Skrevet av Emne: Low karb high fat!!!  (Lest 21439 ganger)

Utlogget payn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • No payn no gain
Sv: Low karb high fat!!!
« #45 : 13. oktober 2011, 11:24 »


Jeg spør meg selv.....


Hvilken rissiko ligger det i å velge moderate mengder med disse karb kildene,
og velge disse proteinkildene.
Vilris,søtpotet,fullkornspasta,frukt.
Kylling (Magert,få kcal)
Karbonadedeig (Mindre kcal,mindre fett.Mye røtt kjøtt kan gi økt kreftfare.)


Hvilken rissiko kan være tilstede med økt inntak av disse varene.(Typisk lav karbo kost)
Rødt kjøtt (muligens økt fare for kreft)
Nøtter (gunstig fett kilde) Høyt kcal innhold)
Grønsaker (Få kcal,masse vit/mineraler)
Egg (proteinrikt,høyt fett innhold) Noen forskere strides enda om overdreven bruk er direkte sunt.
Muligens høyere rissiko hjerte\karsykdomer

Majones (Mye mettet fett,mange kcal.Muligens økt kreft fare.Muligens høyere rissiko hjerte\karsykdomer
Beacon (Mye mettet fett) Muligens økt kreft fare.Muligens høyere rissiko hjerte\karsykdomer.


No payn no gain
  Sande kk

Utlogget waalern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: Low karb high fat!!!
« #46 : 13. oktober 2011, 12:02 »

Jeg spør meg selv.....


Hvilken rissiko ligger det i å velge moderate mengder med disse karb kildene,
og velge disse proteinkildene.
Vilris,søtpotet,fullkornspasta,frukt.
Kylling (Magert,få kcal)
Karbonadedeig (Mindre kcal,mindre fett.Mye røtt kjøtt kan gi økt kreftfare.)


Hvilken rissiko kan være tilstede med økt inntak av disse varene.(Typisk lav karbo kost)
Rødt kjøtt (muligens økt fare for kreft)
Nøtter (gunstig fett kilde) Høyt kcal innhold)
Grønsaker (Få kcal,masse vit/mineraler)
Egg (proteinrikt,høyt fett innhold) Noen forskere strides enda om overdreven bruk er direkte sunt.
Muligens høyere rissiko hjerte\karsykdomer

Majones (Mye mettet fett,mange kcal.Muligens økt kreft fare.Muligens høyere rissiko hjerte\karsykdomer
Beacon (Mye mettet fett) Muligens økt kreft fare.Muligens høyere rissiko hjerte\karsykdomer.




Vel, LK er neppe den sundeste dietten i verden men den fungerer. Jeg kan bare snakke for meg selv. Etter å ha tatt masse prøver har i hvertfall jeg blitt bedre på nesten alle områder ETTER jeg startet på dietten. Jeg har gått ned 20 kilo. Jeg er ikke fanatisk lenger men prøver å holde meg til samme maten som dietten anbefaler.

http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Utlogget HåkonN

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Low karb high fat!!!
« #47 : 13. oktober 2011, 18:35 »
Hvilken "steinalder" er det du henviser til her? Paleolittisk? Mesolittisk? Neolittisk? Og i hvilken del av verden?

Tror du får mer hjelp av Google enn meg på dette området.  Se for eksempel denne artikkelen:

http://www.forskning.no/artikler/2003/oktober/1067519813.89

Et lite utdrag:

"Han viser til den norske forskeren Karl Ludvig Reichelt ved Rikshospitalet som har forsket på disse sammenhengene i 20 år.

Det er ikke bare fedme, hjerteinfarkt og type 2-diabetes som kommer med for mye karbohydrater i kosten.

- Det er også påvist kobling til nærsynthet, kviser og noen former for kreft. Lettopptakelige karbohydrater er rett og slett ikke til å spøke med, sier Mysterud.

 Men hva skal vi spise da dersom det er sånn at kornet gjør oss mennesker syke?

 - Nøtter, bær, frukt, grønnsaker, insekter, fisk og kjøtt, svarer Mysterud.

 Det var det våre forgjengere levde på i steinalderen. Ikke alle hadde det samme inntaksforholdet, for det var store forskjeller mellom mattilgangen for inuitter i Arktis sammenlignet med indianere i Amazonas.

- Men dette kostholdet er et minste felles multiplum av det de spiste og kan kalles et gjennomsnittlig steinalderkosthold, sier Mysterud."

