Skrevet av Emne: Norges Sterkeste Mann 2012  (Lest 186246 ganger)

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #120 : 08. desember 2011, 20:54 »
Jamen ... benk er skitkjedelig å se på!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #121 : 08. desember 2011, 20:55 »
Om jeg hadde hatt noe jeg skulle sagt så hadde det ikke blitt bøy, benk eller mark i noen variant. Ei heller noen last man standing-variant av noen øvelse ... Wink

Hva ville du hatt da? Med navnet på konkurransen tatt i betraktning.....

Utlogget håkon strøm

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 264

  • Rise and rise again until lambs become lions.
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #122 : 08. desember 2011, 21:01 »
bøy eller frontbøy variant og lms mark hadde vært kjempe kult:P

Utlogget fixi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #123 : 08. desember 2011, 21:02 »
Tung benkpress hadde vært kult det, men syntes selv det hadde vært kulere og se noen skikkelig tunge knebøy Cheesy
Knebøy 140x3.
Markløft 160 ++   18år, vekt 88kg ned til 85.
Benk 110/100 5x3
MP 65 5x5

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #124 : 08. desember 2011, 21:10 »
Mener selv benkpress er en elendig øvelse og ha i enhver strongman konkurranse, så og si ingen underholdningsverdi uansett om det er betong eller vanlige vektskiver de løfter. Men men, alle har jo sin egen mening. Syns alle konkurranser bør han en form for LMS enten i press eller mark da Norges sterkeste mann etter min mening bør teste utøverne i alle aspektene av styrke. Knebøy for reps hadde vært kult da
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #125 : 08. desember 2011, 21:19 »
Hva ville du hatt da? Med navnet på konkurransen tatt i betraktning.....

Jeg ville hatt øvelser som - og ikke nødvendigvis i denne rekkefølgen;

- yoke
- Hercules hold
- Keg toss
- Powerstairs
- stein
- frame walk

Man trenger ikke bøy, benk, mark for å kåre Norges Sterkeste Mann.

Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #126 : 08. desember 2011, 21:34 »
Jeg ville hatt øvelser som - og ikke nødvendigvis i denne rekkefølgen;

- yoke
- Hercules hold
- Keg toss
- Powerstairs
- stein
- frame walk

Man trenger ikke bøy, benk, mark for å kåre Norges Sterkeste Mann.

Honnør!
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #127 : 08. desember 2011, 21:37 »


Man trenger ikke bøy, benk, mark for å kåre Norges Sterkeste Mann.



det er klart, men bøy er en gøy øvelse å se på og har vel aldri vært med tidligere.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #128 : 08. desember 2011, 21:52 »
En markvariant bør f... døtte meg være obligatorisk. En skikkelig manneøvelse når man på stive bein, med krum rygg og et rødsprengt tryne rister opp vektene  Cheesy
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #129 : 08. desember 2011, 23:18 »
Man trenger ikke bøy, benk, mark for å kåre Norges Sterkeste Mann.

Det er sykt mange i alle aldre  som har spurt meg igjennom åra hvor mye jeg tar i benkpress. Benkpress er en øvelse alle kjenner til eller har prøvd, så vil ikke akkurat si det er ett dårlig forslag til øvelse. hvis en har store  skiver som fyller hele stanga,ser det ganske  rått ut også..kontra eleiko styrkeløft skiver feks.

I tilegg syns jeg det er helt opplagt å ha med enten benk, bøy eller mark når det skal kåres hvem som er sterkest. Ville stemt for bøy eller mark for reps.  Det er øvelser som en må være sterk i for å klare en viss vekt. Hjelper ikke uansett faen hvor mye teknikk en har.

De fleste andre øvelser i strongman innebærer styrke og teknikk, og da er det kult å ha en øvelse hvor det kun er rå styrke som gjelder!

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #130 : 08. desember 2011, 23:24 »
Det er sykt mange i alle aldre  som har spurt meg igjennom åra hvor mye jeg tar i benkpress. Benkpress er en øvelse alle kjenner til eller har prøvd, så vil ikke akkurat si det er ett dårlig forslag til øvelse. hvis en har store  skiver som fyller hele stanga,ser det ganske  rått ut også..kontra eleiko styrkeløft skiver feks.

