Skrevet av Emne: Norges Sterkeste Mann 2012  (Lest 186714 ganger)

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #435 : 12. mai 2012, 20:58 »
Ole Nr 1.! Klarte nesten 200 kg steinen.
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #436 : 12. mai 2012, 21:30 »
Fikk du plasseringer på de andre?

2.Rør
3.Bøs
4.Bas
5.Nks
6.Hildeskor
7.K.Larsen
8.Sigbjørn S
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #437 : 13. mai 2012, 08:14 »
Norges Sterkeste Mann 12.mai Telenor Arena!

du må trøkke mer DRIIIT!!!!...O.M har nådd nye strl nå ja Wink ser man godt på dts bilde

http://dt.no/sport/her-er-norges-sterkeste-mann-1.7231290

man ser det ofte rundt magepartiet syntes jeg,at drit strammer seg opp litt ,)

kom opp på O store haugen nivå nå

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #438 : 13. mai 2012, 12:38 »
Se full reportasje med tider, sekunder, poeng - intervjuer og over 1100 bilder: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2131
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #439 : 13. mai 2012, 13:58 »
Se opp for Henrik V. Hildeskor til neste år Smiley Kun trent Strongman siden August. En med ett utrolig stort potensiale..
Pain is Temporary, Pride is Forever

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #440 : 13. mai 2012, 14:05 »
løfta han bare en stein?? eller prøvde han på alle.. dårlig hvis han ikke prøvde å løfte alle uansett da isåfall : p


og hva skjer.. har nivået synki mye eller har bare ole martin blitt så mye bedre? fortsatt nyskjerrig å høre hva som skjedde med Bas. han pleier jo å like veldig jevnt med ole, og har vunnet en el ganger overn også. Espen har jo operert albuen og virker ikke like biff som før? eller er det bare inntry

Nivået høyere en året før, utenom BAS som var i uheldig form. Ole Martin var grisete sterk og vant dermed overlegent.

Tog  til lysaker ogbuss nr31 tvor jeg  det er videre i 5 min
Er1500. Men dørene åpner mange timer før og myegøy å sepå messen..
takk, det ordnet seg. Smiley
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Morten1984

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

  • GI ALT, ELLER GI FAEN
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #441 : 13. mai 2012, 17:43 »
Se opp for Henrik V. Hildeskor til neste år Smiley Kun trent Strongman siden August. En med ett utrolig stort potensiale..
Ja. han har potensiale. Bare få teknikken til å sitte. mentalt har han det som skal til. Skal bli spennende å følge han videre.

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #442 : 14. mai 2012, 08:31 »
At Hildeskor nesten klarte 200 kgs steinen var vilt drøyt til første NSM å være når de mest drevende gutta har brukt flere år på å få opp helle serien:P

Utlogget iknutis

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #443 : 14. mai 2012, 10:14 »
Må jo nesten legge inn en liten oppdatering og evaluering her og etter helgen. Smiley

Pluss:
-I år tillatt med matpakke, og jeg så mange på tribunen som spiste kylling og ris. Selv hadde jeg ikke laget noe i forkant (bodde på hotell) så jeg handlet hos PF.
-Mye større messeområde enn ifjor, med veldig stort spenn: rc, massasjestoler, massasjebad, Tesla osv. Mye rart for både store og små.
-Pauseunderholdning v/Northug og Shaw som gav uttøverne litt bedre tid mellom øvelsene, samt at det faktisk VAR underholdende å se på.
-Flere parkonkurranser enn ifjor, og det er alltid morsomt å se folk konkurrere i par.
-Tilgang på tacobuffet, som jeg så endel benyttet seg av.
-Fotballkampen ble flyttet til hovedområdet slik at alle fikk se. Mye bedre enn ifjor.
-Dansken og fingern fungerte greit som speakere innimellom.