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Low karb high fat!!!
« #48 : 13. oktober 2011, 18:47 »
Tror du får mer hjelp av Google enn meg på dette området. 

Jeg er ikke ute etter "hjelp". Jeg spurte deg hvilken steinalder du refererte til.


Utlogget HåkonN

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Low karb high fat!!!
« #49 : 13. oktober 2011, 18:59 »
Hvilken rissiko ligger det i å velge moderate mengder med disse karb kildene,
og velge disse proteinkildene.
Vilris,søtpotet,fullkornspasta,frukt.
Kylling (Magert,få kcal)
Karbonadedeig (Mindre kcal,mindre fett.Mye røtt kjøtt kan gi økt kreftfare.)

Tror ikke det er noen er som forfekter at man skal slutte helt med karbohydrater.

Hvilken rissiko kan være tilstede med økt inntak av disse varene.(Typisk lav karbo kost)
Rødt kjøtt (muligens økt fare for kreft)
Nøtter (gunstig fett kilde) Høyt kcal innhold)
Grønsaker (Få kcal,masse vit/mineraler)
Egg (proteinrikt,høyt fett innhold) Noen forskere strides enda om overdreven bruk er direkte sunt.Muligens høyere rissiko hjerte\karsykdomer

Alt dette du har ramset opp spises i de fleste dietter og normale kosthold. Det er ikke slik at man nødvendigvis spiser noe mer egg eller rødt kjøtt av å gå over på lavkarbo. Kan like gjerne spise mer kylling og grønnsaker.

Og ang. egg, så sier du det jo selv; _overdrevent bruk_.

Majones (Mye mettet fett,mange kcal.Muligens økt kreft fare.Muligens høyere rissiko hjerte\karsykdomer
Beacon (Mye mettet fett) Muligens økt kreft fare.Muligens høyere rissiko hjerte\kars

Jeg er litt interessert i å lese hva du legger til grunn for å hevde at animalsk fett fremkaller disse sykdommene. Du kan jo ta en titt på denne videoen før du svarer.... Smiley


http://www.youtube.com/watch?v=v8WA5wcaHp4#noexternalembed]http://www.youtube.com/watch?v=v8WA5wcaHp4




Utlogget HåkonN

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Low karb high fat!!!
« #50 : 13. oktober 2011, 19:08 »
Jeg er ikke ute etter "hjelp". Jeg spurte deg hvilken steinalder du refererte til.

Noen nøyaktig årstall og klokkeslett har jeg desverre ikke plukket opp, da det egentlig ikke har vært av så veldig stor interesse for meg. Vil tippe biologene har sett på perioden før vi introduserte korn i kostholdet, men dette finner du kanskje svar på i artikkelen fra forskning.no? Evn. boken det henvises til der....

Utlogget ColossusMaximus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 337
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 337

Sv: Low karb high fat!!!
« #51 : 13. oktober 2011, 19:40 »
Jeg vurderte å prøve paleolitisk diett, men selv ikke invandrebutikken på hjørnet førte mammutkjøtt eller dronte-egg  Sad

Oh, well... Nå må jeg en tur til homeopaten min. Pokkers strålingshypersensitivitet....

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Low karb high fat!!!
« #52 : 14. oktober 2011, 00:26 »
Dette synes eg taler for seg selv. Svært godde debattinnlegg fra lavkarbofronten.
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/793928/
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Low karb high fat!!!
« #53 : 14. oktober 2011, 01:26 »
Devon er seg selv lik. Når han må ty til å kalle nivået på norsk fotball for særdeles lavt fordi strømsgodset har hatt god fysisk og helsemessig fremgang etter omlegging til LCHF, skjønner man at han er en arrogant og pompøs mann uten spesielt god logisk sans. Selvom nivået på Norsk fotball ikke er spesielt høyt i internasjonal sammenheng, så er det fortsatt slik at Strømsgodset har blitt mer utholdende og fått et høyere O2 opptak etter kostholdsomleggingen. Devon prøver derfor desperat å skylde på nivået i norsk fotball for å forklare den åpenbare bristen i hans teorier ihl fett og idrettsprestasjoner.

Som Godset sin kostholdsrådgiver korrekt påpeker er de det laget som scorer flest mål i siste halvdel av andre omgang i hele tippeligaen, noe som direkte motbeviser Devon sine påstander om at idrettsutøvere på LCHF møter veggen etter maksimum en time.


Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Low karb high fat!!!
« #54 : 14. oktober 2011, 08:41 »
Tror du får mer hjelp av Google enn meg på dette området.  Se for eksempel denne artikkelen:

http://www.forskning.no/artikler/2003/oktober/1067519813.89

Så vidt jeg kan se så argumenterer han mot sukker, ikke at vi skal kutte karbs.

