Skrevet av Emne: Norges Sterkeste Mann 2012  (Lest 186250 ganger)

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #495 : 17. mai 2012, 16:20 »
Eks. på noen andre øvelser:

180 kg stein for repper..
Knebøy øvelse som på wsm..
Apollons lms..
Powerstairs..
Arm over arm


Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #496 : 17. mai 2012, 20:43 »
1.For å trekke flere av "mannen i gaten" hadde det kanskje vært en ide å kjøre kvalliken på f.eks rådhusplassen, gratis for publikum? Tror det gjorde litt utslag i Drammen ifjor.

2.En annen ting som skulle vært gjort er egentig å gi utøverene et lite kurs i å bli litt mer "show man", er ikke så kult for publikum å se på noen som loffer ut til øvelse, gjør seg ferdig og loffer tilbake back stage.

3.Samtidig tror jeg fokuset må tilbake på utøverene, konkurransen og publikum og ikke handle så mye om sponsorer. Alt som skjer i "konkurranse feltet" bør bare omhandle strongman og ikke sponsorer.

4.Alt av innspillinger til TV, som introduksjon i starten av programmet, introduksjon av øvelser osv kunne vært filmet dagen før. Det er ingen problem å klippe dette til mtp pubikum jubel osv.

5.Man burde også bruke mer tid på å la publikum bli kjent med utøverene! Er vell en grunn for at Northug, Hulk Hogen, Arild Haugen osv Er/har vært så populær? Det er fordi folk føler at de kjenner de litt, de vet hvordan de er, hvordan de oppfører seg osv.
Jeg tror det hadde vært lurt å kjørt f.eks kvallik i januar for så å reise rundttil alle de 12 kvalifiserte for å filme de på trening, intervjue osv. Dette er materiale som kunne blitt vist på storskjerm mellom øvelsene som fører til at publikum blir bedre kjent med atletene.

6.Andre ting som hadde vært kult var hvis noen i publikum hadde fått lov å teste øvelsen som nettopp var gjennomført, det kunne skjedd mens crew'et rigget opp en annen øvelse. På denne måten får man et lite perspektiv på ting og publikum blir inkludert.

7.Det skulle vært 2stk som gikk mot hverandre i stein serien også, det hadde vært veldig bra for publikum og tv!

8.Også tenker jeg, er det nødvendig med cut?
Så lenge man kjører 2 og 2 mot hverandre i hver øvelse vil alt gå veldig fort, så det kan ikke være med tanke på tid.
Itillegg synest jeg det er feil at øvelsene før cut'en skal teller 1/3 del mer, da man kan får 12poeng maks på øvelsene før cut'en og 8poeng maks på øvelsene etter cut'en. Dvs at om man bommer litt på en øvelse før cut'en så skal det ekstremt mye til å ta igjen de tapte poengene etter cut'en. Og har en utøver alle sine beste øvelser før cut'en i forhold til en annen utøver som har alle sine beste øvelser etter cut'en vil dette ha en stor innvirkning på resultatet. Vinner han som har gode øvelser før cut'en alle øvelsene "sine" så kommer han ut med 36poeng. Mens vinner han alle sine øvelser etter cut'en han som har de som "sine" øvelser konner han ut med 24poeng. Verdien av å vinne 3 øvelser før cut er det samme som å vinne 4 øvelser etter cut. Det hadde altså blir gjevnere og mer spennende uten cut!

9.Også håper jeg ikke Crusifix blir med flere år da det ødelagte mye av spenningen når NSM så og si var avgjort etter 3 av 6 øvelser!

Det var noen idèer jeg har..

Men det var en bra konkurranse i år, det blir nok veldig bra TV av det. Det var veldig dumt at det kresjet med Stafetten, tror nok det gjorde store utslag i publikums tall!
Takk til dere som stiller i stand konkurransen og hjelper til med det! Veldi bra Jobbet Svend og Bjørnar!


