Skrevet av Emne: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11  (Lest 34618 ganger)

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #15 : 24. oktober 2011, 12:27 »
Etter gårsdagens tulleøkt kjenner jeg meg en smule "øm" og tar heller en runde med situps og COC-trening. Situpsprogrammet jeg følger er rimelig tungt, og jeg blir faktisk både svett og sliten etter dette.
Dette er også basert på pyramidetreningen på samme måte som pullupsprogrammet og pushupsprogrammet jeg følger.
COC-treningen er bare vedlikehold etter å ha trent tungt med dette for bare noen dager siden. Tror ikke det har noe for seg å trene til utmattelse hver gang..  Smiley

Satser å at det blir en skikkelig gjennomføring på bryst, skuldre, triceps og forside bein i morgen!

Det er en relativt rolig dag her. Er hjemme med minste frøkena etter å ha sendt eldste på skolen og mellomste i barnehagen. Litt vasking og rydding, og herjing med minstefrøkena.
Blir ut igjen litt senere i dag og få kjørt bort en del kvister o.l. etter trefellinga i helga, også er det enda et par trær som må felles etterpå. Det kommer en entreprenør som skal se på tomta i løpet av uka, og da er det greit å få tatt det som kan bli til ved eller ikke.. Han tar vel rotta på alt som er igjen med gravemaskina uansett!

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #16 : 24. oktober 2011, 12:39 »
Det er 14 dager til permisjonen min er over, etter å ha vært hjemme i 10 uker. Skal en snartur innom militæret først, men så er det rett på jobb igjen.
Skal prøve å fortsette med loggingen da også, men det blir vel kanskje ikke så mye "kål" som logges etter dette. Har litt mye fritid på dagene nå!  Grin

Eller ikke? Driver vel egentlig å jobber med noe hele tiden. Idag: vasking, rydding, akryl på listeskjøter på jenterommet. Senere i dag; kjøre hageavfall, felle flere trær, male vegger og tak i yttergang, litt småflikking på utsuden av huset..
Har vel egentlig ikke noe fritidsproblem! biggrin

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #17 : 24. oktober 2011, 13:15 »
Barnefamilier har ikke fritidsproblemer Cheesy

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #18 : 24. oktober 2011, 13:29 »
Barnefamilier har ikke fritidsproblemer Cheesy

Nei det er iallefall sant!

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #19 : 24. oktober 2011, 13:43 »
Her skal det følges med. Hvis jeg skal sette fingrene på noe, hvorfor trener du så mye dille øvelser? Hvorfor ikke trene base, som igjen gjør at hele kroppen får kjørt seg skikkelig? Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #20 : 24. oktober 2011, 14:34 »
Her skal det følges med. Hvis jeg skal sette fingrene på noe, hvorfor trener du så mye dille øvelser? Hvorfor ikke trene base, som igjen gjør at hele kroppen får kjørt seg skikkelig? Smiley

Til Amadon; Det er kanskje litt mye dilløvelser i programmet mitt, men jeg vil presisere at søndagens skuldre-, biceps- og tricepsøkt IKKE er vanlig!

Legger ut programmet mitt igjen her for gjennomsyn for alle:

Økt 1. Bryst, triceps, forside bein og skuldre.
BRYST
Armhevinger (har et eget program for å få opp antallet reps) DILLØVELSE
Floorpress, 3-4 sett FLERE SETT?
Flyes, 2-3 sett DILLØVELSE
SKULDRE
Hantelpress, 3-4 sett FLERE SETT?
Sidehev, 2-3 sett DILLØVELSE? Føler den må være med..
TRICEPS
Stående franskpress med en hantel, 3-4 sett Greit med en øvelse i tillegg til base..
Kickbacks, 2-3 sett DILLØVELSE!!!
BEIN, forside
Goblet squat/knebøy m/hantler, 3-5 sett IKKE DILLØVELSE, FLERE SETT?

Økt 2. Rygg, biceps, bakside bein og skuldre
RYGG
Kroppshevinger (har et eget program for å få opp reps tallet) DILLØVELSE?
Enarms roing med hantel, 3-4 sett IKKE DILLØVELSE
Foroverbøyd sidehev, 2-3 sett DILLØVELSE?
SKULDRE
Enarms hantelpress, "rykk og støt", 3-5 sett TJA?
BICEPS
Stående hantelcurl, 3 sett DILL, Men bør være med..
BEIN, bakside
Strake markløft med hantler, 3-5 sett IKKE DILLØVELSE

Dette er programmet mitt med mine egne meninger om det er dilleøvelser eller ikke.. COC-treningen er dog litt spesiell, men det er jeg også! biggrin

Det som for meg er mine viktigste baseøvelser er floorpress, hantelroing og hantelbøy. Og til Amadon, jeg skal innrømme at jeg burde kjøre flere sett på disse! Wink

Kom gjerne med tilbakemeldinger på dette! Øvelsesutvalget er som nevnt tidligere veldig spesielt da alt trenes hjemme med relativt lite utstyr. 2 hantler, mye løsvekter og en gymmatte er alt jeg har i tillegg til håndtak til kroppshevinger i kjelleren, pluss 3 stk COC-grippere og et belte. Alternativer eller tillegg til de øvelsene jeg har mottas også med takk!