Når det gjelder "hva man vet" om mennesket i tidligere tider, så er det veldig begrenset. For å kunne bestemme gjennomsnittsalder så må man vite fordeling av alderen på samtlige som levde ved et gitt tidspunkt, noe jeg tviler sterkt på at man vet. Så da blir det eventuelt gjennomsnittet av de skjelletene man har funnet, og dette er nok et veldig begrenset utvalg.

Når det gjelder helsen til "folk med tradisjonell livsstil", så har jeg vanskelig for å tro at dette ikke fantes. Spesielt siden jeg har levd side om side med et slikt folk en periode, og der var vitterlig diabetes et stort problem, samt at det var en del stygge krefttilfeller. Og tennene var ikke nødvendigvis perfekte livet ut. Og nei, de spiste ikke korn (ingen åkere) og de spiste ikke godsaker over en lav sko (veldig lite import). De levde av naturen rundt seg i hovedsak.

Når det gjelder at mennesket er et rovdyr er vel heller er vridning av sannheten. En ulv er et stereotypisk rovdyr. Den har spisse tenner og et kort tarmsystem, og kan ikke nyttiggjøre seg nevneverdig av vegetabilsk kost. En ku er en stereotypisk planteeter, har flate tenner og et langt tarmsystem med mange mager, og kan effektivt utnytte vegetabilsk kost. Mennesket er et sted i mellom, i hovedsak flate tenner, men spisse hjørnetennner, et mellomlangt tarmsystem (det er spekulering på om blindtarmen er rester av en drøvtyggermage) og klarer seg fint på både vegetabilsk og animalsk kost. Akkurat som vår venn grisen, som vi indremedisinsk ligner veldig mye på.

At mysterud sier at et minste felles multiplum er et gjennomsnitt gjør at man bør være skeptisk. At jeg og en yoga-veggis begge spiser epler betyr ikke det så mye, ingen av oss baserer kosten nødvendigvis i hovedsak på epler.

For at gjennomsnittet skal si noe så må man ha en gauss-type fordeling, derimot hvis man har en to-toppet fordeling (to grupper med forskjellig levesett), så sier snittet av de to samlet veldig lite.

Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: Low karb high fat!!!
« #55 : 14. oktober 2011, 09:50 »
Devon er seg selv lik. Når han må ty til å kalle nivået på norsk fotball for særdeles lavt fordi strømsgodset har hatt god fysisk og helsemessig fremgang etter omlegging til LCHF, skjønner man at han er en arrogant og pompøs mann uten spesielt god logisk sans. Selvom nivået på Norsk fotball ikke er spesielt høyt i internasjonal sammenheng, så er det fortsatt slik at Strømsgodset har blitt mer utholdende og fått et høyere O2 opptak etter kostholdsomleggingen. Devon prøver derfor desperat å skylde på nivået i norsk fotball for å forklare den åpenbare bristen i hans teorier ihl fett og idrettsprestasjoner.

Som Godset sin kostholdsrådgiver korrekt påpeker er de det laget som scorer flest mål i siste halvdel av andre omgang i hele tippeligaen, noe som direkte motbeviser Devon sine påstander om at idrettsutøvere på LCHF møter veggen etter maksimum en time.



Det er åpenbart at du hater Devon for helt tilfeldig så jeg faktisk på denne debatten i går. Det Devon sa var at godset spillerne ville gått tomme for energi hvis de arbeidet på 75% av maks kapasitet i en time og fulgte et lavkarbo kosthold. Fedon Lindberg var også inne på dette aspektet. Kostholdeksperten fra godset fortalte jo da at de øker karbohydratinntaket i forbindelse med kamp nettopp for at dette ikke skal skje.

Det vil si at godset spillerne følger lavkarbo diett store deler av tiden, men tyr til karbohydrater når de skal prestere. Det er ikke det samme kostholdet som Hexeberg eller hva hun het forfektet på noe måte. Lindberg kom best ut av debatten i mitt syn; man må se på kosthold fra et systemnivå og ikke fokusere på hvilken effekt en enslig fettsyre etc. har på kroppen inntatt alene. Kroppen er for kompleks til det. Forskjellige ting fungerer for forskjellige mennesker med forskjellig livvstil.

Dessuten får du ikke høyere O2 opptak av å legge om kostholdet. Høyere O2 opptak kommer av trening.

