Skrevet av Emne: Norges Sterkeste Mann 2012  (Lest 186606 ganger)

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #525 : 06. juli 2012, 20:14 »
NSM 2013 25 mai i drammenshallen sa Svend akuratt på Europsort

Uff da.
Nå som jeg trodde man hadde tatt lærdom av de siste to årene..
Det funker IKKE å bare legge NSM til en eller annen hall, om det er i Drammen, Oslo eller Bergen.

Legg NSM til et sted der det er mennesker - for det kommer ikke mennesker der det er NSM!

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #526 : 06. juli 2012, 20:23 »
Uff da.
Nå som jeg trodde man hadde tatt lærdom av de siste to årene..
Det funker IKKE å bare legge NSM til en eller annen hall, om det er i Drammen, Oslo eller Bergen.

Legg NSM til et sted der det er mennesker - for det kommer ikke mennesker der det er NSM!
Dette handler om penger, og da blir det selvsagt billigere å leie Drammenshallen enn telenor arena. Mye enklere med hoteller, utesteder, kjøpesentre og togstasjon her i Drammen enn på fornebu.
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #527 : 06. juli 2012, 20:25 »
En ting til: Om det er et nokså stort strongman-miljø i Drammen, ser ikke det ut til å hjelpe. Det er liksom kjærester og venner av utøverne som kommer. Ikke særlig mange flere.

I 2011 hadde jeg store forhåpninger om at kvalikken på Bragernes torg i Drammen skulle bli kanonbra.
Jeg ble skuffet. Og hvis ikke folk gidder å stoppe opp på torget og se, gidder de i alle fall ikke tusle hele vegen bort til Drammens-hallen for å sitte der i 7 timer.

Legg NSM 2013 til Dyrsku'n i Seljord! Det er jeg hellig overbevist om. Her er det 60.000 innom i løpet av helga og klientellet er bønder, arbeidsfolk og andre som garantert vi få med seg dette.

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #528 : 06. juli 2012, 20:28 »
Neste år vil nok konkuransen være ferdig på 3-4 timer.. blir ikke alt det greiene som var på telenor arena.
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #529 : 06. juli 2012, 20:30 »
Dette handler om penger, og da blir det selvsagt billigere å leie Drammenshallen enn telenor arena. Mye enklere med hoteller, utesteder, kjøpesentre og togstasjon her i Drammen enn på fornebu.

Hvis motivasjonen med å arrangere NSM er lavest mulig utleiekostnader, blir det helt feil.
NSM bør arrangeres fordi man ønsker å servere publikummere noe som virkelig imponerer og fenger mannen i gata. Noe som blir husket. Drammen er ikke stedet for strongman. Desverre.

Telemark har mye mer historie og kultur for slikt!

Neste år vil nok konkuransen være ferdig på 3-4 timer.. blir ikke alt det greiene som var på telenor arena.

Vel, jeg tror det ikke før jeg får se det Wink

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #530 : 06. juli 2012, 20:32 »
Du tar vel turen til Drammen neste år Pinna?
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #531 : 06. juli 2012, 20:35 »
Du tar vel turen til Drammen neste år Pinna?

Joda, det gjør jeg sikkert. Men jeg blir litt skuffet over manglende evne til omstilling og nytenkning. Det er kjipt å følge NSM fra en hall hvor det er 5 ganger flere tomme seter enn det er brukte.
Hvis ikke det blir gjort noen grep nå, synker NSM-skuta sakte men sikkert..

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #532 : 06. juli 2012, 20:42 »
Joda, det gjør jeg sikkert. Men jeg blir litt skuffet over manglende evne til omstilling og nytenkning. Det er kjipt å følge NSM fra en hall hvor det er 5 ganger flere tomme seter enn det er brukte.
Hvis ikke det blir gjort noen grep nå, synker NSM-skuta sakte men sikkert..
Vil alltid være 1500-2000 stk som kommer for å se på uansett hvor det arrangeres..
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #533 : 06. juli 2012, 21:27 »
Joda, det gjør jeg sikkert. Men jeg blir litt skuffet over manglende evne til omstilling og nytenkning. Det er kjipt å følge NSM fra en hall hvor det er 5 ganger flere tomme seter enn det er brukte.
Hvis ikke det blir gjort noen grep nå, synker NSM-skuta sakte men sikkert..

