Skrevet av Emne: VOKSER IKKE!!!  (Lest 7316 ganger)

Utlogget Bamse Bjørn

• Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

SV: VOKSER IKKE!!!
« #15 : 10. juni 2004, 17:43 »
Kosthold løser ikkje alt. Dersom Warlock eter akkurat det han forbrenner men trener feil så blir resulatet omtrent null.

Det ser ut som Warlock eter veldig bra med tanke på kroppsvekta, med mindre han er ekstremt aktiv bør han legge på seg. Til og med eg som veier 110 kg skulle klart å legge på meg muskler med det kostholdet der dersom eg tilrettela treninga for akkurat det.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley

Utlogget LurrePer

• Leieboer
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

• Hei
« #16 : 10. juni 2004, 17:46 »
Kosthold løser ikkje alt. Dersom Warlock eter akkurat det han forbrenner men trener feil så blir resulatet omtrent null.

Det ser ut som Warlock eter veldig bra med tanke på kroppsvekta, med mindre han er ekstremt aktiv bør han legge på seg. Til og med eg som veier 110 kg skulle klart å legge på meg muskler med det kostholdet der dersom eg tilrettela treninga for akkurat det.

Du mener du ville gått opp i vekt med et kaloriinntak en på 75 kg ikke legger på seg av?
Neppe.

Utlogget Bamse Bjørn

• Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • Utlogget Utlogget

« #17 : 10. juni 2004, 17:52 »
Det er eg vel i bedre stand til å vurdere enn deg Wink

Eg veit 100 % sikkart eg uten problemer hadde klart å legge på meg muskler med det kostholdet der. Har du studert det nøye? Det er masse karbo og proteiner i det.

Slik eg ser det så må en kar på 75 kg vere ekstremt aktiv for ikkje å klare legge på seg med det kostholdet der.

Utlogget LurrePer

• Leieboer
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

• Hei
« #18 : 10. juni 2004, 17:57 »
Det er eg vel i bedre stand til å vurdere enn deg Wink

Jo, det skulle man tro.

Sitat
Eg veit 100 % sikkart eg uten problemer hadde klart å legge på meg muskler med det kostholdet der. Har du studert det nøye? Det er masse karbo og proteiner i det.

Hvor mye? En på 110 kg skulle jeg tro må spise minst 4500 kalorier daglig for å se en akseptabel vektøkning.

Sitat
Slik eg ser det så må en kar på 75 kg vere ekstremt aktiv for ikkje å klare legge på seg med det kostholdet der.

Det er mulig, men det har egentlig ingenting med saken å gjøre. Går han ikke opp i vekt, må flere kalorier inntas.
Sitat

Utlogget Bamse Bjørn

• Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • Utlogget Utlogget

« #19 : 10. juni 2004, 18:16 »
Det er mulig, men det har egentlig ingenting med saken å gjøre. Går han ikke opp i vekt, må flere kalorier inntas.
Nei, ikkje nødvendigvis. Kanskje Warlock trener for mykje. Trening og aktivitetsnivå korrelerer en del. Det er ikkje slik at en kan trene så mykje en vil og forvente muskelvekst berre fordi en eter mykje.

Utlogget Number1

• Treningsforum Crew
  • Administrator
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

« #20 : 10. juni 2004, 20:00 »

Kan hende han har møtt veggen/kommet på et platå.

Hvis han forteller noe om treninga, hvordan han har trent de siste månedene osv. blir det lettere å si hva årsaken er.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!

Les forumreglene her

Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget 25årstrening

• Tungvekter
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

« #21 : 10. juni 2004, 20:39 »

Hvis han forteller noe om treninga, hvordan han har trent de siste månedene osv. blir det lettere å si hva årsaken er.
Ja, dette var mitt poeng. Det kan selvsagt hende at det er lite kalorier, men treninga spiller en vesentlig rolle, særlig hvis han trener for tungt.

Utlogget -=Gainer=-

• Superavhengig
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

« #22 : 10. juni 2004, 20:47 »
Kcal inntaket ditt er ca 5000kcal hvis risen er tørrvare, hvis den er ferdig kokt slik du har satt det opp får du i deg 3700kcal+. Synes som andre her at du har allt for lite fett i kosten. Fett er gode kcal å få med seg, ca 9kcal pr gram. HVIS du spiser allt dette er jeg mektig imponert, et skikkelig nazi-kosthold gitt! Hva kcal inntaket anngå skulle dette være nok, men for lite fett. Har du virkelig spist dette hver dag i 4 måneder?!?

Hvordan trener du?

