. akkurat klarer den rep"sonen" du skal ligge iforhold til resten av programmet..?
Eat Lift Sleep

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Skal du kjøre med fristang uten ryggstøtte så ville jeg anbefalt stående - i allefall dersom du skal bruke en del vekter. Miter du balansen sittende med masser av vekter er det vanskelig å hente seg inn - i allefall dersom du får fart bakover.....

Selv bruker jeg ofte faststang når jeg kjører sittende uten ryggstø. Da presser en seff langt mer enn strikt stående (forutsetter at en ikke fusker slik de fleste gjør når de kjører stående.....) men effekten på skuldrene blir veldig konsentrert og fin alikevel. Personlig tror jeg byggeeffekten er bedre da også pga større belastning.

Tric


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget LurrePer

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 573
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 573

  • Hei
Den største forskjellen er at du står oppreist når du tar stående militærpress, og sitter når du tar sittende militærpress.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Den største forskjellen er at du står oppreist når du tar stående militærpress, og sitter når du tar sittende militærpress.

Bra svart lureper  Grin


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!