Skrevet av Emne: Feil og gi utlendinger dårligere behandling enn man gir Nordmenn?  (Lest 9237 ganger)

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
http://www.dagbladet.no/2011/10/15/nyheter/fengsel/utlendinger/kriminelle/frp/18599792/?fb_ref=sekjsonsfront

Er det feil og straffe kriminelle fra utlandet med verre represalier enn man straffer Nordmenn?

Snur debatt.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Driver med skoleoppgave om dette temaet nå, så legger igjen spor.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Er på sin plass med ett lite innlegg.

Dette er ikke akkurat hyggelig lektyre og bli møtt med på morraen, kjente jeg ble så sint at jeg holdt på og sette kaffen i vranga når jeg leste den siste ideen til FRP.

Nemmelig at nå skal ærlige, rederlige og hardt arbeidedende utenlanske kriminelle behandles som dyr!  De skal låses inne UTEN dagpenger, UTEN flatskjerm TV og UTEN celler som holder hotell standard.....

Som om ikke dette er nok, så skal også vaktene som passer på dem, være trent i en god del utenlandske språk slik at det skal bli vanskeligere for dem og samarbeide om og lage fluktplaner!!!

FRP har vært over streken mange ganger, men DENNE gangen har det virkelig gått for langt, RASISTER!!!!!!

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Straff dem i sitt eget hjemland. Kommer de hit og gjør faenskap, send de sporenstreks tilbake uansett bakgrunn og whatever.
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Straff dem i sitt eget hjemland. Kommer de hit og gjør faenskap, send de sporenstreks tilbake uansett bakgrunn og whatever.

Helt enig, enn om de flykter fra krig. Kommer de hit og voldtar, stjeler og gjør annen faenskap så driter jeg i hvor fælt de har det der de kommer fra.

Det at utlendinger mister flatskjerm og dagpenger er langt ifra krise. Det at man i det heletatt får penger for å sone er galskap, og det blir feil at utenlandske forbrytere skal få mine penger for å gjøre faenskap.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget kjellalrich

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

de som gjør kriminelle handlinger i et land som har tatt dem imot med åpne armer pga de har måtte flyktet fra hjemlandet sitt... ja jeg vet ikke hva jeg skal si, BR**N

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Er på sin plass med ett lite innlegg.

Dette er ikke akkurat hyggelig lektyre og bli møtt med på morraen, kjente jeg ble så sint at jeg holdt på og sette kaffen i vranga når jeg leste den siste ideen til FRP.

Nemmelig at nå skal ærlige, rederlige og hardt arbeidedende utenlanske kriminelle behandles som dyr!  De skal låses inne UTEN dagpenger, UTEN flatskjerm TV og UTEN celler som holder hotell standard.....

Som om ikke dette er nok, så skal også vaktene som passer på dem, være trent i en god del utenlandske språk slik at det skal bli vanskeligere for dem og samarbeide om og lage fluktplaner!!!

FRP har vært over streken mange ganger, men DENNE gangen har det virkelig gått for langt, RASISTER!!!!!!



Ironi? Forslaget dems er jo faen meg genialt. Kriminelle innvandrere er noe staten bør bruke mye tid på, er jo trossalt den sittenes regjeringen som har sluppet inn flere en de kan selv håndtere. Noe voldtektsbølgen og ransbølgen er et godt bevis på.

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sitat
- Da justiskomiteen var på besøk i Romania ble vi faktisk advart av justismyndighetene der om at soningsforholdene i norske fengsler var bedre enn hotellstandard  i Romania. Og at dagpengene var mer verdt enn en dagslønn, sier Michaelsen.

Akkurat dette er vell stikkordet i denne debatten. De som kommer fra dårligere stilte land har absolutt ingenting å tape på å havne i norske fengsler.
Det er en vinn-vinn situasjon for dem: Stjele/svindle nordmenn for penger = fortjeneste. Blir du tatt og havner i fengsel, så lever du fortsatt bedre enn naboen hjemme i gamlelandet.

Er også viktig å få en slik debatt på dagsordenen, uten at alle skal komme med rasisme-kortet. Det er et problem som staten pdd taper mye penger på, og det har en ganske lett og billig løsning.
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Jeg synes det blir feil å forskjellsbehandle mennesker som har gjort de samme handlinger, på grunnlag av statsborgerskap. Om man skal ta dagpengene, skal man ta dem fra alle.