Drammenshallen blir bra, den kan deles inn med vegger og tribuner kan draes frem ved behov så der blir det nok ikke tomme seter.
Jeg trur uansett at det blir bra show der..

Utlogget widarrr

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 378
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 378

  • WSM-2012
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #534 : 07. juli 2012, 02:05 »
Kan ikke du ta og arrengere nsm neste år pinna? Du har jo oppskriften til den perfekte folkefest Smiley du burde jo ha arrengeman og møte planlegging som jobb for dette kan du ! Jeg skal leie deg inn på 30 års dagen min får da tror jeg den festen blir århundret event ! Se og hør , her og nå , vg Dagbladet kommer til og stå mangfulle rundt den rød løper og knipse bilder !

Festen kommer til og være avisoppalg i tre dager og folk kommer til og få terning kast på bekledningen sin av selveste Jan Thomas !

Du er virkelig engasjert! Og har planene i hode . Få det ut og la folk oppleve hva du kan få til Smiley!

Mvh
Vidar

Hordalands sterkeste man nr 2 2009
Nm -105kg klasse nr 9 2009
Nm -105kg klasse nr 2:) 2010
Morsø sterkeste mann nr 1 JAA 2010
hordalands sterkeste mann nr4 2010
Strongmann på vektertorget åpen klasse nr 1 :D2011
Norges mester i hantel press 2011 95kg
Norges sterkeste mann 2011 7 plass Cheesy
2 plass hordalands 2011
3 plass showlift 2011
2plass fitnessmessen2012
3plass kvallik NSM 2012
9plass NSM 2012
8plass nordens sterkeste
VERDENS STERKESTE MANN -105 2012

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #535 : 07. juli 2012, 21:33 »

Telemark har mye mer historie og kultur for slikt!


Trøndelag har vel i nyere tid en mye mere historie og kultur for slikt vil jeg påstå... Er vel flere NSM (3stk) her oppe enn noen andre plasser i landet.

Caspari, Sturla Davidsen, OD, Steen er også verdens mestre, verdens rekord holdere, norges mestre osv i sine power idretter...

Uansett vil ikke det si at NSM må være her oppe. Det meste i sports/underholdnings verden er drevet av brukte penger iforhold til hva man får ingen... Svend har prøvd det stort og enda større nå de siste årene. Funket ikke.
Drammens hallen kan funke bra tror jeg, spes når tittelforsvarer kommer fra Drammen, og har sikkert skaffet seg litt ekstra PR der nede.

Om ikke du har tro på det Svend og gutta gjør, gjør som Vidar sier. Lage en konk der du mener er best. Og bevis at du har rett... Mye snakk og klaging på det ene og det andre på mange her inne... Men det er INGEN som gjør noe selv eller noe med det. Blir bare med snakket og klagingen...

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #536 : 07. juli 2012, 23:05 »
Om ikke du har tro på det Svend og gutta gjør, gjør som Vidar sier. Lage en konk der du mener er best. Og bevis at du har rett... Mye snakk og klaging på det ene og det andre på mange her inne... Men det er INGEN som gjør noe selv eller noe med det. Blir bare med snakket og klagingen...

Helt enig, Espen. Det er lett å klage og fortelle andre hvordan de skal gjøre det. Svend har mye erfaring, og jeg er helt sikker på at de færreste hadde gjort det bedre enn han.
Samtidig er det noe med å evaluere etter hvert år. Se hva som funket og hva som ikke funket. Og lytte til grasrota. Lytte til fans og publikummere og ta tilbakemeldingene derfra seriøst.

Det er jo ikke bare for mannen i gata å arrangere en stor konk. Man trenger litt startkapital osv. Med mindre man ikke vil risikere et sekssifret beløp med sparepenger Grin

Det kan godt hende Drammens-hallen blir okey. Det er også moro for Ole at han får det på "hjemmebane" når han vant i år.

La meg illustrere med et halvgodt bilde så folk forstår hva jeg mener.
Hvis Ola skal tjene mest mulig penger ved å selge jordbær på Jernbanetorget i Oslo, så stiller han seg ikke opp søndag formiddag kl 10.00.
Da er det bedre å sette opp en bod når det er Justin Bieber-konsert på Operataket og 20.000 elleville fjortisser tilfeldigvis går forbi.


Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #537 : 07. juli 2012, 23:15 »
Så er det flere fjortisser i Drammen enn i Seljord også Grin
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget Svend Viking Karlsen

  • Verdens Sterkeste Mann 2001
  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 238
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #538 : 08. juli 2012, 01:38 »
Kjære Pinna,

Det er fint at folk har en mening og ytrer den. Jeg driver med Strongman på heltid og har gjort det i 16 år nå, på et eller annet plan. Nå som arrangør av  Norges sterkeste mann, og tv produsent av Norges Sterkeste Mann og Verdens Sterkeste Mann. Det er mange hensyn som må tas i forhold til dette. Om bare for idealisme ville jeg ikke hatt råd til dette. Jeg er avhengig av å tjene penger, noe jeg ikke har gjort mye av på et par år nå med NSM. Jeg synes vi har kommet veldig langt jeg i å få spredd Strongman til de tusne stuer. Motivasjon min for å legge arrangementet til Telenor var å nå et større publikum, og det har vi også gjort, men ikke stort nok.
1) Vi har hatt oppimot 400 000 seere på tv, noe som er veldig bra, det var en av grunnenen til at jeg flyttet fra Bø nå sist. Jeg hadde trodde det skulle komme fler når vi la arrangementet der folk bor.
2) Vi hadde ca 2000 tilskuere i fjor uten nevneverdig  markedsføringshjelp, derfor trodde jeg at med massiv drahjelp fra Vi Menn som vi var i hvert nr. I hele år frem til stevne.( de leses av opptil 500 000 hver uke) og de er vel i vår målgruppe Huh??
3) Vi hadde regjerende verdens sterkeste mann der, og verdens beste skiløper !!!!!!

Pga disse faktorene gikk vi på et år til. Nå skal nevnes at all jobbing har ikke vært forgjeves, vi har mange flotte sponsorer som vil støtte oss videre.

Ps ! Disse arrangementene du nevner skal vi visst ha et lite stevne på. Det blir sikkert bra, men at tuuuuuusner som du sier kommer for å se Strongman tviler jeg på. Har vært på mange sånn type steder under min i overkant lange karriere. Jeg har stilt opp og gjennomført over 150 internasjonale stevner, og jeg klarte men vel ikke så værst heller. Wink

Og her er motivasjon for Drammen:

1) Ole er herfra
2) Jeg er herfra
3) I sine velmaktsdager var over halve styrkeløftlandslaget fra DSI.
4) Drammenshallen kan tilrettelegges for fra 1000-2500 tilskuere , så uansett kommer det til å se fullt ut.

Ps! Den gammel rekorden med publikum var 600 på Bø.Så før du sier det går nedover med Strongman sjekk fakta.

Og til sist vil jeg si at NSM neste gang skal være unna på 3 timer:))))


Verdens Sterkeste Mann 2001
www.viking-power.no


Sjef for Legger uten grenser (57 cm @ 137 kg KV)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #539 : 08. juli 2012, 02:30 »
Sitat fra: Svend Viking Karlsen link=topic=113450.msg1826233#msg1826233
Og her er motivasjon for Drammen:

1) Ole er herfra
2) Jeg er herfra
3) I sine velmaktsdager var over halve styrkeløftlandslaget fra DSI.
4) Drammenshallen kan tilrettelegges for fra 1000-2500 tilskuere , så uansett kommer det til å se fullt ut.

Da blir det Trondheim og Trondheim Spektrum, da Smiley

1) Jeg er herfra
2) Bøs er herfra
3) Skog er herfra
4) Sturla er herfra
5) Olaf er herfra
6) Holte er herfra
7) Caspari er herfra
8) Kevin Larsen er herfra
9) Olav Trygvasson er herfra
10) Trondheim Spektrum kan tilrettelegges for hva som helst (små haller og store haller som blir blant annet blir brukt for E-cup i damehåndball (hjemmebane til Byåsen håndball).
11) Sentralt i stor by
12) Midt i Norge
13) Olaf, Marte Elverum og Niklas Zellin er på styrkeløftlandslaget, Stian Walgermo bor her og er også på landslaget Smiley
14) NSM har aldri vært så langt nord
15) Egil Johnsen har bodd her, kjenner byen
16) Kroppsbyggerstevnet skal gå til høsten - markedsføring kan skje der.
17) XO Asiatiske restaurant er her, de fikser mat
18) St.Olavs sykehus er 200 meter unna Smiley

Velkommen til Trondheim Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!