I tilegg syns jeg det er helt opplagt å ha med enten benk, bøy eller mark når det skal kåres hvem som er sterkest. Ville stemt for bøy eller mark for reps.  Det er øvelser som en må være sterk i for å klare en viss vekt. Hjelper ikke uansett faen hvor mye teknikk en har.

De fleste andre øvelser i strongman innebærer styrke og teknikk, og da er det kult å ha en øvelse hvor det kun er rå styrke som gjelder!

enig:)

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #131 : 08. desember 2011, 23:27 »
Det er sykt mange i alle aldre  som har spurt meg igjennom åra hvor mye jeg tar i benkpress. Benkpress er en øvelse alle kjenner til eller har prøvd, så vil ikke akkurat si det er ett dårlig forslag til øvelse. hvis en har store  skiver som fyller hele stanga,ser det ganske  rått ut også..kontra eleiko styrkeløft skiver feks.

I tilegg syns jeg det er helt opplagt å ha med enten benk, bøy eller mark når det skal kåres hvem som er sterkest. Ville stemt for bøy eller mark for reps.  Det er øvelser som en må være sterk i for å klare en viss vekt. Hjelper ikke uansett faen hvor mye teknikk en har.

De fleste andre øvelser i strongman innebærer styrke og teknikk, og da er det kult å ha en øvelse hvor det kun er rå styrke som gjelder!

Mye tar du benk'n, Ole?
Mandal Treningssenter.

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #132 : 09. desember 2011, 00:01 »
enig:)
Honnør!

Dette
Det er sykt mange i alle aldre  som har spurt meg igjennom åra hvor mye jeg tar i benkpress. Benkpress er en øvelse alle kjenner til eller har prøvd, så vil ikke akkurat si det er ett dårlig forslag til øvelse. hvis en har store  skiver som fyller hele stanga,ser det ganske  rått ut også..kontra eleiko styrkeløft skiver feks.

I tilegg syns jeg det er helt opplagt å ha med enten benk, bøy eller mark når det skal kåres hvem som er sterkest. Ville stemt for bøy eller mark for reps.  Det er øvelser som en må være sterk i for å klare en viss vekt. Hjelper ikke uansett faen hvor mye teknikk en har.

De fleste andre øvelser i strongman innebærer styrke og teknikk, og da er det kult å ha en øvelse hvor det kun er rå styrke som gjelder!

[/quote

Militærpress for repetisjoner uten å bruke beina med splitthopp og annen teknikk er mer imponerende hvis man skal ha en pressøvelse enn benkpress som er en styrkeløftøvelse.

Yoke, stein, framewalk, dekkvelt, hantel, stokkløft synes jeg er de artigste øvelsene.
Knebøy for reps hadde vært kult da mange er rævva i bøy.

140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #133 : 09. desember 2011, 00:09 »
Det er klart at benk kunne vært en NSM-øvelse. Vi hadde benk på Notoddens sterkeste mann og fikk se 12 spreke reps av Tom Wangen på 200 kg. Det er ikke kjedelig med en skikkelig benkduell for raw. At styrkeløft-benk er uinteressant for den jevne nordmann er fullt forståelig, men å ligge å reppe på 200 kg i t-skjorta blir faktisk noe helt annet. Spesielt når man får en duell på dette med gode benkere som BØS, Ole Martin m.fl. Om noen kan tukte Tom Wangens "rekord" hadde vært moro å se http://www.youtube.com/watch?v=4u0z6Q7md_c#noexternalembed

Hvordan kan man si at benk ikke er strongman? Strongman er ALT som skal løftes av tunge ting. Da er selvsagt benk også inkludert. Med den posisjonen benk har hos de mange amatør-løfterne rundt forbi i det ganske land fortjener den virkelig en plass i NSM. Har sett et klipp hvor dem arrangerte benk-duell på fitnessmessa i Sverige for noen år siden. Det var rått å se hvordan Magnus Samuelsson pumpet på 220 kg og kunne si på mikrofonen at han hadde 300 kg raw på en god dag.

Utlogget Bloatron

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #134 : 09. desember 2011, 00:34 »
Jeg synes det ultimate hadde vært:

- Farmers walk
- Yoke
- Frame carry
- Husafell

- Dekkvelt
- Loading

Masse bevegelse og show, ingen øvelser der utøverne står stille og publikum ikke skjønner hva som skjer.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!