Skrevet av Emne: Trenger hjelp til kostholdsprogram  (Lest 5362 ganger)

Utlogget Instant

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Trenger hjelp til kostholdsprogram
« : 05. oktober 2011, 22:09 »
Er da en gutt på 16 år som trener aktivt. Trent som en tulling i litt over 1 år nå, og tenker at det er på tide å begynne å ta trening på alvor. Trent stort sett bare overkropp, og bein en sjeeelden gang inni mellom. Har f.eks økt fra 50kg til 90kg på benk, om man kan ta det som ett eksempel.

Men det jeg tenkte jeg skulle ta tak i først, var kostholdet. Har ikke noe spesielt dårlig kosthold egentlig, men det er fortsatt ikke bra nok. Kan ta ett eksempel her ;

Frokost
2-3 brødskiver, med smør, majones og skinkepålegg.

Skolemat
Samma her. En gang inni mellom noe junk. Noen ganger blir det også en cola og 2  Undecided

Middag
Spiser det mamma lager til middag, alt fra fisk til pizza.

Kvelds
Om jeg spiser kveldsmat så er det ofte 1-2 skiver med noe pålegg.

Så nå skal jeg ta tak i kostholdet. Skal gjøre drastiske tiltak.

Er ganske krafig bygd, med alt for mye flesk på magen, og kroppen generelt.. Så det jeg er ute etter er ett kostholdsprogram der det er mulig å gå ned noen fett% men fortsatt klare å bygge muskler. Vil legge til at jeg også jogger 2-3 ganger i uka.

Hadde satt utrolig stor pris på om noen kunne hjulpet meg med å sette opp ett program. Enten i tråden her, eller kontaktet meg via PM.

Utlogget Instant

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Sv: Trenger hjelp til kostholdsprogram
« #1 : 07. oktober 2011, 15:55 »
Kom igjen da folkens. Gi meg litt respons  Undecided

Utlogget SotraFitness

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 66

  • Its all about EAT LIKE AN MONSTER!!! and be a fuck
Sv: Trenger hjelp til kostholdsprogram
« #2 : 07. oktober 2011, 16:05 »
M1: banan / Kesam (mager) 2 brødskiver + 2 Omega 3 Kapsler
M2: Pizza snurr + Banan
M3: Kylling og ris (lunch)
M4: Pasta/kylling/biff
M5: Creatine og evt. Proteinpulver
M6: Protein shake 60g Protein + Creatine
M7: Kylling, pastarør og Brokkoli

mine typiske måltider om dagen Smiley
Jeg er offesielt 178 kilometer lav! og ca. 85tonn lett!

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113032.new#new

Utlogget mrgulliksen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Trenger hjelp til kostholdsprogram
« #3 : 07. oktober 2011, 19:51 »

I dette kostholdet til SotraFitness er det veldig mye som ikke er så bra, men også noe bra. Ikke forstå meg feil.
Jeg jobber som kostholds og erneringsrådgiver. Nå vet nå ikke jeg hvilket mål du har siden du går for dette kostholdet, men noen stor effekt har det nok desverre ikke.

Kan si at med et velbalansert kosthold, der hvert måltid inneholder fett, karbohydrater og proteiner er det alle burde få i seg. Dette gjelder både til Trening, vektreduksjon, muskelbygging og ikke minst for å fungere optimalt i en hvilken som helst vanlig hverdag med fullt utnyttet hjernefunksjon. Jeg personlig bruker produkter som lager disse måltiden for meg uten at jeg ønsker å gå inn for å snakke om hva dette er på et forum. Men det jeg kan si er at beste veien til målet er å kutte ut alt kroppen ikke trenger og heller gå for akkurat det kroppen virkelig har god nytte av. Minst mulig mat som har en rask "glykemisk" inndeks som betyr rask blodsukkerstigning. Pasta, ris, hvetemel osv har desverre dette. Vår kropp har forandret seg 0,02% på 40.000 år og derfor er ikke kroppen vår laget for å tåle oppimot 95% av den maten vi spiser i dag. Dette gjelder også for vanlige meieriprodukter og Hvetemel. Dette ødelegger desverre mer enn hva det bygger.

