Helga forsvant i oppussingståka, så det ble ingen trening.. Det føles ikke helt bortkastet likevel da det tross alt brukes litt krefter å pusse opp.
Dagens økt: Bryst, skuldre, triceps og forside bein
Bryst
Pushupsprog. 7 sett i pyramide (dette gjennomføres for å sikre meg 50 "godkjente" reps)
Floorpress, 25kg*2, 3 sett*8 reps
Flyes, 15kg*2, 2 sett*10reps
Skuldre
Enarms hantelpress (rykk og støt), 20kg-5 reps, 15kg-8 reps, 10kg-12 reps
Dette er som rekreasjon å regne. Fokus på skuldre er på andre dag i 2-splitten.
Triceps
Fransk hantelpress (stående med en hantel), 25kg, 3 sett*8 reps
Bein, forside
Hantelbøy, 25kg*2, 4 sett*8 reps + 1 sett med 20 reps, 20kg (goblet squat)
Jeg tror armhevingsprogrammet mitt tar litt knekken på resten av brysttreningen og til dels triceps treningen. 7 sett i pyramide tapper ganske mye ut av overkroppen. Jeg tror det må vurderes å legge dette til en annen dag. Evt. flytte det til rygg, biceps og bakside bein dagen. På denne dagen har jeg et kroppshevingsprogram, men jeg har ikke merket at dette har gått utover resten av treningen den dagen på samme måte som armhevingene..
På bein har jeg nok mye mere å gå på. Belastningen på økes på neste økt.
Det er forøvrig rart at det føles så mye tyngre med manualer enn med en stang? Den totale belastningen med hantler i dag var ca. 55kg. Det hadde vært som luft å tatt knebøy 4*8 med 55kg på ryggen..
Det ble tidlig start i dag da minste frøkena og jeg sto opp kl. 0500. Da hadde både jeg, mor og lille frøkena vært våken flere gangen fra 0200.. Dagen startet for min del med en kopp kaffe etterfulgt av en halvliter med energidrikk/koffeingreie fra pf.. Treningen forøvrig gikk greit, men jeg kjenner at piffen har ramla litt ut nå!