Skrevet av Emne: Vegetarianer som skal starte styrketrening  (Lest 10062 ganger)

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Vegetarianer som skal starte styrketrening
« #15 : 08. oktober 2011, 12:59 »
Jeg leter ikke etter trøbbel  og bryr meg lite om hissig kommentarer eller folk som mobbe eller sier noe tull...men merker det alt folk er ganske slemme eller frekke her.men jaja alle er vi forskjellige:D
Folk er ikke nødvendigvis slemme på forumet, men meninger pakkes ikke inn i flott papir med sløyfe på. Her kommer sannheten på strak arm og det er vell bedre enn misforståelser.
Ang vegetarianer. Ingen bombe at du er jente, da dere som regel synes synd på dyra. Vedder på at du ønsker hvalfangere i graven.
Jeg sier ikke at det du gjør er galt men jeg er, med all respekt, på forhånd uenig i dine synspunkter. Men du skal få mene det du vil uten at jeg skal kommentere kort og "godt": *Hvorfor er du vegetarianer? Det er dumt og meningsløst*

Med vegetarianer menes det at du ikke spiser andre dyr, og deres '"avkastninger". dvs ingen fisk, egg, melkeprodukter. Hvis du spiser dette så sier du bare at du ikke spiser kjøtt.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Sessan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 468

Sv: Vegetarianer som skal starte styrketrening
« #16 : 08. oktober 2011, 13:03 »
Folk er ikke nødvendigvis slemme på forumet, men meninger pakkes ikke inn i flott papir med sløyfe på. Her kommer sannheten på strak arm og det er vell bedre enn misforståelser.
Ang vegetarianer. Ingen bombe at du er jente, da dere som regel synes synd på dyra. Vedder på at du ønsker hvalfangere i graven.
Jeg sier ikke at det du gjør er galt men jeg er, med all respekt, på forhånd uenig i dine synspunkter. Men du skal få mene det du vil uten at jeg skal kommentere kort og "godt": *Hvorfor er du vegetarianer? Det er dumt og meningsløst*

Med vegetarianer menes det at du ikke spiser andre dyr, og deres '"avkastninger". dvs ingen fisk, egg, melkeprodukter. Hvis du spiser dette så sier du bare at du ikke spiser kjøtt.


Jeg er også en person som snakker rett fra leveren.. setter pris på at andre gjøre det også. og har ingen problemer med å høre andres meninger.

folk må også tenke hva de vil om meg. det gjør jeg med andre også, men folk er forskjellige så det går greit

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Vegetarianer som skal starte styrketrening
« #17 : 08. oktober 2011, 13:06 »
Jeg liker orginaler Smiley

Men fra spøk til revolver: kan du ikke forklare hvorfor du ikke spiser kjøtt da Smiley? Må da være bedre å forklare det en gang, istedenfor å skulle ha kappen av mystikk over seg hele tiden.

Trur eg

Utlogget Sessan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 468

Sv: Vegetarianer som skal starte styrketrening
« #18 : 08. oktober 2011, 13:10 »
Jeg liker orginaler Smiley

Men fra spøk til revolver: kan du ikke forklare hvorfor du ikke spiser kjøtt da Smiley? Må da være bedre å forklare det en gang, istedenfor å skulle ha kappen av mystikk over seg hele tiden.

Trur eg

Har problemer med magen og tarmene. må være ytterst forsiktig når jeg spise vise ting.... etter mangen år med alvorlige spiseforstyrrelser så er jeg blitt rimelig ødelagt.

kunne brydd meg mindre om dyra. Ja jeg er jente, ja jeg har problemer med spising...... men er den jeg er å står for det. så får folk ha sine meningen... er ikke noe galt i det.

Folk får si og kalle meg det de vil:D

Utlogget scavenger

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Vegetarianer som skal starte styrketrening
« #19 : 26. november 2011, 20:07 »
prøv samtlige quorn-produkter. kjøpes på helsekost og meny (og ica maxi). proppet av proteiner, 0 gram kolesterol, smaker som kjøtt og er riktignok dyrt, men gir en god erstatter for kjøtt. er veggis sjøl, så jeg har lett en stund etter gode erstattere.

Utlogget anim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Vegetarianer som skal starte styrketrening
« #20 : 26. november 2011, 20:25 »
Pakk i deg magre fiskeslag som torsk, sei, kveite, uer osv. på kveite og uer ligger fettet lokalisert rundt finnene så er lett å ta vekk om du ønsker det. Fet fisk som makrell, sild, laks og ørret er jo kjempebra det og for å få dekt omega3-behovet. Så slipper man å betale for kosttilskudd når man kan få det gjennom maten.
Tunfisk regner jeg ikke som "fisk" da det de fleste beskriver som tunfisk er en eller anna ugjenkjennelig, tørrkokt masse lagt på hermetikk, men skal ikke nekte for at det er billig og bra proteiner.

Egg.. eller eggehviter om du er bekymra for mengden fett.

