Skrevet av Emne: kviser av trening  (Lest 43512 ganger)

Utlogget Guinss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

Sv: kviser av trening
« #30 : 16. oktober 2011, 18:50 »
At mat og kosthold har en sammenheng med kviser, er 100% sikkert. Er man plaget av store, røde kviser som er der over lenger tid, så har jeg et tips.
F.eks. kan melk/ost-produkter forårsake mye kviser hos de som har anlegg for dette.
Prøv å kutte ut alt som inneholder melk, ost, altså ting med myse i seg. pizza, whey-protein osv.
Mange som begynner å trene får dette problemet når de inntar protein-shaker, melk osv i større grad enn før. Og da skylder de det på at "treningen endrer hormonene blabla".

Mysen forårsaker hormonelle forandringer i stor grad, og det er grunnen til mange kviseutbrudd hos mange uvitende personer. Dette er min erfaring ang. kviser. Prøv noen uker å unngå myse-produkter, 100% konsekvent, se hva som skjer.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: kviser av trening
« #31 : 16. oktober 2011, 18:55 »
Hehe. Nettopp det du skriver her er det som gir alternativ medisin grobunn. Dessverre er det slik at hodet ditt kan lure deg, og det du kaller erfaring, trenger ikke nødvendigvis å ha rot i virkeligheten Smiley
[/quote
Hvorfor kan det ikke nødvendigvis rot i virkeligheten når det er tilegnet erfaring?
Hver helg jeg er er på LAN som innebærer litt for mye goderi, får jeg umiddelbart flere kviser som går bort iløpet av virkedagene.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: kviser av trening
« #32 : 16. oktober 2011, 19:15 »
Hehe. Nettopp det du skriver her er det som gir alternativ medisin grobunn. Dessverre er det slik at hodet ditt kan lure deg, og det du kaller erfaring, trenger ikke nødvendigvis å ha rot i virkeligheten Smiley
[/quote
Hvorfor kan det ikke nødvendigvis rot i virkeligheten når det er tilegnet erfaring?
Hver helg jeg er er på LAN som innebærer litt for mye goderi, får jeg umiddelbart flere kviser som går bort iløpet av virkedagene.

Hardcorebakken: da prøver jeg i et siste desperat forsøk: kan du lære deg til å sitere folk korrekt/ikke endre på ting de skriver? Det at det ikke nødvendigvis trenger å ha rot i virkeligheten er vitterlig ikke det samme kan ikke ha rot i virkeligheten.....Til å skrive så bra er du fryktelig dårlig i norsk :S

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: kviser av trening
« #33 : 16. oktober 2011, 19:19 »
Hardcorebakken: da prøver jeg i et siste desperat forsøk: kan du lære deg til å sitere folk korrekt/ikke endre på ting de skriver? Det at det ikke nødvendigvis trenger å ha rot i virkeligheten er vitterlig ikke det samme kan ikke ha rot i virkeligheten.....Til å skrive så bra er du fryktelig dårlig i norsk :S
Ops, gikk litt fort i svingene der. Beklager omstokking av ord.

18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: kviser av trening
« #34 : 16. oktober 2011, 19:23 »
Og jeg har ikke merket noen forskjell i antall kviser pga endret kosthold, da er det det som er riktig, for meg, som det ser ut at du ikke skjønner.
Det som stemmer for deg, stemmer ikke nødvendigvis for andre.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: kviser av trening
« #35 : 16. oktober 2011, 19:30 »
Hardcore: no stress Smiley

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: kviser av trening
« #36 : 16. oktober 2011, 19:39 »
Jeg lurer på om det er riktig at man får flere kviser av trening? isåfall er det sånn i mitt tilfelle. Etter jeg har trent inne på studio så merker jeg at det blir mye flere kviser i fjeset, noe som irriterer meg veldig!

Flere faktorer som spiller inn. Trening fører til økt utskillelse av diverse hormoner og det i sin tur fører til kviser. Kostholdet påvirker også, særlig melkeprodukter.


At kosthold og kviser har et sammenheng er det vel egentlig ikke noe tvil om:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=diet+acne


Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: kviser av trening
« #37 : 16. oktober 2011, 19:51 »
Nei, det er jo det som er hele essensen her. At en doktor sier at kostholdet ikke har innvirkning for alle sammen blir jo feil, da det åpenbart ikke er slik.

Nemlig.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: kviser av trening
« #38 : 16. oktober 2011, 20:04 »
Nemlig.
Og hvorfor bytta du "side" sånn plutselig?
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: kviser av trening
« #39 : 16. oktober 2011, 20:12 »
Og hvorfor bytta du "side" sånn plutselig?

Jeg byttet side?
Det er jo du som her krangler om at det du sier er rett!
Jeg har alltid vært åpen for begge sider, kropp er forskjellig, men jeg liker å kverulere med folk som ikke klarer å være objektive, og se en ting fra begge sider.

Les det jeg skrev under linken jeg linket til, mitt andre eller tredje innlegg i den tråden her! Fra nå av kan det være en Idé å lese hele innleggene til de personene du diskuterer med.

