Skrevet av Emne: vektreduksjonen streiker.  (Lest 2320 ganger)

Utlogget sparticusz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

vektreduksjonen streiker.
« : 13. oktober 2011, 11:30 »
hei, er ny her og føler jeg trenger litt hjelp.

kort fortalt, skal ned i vekt og dietten jeg har kjørt har fungert glimrende fram til nå.

jeg spiser ca 400-500kcal/dagen. (1 måltid om dagen ja, midagen)
trener 2 timer hver dag.

men de siste dagene så har jeg stått bom stille på vekten.
de siste månedene har den dietten fungert veldig bra.

men hvorfor er det stopp nå?

jeg blir nesten litt redd av å se på vekta for det virker nesten jo som noe som strider med fysikkens lover.

jeg forbrenner jo minimum 2000kcal/per dag uansett, så når jeg spiser kun 500kcal så burde jeg gå ned i vekt uavhengig av trening, men jeg trener jo i tillegg. så jeg skjønner ikke hva som har skjedd nå.

det er jo åpenbart at noe har skjedd med kroppen min, har prøvd å google meg fram, men finner bare masse tull fra sånne KK blader etc.

er det noen her som kanskje har en anelse om hvorfor min kropp har sluttet å gå ned i vekt basert på informasjonen jeg har gitt ovenfor her? mann, 185cm.


jeg vil gjerne vite hva som har skjedd med min kropp, gjerne litt spesifikt og hvordan jeg kan rette det opp fortest mulig slik at jeg får en normal forbrenning igjen.

helst ikke sånne "spis mer,gutt" kommentarer, men fortell meg hvorfor, slik at jeg kan forstå hvorfor og hvordan ditt forslag vil mest sannsynlig hjelpe meg til å få en normal forbrenning igjen.

for jeg blir utrolig deppa av å trene så hardt og se 0 effekt.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: vektreduksjonen streiker.
« #1 : 13. oktober 2011, 11:32 »
Vektnedgangen stopper fordi du spiser for lite(ja, det høres bakvendt ut).
Kroppen trenger næring for å holde seg i gang, og spiser du for lite, så går det nesten i en "sparemodus"......spis mer, legg deg i underskudd med ca 500 kalorier pr dag, og vær tålmodig Smiley
Smiley

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Sv: vektreduksjonen streiker.
« #2 : 13. oktober 2011, 11:39 »
Kjære deg, dette kan du ikke mene? At du spiser 4-500 kcal om dagen? Du ligger 2000 kcal under meg som er jente og 58 kg....

Du spiser for lite, enkelt og greit..

Fett forbrenner fett!  Smile

Håper du kommer på bedre tanker, lykke til  Smiley

Utlogget sparticusz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: vektreduksjonen streiker.
« #3 : 13. oktober 2011, 11:40 »
wow, tusen takk for et super raskt svar bjørn.

ja, men hvordan kan jeg være sikker på at det faktisk er det?

det er ikke det at jeg tviler egentlig, men jeg vil bare avklarere at det ikke er andre faktorer som motarbeider meg. hvis det er noen?

og hva mener du med 500kcal i underskudd?
at jeg bør spise minimum 1500kcal/ dagen?
en grandiosa er jo 1400kcal. betyr det at jeg kan spise grandiosa uten å forstyrre diette da?

og hvis det er slik at forbrenningen min har streika, hvor langt tid tar det før den føler at den ikke trenger å streike lenger?



for den 500kcals middagen min hver dag består av minimum 7 grønnsaker+200gram kjøtt som burde dekke kroppens vitamin behov og sånt? til en viss grad iallefall? er ikke sånn at jeg lever på yoghurt diett eller noe sånt.

Utlogget sparticusz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: vektreduksjonen streiker.
« #4 : 13. oktober 2011, 11:52 »
Kjære deg, dette kan du ikke mene? At du spiser 4-500 kcal om dagen? Du ligger 2000 kcal under meg som er jente og 58 kg....

Du spiser for lite, enkelt og greit..

Fett forbrenner fett!  Smile

Håper du kommer på bedre tanker, lykke til  Smiley

ja, men hvis du veier 58kg så regner jeg vel ikke med at du vil ned i vekt.

har ingen planer om å spise 500kcal/dagen når jeg har nådd ideal vekten min, spiser bare litt mer "strengt" nå inntil jeg oppnår ønsket ideal vekt. hvor jeg da skal opprettholde trening og øke kalori inntak opp til 2500-3500kcal/dagen, den dagen jeg har nådd ønsket ideal vekt altså.

så dette med 500kcal/dagen er bare en midlertidlig løsning.

men mest sannsynlig har nok du også rett.

men jeg vil ikke være frekk, men slik som jehovas vitner prøver å overbevise meg om at dem sin religion er rett så krever jeg fakta på bordet.

så hvordan kan jeg være sikker på at forbrenninga mi har streika?
jeg trenger nesten en logisk "pattern" som fører til den konklusjonen(at det er forbrenninga som har streika).

pga dårlig råd har jeg ingen interesse av å dra til fastlegen min helt riktig ennå.
og søker derfor ekspertise og råd på nettet.
takk.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: vektreduksjonen streiker.
« #5 : 13. oktober 2011, 12:02 »
wow, tusen takk for et super raskt svar bjørn.

ja, men hvordan kan jeg være sikker på at det faktisk er det?

det er ikke det at jeg tviler egentlig, men jeg vil bare avklarere at det ikke er andre faktorer som motarbeider meg. hvis det er noen?

og hva mener du med 500kcal i underskudd?
at jeg bør spise minimum 1500kcal/ dagen?
en grandiosa er jo 1400kcal. betyr det at jeg kan spise grandiosa uten å forstyrre diette da?

og hvis det er slik at forbrenningen min har streika, hvor langt tid tar det før den føler at den ikke trenger å streike lenger?



for den 500kcals middagen min hver dag består av minimum 7 grønnsaker+200gram kjøtt som burde dekke kroppens vitamin behov og sånt? til en viss grad iallefall? er ikke sånn at jeg lever på yoghurt diett eller noe sånt.


