Skrevet av Emne: Norges Sterkeste Mann 2012  (Lest 186245 ganger)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #300 : 13. januar 2012, 16:19 »
ja selvfølgelig..hvorfor opplyser du om det åpenbare?

nei jeg tror ikke han kjenner "presset"herfra når han ikke engang er her...merkelige utspill fra deg

jo jeg tror han hadde hatt en god sjanse om han fortsatte der han vant flere øvelser over mariuz...pudzian gikk av året etter var det vell,jeg tror dette kunne vært arilds år,om han hadde fortsatt i samme retning,da haddet det også hjulpet for hvert år han ble eldre.

når man er offentlig person så får man spekulering og kritikk..ikkenoe vits å gjøre dette til noe hellig
Arild har bruker her på tf, men er svært sjeldent på brukeren sin. Arild leser nok her på tf, hvorfor skulle han ikke det? Det er tross alt her det blir skrevet mest da det kommer til Strongman i Norge. Så det er vel heller du som kommer med merkelige utspill.

Uansett, som du skriver selv så må Arild tåle kritikk som en offentlig person. Noe jeg regner med han også gjør. Det må de fleste som driver med strongman til en viss grad.

Arild har tydeligvis valgt å legge opp igjen. Han har vinglet mye de siste årene, men jeg har forståelse for hvorfor han har tatt det valget. Strongman kan være en tøff sport å hevde seg i. Arild godtar kun det beste. Har han ikke noen mulighet for Wsm tittelen tror jeg heller ikke han gidder bruke så mye tid på det som han har gjort. Det er tross alt en livsstil, hvis man satser så mye som han har gjort til tider. Samtidig som det er sikkert ikke det sunneste for kroppen over tid.

Synd for oss som elsker strongman, men til det beste for Arild. Til syvende og sist så er det Arild selv det er snakk om. Ikke mannen i gata.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #301 : 13. januar 2012, 17:52 »
Tror tiden for "små" vinnerene i WSM er over. Fremtiden tilhører dinosaruer som Brian Shaw. 200 cm pluss og ditto kg...

Den eneste under 160 Kg som vill ha sjangs i selskapet til Brian Shaw, Big Z, Hollands og Hafthor i fremtidens Wsm må være Mike Jenkins vis han kommer seg ifra rygg smellen i år.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #302 : 13. januar 2012, 19:22 »
Den eneste under 160 Kg som vill ha sjangs i selskapet til Brian Shaw, Big Z, Hollands og Hafthor i fremtidens Wsm må være Mike Jenkins vis han kommer seg ifra rygg smellen i år.

Jeg tror fortsatt Poundstone kan være blant verdens sterkeste med rette øvelser.

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #303 : 13. januar 2012, 23:08 »
Jeg tror fortsatt Poundstone kan være blant verdens sterkeste med rette øvelser.

Å bli Verdens sterkeste mann handler ikke om rette øvelser, man skal være en bra all arounder som feks Shaw, Pudz og Big Z de guttene har svært få svakheter i mine øyne.

Det som har skjedd de siste årene er at vektene på utstyret har økt drastisk slik at øvelsene blir mere favorisert av de med store rammer som har bedre top styrke.
Hadde feks: frame carryen vært 20 i steden for 40 m, Yoken vært 40 kg lettere, Truck pullen vært lettere, markløften vært for reps, 20 kg lettere stok og stein serien vært den samme som i kvaliken hadde det vært enda gjevnere 

Jeg selv er ganske fan av Poundstone selv å tippet han blandt top 3 i år, men trur ikke jeg hadde gjort det igjen vis jeg viste vektene som de skulle håndtere i år. Ganske sikker på at Poundstone er lengere ned på lista neste år da både Mike Jenkins og Hafthor fortsatt er rimelig ferske å har et jævlig bra potensiale. Poundstone har dsv for liten ramme nå med disse vektene det har blitt i WSM.

