Skrevet av Emne: Norges Sterkeste Mann 2012  (Lest 186684 ganger)

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #210 : 16. desember 2011, 09:37 »
"buhu benkpress er så kjedelig"

Som regel liker man ikke øvelser man ikke mestrer selv. og omvendt.

Benkpress er en av de beste øvelsene for å teste overkroppsstyrke. Og i strongman sjekker man hvem som er sterkest via mange ulike øvelser.

Benkpress kan uten tvil være EN av alle øvelsene som kommer til å være med
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #211 : 16. desember 2011, 09:57 »
Jeg tror at de fleste øvelser som Svend skulle finne på å ha med vil kunne "cooles" opp til å bli nogenlunde gode på TV. Det vil alltid være motstandere og tilhengere alt etter som hva man ser på som å være en "aktuell" og relevant øvelse for sporten.

Vi ser det i skøyter nå... fellesstarter.. mange gamle helter snur seg i graven... noen unge syns det er kult.. av og til må ting prøves ut for å bringe sporter videre.

Jeg tror ikke akkurat benkpress har så mye for seg med unntak av på et par områder.
1. mange kan sammenligne seg med den øvelsen, i og med at de fleste har prøvd den.
2. De som ikke har vært utøvere, som er middels opptatt av sporten, og som ikke vet at maxing i benkpress kan ha større skadepotensiale og involvert skulderproblematikk for såpass ikketekniske vidundere som det fins i strongmanverdenen, syns det er kult å se hva gutta greier.

Hvis Svend får en sponsor som KREVER benkpress som øvelse, så vil det sikekrt bli aktuelt. Wink

Vi har jo opp gjennom tiden hatt "kjedelige" øvelser i NSM... Trillebåra er heller ikke dødsspennende, selv om den er ganske relevant som funksjonell strongmanøvelse. Smiley

Utlogget Drillers Method

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #212 : 16. desember 2011, 10:40 »
Et par forslag:

1. Ballbasseng ambolt

Utøveren hopper fra en liten platting og ned i et ballbasseng. Blant ballene er det skjult en 100kg ambolt som utøveren må dykke ned for å finne. Når han får fatt på ambolten må denne presses opp på plattingen han hoppet fra. Dette måles da på tid.

2. Rævkrok

Rett og slett god gammeldags rævkrok.


Utlogget Svend Viking Karlsen

  • Verdens Sterkeste Mann 2001
  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 238
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #213 : 16. desember 2011, 12:19 »
Hei igjen alle sammen :-))

Gøy å se at så mange engasjerer seg, og når det gjelder øvelser skal jeg nok lage et supert opplegg. Egil har rett ( som alltid he-he) vi må lage en del øvelser som er relevante for sponsorer. Uten dem hadde vi bare vært et bakgårdshow, men selvsagt skal jeg sørge for at alle blir fornøyd og at vi tester alle sider av Strongman.
Men nå til en nyhet: Billettsalget kommer i gang i dag  biggrin link til dette kommer på Facebook siden vår: Vi Menn - Norges Sterkeste Mann 2012. (Hjemmeside og twitter kommer om kort)

MVH Svend


Verdens Sterkeste Mann 2001
www.viking-power.no


Sjef for Legger uten grenser (57 cm @ 137 kg KV)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #214 : 16. desember 2011, 12:21 »
Hei igjen alle sammen :-))

Gøy å se at så mange engasjerer seg, og når det gjelder øvelser skal jeg nok lage et supert opplegg. Egil har rett ( som alltid he-he) vi må lage en del øvelser som er relevante for sponsorer. Uten dem hadde vi bare vært et bakgårdshow, men selvsagt skal jeg sørge for at alle blir fornøyd og at vi tester alle sider av Strongman.
Men nå til en nyhet: Billettsalget kommer i gang i dag  biggrin link til dette kommer på Facebook siden vår: Vi Menn - Norges Sterkeste Mann 2012. (Hjemmeside og twitter kommer om kort)

MVH Svend

høres bra ut:)Smiley men hadde vært jævlig moro med en bøy-varinet neste år:)

Utlogget Julio Reyes

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

  • "X" Strongman Period: 2000-2006 "No Pain No Gain"
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #215 : 16. desember 2011, 14:06 »
Egil har rett ( som alltid he-he) vi må lage en del øvelser som er relevante for sponsorer.