Om du forbrenner 2000 kalorier, så bør du få i deg minst 1500 kalorier hver dag ja.....Smiley

EN grandis er kanskje ikke det beste å spise om du skal ned i vekt på en sunn måte, men i blant så skader ikke det.....men mat som rent kjøtt, kylling, fisk, egg, havregryn, nøtter, grønnsaker er ting du bør ha med i kostholdet ditt Smiley
Smiley

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Sv: vektreduksjonen streiker.
« #6 : 13. oktober 2011, 12:03 »
ja, men hvis du veier 58kg så regner jeg vel ikke med at du vil ned i vekt.

har ingen planer om å spise 500kcal/dagen når jeg har nådd ideal vekten min, spiser bare litt mer "strengt" nå inntil jeg oppnår ønsket ideal vekt. hvor jeg da skal opprettholde trening og øke kalori inntak opp til 2500-3500kcal/dagen, den dagen jeg har nådd ønsket ideal vekt altså.

så dette med 500kcal/dagen er bare en midlertidlig løsning.

men mest sannsynlig har nok du også rett.

men jeg vil ikke være frekk, men slik som jehovas vitner prøver å overbevise meg om at dem sin religion er rett så krever jeg fakta på bordet.

så hvordan kan jeg være sikker på at forbrenninga mi har streika?
jeg trenger nesten en logisk "pattern" som fører til den konklusjonen(at det er forbrenninga som har streika).

pga dårlig råd har jeg ingen interesse av å dra til fastlegen min helt riktig ennå.
og søker derfor ekspertise og råd på nettet.
takk.

Korrekt, jeg skal ikke ned i vekt, men ligger veldig stabilt med kcal inntaket mitt.... Var bare for å illustrere hvor galt det er å legge seg så lavt  Smiley

Kroppen din tror det er hungersnød, og holder som faen på kiloene.. DERFOR!

Ta deg noen skikkelige karbedager, øk intaket, så skal du se du får fart på forbrenninga igjen...

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: vektreduksjonen streiker.
« #7 : 13. oktober 2011, 12:03 »
Du har gjort dette i måneder?? Jeg kaller ikke det midlertidig... Ikke stygt ment!

Det du gjør når du spiser så lite, er at kroppen din går i sparebluss!! Du mister masse mineraler,vitaminer, fett, karbo og proteiner som kroppen din trenger for og opprettholde alle kroppens organer... Den går i panikkmodus og jobber suuuper sakte for å holde på det som er igjen..

Hvis du skal ha dette forklart vitenskaplig kan du bare søke på google eller lese på masse nesteder som lommelegen.no eller noe sånt...

Hva er høyde og vekt på deg da?

Dette er ikke ment som FY DEG innlegg altså...men alarmen i meg plinger kraftig når folk spiser så lite...

Jeg ville vært fall økt for en periode så kan du se, hva har du å tape? Vi gjør alle dette for å se flotte ut resten av livet..ikke for å kunne være flotte i en kort periode Cheesy

Likke til Smiley

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: vektreduksjonen streiker.
« #8 : 13. oktober 2011, 12:08 »
500kcals... Dette kan umulig være sunt for kroppen. Les på iform under kosthold... Les masse.. :Tongue
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: vektreduksjonen streiker.
« #9 : 13. oktober 2011, 12:09 »
500kcals... Dette kan umulig være sunt for kroppen. Les på iform under kosthold... Les masse.. :Tongue

Iform? HVa er det???

Wink
Smiley

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: vektreduksjonen streiker.
« #10 : 13. oktober 2011, 12:26 »
Iform? HVa er det???

Wink

hohooho Grin  Synst utvalget av artikler er bedre der,,, men forumet her er 100 ganger bedre SmileySmiley
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget sparticusz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: vektreduksjonen streiker.
« #11 : 13. oktober 2011, 12:28 »
hehe, som jeg skrev ovenfor her.

så sørger jeg for å få i meg vitaminer og mineraler.
er ikke 500kcal ren yoghurt, men 7 grønnsaker + 200gram karbonadekjøttdeig som jeg wokker sammen eller noe sånt.

fett er jo energi og energi har en oppgave og det er å gi oss energi rett og slett.
vi er jo alle energi-skapninger. så et sted må min kropp hente energi fra hvis jeg ikke tilføyer det gjennom magen, det må jo da bli lageret kroppen min har? aka fettet.
enten man vil eller ikke, uten energi i blodet så vil hjernen bli treig(det man kaller for sløvhet).
jeg er ikke sløv, greier å prestere med 2 timer trening hver dag.

så min plan var at matinntaket skal sørge for at jeg får i meg vitaminer og mineraler og ha en  "monopol"-kilde for energi fra fettet direkte.

og det fungerte som sagt utmerket, er egentlig ikke så langt unna ideal målet mitt, det er derfor det er så frustererende at planen streiker nå.

men uff, jeg kan egentlig ikke tenke meg at det er noe annet enn at forbrenninga har streika, så dere har nok rett. ville bare ha en second opinion på det.

men da prøver jeg å øke matinntaket til 1500kcal dagen.
men bør jeg regulere treninga mi? eller bør jeg opprettholde trening 2 timer dagen?
bare lurer på om treninga kan motvirke prosessen som som skal stabilisere forbrennings-krisen kroppen min tror jeg er i nå.

takk igjen for alle bidrag. blir satt stor pris på fra min side.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!