Minus:
-Setene i Telenor Arena er fortsatt tragiske, og stort sett alle måtte reise seg flere ganger for å få igang blodomløpet igjen. Det er veldig trangt og i år som ifjor fikk jeg store karer på begge sider, og da sitter vi bokstavelig som sild i tønne. Jeg skjønner da at TV2 vil ha publikum samlet, men det blir jo som tortur å regne. Ulempen med å reise seg opp, er at de bak ikke ser over deg.
Jeg skjønner at de fungerer til en 90minutters fotballkamp, men ikke et 6 timers arrangement.
-Jeg skjønner at avtalen med TV2 er viktig, men det blir veldig masete i starten.
-Jeg reiste i år som ifjor 60 mil for å få med meg konkurransen, og ville gjerne hatt med meg kvalikken også. Dessverre lot ikke det seg gjøre med årets opplegg, selv om jeg kanskje tror at utøverne trives best med å gjøre det på denne måten.

Man kan også diskutere utføringen av crusifix-øvelsen. Jeg vet det har vært gjort forsøk med plater både over og under som uttøverne må holde opp, og man får således teknikken til å varsle når man "dipper", istedet for en dommer som står og ser på og justerer armene opp og ned.
Likevel må jeg si meg enig med Brian Shaw:
"Probably crucifix hold because I feel like it is pointless and it is always subject to judging."
Det hadde nok vært mer moro for publikum om uttøverne hadde vært vendt mot tribunen.

Å gjort Atlas til par-event ville nok også fått opp pulsen litt mer. Smiley
Det skal bli moro å se hva Karlsen & Co finner på til neste år. Dersom NSM fortsatt blir holdt i Telenor Arena må jeg nesten tenke meg om, men dukker det opp et litt mindre bygg, med bedre seter og lavere leie, er jeg garantert tilskuer neste år også.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #444 : 14. mai 2012, 11:08 »
Fin oppsumering iknutis.

Tror nok ikke det blir telenor arena igjen. Da måtte det vært minst det dobbelte med tilskuere..
Konkuransen blit litt lang. Noe av problemet at for å få med sponsorer som feks sthil så vil de ha noe ogsp. Så da må de få feks ha showrt sitt, men synes de brukte for lang tid.. hadde jeg vidt de skulle habfren så nye så skulle jeg tsttt noen grep og fått montert mer på forhånd og kjørt det inn med truck eller jekketraler. Auksjonen tar også litt tid og kunne feks vært før konkuransen kl 14..
Syngingen synes ike jeg passet helt inn..
Tv masingen i starten er litt viktig og kommer nok til å være der så lenge det er en så god tv avtale som faktisk er hovrdinntekten og som gjør at det i hele tatt er mulig å gjøre konkuransen større på en parkeringsplass et sted.

Synes vi traff bra på vektene på øvelsene. På bilmarken så kunne vi nok senket håndtakene 5 cm.. crusifix er vanskelig å dømme og synes egil og richard fikset den veldig bra.. vet bpde lars og espen murret litt men er selv helt enig med dømmingen og trodde faktisk espen skulle få enda 5 sek dårligere tid  pga sen å komme i startposisjon.

Å ha messe på fredag og søndag var helt borkastet.. tror det var to stykker innom i går :p men men..

Ses på Storefjell, Gol Bø eller noe slikt neste år..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget iknutis

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #445 : 14. mai 2012, 11:29 »
Ah, jeg kommenterte ikke syngingen. Smiley
Flinke gutter, men veldig høyt volum og stilmessig kræsj.
Jeg er en av få som liker Badenhorst's sang da. Cheesy

Utlogget S.Sandness

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 925
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 925

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #446 : 14. mai 2012, 12:26 »
Fin oppsumering iknutis.