Erter, linser og bønner. Spesielt kikerter er gunstige med meget høyt proteininnhold.
Kikerter er jo f.eks. hovedingrediensen i hummus!

Og proteinpulver kommer man vel ikke utenom med mindre man har tid/ork til å lage 5-7 måltider om dagen.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Vegetarianer som skal starte styrketrening
« #21 : 27. november 2011, 00:06 »
anim, det er vegetarkost det skal tipses om, ikke kjøtt. Fisk er ikke en plante.
Og man kommer lett utenom proteinpulver så lenge en spiser bra, men er selfølgelig ingenting negativt med det.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget anim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Vegetarianer som skal starte styrketrening
« #22 : 27. november 2011, 06:31 »
anim, det er vegeatarenkost det skal tipses om, ikke kjøtt. Fisk erikke en plante.
Og man kommer lett utenom proteinpulver så lenge en spiser bra, men er selfølgelig ingenting negativt med det.

Vegeatarenkost ja.. fint ord det der.
Jeg skrev vel ingenting om kjøtt ?
Og om du leser bedre så sa jeg at man ikke kommer utenom protpulver med mindre man har tid/ork til å lage nok måltider pr. dag, ergo, jeg påsto aldri at man MÅTTE ha det, men at det er mye mer fornuftig enn å, ja, lage mat annahver-hver tredje time.

Dessuten fatter jeg ikke hva det er du syter og klager over. Hun skrev tidlig i tråden at hun brukte ordet feil og at hun bare ikke spiser kjøtt og kylling, men at hun spiser, fisk, egg, meieriprodukter og skalldyr osv..

Så.. get your facts straight før du starta å syt å klag.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Vegetarianer som skal starte styrketrening
« #23 : 27. november 2011, 16:33 »
Vegeatarenkost ja.. fint ord det der.
Jeg skrev vel ingenting om kjøtt ?
Og om du leser bedre så sa jeg at man ikke kommer utenom protpulver med mindre man har tid/ork til å lage nok måltider pr. dag, ergo, jeg påsto aldri at man MÅTTE ha det, men at det er mye mer fornuftig enn å, ja, lage mat annahver-hver tredje time.

Dessuten fatter jeg ikke hva det er du syter og klager over. Hun skrev tidlig i tråden at hun brukte ordet feil og at hun bare ikke spiser kjøtt og kylling, men at hun spiser, fisk, egg, meieriprodukter og skalldyr osv..

Så.. get your facts straight før du starta å syt å klag.

Du burde heller "syt å klag" til norsklæreren din som lærte deg dårlig språk og elendig tekstanalyse.

Jeg har aldri påstått at du ordla deg slik at proteinpulver var en nødvendighet.
Det er ikke "mye mer fornuftig" å spise proteinpulver enn å spise hver 3 time. Hvor har du det ifra?

Bare fordi trådstarter brukte feil terminologi betyr ikke det at du trenger å gjenta vranglæren for enkelhetens skyld.
Jeg klaget heller ikke over innlegget ditt. Jeg påpekte feilinformasjon og en tilsynelatende dårlig holdning over ernæring.
Og bare for å nevne, jeg leste tråden fra den ble startet så jeg vet hva Sessan har skrevet.

Ha en ellers god dag.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget anim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Vegetarianer som skal starte styrketrening
« #24 : 27. november 2011, 21:32 »
Du burde heller "syt å klag" til norsklæreren din som lærte deg dårlig språk og elendig tekstanalyse.

Jeg har aldri påstått at du ordla deg slik at proteinpulver var en nødvendighet.
Det er ikke "mye mer fornuftig" å spise proteinpulver enn å spise hver 3 time. Hvor har du det ifra?

Bare fordi trådstarter brukte feil terminologi betyr ikke det at du trenger å gjenta vranglæren for enkelhetens skyld.
Jeg klaget heller ikke over innlegget ditt. Jeg påpekte feilinformasjon og en tilsynelatende dårlig holdning over ernæring.
Og bare for å nevne, jeg leste tråden fra den ble startet så jeg vet hva Sessan har skrevet.

Ha en ellers god dag.
Du burde heller "syt å klag" til norsklæreren din som lærte deg dårlig språk og elendig tekstanalyse.

Jeg har aldri påstått at du ordla deg slik at proteinpulver var en nødvendighet.
Det er ikke "mye mer fornuftig" å spise proteinpulver enn å spise hver 3 time. Hvor har du det ifra?

Bare fordi trådstarter brukte feil terminologi betyr ikke det at du trenger å gjenta vranglæren for enkelhetens skyld.
Jeg klaget heller ikke over innlegget ditt. Jeg påpekte feilinformasjon og en tilsynelatende dårlig holdning over ernæring.
Og bare for å nevne, jeg leste tråden fra den ble startet så jeg vet hva Sessan har skrevet.

Ha en ellers god dag.

