Skrevet av Emne: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11  (Lest 34553 ganger)

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #90 : 03. februar 2012, 02:55 »
En liten notis ang. vekta!
En tid før jul kuttet jeg ut litt unødvendig "søppelmat" og gikk ned til ca. 86-85kg. Dette var mens jeg trente..
Planen for nyåret var å gå opp igjen samtidig som jeg skulle prøve å trene godt og heller kutte litt på matinntaket samtidig som jeg skulle komme i gang med litt ekstra kardio for å få inn sommerformen. Ser på vekta på jobb at jeg ikke har gått opp noe som helst, selv om jeg føler meg noe større/sterkere enn jeg gjorde i jula som var.
Det ideelle hade jo vært å kunne bli større og sterkere uten å legge på meg noe fett, men dette hadde jeg ansett som for tungvint og vanskelig. Slik det ligger an nå vil jeg nok komme til å stagnere med vektene dersom jeg ikke øker matinntaket. Jeg kan ikke tro at jeg kan fortsette å øke vektene så veldig lenge mens jeg ligger på samme kroppsvekt.
Skulle gjerne kommet opp på 95kg med samme fettprosent som i dag!

Utlogget Duracell

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #91 : 05. februar 2012, 09:35 »
Artig å se du holder det gående med trening i tillegg til familie og nattevakter. Bedre å holde vekta enn å pakke på seg dødvekt!

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #92 : 06. februar 2012, 16:26 »
Artig å se du holder det gående med trening i tillegg til familie og nattevakter. Bedre å holde vekta enn å pakke på seg dødvekt!

Nei hallo!  Smiley

Lenge siden sist! Står til med den karen? Hva er det du driver med om dagene?
Trodde du hadde avviklet treningsforum for lenge siden..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #93 : 06. februar 2012, 16:28 »
Dagens økt:

Økt 3, uke 3. RYP. Ekstrem muskelvekst.

Alt gikk på skinner, bortsett fra arnoldpress. Har ikke ryggstøtte på benken hjemme, så det ble 3 sett istedet for 4.. Eneste trøsten er at vektene har gått opp litt fra forrige økt. Ellers så kjennes alt bra ut denne gangen.

Litt godt å trene på en litt mere normal tid av døgnet! biggrin

Utlogget Duracell

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #94 : 06. februar 2012, 18:59 »
Nei hallo!  Smiley

Lenge siden sist! Står til med den karen? Hva er det du driver med om dagene?
Trodde du hadde avviklet treningsforum for lenge siden..

Står bra til, trener en del men blir stort sett kondisjon. Ganske ironisk at jeg nå jobber for å kvitte meg med de samme musklene jeg jobbet så hardt for. Har gått ned 10kg siden jeg toppa ut på 97kg høsten 08. Men liker fortsatt å ta ei skikkelig styrkeøkt innimellom, og stikker fortsatt innom her for å se hva som skjer. Ganske tilfeldig at jeg oppdaga at du hadde begynt med detaljert logg, men det her blir artig å følge med på. Har du ordna deg hus med eget styrkerom?

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #95 : 06. februar 2012, 20:02 »
Eget hus ja, styrkerom? Nja.. Har en litt vel billig benk med stang og hantler og en god del løsvekter. Ikke akkurat optimalt, ,men sammen med litt trening på jobb og 3T blir det egentlig greit.
Pronblemet er vel heller tiden som ikke helt strekker til..
Med kone i turnus og 3 unger samt hus og oppussing er det litt vel mye å holde på med!
Har jo Innsatsstyrken i HV i tillegg, så fritidsproblemer har jeg ikke!

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #96 : 09. februar 2012, 22:36 »
Ingen trening natt til i dag da formen var rimelig slapp utover natta, men nå skal det bli orden igjen.. Har inntatt et måltid på jobb allerede, og med litt frukt og energy kick kapsler før trening så skal det bli i natt med mindre det skulle oppstå noe spesielt..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #97 : 10. februar 2012, 05:20 »
Nattens økt; økt 1, uke 4. RYP. Ekstrem muskelvekst

Økta var ok, kanskje litt bedre også.. Maten er inntatt for lengst og nattvakta er snart over!

Med en runde til i løpet av helga så har det blitt en grei uke.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #98 : 20. februar 2012, 06:40 »
Det ble dårlig med trening uka som gikk grunnet litt av hvert.. Planen var å ta igjen treningen i løpet av nattevakter både i løpet av uka og helga her, men pga. uro ble det ikke noe trening bortsett fra nå i natt.