 Smiley

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #21 : 24. oktober 2011, 15:26 »
Får du bare trent hjemme? Kanskje du skal lage noe utstyr? Skal ikke være så vanskelig å lage for eksempel noe benkpress, militærpress, knebøy, markløft stativ..
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #22 : 24. oktober 2011, 15:33 »
Tanken er å lage meg et treningsrom i kjelleren etter hvert, men først må huset dreneres skikkelig før jeg får gjort noe som helst. Da er det snakk om skikkelig benk, bøy og mark! Grin

Men fram til dette blir gjort så er alternativet hantler og gymmatte på stua! Det skal nevnes at jeg har tro på at det er mulig å kunne gjøre fremskritt hvis man bare trener lurt med det utstyret man har..
Tiden vil vel vise hvordan dette går! Wink

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #23 : 24. oktober 2011, 15:41 »
Tanken er å lage meg et treningsrom i kjelleren etter hvert, men først må huset dreneres skikkelig før jeg får gjort noe som helst. Da er det snakk om skikkelig benk, bøy og mark! Grin

Men fram til dette blir gjort så er alternativet hantler og gymmatte på stua! Det skal nevnes at jeg har tro på at det er mulig å kunne gjøre fremskritt hvis man bare trener lurt med det utstyret man har..
Tiden vil vel vise hvordan dette går! Wink

Sleng opp et form bilde Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #24 : 25. oktober 2011, 10:32 »
Sleng opp et form bilde Smiley

Det var det ja...  biggrin
Jeg skal se om jeg får det til/vil/har lyst, eller hva jeg skal kalle det! Gi meg litt tid her, så skal jeg komme tilbake til dette.

I dag skal det egentlig være trening. Eldste frøkena har imidlertid vært våken halve natta pga av oppkast/kvalme. Det passet jo egentlig veldig dårlig da jeg ikke la meg før 0130 i utgangspunktet.. Også måtte jeg stå opp igjen litt vel tidlig pga av de to andre som ikke kan sove lengre enn til 0700..  Tongue

Hvis kaffe og frokost har god nok effekt så skal jeg forsøke å få til en runde om ikke så lenge!

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #25 : 25. oktober 2011, 12:46 »
Dagens økt:

BRYST
   Floorpress. Oppv. 15kg*2, 15 reps. 20kg*2, 12 reps
                    25kg*2, 8 reps. 27,5kg*2, 6 reps * 3 sett. 25kg*2, 8 reps.
   Flyes. 15kg*2, 12 reps * 2 sett

TRICEPS
   Fransk hantelpress, stående. 25kg, 8 reps * 3 sett

BEIN, FORSIDE
   Hantelbøy. 25kg*2, 10 reps. 27,5kg*2, 8 reps * 2 sett. 30kg*2, 6 reps.

Litt slitsomt å trene i dag etter styret med syke barn og lite søvn. Forholdsvis fornøyd med økta til tross for dette. Fikk økt litt på det meste. Kjenner fremdeles at det er mye vilje som holder igjen vektene på beina, men det ble en liten økning fra sist uansett. Både på vekter og sett! Kanskje Amadon synes ting er på litt rettere vei nå?  Wink

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #26 : 25. oktober 2011, 12:57 »
Formbilde etter oppfordring fra Amadon









Jeg tok noen flere også, men det ble mildt sagt søppel..

Jeg er 182cm høy. Vekta ligger vel på ca. 90kg. Er ikke helt sikker da jeg ikke har veid meg på en stund nå, men ligger stort sett mellom 88 og 92 kg..

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #27 : 25. oktober 2011, 14:02 »
Ser veldig bra ut Smiley Fortsett slik. Ser ut som at du har store skuldre og bryst.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #28 : 25. oktober 2011, 14:23 »
Ser veldig bra ut Smiley Fortsett slik. Ser ut som at du har store skuldre og bryst.

Takk for det!  Smiley
Det er veldig vanskelig å vurdere selv hvordan man tar seg ut. Personlig så synes jeg at jeg ser generelt liten ut, men brystkassa er nok relativt robust. Generelt sett skulle jeg ha hatt mere muskelmasse samtidig som jeg skulle vært mere definert..
Men det er kanskje sånn alle skulle hatt det?

Jaja, får nok bare spise og trene videre, også får jeg vel se hvordan det blir med formen etter hvert!

Får ta noen nye bilder etter hvert, også får vi se om opplegget mitt blir mere troverdig etter hvert!
Du er ikke alene Amadon, om å ha betenkeligheter om opplegget mitt! Wink

Neste gang skal jeg trene FØR jeg tar bildene, ikke omvendt.. Synes armene ser litt slappe ut! biggrin

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Pappa i permisjons loggbok
« #29 : 25. oktober 2011, 14:33 »
Det er gjerne slik at vi føler oss dårligere enn det vi faktisk er. Jeg føler meg liten, mens andre i familien osv sier hele tiden noe positivt. Jeg veide 85 kg på trening, på 176 cm høyde. Jeg veier nok ikke fullt så mye, om det er på morgen, men det er bare positivt egentlig, for da stemmer styrke og sånt bedre også. Angående programmet ditt, kan det kanskje bli litt vanskelig å få noe særlig progresjon, ettersom du trener hjemme. Viktig med store vekter for store gutter vettu Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!