Skrevet av Emne: Iform´s benkpress program  (Lest 14672 ganger)

Utlogget FRODRIS HAUGENENKO

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 241
  • Honnør: 103
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 241

Sv: Iform´s benkpress program
« #60 : 16. oktober 2011, 13:35 »
Jeg har selv kjørt det programmet Knut, det var sånn jeg ble skadet i skuldrene.
Fremgangen var minimal, følte meg slapp og overtrent hele tiden..... fremgangen var også minimal.
Dette kommer jo av at den prosentvise belastningen i progressjonen er alt for stor. I bakgrunn av dette jeg syntes programmet er et dritt program.  Hadde jeg ikke gått i god tro på at dette programmet er det man skal kjøre, eller de prinsippene er det som fungerer når jeg startet å trene og i nærmere 2 år fortsatte med dette tullet. Så hadde jeg kanskje vært en god benker nå i dag Smiley

Men for all del, folk er forskellige. Noen tåler dette bedre enn meg  Grin
27år - 113kg - 180cm
Godkjente Stevne perser:
Bøy:287,5 Benk:180 Mark:270
                         http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88651.0

Utlogget Zelxia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Iform´s benkpress program
« #61 : 16. oktober 2011, 13:46 »
hehe Tongue jeg bare tester jeg, enten funker det for meg, eller så funker det ikke.. tiden vil vise Smiley begynner imorgen

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Iform´s benkpress program
« #62 : 16. oktober 2011, 13:52 »
Dette programmet funker veldig bra, i alle fall i 3 måneders tid Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Iform´s benkpress program
« #63 : 16. oktober 2011, 14:23 »
Myter
Myte #1
Tren hver muskel èn gang i uken. Hvor har denne tankegangen kommet fra og hvorfor i alle dager har denne metodikken blitt så populær i det siste? Svaret er enkelt, kroppsbyggere er late og leter etter snarveiene. Så, når det kommer et fjell av en mann som bruker nok stoff til å forsyne en liten landsby og sier at han trener skuldre èn gang i uken så er det akkurat det folk ønsker å høre. Yt mindre, få mer. Sett at du er en løper og noen skrev "løp til du stuper èn gang i uken", hva hadde din reaksjon til dette vært? "Bullshit". Det er tilfeldigvis min reaksjon til alle artiklene av denne sorten.

La oss ta en kjapp titt på magasinene som trykker disse artiklene. De må ha noe å trykke hver bidige måned, så i den ene utgaven er det hver kroppsdel èn gang i uken, mens i neste utgave så er det HIT (Høyintensitetstrening) og ett sett til bristepunktet som gjelder, utgaven etter der igjen vil omhandle noe annet.
Enkelt svar: La oss ta et skritt tilbake og se på muskelen igjen. Tyn den, fôr den, la den innhente seg, tyn den igjen. Muskler bruker 24-48 timer på å hente seg inn igjen. All slags vitenskap støtter dette, men la oss holde dette enkelt. Muskler forringes etter omlag fem dager, og med forringing så mener jeg at de blir svakere. Hva sier så dette om trening èn gang i uken? Musklene er allerede på nedtur igjen hvis du venter en uke med å tyne dem igjen.

http://treningsforum.no/php/art.php?id=1779

Kanskje noe av det jeg sier har mening?

Ta utgangspunkt i en 3-splitt:

dag 1- Bein/armer,
Bøy
Smalbenk
franskpress

curl

dag 2-bryst/skuldre,
Benkpress
skulderpress

reverse flies

dag 3-rygg
chins
roing

markløft

Her har jeg higlighta noen av de øvelsene som "overlapper" mest med hverandre. Som man kan se blir det som oftest ikke én gang i uka man trener en muskelgruppe.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Nicht

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Go hard, or go home!
Sv: Iform´s benkpress program
« #64 : 22. desember 2011, 13:50 »
Dette er det første programmet jeg startet med etter jeg startet seriøst igjen i November, og kan si det, at med dette programmet gikk jeg plutselig opp 8 kg i benken på bare 2 uker!

Så for meg, så funker det fett. Men vil tro det er individuelt og også avhenger av hvor sterk du er på forhånd.

Utlogget Nicht

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Go hard, or go home!
Sv: Iform´s benkpress program
« #65 : 01. januar 2012, 13:58 »
Beklager dobbelpost, men jeg har et problem!*

Jeg skal begynne på den 2.perioden på dette programmet, men nå virker ikke excell arket som regner ut kg'ene for meg. Noen andre som har samme problemet?

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Iform´s benkpress program
« #66 : 02. januar 2012, 14:47 »
I runde 2 skal du gå ned på 80% av 1rm og øke med 2,5 kilo i uka. Håpe rikke du trenger et excelark for å regne ut det.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!