Kan jo også si det er en grunn for at det heter Verdens Sterkeste Man, derfor må vektene være der etter! Wink


Ifra mitt forje innlegg om den eneste under 160 kg over. Mike Jenkins er faktisk like tung som Big Z:O 170 kg

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #304 : 14. januar 2012, 12:05 »
Husk at Poundstone vant Arnold Classic i 2009 og 2010, slo Zydrunas og Shaw i 2010. Arnold Classic er den konkurransen som har tyngst vekter på alt (dumbbell, frame carry, deadlift, axle, stone), så jeg tør fortsatt påstå at Poundstone hadde vært contender om han er heldig med øvelsene. Han hadde trolig vunnet dumbbell hvis det hadde vært i WSM-finalen. Mange av utøverne klaget også over at det var et altfor tynt håndtak under frame carry i WSM2011-finalen. Poundstone vinner jo vanligvis den eventen på Arnold.

Men realistisk sett, så tror jeg ikke Poundstone kommer til å vinne neste år heller, nei, selv ikke om han holder seg skadefri. Shaw ser ganske dominating ut nå.

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #305 : 14. januar 2012, 18:23 »
Husk at Poundstone vant Arnold Classic i 2009 og 2010, slo Zydrunas og Shaw i 2010. Arnold Classic er den konkurransen som har tyngst vekter på alt (dumbbell, frame carry, deadlift, axle, stone), så jeg tør fortsatt påstå at Poundstone hadde vært contender om han er heldig med øvelsene. Han hadde trolig vunnet dumbbell hvis det hadde vært i WSM-finalen. Mange av utøverne klaget også over at det var et altfor tynt håndtak under frame carry i WSM2011-finalen. Poundstone vinner jo vanligvis den eventen på Arnold.

Men realistisk sett, så tror jeg ikke Poundstone kommer til å vinne neste år heller, nei, selv ikke om han holder seg skadefri. Shaw ser ganske dominating ut nå.

Sier ikke i mot deg at Poundstone er blandt de sterkeste i verden;) Han har abselutt noe å gjøre blandt toppen enda, men en ny tid er på tur til å komme:P

Poundstone har dominert Arnold Clasic mest pga alle øvelsene de siste årene der er hans beste øvelser. Hadde feks hammer fingalsen og ambolt kasting vært med hadde resultatet vært noe annet. Poundstone hadde nok vunnet Wsm vis disse øvelsene hadde vært med i finalen:
Sack loading, Giant dummbel press, Framcarry, Car walk, car deadlift for reps og et sett lettere steiner:P

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #306 : 28. januar 2012, 15:24 »
Meget flotte ord fra deg Lille blod apen Wink Tenk hvis alle hadde unnlatt å rakke ned på en meget flott person som Arild Smiley

Indeed!:) Han burde/er heller være en inspirasjon på at du kan gjøre hva du vil!

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #307 : 14. februar 2012, 12:29 »

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #308 : 14. februar 2012, 17:36 »

Det blir helt konge !!!

Greit at Northug har selvtillit og prøver å vise den ironiske siden sin, men det ble nesten litt kvalmt..
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #309 : 15. februar 2012, 08:30 »
Det blir helt konge !!!

Greit at Northug har selvtillit og prøver å vise den ironiske siden sin, men det ble nesten litt kvalmt..

Viktig å ikke spøke med noe å ta alt seriøst :Smiley
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #310 : 18. februar 2012, 00:06 »
Media vrir helt sikkert aldri litt på sakene de skriver om de heller, så Northug blir garantert sitert 100% korrekt på alt han kommer med.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #311 : 18. februar 2012, 01:50 »
Media vrir helt sikkert aldri litt på sakene de skriver om de heller, så Northug blir garantert sitert 100% korrekt på alt han kommer med.

Om du har sett video snutten av han mener jeg det er veldig riktig det media skriver jeg, iallefall slik han selv sa det.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Stian-L

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 76

  • Klart du kan!
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #312 : 20. februar 2012, 14:41 »
Er det noe ny informasjon om øvelser i finalen (utenom gjetninger)?

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #313 : 05. mars 2012, 21:39 »
Nå er i værtfall alle øvelses sponsorene i boks, så øvelsene burde komme nå snart:)

Eneste som er spikra er vel markløft med Toyota Hilux

Utlogget Imperiosus

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #314 : 05. mars 2012, 21:48 »
Hvis jeg skal tippe:

- Truckpull med MAN som hovedsponsor
- Bilmark med Toyota
- Vikingpress med Harley Davidsson?
- Farmers med Dacon?
- Steinserie?
- Ukjent øvelse..
 
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training. What a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable. -Socrates

Å være opptatt av helse er det største hinder for et godt liv -Platon 427 år f.Kr


Glenn Ole Lie

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!