Skrevet av Emne: Endelig er jeg stabil nok til å trene igjen  (Lest 2200 ganger)

Utlogget Sessan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 468

Endelig er jeg stabil nok til å trene igjen
« : 08. oktober 2011, 04:27 »
Da jeg bestemte meg for å begynne å trene i 2003 så var det med en bekymret mine fra min lege at jeg fikk lov. Han sa at om dette hjalp meg til å forbedre mitt syn på meg selv og bygge selvtillit så var jo det bra, men han var bekymret pga at jeg har 2 alvorlige spiseforstyrrelser. Han sa også at ved et minste tegn på feil trening så ville han gi meg treningsforbud. noe som er forståelig. Har hatt dem siden jeg var 10 år og jeg har dem enda. Men nå er de under kontroll, det vilsi at jeg er i normal vekt og klarer bra å jobbe med meg selv.

tror rent generelt at trening hjelper på så mangt! jeg beviste dette til gangs da jeg trente fra 2003-2006.... kom ganske langt..

gikk fra styrketrening 3 dager i uka til trening 6 dager i uka der jeg trente en muskelgruppe hver dag. hadde PT som var til kjempehjelp. Fikk en kropp som jeg savner så sårt nå når jeg ser tilbake på det.

for jeg måtte desverre slutte å trene i slutten av 2006 pga et alvorlig tilbakefall.. som lyn fra klar himmel.

meg og daglig leder på Sports Club (Elexia) ble da enige om at jeg burde stoppe. men at jeg var velkommen tilbake når jeg ble bedre. vi stoppet treningen før det gikk for langt.

Jeg har tenkt lenge på å begynne igjen, men først nå i 2011 så er jeg klar...

En spiseforstyrrelse er et sant H å komme utav, men føler nå at jeg er klar.... å gleder meg mer enn jeg kan si med ord.


Skal jobbe tett med lege og Pt for å unngå Tilbakefall.Dette må jo bare bli bra.

Er også glad for at jeg Registrerte meg her, slik at jeg kan snakke og komme i kontakt med andre som trener.

må nå begynne fra scratch, men motivasjonen er på topp! har disiplin som det holder.

Ønsker forøvrig kontakt med folk som har begynt å trene som meg eller andre som kan gi tips eller være motivator.

takk for oppmerksomheten

Utlogget trondai

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Endelig er jeg stabil nok til å trene igjen
« #1 : 09. oktober 2011, 18:42 »
Har desverre ikke noe å bidra med men jeg vil bare ønske deg lykke til og takke deg for at du delte historien din.  Smile

Utlogget Sessan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 468

Sv: Endelig er jeg stabil nok til å trene igjen
« #2 : 09. oktober 2011, 18:48 »
Har desverre ikke noe å bidra med men jeg vil bare ønske deg lykke til og takke deg for at du delte historien din.  Smile


Er ikke alltid man kan dele noe i sånne sammenhenger eller si noe som virker meningsfylt, men deler min historie for å evt hjelpe andre eller hjelpe andre til å svare meg bedre om jeg lurer på noe

men takker for at du stakk innom å lese mitt innlegg

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Endelig er jeg stabil nok til å trene igjen
« #3 : 09. oktober 2011, 21:42 »

Er ikke alltid man kan dele noe i sånne sammenhenger eller si noe som virker meningsfylt, men deler min historie for å evt hjelpe andre eller hjelpe andre til å svare meg bedre om jeg lurer på noe

men takker for at du stakk innom å lese mitt innlegg
Takk for et gjennomtenkt og åpent innlegg.  Har du noen å trene sammen med?  Det slår meg at det kanskje kan være farlig for deg å trene alene.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Sessan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 468

Sv: Endelig er jeg stabil nok til å trene igjen
« #4 : 09. oktober 2011, 21:47 »
Takk for et gjennomtenkt og åpent innlegg.  Har du noen å trene sammen med?  Det slår meg at det kanskje kan være farlig for deg å trene alene.

Du sier noe der. Er ikke lett å se på alle de apparatene uten å få lov å trene på dem. Men legen min spurte meg grundig om dette da han vurderte meg. Jeg har aldri vært en person som overtrene pga spiseforstyrrelse. Men har ødelagt kroppen min på andre måter, som jeg desverre  gjør alt litt mer vanskelig... men tar det som en utfording.

Med å si at det blir vanskelig så mener jeg kosthold.

Det å få i seg nok av alt. Derfor sier legen at jeg bør bruker pulver + mat. Ikke bare pulver til et måltid, men en blanding. eller slik som det står på pakken. Dette kun til jeg blir vant med mer vanlig mat.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!