Er fortsatt ikke på samme side som deg, for du mener "bastant" at mat gir fler kviser, uansett person.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: kviser av trening
« #40 : 16. oktober 2011, 20:20 »
Jeg byttet side?
Det er jo du som her krangler om at det du sier er rett!
Jeg har alltid vært åpen for begge sider, kropp er forskjellig, men jeg liker å kverulere med folk som ikke klarer å være objektive, og se en ting fra begge sider.

Les det jeg skrev under linken jeg linket til, mitt andre eller tredje innlegg i den tråden her! Fra nå av kan det være en Idé å lese hele innleggene til de personene du diskuterer med.

Er fortsatt ikke på samme side som deg, for du mener "bastant" at mat gir fler kviser, uansett person.

Gjennom hele tråden hyller du doktorgrader opp i skyene, og påstår de har rett. Plutselgi så endrer du mening.
Jeg sier at jeg får kviser av drittmat, og det er jeg ikke alene om og det vet du. Jeg sier ikke at alle får det, men ganske mange. Med setningen "Selvsagt har mat innvirking på kviser" sier jeg ikke at "Selvsagt får hele norges befolkning, og hele verden for den saks skyld kviser i fleng av drittmat"
Ser du forskjellen?

Ikke tilegn meg meninger jeg ikke har.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: kviser av trening
« #41 : 16. oktober 2011, 20:24 »
Jeg satt og så på et TV-program fra England en gang. Der dro de rundt på skoler og undersøkte kostholdet og barna/ungdommen der. Var en ungdomsskole, og som kjent begynner de fleste i puberteten rundt de tider. Kviser og akne var temaet. De konkluderte, holdt jeg på å si, men det gjorde de ikke. De fortalte at de fra før av visste at et høyt konsum av melk (melkesukker og melkeproteiner) ville føre til hyppigere kvisedannelse hos mennesker. De fortalte barna dette, samtidig som de også argumenterte for melk som viktig næringskilde.

De fortalte også at godteri, for eksempel søtsaker og chips ikke ville føre til mere kviser, og at det var greit at de spiste det, men at det er usunt.

Dette legeteamet er det samme teamet som kjører program på TV og har en bil de kjører rundt i England. "Pinlige sykdommer", tror jeg programmet heter.

Jeg tror melk, blant annet, vil føre til mere kviser, men jeg tror ikke fet mat vil føre til mer kviser. Kanskje noen. Noen reagerer nok kraftigere enn andre, så det er individuelle forskjeller vil jeg tro.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: kviser av trening
« #42 : 16. oktober 2011, 20:27 »
Gjennom hele tråden hyller du doktorgrader opp i skyene, og påstår de har rett. Plutselgi så endrer du mening.
Jeg sier at jeg får kviser av drittmat, og det er jeg ikke alene om og det vet du. Jeg sier ikke at alle får det, men ganske mange. Med setningen "Selvsagt har mat innvirking på kviser" sier jeg ikke at "Selvsagt får hele norges befolkning, og hele verden for den saks skyld kviser i fleng av drittmat"
Ser du forskjellen?

Ikke tilegn meg meninger jeg ikke har.

Altså hyller legene? Jeg skrev at jeg har mer tro på en med medisinutdanning enn hva jeg har på deg angående dette. Men så skriver jeg aldri heller at jeg ikke tror på den personen som sier/mener h*n får mer kviser av å spise drittmat, skjønner du dette? Eller er jeg nødt til å gå ned på barnehagenivå når jeg skal diskutere med deg? Det går faktisk an å se en ting fra flere sider, har du ikke lært det på videregående enda?

Jeg vil og gjerne se de meningene jeg har "tilegnet" deg?

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: kviser av trening
« #43 : 16. oktober 2011, 20:38 »
Otacon: Du har gjennom hele tråden hatt en fremtoning som tilsier at du blindt tror på meninger ytret av fagpersoner med doktorgrad.

Når du begynner å ubegrunnet rakke ned på motdebattanten med irrelevante temaer er det et tegn på at du har tapt diskusjonen.

Egentlig mener vi det samme.

Off
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: kviser av trening
« #44 : 16. oktober 2011, 20:46 »
Otacon: Du har gjennom hele tråden hatt en fremtoning som tilsier at du blindt tror på meninger ytret av fagpersoner med doktorgrad.

Når du begynner å ubegrunnet rakke ned på motdebattanten med irrelevante temaer er det et tegn på at du har tapt diskusjonen.

Egentlig mener vi det samme.

Off

Jeg sa at jeg stoler mer på en kompetent lege, enn hva jeg stoler på deg, og erfaringene mine er at jeg ikke får mer kviser av å spise drittmat, men har aldri utelukket at andre ikke får det, så er ikke så sikker på om vi mener det samme.

Sitat
Jeg sier ikke at alle får det, men ganske mange. Med setningen "Selvsagt har mat innvirking på kviser" sier jeg ikke at "Selvsagt får hele norges befolkning, og hele verden for den saks skyld kviser i fleng av drittmat" 

Der motsier du deg blant annet, bestem deg.

Men tydelig at du vil legge diskusjonen død, det vil jeg og. Ha et fint liv videre!;)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!