Stort fettinnhold i mat er veldig bra. Over 70prosent av hjernen er rent fett. Hele nervesystemet i kroppen ligger innbakt i fett. Dette fettet brukes til å smøre opp slik at signalene går raskere. Det bli lurt til å kjøpe mat med lite fettinnhold her er desverre veldig dumt. Selvfølgelig er det stor forskjell på mettet og umettet fett. Som alle vet skal man egentlig ikke få i seg mettet fett og dette er helt klart riktig. Fett er også smøring til ledd, muskler og andre bevegelige deler i kroppen.

Når det gjelder kabohydrater blir dette omgjort til blodsukker i kroppen. Her snakker vi om hvor stor glykemisk inndeks karbohydratene har. Så lavere index jo bedre. Når vi snakker om glykemisk inndeks vil det fortelle oss hvor fort blodsukkerstigningen vil skje i kroppen. De beste treningsresultatene og alle andre resultater man ønsker kommer ved et stabilt blodsukker. Som dere sikkert vet har vi en øvre og nedre grense for blodsukkeret i kroppen. Kommer blodsukkert over den øvre grensen vil kroppen produsere insulin i bøttevis slik at dette blir presset nedover igjen. For mye blodsukker er rett og slett veldig farlig derfor ringer det en "alarm" i kroppen vår slik at vi får dette ned igjen. Problemet da igjen er at kroppen produserer mye insulin for å få blodsukkeret ned så fort som mulig og det vil da presses ned til under den nedre grensen. Derfor får vi lyst på noe karbo som slenger blodsukkeret opp igjen. Dette ender ofte med at kroppen peker seg inn på usunn mat siden vi ønsker å få blodsukkeret opp igjen fort. Slike store blodsukkersvinger skjer veldig ofte med et slikt kosthold som SotraFitness har og gjør desverre dårlig nytte.
Et poeng til er at havregryn desverre bryter mere ned musklene enn hva vi bygger opp med havregryn. Men her kommer vi inn på et helt annet tema enn glykemisk index. Havregryn er så tungtfordøylig at det krever veldig mye blod for å fodøye det. Er man veldig aktiv da vil for mye blod trekkes ut av musklene, hodet osv for å fordøye maten, slik at musklene får dårligere med næring som igjen blir transportert av blodbanene.

Proteiner kan en se på som byggestener for kroppen. Dette bygger opp muskler, gelettet, forsterker ledd osv. Proteiner er veldig bra, men med for lite karbyhydrat og fett er desverre ikke dette veldig bra det heller.

Prøvde å ta dette lett, så dere får heller si ifra på melding om dere lurer på noe mer. Har jobbet med dette i lang tid nå, så har erfaring. Vi har satt opp kostholdet for hele Barcelona FC, Galaxy FC, David Beckham + en rekke andre toppidrettsutøvere. Og disse er stofornøyde som velger annet bort på grunn av oss.


Men for å oppsumere litt skal hvert enkelt måltid ha en god balanse av proteiner, fett og karbohydrater.

Ta kontakt på PM eller noe slikt om dere har noe spørsmål, da jeg sjelden er online på forumet her.

Mvh.
Thorbjørn

Utlogget mrgulliksen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Trenger hjelp til kostholdsprogram
« #4 : 07. oktober 2011, 19:52 »
For å gi dere en liten pekepinn så har hvetemel raskere glykemisk inndex enn rent hvitt sukker Wink

Utlogget SotraFitness

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 66

  • Its all about EAT LIKE AN MONSTER!!! and be a fuck
Sv: Trenger hjelp til kostholdsprogram
« #5 : 09. oktober 2011, 20:36 »
For å gi dere en liten pekepinn så har hvetemel raskere glykemisk inndex enn rent hvitt sukker Wink
Her går det på hva en 16 åring klarer å spise Tongue ingen på den alderen klarer å holde ett kosthold 100% riktig! alt du sier er riktig Smiley
Jeg er offesielt 178 kilometer lav! og ca. 85tonn lett!

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113032.new#new

Utlogget Instant

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Sv: Trenger hjelp til kostholdsprogram
« #6 : 17. oktober 2011, 15:33 »
Å joda. Nå har jeg fått meg ett skikkelig kostholdsprogram. Og jeg skal følge det til punkt og prikke. Jeg vet at jeg klarer det. Dette er noe jeg virkelig vill og ønsker, så ingen skal klare å stoppe meg.