Kjekt å høre fra deg Svend  Smiley

Hva med å høre med vår felles gode venn "Knut-Ole Kopland" om å få profilere / markedsføre deres flaggskip's benkpress, utenom det å bruke ....... deres ....... nåværende sponsor "Gym2000" .......  spesialkonstruerte ....... kombinerte yoke race, farmers walk Wink

http://www.gym2000proshop.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=650&category_id=136&option=com_virtuemart&Itemid=254

Ekstra tykke vektskiver kan sikkert også spesiallages for anledningen, slik at vektstangen blir fyllt ordentlig ut til endene på begge sider på stanga  Cool

Masse lykke til med innspurten av de siste forberedelsene til det igjen brakker løs i "The Real Viking Kingdom"
3*200kg Frontbøy
3*155kg Skråbenk
1*285kg Markløft m/drakt
7*52.5kg Skulderpress m/manualer

"There are apparently told in the oldest myths that the crazy barbarians can never succumb"

Utlogget fixi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #216 : 16. desember 2011, 14:54 »
Når er det klart hvem som deltar på kvalikken? Eller er det bare oppmøte?

Hadde vært morsomt og visst hvem som deltar Smiley
Knebøy 140x3.
Markløft 160 ++   18år, vekt 88kg ned til 85.
Benk 110/100 5x3
MP 65 5x5

Utlogget Julio Reyes

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

  • "X" Strongman Period: 2000-2006 "No Pain No Gain"
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #217 : 16. desember 2011, 15:27 »
Når er det klart hvem som deltar på kvalikken? Eller er det bare oppmøte?

Hadde vært morsomt og visst hvem som deltar Smiley


Normal praksis er bare å møte opp på kvalikken, hvis det eventuellt ikke blir noen forandringer. Deltagerne pleier stort sett å bestå av en lett blanding av nytt og gammelt blod Wink

PS! ryktelisten / ønskelisten starter helt sikkert snart for alvor her i tråden etc.

Kvalifisering blir på Storefjell Resort 21.april, grunnen til dette er at de kvalifiserte kommer til å bli presentert i siste nr av Vi Menn føre finalen på Telenor arena.
3*200kg Frontbøy
3*155kg Skråbenk
1*285kg Markløft m/drakt
7*52.5kg Skulderpress m/manualer

"There are apparently told in the oldest myths that the crazy barbarians can never succumb"

Utlogget Julio Reyes

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

  • "X" Strongman Period: 2000-2006 "No Pain No Gain"
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #218 : 16. desember 2011, 16:14 »
Har vært benkpress 3 ganger når jeg har konkurert i Larvik på konkuransene til Roar. Er ikke noe stress å dømme det. kontrollerte reps med nedsignal  og ræva i benken. 

Godt eksempel Smiley Ellers er jo "Roar Innlagen" ingen hvem som helst ....... med lang tradisjon som arrangør av diverse strongman stevner ....... som jeg personlig også kan skrive under på Wink
3*200kg Frontbøy
3*155kg Skråbenk
1*285kg Markløft m/drakt
7*52.5kg Skulderpress m/manualer

"There are apparently told in the oldest myths that the crazy barbarians can never succumb"

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #219 : 17. desember 2011, 19:33 »
vil tro og håpe at Bøs stiller Smiley ellers blir det spennende og se om arild stiller
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #220 : 18. desember 2011, 19:45 »
Knebøy, knebøy, knebøy!
Begrunnelse: Drit-tunge vekter, superslitsomt, superimponerende, superkult.
Benkpress: Whatever.... Undecided
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #221 : 18. desember 2011, 19:54 »
vil tro og håpe at Bøs stiller Smiley ellers blir det spennende og se om arild stiller
Stiller ikke Bøs kan de like greit legge ned hele Nsm, ergo Bøs dukker opp skal du se.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #222 : 18. desember 2011, 21:56 »
Godt eksempel Smiley Ellers er jo "Roar Innlagen" ingen hvem som helst ....... med lang tradisjon som arrangør av diverse strongman stevner ....... som jeg personlig også kan skrive under på Wink
Hyggelige stevner som Roar lager, men akkurat høy arrangementsmessig standard kan man ikke si at det er.... blir litt for halvveis og bensinstasjonstevne til at man kan bruke Roar sin impelementering av Benkpress som argument for at det er en strongmanøvelse.