1. Mulig det har noe å si på publikumstallet, men det er umulig å si

2. Utøverene blir oppfordret til å showe, får eksempler på hva publikum liker og hva som skaper show. Vi kan ikke velge utøverene etter hvem som er flinkest til å showe, men må ta de som er sterkest. Det har vært snakk om egen showpris for beste shower, vi får vurdere det igjen neste år, for i år var utøverene tammere en på lenge..

3. Jeg er enig, Karlsen er enig. Så det blir det til neste år. Snakket med Karlsen på tlf i stad, og sponsorene er faktisk ikke så negative til årets konkruanse som publikum og oss som arrangerte, så de fleste der vil være med videre til neste år virker det som.

4. En del ble spilt inn dagen før. Om alt er mulig skal jeg ikke si, men er ikke de 5 minuttene med Truls i starten som gjør at konkurransen tar 2-3 timer for lang tid.

5. Det var en av grunnen til at kvallikken var på Storefjell noen uker før, for at det skulle komme i Vi-Menn som bilag , men nå ble vel ikke det at det kom med ut i ett blad i butikker og til abbonenter? ( jeg var i utlandet så ikke fåttt det med meg 100%) men kun levert ut på stadioen? Ble jo og gode presentasjoner med intervjuer blant annet her på TF, Pressekonferanser med presentasjon av utøverene,, hvor veldig lite presse stilte dessverre, blant annet fordi 110% av allle sportjournalister var i Bergen for å dekke begravlen til Oen(RIP) Om en skal kjøre kvalikken enda tidligere , eller slik som i år eller dagen før, er vel ikke bestemt enda, men det er jo med i vurderingen.

6. Utstyret har vært tilgjengelig tidligere år, og har ikke vært så mye interesse for det.. Noen av Drammensgutta og Kr.Sand gutta har vært å kjent på det.. For mannen i gata tror jeg ikke det er så interessant, mer for de som driver litt med Strongman selv.. Ingen problem for meg at folk får klå på noe av utstyret, men må det får være før eller etter konkurransen, spesielt med tanke på å ikke gjøre konkurransen for lang Smiley

7. Steinene er snart modne for utskifiting. De henger knapt sammen, så da bør det vurderes å lage to identiske sett, så en har den muligheten. Smiley

8. Synes man skal ha cut så lenge nivået er som det er. I år utvidet vi vel til 8 i stedne for 6 etter cutten. Synes selv det var passe. Poengene har du feil på. etter cut går poeng fra 12-11-10 osv..ned til 5, klarer en null reps eller feks ikke får hele farmersen over startstreken så blir det nullpoeng..

9. Nå var det ikke Crusifix som ødela spenningen, Det var Bøs og Lars sine dårlige prestasjoner her, samt BAS sine jevnt over dårlige form....  Jeg fulgte nøye med på dømmingen, og de ble dømt likt som alle andre, så de var rett og slett ikke gode nok er min mening. Liker ikke crusifix selv, kunne heller hatt stokk eller appolons LMS for min del.


Svend Har fått sovet ut etter konkurransen. Hvis han virket sur eller stresset så kan jeg si til alle at han ikke er en sur person. Han var bare skuffet pga lave publikumstall etter så mye jobbing.  Det er alltid latter og godt humør rundt Svend og masse morsomme mer eller mindre sanne skrytehistorier.. Wink

Svend er alt i gang med neste års konkurranse, jobber med å prøve å finne et bra sted. Som er sentralt, har hotell, osv. Det blir ikke messe og Strongman skal ha mere fokus en sponsorer og slikt. Sponsorer vil fremdeles være sentrale, men styrt med enda hardere hånd. Sthil hadde feks  lovet de skulle klare rigging og show på 10 minutter, de brukte vel over 50 Sad

Det er mange gode forslag her i tråden. Svend og oss andre som arrangerer  er fult klar over det meste av dette. I år ble det tatt en sjanse for å prøve å ta Strongman til nye høyder. Det gikk ikke denne gangen, og da ble konkurransen litt antiklimaks for alle, både utøvere, publikum men også vi som arrangerer.