Og utlendinger burde sone der de gjør handlingen så antall innsatte reflekterer kriminaliteten i det geografiske området. Men hvis opprinnelsestaten vil ha de innsatte så gjerne for meg.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

For min del kan de lage dritt fenglser til både norske statsborgere og utenlandske. Samtlige her er vel enige i  at det er unødvendig å lage luksushoteller (Les Halden fengsel) for kriminelle.

Fengslene til utlendinger er jo ikke akkurat konsentrasjonsleire, men vil heller regnes som rimelig høy levestandard for de fleste utenlandske kriminelle. Gjør jeg noe kriminelt i et annet land, så må jeg føye meg til reglene i det landet. At de velger å sende meg til det verste hølet, som koster dem minst lite penger må jeg bare forvente. Vil jeg ha bedre standard. Får jeg rett og slett gjøre noe kriminelt i mitt eget land. Dette handler ikke om rasisme, men et klart signal at norge endelig skal skjerpe inn på vårt meget hyggelige straffesystem som inviterer kriminelle hit.

Saken om dagpenger er jo grei. Spar heller pengene, sett dem på første fly etter straffetid og bruk resten av pengene på forebygging mot ny kriminalitet. Win - lose for oss. Tumbs up!

Synes også at det er hyggelig at Power loppa skal overdrive ironien til de maksimale Wink

Utlogget Starhellinga

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 353
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 353

For min del kan de lage dritt fenglser til både norske statsborgere og utenlandske. Samtlige her er vel enige i  at det er unødvendig å lage luksushoteller (Les Halden fengsel) for kriminelle.

I Norge er vel tankegangen å rehabilitere fanger, siden de de aller, aller fleste faktisk skal ut i samfunnet igjen. I for eksempel USA er det jo mer "Nå skal de faen meg få"-tankegang. Ingen ved sine fulle fem kan mene at kriminalpolitikken i USA fungerer bedre enn i Norge. Sinnsykt harde straffer virker ikke preventivt, og inhuman behandling i årevis får ikke folk til å bli bedre mennesker.

Jeg vil mye heller få en ny nabo som har blitt rehabilitert på "luksushotell" enn en psykisk skadet nabo som har blitt straffet i et middelaldersk fangehull i årevis.
BP: 105 kg KB: 120 kg ML: 140 kg

Utlogget tozva

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Syntes det er helt på sin rett jeg at utlendinger som vi har tatt inn i landet får strengere straff enn oss innfødte.

De er heldige som i det hele tatt får komme hit, og da får dem faen meg oppføre seg også.
Jeg mener at vist innvandrere gjør noe kriminelt så skal dem bli sendt der dem kom fra. Dem har da fått sin sjanse, men tok ikke vare på den.

Mange mener kanskje at FRP er "rasistiske" det syntes jeg blir feil å si. Noe må gjøres, og det ganske fort!

Jeg er ikke rasistisk selv, og jeg har ikke i mot innvandrere som kommer hit og oppfører seg og lever etter våres regler og samfunn.

EmyR

  • Gjest
Kom til Norge, kom og gjør en kriminell handling. Gjør du det blir du belønnet med hotellopphold/fengsel med dagpenger, tv, playstationspilling og servert god mat dagen lang uten bekymringer.

Faen meg ikke rart det er minst 1/3 utlendinger i norske fengsler, når det blir som et langvarig hotellopphold med lukkede dører.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Kommer det utlendinger inn i vårt land, skal de oppføre seg. Klarer de ikke å oppføre seg, burde de bli sendt rett ut. De kan søke seg tilbake igjen, men det skal bli hardt for dem å komme inn igjen. Kommer dem inn igjen, skal de oppfølges. Hvis de gjør noe kriminelt for 2.gang, blir det landsforvisning for alltid.

Norge må slutte å være så jævla snille, på tide å bruke litt strengere kraftverk. Spørs selvfølgelig på den kriminelle handlingen. I min by sliter vi veldig med utenlandske. Det er dessverre veldig, veldig mye bråk, stjeling, slossing, voldtekt osv, veldig mye av dette skyldes våre utenlandske venner.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Straff dem i sitt eget hjemland. Kommer de hit og gjør faenskap, send de sporenstreks tilbake uansett bakgrunn og whatever.


E9
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!