Skrevet av Emne: caffelatte89's loggbok  (Lest 10542 ganger)

caffelatte89

  • Gjest
caffelatte89's loggbok
« : 06. oktober 2011, 12:37 »
Tenkte å begynne å logge litt her også, har allerede loggbok på fitnessbloggen.no men hvorfor ikke ha en her også? Wink

Begynnte å trene for ca to måneder siden nå og ser kanskje pittelitt fremgang. Foreløpig holder jeg meg til treningsprogrammet som veilederen på SATS laget til meg. Siden jeg var totalt muslek løs når jeg begynnte å trene så må jeg få byggd opp litt muskler før jeg kan begynne å løfte skikkelige vekter. Dette for å ikke ødelegge meg selv med å kjøre på for hardt før kroppen tåler det Smiley

At the moment er jeg 58kg, 170cm høy, og 21 år (22 om 5 dager!!!) La nettopp om kostholdet fra å spise som "mannen i gata" til å nå være streng med meg selv og holde meg til PF kostholdet, da det passer meg best Wink

Setter STOR pris på dersom noen har lyst til å komme med råd, tilbakemeldinger o.l. Siden jeg er helt grønn på trening enda. Trenger en "coach" Wink

Hadde egentlig tenkt å legge inn et "før" bilde her. Men av en eller annen grunn så vil det ikke funke, uansett om jeg krymper bildet så er det liksom for stort...?

caffelatte89

  • Gjest
Sv: thesandy's loggbok
« #1 : 06. oktober 2011, 22:12 »
Snart fredag, er så utrolig klar for å trene!!

caffelatte89

  • Gjest
Sv: thesandy's loggbok
« #2 : 07. oktober 2011, 16:20 »
Dagens trening er done! Smiley Har så mye energi nå at jeg klarer nesten ikke sitte i ro! Love it Cheesy

Ble en utrolig bra økt i dag også, med høøøyt tempo siden tidenes mest creepy fyr i en pitteliten singlet fulgte etter meg uansett hvor i studio jeg gikk! Så ble ferdig med hele programmet på under en time. Ny rekord hehe. Kjørte på med tyngre vekter om mindre reps i dag, og føler det gjorde susen Smiley

caffelatte89

  • Gjest
Sv: thesandy's loggbok
« #3 : 08. oktober 2011, 22:07 »
Gikk på vekten i dag for første gang denne uken. Har gått ned 2 kg, hvor 1 kg er fett. Er kjempe fornøyd! Vekk med fett, less på med muskler! Oh yeah! I morgen blir det trening, samme hvor syk jeg er og samme om det er søndag. Trenes skal det! Smiley

Har hatt treningsfri i dag, siden det er lørdag, og siden jeg er syk valgte jeg sofaen i dag. Men etter å ha spist snickers og chips kjenner jeg at jeg må trene i morgen, hvis ikke kommer samvittigheten til å drepe meg Tongue Lørdag er oppkarbingsdagen min i uken, så i morgen blir det full fres igjen! Masse overskudd! Cheesy

Utlogget andreas139

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 48

Sv: thesandy's loggbok
« #4 : 09. oktober 2011, 15:01 »
I morgen blir det trening, samme hvor syk jeg er og samme om det er søndag. Trenes skal det! Smiley
Motivasjonen sin det! Kjør på!

Vet ikke hvordan treningsprogram veilederen på sats satt opp til deg, men anbefaler på det sterkeste å prøve en eller annen form for 2-splitt(overkropp/underkropp eller push/pull) der du trener 4 ganger i uka. Etter du har fått litt erfaring!:) fikk gode resultater av det første året jeg trente!

caffelatte89

  • Gjest
Sv: thesandy's loggbok
« #5 : 09. oktober 2011, 18:44 »
Motivasjonen sin det! Kjør på!

Vet ikke hvordan treningsprogram veilederen på sats satt opp til deg, men anbefaler på det sterkeste å prøve en eller annen form for 2-splitt(overkropp/underkropp eller push/pull) der du trener 4 ganger i uka. Etter du har fått litt erfaring!:) fikk gode resultater av det første året jeg trente!