Kan love at det hele tiden jobbes mot å forbedre NSM, og for at strongman skal vokse og bli en enda større sport Smiley Å gjøre alle 100% til lags tror jeg ikke er mulig, men vi kan alltid bli bedre..





1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #497 : 17. mai 2012, 20:48 »
Fullt hotellbelegg i Stavangerdistriktet gjelder bare i ukedagene (når oljebransjen er på jobb), men i helgene er det oveflod av ledige hotellsenger her i distriktet, så det argumentet holder ikke mål.



Ingen hotell var villige til å være med å sponse arrangementet den gang. når en må betale rom  og full losji for deltagere, dommere  ++ og litt slikt så blir det fort veldig mye penger.

Kjører en lokal konkurranse hvor det er opp til alle og ordne seg selv, så er det ikke noe problem og arrangere hvor som helst. Men når en prøver å gjøre det større og krever at deltagere feks skal være tilstede hele helgen, er det kjipt for dem om de selv må dekke alt av utgifter.  og på en internasjonal konkurranse så må en dekke kost og losji for dem..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #498 : 17. mai 2012, 20:53 »
Kunne vært på sin plass og hatt NSM i drammenshallen neste år. Det ligger jo veldig sentralt og lettvint med tog og buss. Også en del hoteller i byn samt mange utesteder og bare gangavstand til det meste Wink
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #499 : 17. mai 2012, 20:59 »
Kunne vært på sin plass og hatt NSM i drammenshallen neste år. Det ligger jo veldig sentralt og lettvint med tog og buss. Også en del hoteller i byn samt mange utesteder og bare gangavstand til det meste Wink

Svend har som mål og prøve å få avklart sted for NSM 2013 inne sommeren er over. Drammen er et sted som er med i vurderingen.



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #500 : 20. mai 2012, 16:44 »
Svend har som mål og prøve å få avklart sted for NSM 2013 inne sommeren er over. Drammen er et sted som er med i vurderingen.

NSM i Kristiansand bør vurderes sterkt. I sørlandets hovedstad er det et stort strongman-miljø, en by som også Svend kjenner godt ettersom han har bodd der.
Kristiansand er enkel å komme til, både kollektivt og med bil.
Et NSM i samarbeid med KST, ville blitt bra!

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #501 : 20. mai 2012, 16:51 »
NSM i Kristiansand bør vurderes sterkt. I sørlandets hovedstad er det et stort strongman-miljø, en by som også Svend kjenner godt ettersom han har bodd der.
Kristiansand er enkel å komme til, både kollektivt og med bil.
Et NSM i samarbeid med KST, ville blitt bra!

Oslo hadde vært bedre.

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #502 : 20. mai 2012, 21:21 »
NSM i Kristiansand bør vurderes sterkt. I sørlandets hovedstad er det et stort strongman-miljø, en by som også Svend kjenner godt ettersom han har bodd der.
Kristiansand er enkel å komme til, både kollektivt og med bil.
Et NSM i samarbeid med KST, ville blitt bra!

Det er en kjempeplan!  Grin
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget HansJ

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 582
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 582

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #503 : 21. mai 2012, 08:12 »
NSM i Kristiansand bør vurderes sterkt. I sørlandets hovedstad er det et stort strongman-miljø, en by som også Svend kjenner godt ettersom han har bodd der.
Kristiansand er enkel å komme til, både kollektivt og med bil.
Et NSM i samarbeid med KST, ville blitt bra!
Det er en kjempeplan!  Grin

Seconded!
11.plass - Norges Sterkeste mann -90 2011
3.plass - NM Yoke 2012 -90
15.plass - Norges Sterkeste mann -90 2012
6.plass Norges Sterkeste mann - 80 2013

Mål for 2014: Pall plass -80 NSM


Medlem av Kristiansand Strongteam

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #504 : 21. mai 2012, 13:04 »
Uansett hvor NSM havner i 2013, så håper jeg at det blir et sportslig og arrangementmessig  høydepunkt. Vi har jo kunnskapen og vet hva som skal til for at det skal bli bra, så er det bare å få sydd sammen alt og lage en strålende opplevelse for alle.