Utlogget Lasse Christoffersen

• V.I.P
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

« #23 : 10. juni 2004, 21:16 »
Jeg veier 73 kg og må spise over 4500kcal for å legge på meg. Forbrenninga mi øker nærmest i takt med mengden kalorier jeg spiser. Kan godt tenkes at warlock må det samme.

Uansett, selvom han overtrener så vil han jo kunne legge på seg fett hvis han spiser mer kalorier enn han forbruker. Han sier jo selv at han ikke går opp i vekt
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget UpAndComming

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

• There is only one person in which I believe.
« #24 : 10. juni 2004, 21:17 »
Vil si at dette ikke er gjengs. Ligger også på 4000-4500 kcal for tiden og vokser bra på det. Jeg veier i overkant av 90 kg..... så folk er forskjellige.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

• Tungvekter
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

« #25 : 10. juni 2004, 21:41 »
Vil si at dette ikke er gjengs. ...folk er forskjellige.

Ja, det er jeg helt enig i. Særlig yngre gutter som trener kan ha et helt enormt behov for næring. En litt eldre utøver med lav forbrenning må være mye mer forsiktig med kostholdet for ikke å legge på seg fett. Her er det forskjeller, rett og slett.

Utlogget Lasse Christoffersen

• V.I.P
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

« #26 : 10. juni 2004, 22:28 »
Warlock er jo bare 20, slik jeg så i profilen hans
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Julenisse

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

• lei nå.
« #27 : 10. juni 2004, 23:52 »
Eg trur problemet snarere ligger i treningsprogrammet. Korleis trener du?

det var det jeg nevnte..tren kun BASEØVELSER!

fåå hjelp til å sette opp ett program her..Det enkle er ofte det beste i starten.....

Gikk en tur i skogen, hørte skogens ro, ko , ko , ko.

Utlogget proteingutn

• V.I.P
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

• jeje
« #28 : 11. juni 2004, 10:23 »
nei jeg er ikke no ferskis på området.  har trent mer eller mindre seriøst de siste 3 åra men har alltid hatt sykt vanskelig for å legge på meg muskler. ja, er veldig aktiv, og proppfull av energi så det hender jo faktisk at jeg trener 2-3 ganger på en dag, uten at det gjør no spesielt. (gjør ikke det til vanlig da, bare når energien er på topp. er vel no nervegreier som ikke takler det så bra...) kjører ingen kardio, det er det ikke behov for, for fettprosenten er lav nok og jeg vil heller konse om å bygge muskler.
(ang. ris: spiser vanligvis mer ris enn det som står i programmet mitt..) treningsprogrammet mitt...? har hatt 3 forskjellige programmer på årene jeg har trent, helt vanlige program. et av de var HST, uten spesielle resultater. nå trener jeg den muskelgruppen jeg føler for å trene og følger ikke noe spesielt program. mange kommer sikkert til å si at det er feilen, for belastningen må øke for hver treningsøkt. greia er bare at jeg aldri har økt så bra som når jeg har trent uten program. blir bare så frustrert! en kompis av meg har trent i et halvt år og er allerede større enn meg. han lever på røyk, cola og brødskiver med nugatti..! den kødden... han tar nå 75 kg i militærpress og jeg prøver å overbevise han om at han kunne ha gjort det godt i en eller annen kraftsport. men nei da.. "gidd ikkje.." gidd å kast bort et sånt talent da mann!!!!!!! og i tillegg er han egentlig ganske liten..! ca 170 høy eller no sånt.. 
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget proteingutn

• V.I.P
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

• jeje
« #29 : 11. juni 2004, 10:36 »
en ting til: armene og brystet er det jeg sliter mest med. styrken i triceps er ok, tar ca
45-50 kg i franskpress, biceps er enkelt og greit veik (kjørte superset på biceps i går med skuffende 38 kg), og i benken blir jeg faktisk hverken større eller sterkere. nei, det er ikke overtrening. trener bryst veldig sjelden, oftest bare 1 gang i uka.. har også hatt opphold fra treningen, men det hjalp ikke det heller. 
magen derimot.. har trent mage 3 ganger på 2 mnd og rutene er faktisk godt på vei, etter bare 3 treninger...  det samme gjelder ryggen.. er helt klumpete.. ganske fornøyd med den. tar bare markløft for moro skyld, med tunge vekter.. tok 1 set/12 reps med 110 kg i går og 1 set/5 reps med 130 kg. det samme gjelder roing/annen ryggtrening. tunge vekter er det som gjelder. "hmm.. da svarer vel kroppen best på tunge øvelser da" tenkte jeg.. men den gang ei... kroppen min svarer ikke på noe den... drittkropp..  :Smiley Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!