Push/Pull? Tongue (er litt grønn på trening enda Tongue )

Utlogget andreas139

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 48

Sv: thesandy's loggbok
« #6 : 09. oktober 2011, 19:37 »
Push/Pull? Tongue (er litt grønn på trening enda Tongue )
Push = Pressøvelser(Benkpress varianter/Dips/skulderpress/militærpress/knebøy/beinpress/div. tricepsøvelser)
Pull = Dra-øvelser(Markløft/nedtrekk/pull-up varianter/Ro-øvelser/div. bicepsøvelser osv)
Eks. kan være Dag1:push(tung) - Dag2:Pull(tung) - Dag3:hvile - Dag4:Push(Medium/lett) - Dag5: Pull(medium/lett)
Når jeg skriver "tung" kan det være reps i området 1-8 egentlig, mens medium/lett er alt fra 8-15!:)

caffelatte89

  • Gjest
Sv: thesandy's loggbok
« #7 : 09. oktober 2011, 19:39 »
Push = Pressøvelser(Benkpress varianter/Dips/skulderpress/militærpress/knebøy/beinpress/div. tricepsøvelser)
Pull = Dra-øvelser(Markløft/nedtrekk/pull-up varianter/Ro-øvelser/div. bicepsøvelser osv)
Eks. kan være Dag1:push(tung) - Dag2:Pull(tung) - Dag3:hvile - Dag4:Push(Medium/lett) - Dag5: Pull(medium/lett)
Når jeg skriver "tung" kan det være reps i området 1-8 egentlig, mens medium/lett er alt fra 8-15!:)



Aha Cheesy Nå forstår jeg, det var jo igrunn ganske logisk haha Tongue Takk skal du ha Cheesy

caffelatte89

  • Gjest
Sv: thesandy's loggbok
« #8 : 10. oktober 2011, 17:25 »
God treningsøkt i dag  Cheesy
Ble oppvarming på mølla, rask jogg og rask gange.
Så bestemmte jeg meg for at i dag deler jeg opp kroppen. Så trente kun bein og mage i dag. Økte til 90 kg i benpress. Jippi Grin Stolt av det. Endelig.


caffelatte89

  • Gjest
Sv: thesandy's loggbok
« #9 : 11. oktober 2011, 14:28 »
Selv om en har bursdag så er det ingen unnskyldning for å ikke trene! Så derfor er dagens treningsøkt er done allerede, så kan jeg nyte resten av bursdagen min Cheesy

Elsker å starte dagen med en tur på SATS. It makes life worth living Ok, nok kliss! Wink

Ble en slave for treningsprogrammet fra veilederen i dag...Føler alltid at jeg er så flink når jeg følger det, høhø Grin

Så, oppvarming på mølle, og i dag løp jeg faktisk! I hate running...Men det føltes godt og jeg ble varm og god i kroppen.
Deretter ble det 3x10 benpress (90kg! Cheesy *proud*)
Bakspark: 5x5 (50kg for første gang Fremgang! Hurra Smiley)
Brystprss: 3x10 (25kg, same old, same old... Undecided)
Upper Back: 2x5, 1x10 (25kg, neste gang blir det 30! Basta.)
Nedtrekk: 3x10 (30kg, neste gang blir det 35. Oh yeah! Grin)
Abs-maskin-ting: 3x10 (35kg, jippi fremgang her også!)
Triceps i kabel: 5x5 (15kg, svaaake mennske! Men økning fra sist trening som var 10kg, så fornøyd med det)
Biceps med frivekter: 3x10 (10kg + stang, har ingen anelse om hva de der stengene veier??)

Diverse mage øvelser på slutten av økta;
Planke: 3x10sek
Sidehev 3x10sek

Og litt streching, klarer endelig å ta på tåtiene!  Cool

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: thesandy's loggbok
« #10 : 11. oktober 2011, 14:46 »
Gratulerer med dagen, og samtidig legger igjen ett spor, så jeg kan følge med Smiley
Smiley

caffelatte89

  • Gjest
Sv: thesandy's loggbok
« #11 : 11. oktober 2011, 14:47 »
Gratulerer med dagen, og samtidig legger igjen ett spor, så jeg kan følge med Smiley

Tusen takk Cheesy Kjekt at du vil følge med, bare komme med tips og råd Smiley

Rex Rodney

  • Gjest
Sv: thesandy's loggbok
« #12 : 11. oktober 2011, 14:50 »
Gratulerer med dagen, Stavanger-tøs! Positivt ment blandt med-siddisser Wink

caffelatte89

  • Gjest
Sv: thesandy's loggbok
« #13 : 11. oktober 2011, 14:52 »
Gratulerer med dagen, Stavanger-tøs! Positivt ment blandt med-siddiser Wink

Takker:) Når ble tøs positivt ment? Tongue

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: thesandy's loggbok
« #14 : 11. oktober 2011, 14:53 »
Har du noe spesielt program du følger? Og hva er målet med treningen din? Smiley
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!