- Mer spennende øvelser
- Kortere og mer effektivt stevne
- Utøvere større og sterke en noen gang
- Forhåpentligvis på et sted som er noenlunde sentralt så det kommer mange og ser på Smiley
- Større fest etterpå

Det vil fremdeles være en liten tv-produksjonsbit i selve arrangmentet.
Det vil sikkert ikke være salg av mat som passer for alle.
Det vil være noen som ikke liker alle øvelsene.






1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #505 : 21. mai 2012, 13:44 »
NSM i Kristiansand bør vurderes sterkt. I sørlandets hovedstad er det et stort strongman-miljø, en by som også Svend kjenner godt ettersom han har bodd der.
Kristiansand er enkel å komme til, både kollektivt og med bil.
Et NSM i samarbeid med KST, ville blitt bra!

Kunne jo tatt det enda litt lengre sør?..

Stemmer for et arrangement i Kvamshallen i Gudbrandsdalen! Home of Jostein Ødegården. Et fåtall/ingen utøvere, men veldig mange interesserte i dalen. Bygda ligger i tillegg midt mellom Trondheim og Oslo.


Sitat
Kvam er et tettsted i Nord-Fron kommune i Oppland. Tettstedet har 812 innbyggere per 1. januar 2011, og ligger i Gudbrandsdalen midt mellom Oslo og Trondheim. Navnet kommer fra norrønt: hvammr som betyr kort dal.
http://no.wikipedia.org/wiki/Kvam_(tettsted)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #506 : 21. mai 2012, 14:36 »
Uansett hvor NSM havner i 2013, så håper jeg at det blir et sportslig og arrangementmessig  høydepunkt. Vi har jo kunnskapen og vet hva som skal til for at det skal bli bra, så er det bare å få sydd sammen alt og lage en strålende opplevelse for alle.

- Mer spennende øvelser
- Kortere og mer effektivt stevne
- Utøvere større og sterke en noen gang
- Forhåpentligvis på et sted som er noenlunde sentralt så det kommer mange og ser på Smiley
- Større fest etterpå

Det vil fremdeles være en liten tv-produksjonsbit i selve arrangmentet.

Det vil sikkert ikke være salg av mat som passer for alle.

Det vil være noen som ikke liker alle øvelsene.
Få arrangementet til Trondheim. Legg det i Trondheim Spektrum. Her er det både kiosk og cateringfirma. Dere kan også spørre XO-asiatiske restaurant om å ha stand hvor de lager asiatisk mat til en rimelig penge for de som vil kjøpe. Enkelt Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #507 : 21. mai 2012, 14:52 »
Tr.heim hadde vært digg ja Smiley Stor strongman int her Smiley

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #508 : 21. mai 2012, 14:54 »
Jeg kjøper den Gilberg.
Poenget er at NSM må legges til et sted der det er et strongman-miljø. Der det er mange som konkurrerer og hvor lokal presse og innbyggere kjenner litt til strongman.
Oslo/Fornebu blir for upersonlig og identitetsløst, selv om man skulle tro dette var et godt egnet sted geografisk.

NSM bør legges til Kristiansand, Trondheim, Bergen, Stavanger/Sandnes eller Drammen. Tipper 80% av alle som driver med strongman i Norge, har tilknytning til disse plassene.
Man er helt avhengig av et lokalt engasjement for å få til suksess.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #509 : 21. mai 2012, 23:31 »
Kunne jo tatt det enda litt lengre sør?..

Stemmer for et arrangement i Kvamshallen i Gudbrandsdalen! Home of Jostein Ødegården. Et fåtall/ingen utøvere, men veldig mange interesserte i dalen. Bygda ligger i tillegg midt mellom Trondheim og Oslo.
Jeg er veldig med på denne. NSM kan godt legges til et sted ingen har hørt om, men gjerne nokså nærme siviliserte strøk. Legger du konken til ei bygd med 600 innbyggere, kommer 500 av dem. Både NSM og VPC på Gol har fungert bra, til tross for at dette er en liten plass langt fra store byer.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!