Har tro på meg selv for en gangs skyld, og ikke faen om jeg skal gi meg.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Trenger hjelp til kostholdsprogram
« #7 : 17. oktober 2011, 15:58 »
For å gi dere en liten pekepinn så har hvetemel raskere glykemisk inndex enn rent hvitt sukker Wink

Hvem er egentlig du, og "vi" som du refererer til? Dere har altså satt opp kosthold til David Beckham ?

Hvilken utdanning har du? Hvor jobber du?
Mengden kvasikunnskap i innleggene dine, blandet med generelt dårlig språk, gjør meg skeptisk..

10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Sessan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 468

Sv: Trenger hjelp til kostholdsprogram
« #8 : 17. oktober 2011, 16:07 »
Å joda. Nå har jeg fått meg ett skikkelig kostholdsprogram. Og jeg skal følge det til punkt og prikke. Jeg vet at jeg klarer det. Dette er noe jeg virkelig vill og ønsker, så ingen skal klare å stoppe meg.

Har tro på meg selv for en gangs skyld, og ikke faen om jeg skal gi meg.


Det er gutten sin det! Rett kost og rett trening er viktig det. Man kommer ikke langt med en bra treningsplan om man ikke spiser rett!

Så bra at du fikk hjelp!

Lykke til!

Utlogget Instant

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Sv: Trenger hjelp til kostholdsprogram
« #9 : 17. oktober 2011, 23:33 »
Hvem er egentlig du, og "vi" som du refererer til? Dere har altså satt opp kosthold til David Beckham ?

Hvilken utdanning har du? Hvor jobber du?
Mengden kvasikunnskap i innleggene dine, blandet med generelt dårlig språk, gjør meg skeptisk..

Han er en kar som kan sake sine hvertfall, det skal jeg love deg.

Utlogget Instant

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Sv: Trenger hjelp til kostholdsprogram
« #10 : 17. oktober 2011, 23:37 »
Kommer også til å starte en logg i neste uke, og håper noen vil følge den og komme med innspill ang treningen og kostholdet. Åpen for alt.

Setter pris på all hjelp jeg kan få. Og som sagt, jeg gir meg ikke før jeg er fornøyd med resultatet.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Trenger hjelp til kostholdsprogram
« #11 : 17. oktober 2011, 23:52 »
Han er en kar som kan sake sine hvertfall, det skal jeg love deg.

Du er 16år og spør om grunnleggende kostholds-innspill.. og du mener du er i posisjon til å si hvem som kan sakene sine og ikke?

Hva baserer du det på? Hvilken info har han gitt deg, og hvordan vet du at denne infoen stemmer?
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Instant

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Sv: Trenger hjelp til kostholdsprogram
« #12 : 18. oktober 2011, 07:05 »
Du er 16år og spør om grunnleggende kostholds-innspill.. og du mener du er i posisjon til å si hvem som kan sakene sine og ikke?

Hva baserer du det på? Hvilken info har han gitt deg, og hvordan vet du at denne infoen stemmer?
*facepalm*

Snakka utrolig mye med han på pm. Han har hjulpet meg en god del, og skriver lange, konkrete og forståelige svar. Tviler strekt på at han sitter der å dikter opp alt i sammen. Fatter ikke greia med å være så utrolig negativ? Send han en pm istedet for å diskutere i tråden min.

elmundox

  • Gjest
Sv: Trenger hjelp til kostholdsprogram
« #13 : 18. oktober 2011, 07:14 »
Hva med å poste spiseprogrammet ditt i 'tråden din' da? Hadde vært morro å sett hva han hadde satt deg opp på. Kanskje du kan få noen fler tilbakemeldinger også. The more the merrier

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Trenger hjelp til kostholdsprogram
« #14 : 18. oktober 2011, 11:03 »
*facepalm*

Snakka utrolig mye med han på pm. Han har hjulpet meg en god del, og skriver lange, konkrete og forståelige svar. Tviler strekt på at han sitter der å dikter opp alt i sammen. Fatter ikke greia med å være så utrolig negativ? Send han en pm istedet for å diskutere i tråden min.

Hele tråden virker egentlig som en scam. Lær deg forskjellen på å være kritisk og å være negativ.

Som det er nevnt i post over..gjerne post programmene(pm'ene) han har sendt deg.

10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!