Nattens økt; økt 2, uke 4. RYP. Ekstrem muskelvekst.

Økta ble gjennomført med de oppgitte vektene fra programmet, men det ble brutalt tungt på enkelte øvelser.. Ble kvalm av sett 2, 3 og 4 på frontbøy men gjennomførte likevel. Resten av økta gikk greit bortsett fra tildels dårlig teknkk på biceps og triceps.
Er uansett fornøyd med at progresjonen på baseøvelsene gikk som planlagt til tross for det "lille" avbrekket som har vært..


Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #99 : 24. februar 2012, 06:11 »
Nattens økt; økt 3, uke 4. RYP. Ekstrem muskelvekst

Endelig ferdig med 8-reps fasen! Ser frem til å gå ned til firere et par uker nå..
Litt tung økt dette også, men alt i alt en grei gjennomføring.. Ble litt mye tull fra min side på vektene jeg har brukt i programmet. Har økt litt for mye på en del øvelser, og dette kommer nok til å straffe seg grundig mot slutten av programmet.

Det skal holde hardt å klare å fullføre programmet ettersom jeg skal nordover på natoøvelse i mars. Ville verdt veldig typisk hvis det hadde vært igjen to økter..  biggrin

Uansett så har det vært en god erfaring videre fremover mot sommeren!

Kjenner at jeg er litt ivrig på et styrkeprogram nå. Det er kanskje ikke helt optimalt med tanke på "sommerformen", men jeg får vurdere det litt fremover.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #100 : 29. februar 2012, 04:42 »
Gårdagens treningsøkt; (på natta selvsagt..)

Økt 1, uke 5. RYP. Ekstrem muskelvekst.

Endelig har jeg kommet på firere istedet for åttere! Startet relativt lett på denne økta bortsett fra bein og rygg. Hadde en mistanke om at jeg hadde økt litt i meste laget på flere av øvelsene så derfor tok jeg samme vekt på de fleste av øvelsene som jeg gjorde på forrige økt med åttere.
Noen av øvelsene føltes i letteste laget, men fikk kompensert litt med å heller kjøre meg ekstra ut på dropsettene.
Det får bli litt mere korrigering på vektene til neste trening!

Utlogget Ripcurlz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #101 : 29. februar 2012, 06:19 »
Hva slags nattvakt-arbeid driver du med siden du har mulighet til å trene om nettene? høres jo ganske ideelt ut:)
19 år -185 cm - 87 kg

Benk 1RM: 120 kg
Knebøy 1 RM: 170kg
Markløft 1 RM: 170 kg

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #102 : 29. februar 2012, 06:25 »
Hvordan nattvakt jobber du som ?
Ser at du trener hjemme ! Gjorde det en stund jeg og, veldig deilig igrunn da du har alt hjemme, kan ta pausene på soffaen og sånt hehe..  Smiley

Stå på !!
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Hvordan nattvakt jobber du som ?
Ser at du trener hjemme ! Gjorde det en stund jeg og, veldig deilig igrunn da du har alt hjemme, kan ta pausene på soffaen og sånt hehe..  Smiley

Stå på !!
Hva slags nattvakt-arbeid driver du med siden du har mulighet til å trene om nettene? høres jo ganske ideelt ut:)

Jeg jobber som psykiatrisk sykepleier på en regional sikkerhetspost. På rolige netter så er det gode muligheter til å stikke bort på gymmet og løfte litt vekter eller jogge. Relativt bra utstyrt treningsrom så dette er luksus!
Nettene er stort sett rolige og bemanningen er god, så om en person er borte en times tid for å trene så går dette helt fint. Vi går med walkie og alarm på oss, så om noe skulle skje så er man på plass i løpet av få minutter uansett.

Sa opp 3T for noen få dager siden da jeg er der svært sjeldent. Når jeg kan trene både hjemme og på arbeid så blir 3T litt bortkastet..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Da er NATO-øvelsen i Indre Troms overstått!  Smiley
Tror ikke styrken er spesielt svekket etter denne runden, men det får jeg vel se om noen dager igjen når treningen starter opp. Tror jeg har en betennelse i en underarm eller skadet håndledd etter utallige timer med plaging med snøskuter..

Da gjenstår det å finne ut hva jeg skal starte opp med. Jeg fikk ikke unnagjort hele RYP-programmet til tross for at jeg strengt tatt hadde tid til det!
Da gjenstår det kun å finne ut om det blir 3-splitt eller noe annet opplegg. Hadde tenkt på en 2-splitt med en egen dag for armer og evt. skuldre?


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!