Tror nok ikke det blir telenor arena igjen. Da måtte det vært minst det dobbelte med tilskuere..
Konkuransen blit litt lang. Noe av problemet at for å få med sponsorer som feks sthil så vil de ha noe ogsp. Så da må de få feks ha showrt sitt, men synes de brukte for lang tid.. hadde jeg vidt de skulle habfren så nye så skulle jeg tsttt noen grep og fått montert mer på forhånd og kjørt det inn med truck eller jekketraler. Auksjonen tar også litt tid og kunne feks vært før konkuransen kl 14..
Syngingen synes ike jeg passet helt inn..
Tv masingen i starten er litt viktig og kommer nok til å være der så lenge det er en så god tv avtale som faktisk er hovrdinntekten og som gjør at det i hele tatt er mulig å gjøre konkuransen større på en parkeringsplass et sted.

Synes vi traff bra på vektene på øvelsene. På bilmarken så kunne vi nok senket håndtakene 5 cm.. crusifix er vanskelig å dømme og synes egil og richard fikset den veldig bra.. vet bpde lars og espen murret litt men er selv helt enig med dømmingen og trodde faktisk espen skulle få enda 5 sek dårligere tid  pga sen å komme i startposisjon.

Å ha messe på fredag og søndag var helt borkastet.. tror det var to stykker innom i går :p men men..

Ses på Storefjell, Gol Bø eller noe slikt neste år..

Hallo PG, du må huske at vi har en meget flott Ishall på Fosen Smiley Hehe, det hadde vært noe det
Reconstruction in progress Smiley

Utlogget Matsenator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #447 : 14. mai 2012, 12:37 »
Hallo PG, du må huske at vi har en meget flott Ishall på Fosen Smiley Hehe, det hadde vært noe det

Hear hear!  Midt i norge ligger det også! Smiley
"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general. "

Matsenator prosjekt beach 2012 PSMF edition:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=122519.msg1818498;topicseen#new

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #448 : 14. mai 2012, 16:04 »
Mine betrakninger av NSM i år:

Pluss:

- Mye gøy å se på standsen.
- Flinke dommere
- Fine øvelser og gjennomføring
- Shaw vs Nortug var kjempegod underholdning!

Konstruktivt:

- En kiosk med litt sunnere mat hadde gjort seg. Jeg vet det var tacorestaurant der, men jeg fant den ikke, og jeg tror nok de fleste i den kiosken helst ville hatt noe annet enn en pølse i lompe.

- Mindre arena med bedre seter og mindre inngangsbillett, jeg syns det er drøyt når studenter må punge ut 400 for inngang og parkering. Jeg syns ikke arrangementet ble bedre pga. arenaen, det kunne gjerne vært en mindre arena for min del. Da hadde kanskje flere tatt seg råd til å komme også.

- Følge tidskjema bedre. Jeg syns ting ble litt rotete i mellom pauseinnslagene. F.eks. kunne man droppet auksjonen eller disse RC bilene? Og var det egentlig noe poeng i en skikkelig pause når det stort sett var pauser hele tiden uansett? Pauseinnslag er vel greit, men da må man stille litt krav til de som gjennomfører dem. Jeg syns at alle disse innslagene gikk litt på bekostning av publikum, merka at jeg og de rundt meg sikkert kunne gitt mere om vi ikke hadde måttet sitte der i 4 timer å se på pauseinnslag.

Likte absolutt ikke:

- De operasangerne var sikkert flinke, men de passa ikke inn i det hele tatt. Kleint kleint kleint. Desutten; alt for høy lyd. Trodde operasangere sang uten mic jeg?!

- De Stihlfolka, kan de faen ikke skaffe seg noen motorsager med mindre lyd?! Har tinitus enda Sad
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #449 : 14. mai 2012, 17:41 »
Syntes ting drøyde veldig ut iår. Desverre..
Og syntes det er latterlig at når man kommer med billetter som er gitt 305,- for på nett og så selger de billettene på plassen for 250,- stk... Jeg driter i de 55,- men det er en prinsipp sak!! Sånn gjør man ikke..
Og at ting var Nazi strengt ifjor på å ha med seg mat,drikke og kamera inn, mens iår kunne man jo ta med hva man ville.. Det er sånn ting som bør informeres litt om på forhånd..
Pain is Temporary, Pride is Forever

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!