Skrevet av Emne: Bygge opp kondisjon  (Lest 4748 ganger)

Utlogget zappa93

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 49

Bygge opp kondisjon
« : 15. oktober 2011, 22:59 »
Har ekstrem dårlig kondisjon. Jogger i MAX 15 min på en hastighet på 9 på tredemøllen så er jeg gåen.
Men jeg vil ha bedre kondis og lurer på om noen har tips eller "program" til det. skal begynne og trene mandag med RYP Ekstrem Muskelvekst som er 3 ganger i uken og jeg kan trene 4 dager i uken.

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Bygge opp kondisjon
« #1 : 16. oktober 2011, 00:38 »
Intervalljogging (4x4.  4min intensivt, 1 min gange; x4) fungerte bra for min del, der jeg satte opp intensiteten gradvis etterhvert. Såklart ikke over emne, men ta det delvis på følingen Smiley

Utlogget Håvar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Sv: Bygge opp kondisjon
« #2 : 16. oktober 2011, 18:26 »
Blir sagt mye bra om 4x4, har prøvd det noen ganger, du blir jo utrolig sliten av det så funker nok bra Wink
Men personlig hadde jeg god framgang på kondisjon bare ved å sykle 15min 3 ganger i uka som oppvarming til styrketrening, skal ikke så mye til for å forbedre seg.

Utlogget Haavardam

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Bygge opp kondisjon
« #3 : 17. oktober 2011, 00:38 »
finn deg en løpekompis og konkurrer med han! Da blir det mye morsommere å løpe også!!!

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Bygge opp kondisjon
« #4 : 17. oktober 2011, 19:28 »
Blir sagt mye bra om 4x4, har prøvd det noen ganger, du blir jo utrolig sliten av det så funker nok bra Wink
Men personlig hadde jeg god framgang på kondisjon bare ved å sykle 15min 3 ganger i uka som oppvarming til styrketrening, skal ikke så mye til for å forbedre seg.
er til tider veldig energi-krevende, men det funker! Smiley
Sant, noe som er veldig artig ved kondisjons-trening da man legger merke til dette fort selv. Om det er som du sier at du har hatt framgang ved det oppsettet, så hvorfor ikke knuse på med noe lignende igjen? jeg er dog ikke noe kjent for å sykle så mye, men framgang er en sikker indikasjon på at dette funker Wink hehe

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Bygge opp kondisjon
« #5 : 17. oktober 2011, 20:24 »
Det kommer an på hvordan kondis du vil ha. Er målet å løpe 15minutteren fort, eller å løpe i 9-er fart i 2 timer?

Hvis du vil ha bra kondis over kortere distanser, er intervalltrening p anbefale. Vil du derimot ha utholdenhet er langkjøring bedre. Men hvis du vil ha noe midt i mellom, er nok ikke en kombinasjon helt på jordet.

Utlogget LiseK

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Bygge opp kondisjon
« #6 : 20. oktober 2011, 15:17 »
Hvis du vil ha bra kondis over kortere distanser, er intervalltrening p anbefale. Vil du derimot ha utholdenhet er langkjøring bedre. Men hvis du vil ha noe midt i mellom, er nok ikke en kombinasjon helt på jordet.
helt enig med dette Smiley

Utlogget anim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Bygge opp kondisjon
« #7 : 24. oktober 2011, 04:51 »
Men.. du taper jo veldig mye av "effekten" fra styrketreninga om du kjører på med kardio i tillegg. Bør optimalt sett ikke trene om hverandre.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Bygge opp kondisjon
« #8 : 24. oktober 2011, 09:18 »
Men.. du taper jo veldig mye av "effekten" fra styrketreninga om du kjører på med kardio i tillegg. Bør optimalt sett ikke trene om hverandre.

Hvis målet han er å blir 'svær' er det ikke optimalt å trene mye kondisjon Men om han vil bli sterk og markert, gjør det faktisk ikke så mye om hn trener cardio ved siden av.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!