Men hvis jeg ser helt bort fra tradisjon og funksjonalitet.... Den største grunnen til å IKKE ha benkpress på NSM programmet, er at det er en av de øvelsene hvor vinnervekten på NSM lett og greit slåes av en håndfull styrkeløftere hvis de får løfte på samme vis... Grin

Utlogget Julio Reyes

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

  • "X" Strongman Period: 2000-2006 "No Pain No Gain"
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #223 : 19. desember 2011, 00:36 »
Hyggelige stevner som Roar lager, men akkurat høy arrangementsmessig standard kan man ikke si at det er.... blir litt for halvveis og bensinstasjonstevne til at man kan bruke Roar sin impelementering av Benkpress som argument for at det er en strongmanøvelse.

Men hvis jeg ser helt bort fra tradisjon og funksjonalitet.... Den største grunnen til å IKKE ha benkpress på NSM programmet, er at det er en av de øvelsene hvor vinnervekten på NSM lett og greit slåes av en håndfull styrkeløftere hvis de får løfte på samme vis... Grin

Enig med deg i at "Roar" lager hyggelige stevner ....... samme som også dere gjør alltid etc.

Men det var ikke det min formulering bunnet primært i. Men kun angående at ”Roar” klarer å gjennomføre diverse stevner, med å bruke et meget bra spekter av øvelsesutvalg ....... blant annet benkpress!.

hihi Tongue ....... kanskje jeg ikke formulerte meg godt nok ....... men jeg tror det ordner seg nå Wink

Vi må huske på at fra gammelt av handlet strongman om primært å teste fysikken i utrolig mange øvelser, og det er offisielt minst 50 forsjelige øvelser som er brukt i den store verden etc.

Syntes personlig som mange andre her inne på forumet at vi må bruke andre øvelser også, ikke bare gro fast i de samme håndfulle øvelsene som det roteres på fra år til år på deres stevne.

Men, men det koster også penger å få produsert nytt flott utstyr, som tilfredstiler alle krav, fra internasjonalt hold, sponsorer, produsenter, og ikke minst arrangøren.

I henhold til arrangøren dreier det seg naturligvis også om å få fram den rette representative vinneren, da med tanke på å kunne hevde seg på et kommende stevne.

Så i teorien kan arrangør bruke øvelser som er spesielt tilpasset diverse potensielle personer, der arrangøren delvis kan klare å geleide noen potensielle personer opp på seierspallen.

Til tross for teorier opp og ned i mente, bør arrangøren fokusere på å ikke gjøre et stevne mindre spennende, med diverse potensielle personer på seierspallen som delvis er forubestemt på forhånd.

Det kan fort bli mindre spennende i mine og sikkert mange andres øyne her inne på forumet ....... men til syvende og sist har jeg 100 % tillit til den største av oss alle "The Real Svend Viking Karlsen"

Uansett ønsker jeg personlig dere som arrangør masse lykke til ....... er meget stolt av dere Smiley
3*200kg Frontbøy
3*155kg Skråbenk
1*285kg Markløft m/drakt
7*52.5kg Skulderpress m/manualer

"There are apparently told in the oldest myths that the crazy barbarians can never succumb"

Utlogget oyvind_1989

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #224 : 19. desember 2011, 01:47 »
Få Tine som sponsord og conans som øvelse... 400melkekartonger som vekter, hahaha
Eller evt skallet av en bil som vekter i conans hvis det er en bil relatert sponsord.....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!