Edit: Dessuten synes jeg også Devon sa det bra når han påpekte at problemet ikke er kosthold i så stor grad, problemet ligger mer i at mat er tilgjengelig hele tiden og befolkningen har sluttet å bevege seg mer enn fra sofaen til kjøkkenet.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Low karb high fat!!!
« #56 : 14. oktober 2011, 12:04 »
Så vidt jeg kan se så argumenterer han mot sukker, ikke at vi skal kutte karbs.

Når det gjelder "hva man vet" om mennesket i tidligere tider, så er det veldig begrenset. For å kunne bestemme gjennomsnittsalder så må man vite fordeling av alderen på samtlige som levde ved et gitt tidspunkt, noe jeg tviler sterkt på at man vet. Så da blir det eventuelt gjennomsnittet av de skjelletene man har funnet, og dette er nok et veldig begrenset utvalg.

Når det gjelder helsen til "folk med tradisjonell livsstil", så har jeg vanskelig for å tro at dette ikke fantes. Spesielt siden jeg har levd side om side med et slikt folk en periode, og der var vitterlig diabetes et stort problem, samt at det var en del stygge krefttilfeller. Og tennene var ikke nødvendigvis perfekte livet ut. Og nei, de spiste ikke korn (ingen åkere) og de spiste ikke godsaker over en lav sko (veldig lite import). De levde av naturen rundt seg i hovedsak.

Når det gjelder at mennesket er et rovdyr er vel heller er vridning av sannheten. En ulv er et stereotypisk rovdyr. Den har spisse tenner og et kort tarmsystem, og kan ikke nyttiggjøre seg nevneverdig av vegetabilsk kost. En ku er en stereotypisk planteeter, har flate tenner og et langt tarmsystem med mange mager, og kan effektivt utnytte vegetabilsk kost. Mennesket er et sted i mellom, i hovedsak flate tenner, men spisse hjørnetennner, et mellomlangt tarmsystem (det er spekulering på om blindtarmen er rester av en drøvtyggermage) og klarer seg fint på både vegetabilsk og animalsk kost. Akkurat som vår venn grisen, som vi indremedisinsk ligner veldig mye på.

At mysterud sier at et minste felles multiplum er et gjennomsnitt gjør at man bør være skeptisk. At jeg og en yoga-veggis begge spiser epler betyr ikke det så mye, ingen av oss baserer kosten nødvendigvis i hovedsak på epler.

For at gjennomsnittet skal si noe så må man ha en gauss-type fordeling, derimot hvis man har en to-toppet fordeling (to grupper med forskjellig levesett), så sier snittet av de to samlet veldig lite.

Skulle gjerne gitt deg honnør for praktisk talt alle innleggene dine så langt i denne debatten.
Veldig gode betraktninger og påpekninger!

Dette er ikke noe direkte "svar" på ditt innlegg, men mer ting og tang som dumpet ned i hodet mitt her og nå...

Mht dødlighetsårsaker i tidligere tider, så har nok det uansett med alt annet enn "steinalderdiett" å gjøre. De døde av sykdommer og parasitter i stort monn - og det til tross for at de levde i små og spredte grupper som ikke nødvendigvis økte sannsynligheten for infektive sykdommer ala det vi har i det mer "moderne" samfunn. …skulle ikke forundre meg om en og annen sultet i hjel heller… Wink

Når det gjelder "steinalderfolk" så er jo det så mangt.
Våre artsfrender neanderthalerne må vel kunne sies å være det mange tenker på som steinalderfolk? Basert på hvordan de i henhold til beinanalyser spiste, så kan en litt forenklet si at de levede på en "kjøtt- og margebeindiett". Men siden de fleste funnene er gjort i tempererte og nær arktiske strøk, så kan en jo spørre seg om de hadde noe annet valg? Alt tyder på at de fleste også døde før de gikk inn i sitt tredje tiår, og svært få gikk inn i sitt fjerde.
Inuittene hadde en noenlunde sammenlignebar diett som neanderthalerne  – type 90% fett og proteiner – og har visstnok utviklet en noe bedre evne til å omdanne deler av det høye proteininntaket til glukose, så de får da karben sin på et vis de også. For andre jegere og samlere var denne andelen snudd helt på hodet – 90% vegetabiler. Mellom disse ytterpunktene finner en alle tenkelige varianter – helt avhengig av hva som var tilgjengelig gjennom året, og hvor. Så å snakke om en steinalderdiett i form av en fordeling mellom P/F/K blir i mine øyne komplett meningsløst.