Ja, om du har lest tråden fra den starta så kan du vel slutt å vær en sånn liten svett drittunge ? Hun har forklart at hun ordla seg feil, hvorfor hun ikke spiser kjøtt/kylling osv. Jeg har ikke gjentatt vranglæren, for jeg sa aldri at det jeg anbefalte var et vegetarisk kosthold.

Må faktisk bruke LOL.. for jeg sitter faktisk å ler høyt her.. dårlig språk og tekstanalyse.. patetisk fyr du er. Når du synker til det nivået så soer det mer om deg.

Jo du påsto det og nå påstår du at jeg har sagt at det er mer fornuftig med proteinpulver enn å spise hver 3. time.. LES SAMMENHENGEN. Det er mer fornuftig OM DU IKKE HAR TID/ORK til å lage hver tredje time.

Utlogget anim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Vegetarianer som skal starte styrketrening
« #25 : 27. november 2011, 21:33 »
Haha.. beklager, ser først nå at du er 18år. Forklarer egentlig det meste.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Vegetarianer som skal starte styrketrening
« #26 : 27. november 2011, 21:44 »
Ja, om du har lest tråden fra den starta så kan du vel slutt å vær en sånn liten svett drittunge ? Hun har forklart at hun ordla seg feil, hvorfor hun ikke spiser kjøtt/kylling osv. Jeg har ikke gjentatt vranglæren, for jeg sa aldri at det jeg anbefalte var et vegetarisk kosthold.

Må faktisk bruke LOL.. for jeg sitter faktisk å ler høyt her.. dårlig språk og tekstanalyse.. patetisk fyr du er. Når du synker til det nivået så soer det mer om deg.

Jo du påsto det og nå påstår du at jeg har sagt at det er mer fornuftig med proteinpulver enn å spise hver 3. time.. LES SAMMENHENGEN. Det er mer fornuftig OM DU IKKE HAR TID/ORK til å lage hver tredje time.
Du trenger ikke gjenta at sessan ordla seg feil, da jeg fra før av vet og ga uttrykk for at jeg vet det.
Derfor gjentar du vranglæren når du ramser opp kjøttvarer som vegetarkost.

Og om du leser bedre så sa jeg at man ikke kommer utenom protpulver med mindre man har tid/ork til å lage nok måltider pr. dag, ergo, jeg påsto aldri at man MÅTTE ha det, men at det er mye mer fornuftig enn å, ja, lage mat annahver-hver tredje time.
Der skriver du at det er mer fornuftig med proteinpulver enn å spise hver 3 time.


Haha.. beklager, ser først nå at du er 18år. Forklarer egentlig det meste.
Da må det føles veldig flaut for din del å rage på en 18-åring som ga deg 0 grunnlag for å skrive slik du gjør. Hold deg til fakta å argumenter saklig istedenfor å ta helt av å gå til personangrep.
Jeg føler ikke akkurat at jeg har sunket ned på noe nivå. Du derimot, som påstår at det å være 18 er synonymt med begrenset hjernekapasitet (indirekte) må kjede deg noe veldig på en søndagskveld. Det som er litt gøy er at du ikke ville sagt dette direkte til meg hvis vi hadde diskutert face2face på et gym. Synd et tastatur fjerner alle hemninger.


Ha en ellers god dag.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget anim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Vegetarianer som skal starte styrketrening
« #27 : 01. desember 2011, 11:41 »
Du trenger ikke gjenta at sessan ordla seg feil, da jeg fra før av vet og ga uttrykk for at jeg vet det.
Derfor gjentar du vranglæren når du ramser opp kjøttvarer som vegetarkost.
Der skriver du at det er mer fornuftig med proteinpulver enn å spise hver 3 time.

Da må det føles veldig flaut for din del å rage på en 18-åring som ga deg 0 grunnlag for å skrive slik du gjør. Hold deg til fakta å argumenter saklig istedenfor å ta helt av å gå til personangrep.
Jeg føler ikke akkurat at jeg har sunket ned på noe nivå. Du derimot, som påstår at det å være 18 er synonymt med begrenset hjernekapasitet (indirekte) må kjede deg noe veldig på en søndagskveld. Det som er litt gøy er at du ikke ville sagt dette direkte til meg hvis vi hadde diskutert face2face på et gym. Synd et tastatur fjerner alle hemninger.


Ha en ellers god dag.

Du er virkelig tilbakestående... skulle tro du gikk for å få en jobb i Dagbladet eller VG sånn som du kutter vekk essensielle deler av sitatene for å få de til å passe dine påstander.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Vegetarianer som skal starte styrketrening
« #28 : 01. desember 2011, 14:20 »
Det er ansett som en svært dårlig teknikk i nettdebatter å angripe motparts norskferdigheter, Bakken. Være seg om man er 18 eller 55.

Forøvrig er rettingen din av hans første innlegg 100% feil.

Mvh

Tidligere norsklærer Smiley

Utlogget Sessan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 468

Sv: Vegetarianer som skal starte styrketrening
« #29 : 01. desember 2011, 14:24 »
 Huh folk krangler enda over ting jeg har sagt feil for mange uker siden... hmm... why waste the time...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!