At andelen tannråte muuligens var lav enten fordi de døde i ung alder eller annet, er for så vidt også nokså uinteressant for min del i hvert fall. Siden den gang har en da vitterlig oppfunnet relativt velfungerende tannkremer og etterhvert helt greie tannbørster også.... Wink

En annen ting er forsåvidt at det ikke nødvendigvis er noen logisk slutning at noe er sunt fordi menneskene i et naturmiljø spiste akkurat slik eller sånn… Deres tilværelse var ikke nødvendigvis av en type som tvang dem til å spise absolutt alt de kom over selv om det var spiselig – de gjorde sine valg de også. Dels basert på tilgjengelighet, dels pga hva de likte (dersom utvalget var stort), oftest svært basert på sesongvariasjoner og sikkert også basert på kultur og tradisjon. Ei herlig suppe som ikke nødvendigvis resulterer i den optimale dietten verken for dem eller oss.
Det eneste “beviset” jeg har sett på at introduksjonen av jordbruk har hatt sine negative sider, er at den overgangen (ulik i ulike samfunn) der den har skjedd ofte medfører et noe for lavt inntak av fett generelt….hvilekt igjen kan medføre redusert fertilitet og økt alder ved kjønnsmodning. Alt tilsier at denne effekten er blitt balansert ut ved innføringen av husdyr (lettet tilgjengeligheten av fett fra melk, egg, “kjøtt”) – samt at det gjerne i tillegg til jordbruk fortsatt samles inn akvatiske dyr, det fiskes, det jaktes etc. Alt i alt kan en vel ikke akkurat si at jordbruket og dets produkter akkurat har vært negativt for mennesket….for jordens miljø kan en selvfølgelig spørre seg hvor positivt det har vært…. ..nok surr om det fra min side – jeg er i ferd med å rote meg utpå her… Wink
 
Min greie mht det meningsløse mediestyret rundt lavkarbodietter som har vært i det siste, er at det er et begrep uten det alt for store innholdet.

Hva er lavkarbo lissom. En ting er LCHF, der en går i ketose – det er i mine øyne det som virkelig er lavkarb…alt annet blir bare varianter av mer eller mindre “overskudd” av karbohydrater. I de samme artiklene sies det sjelden noe om hvor mye proteiner en skal ha i seg for at det skal være noen som helst fornuft i en slik tilnærming i slankesammenheng (får her vise til inuittene som er nevnt over). Selv har jeg eksempelvis  i perioder forsøkt å gå ekstremt lavt på karb over flere uker uten å nærme meg ketose….nettopp fordi jeg har spist mye proteiner. Hva er meningen i det lissom?
I mine øyne er egentlig ikke 150-200g karb så vanvittig lite på diett, og jeg er en tung mann. Jeg fungerer helt fint på trening og ellers på dette, såfremt jeg får i meg nok proteiner og en passelig mengde fett.
I mine ordforråd kaller jeg derfor dette en moderat mengde karb. Den mengden karb medfører også at en faktisk kan spise så godt som det meste, og er av den grunn noe det er betydelig enklere å forholde seg til på lang sikt…uten å stadig få dårlig samvittighet fordi en spiste noen poteter til kjøttkakene.

Liker en å spise bacon og majones til frokost livet ut – be my guest, men jeg misunner i hvert fall ingen som stadig må begrense seg så inni helvete mht hva de møter av mattilbud ute i den virkelige verden!

Spis med moderasjon og vær glad! Smiley




Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Low karb high fat!!!
« #57 : 14. oktober 2011, 12:14 »
Liker en å spise bacon og majones til frokost livet ut – be my guest, men jeg misunner i hvert fall ingen som stadig må begrense seg så inni helvete mht hva de møter av mattilbud ute i den virkelige verden! Smiley

Spis med moderasjon og vær glad!
Kunne ikke vært mere enig!

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Low karb high fat!!!
« #58 : 14. oktober 2011, 16:54 »
Kpt. Plumbonite og SilverFox: Eg forstår at dere ikkje har peiling på lavkarbo når dere snakker om majones på flesk. Wink
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Low karb high fat!!!
« #59 : 14. oktober 2011, 17:11 »
Kpt. Plumbonite og SilverFox: Eg forstår at dere ikkje har peiling på lavkarbo når dere snakker om majones på flesk. Wink

hehe så du ikke på nrk-debatten om dette i går da?

hele poenget med lavkarbo er vel -> karbohydrater øker insulin -> insulin øker fettlagring.

 Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne hva lavkarbo er Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!