Skrevet av Emne: Blod i avføring av Diclofenac ratiopharm  (Lest 8044 ganger)

Utlogget ador

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

  • Who know's?
Blod i avføring av Diclofenac ratiopharm
« : 18. oktober 2011, 15:46 »
Hei, har en betennelsetilstand i albue/triceps feste, så kjører en votaren(Diclofenac ratiopharm) kur.
Dosering 50 mg morgen, 50 mg kveld. Starta kur kveld den 15.10, altså 3dag nå.
Så har det seg sånn at jeg nå har fått blod i avføringen. Har kjørt samme kur før, også da fått blod i avføringa. Er dette farlig, eller normalt?

Leste litt på innholdsfortegnelsen,  http://213.225.88.53/pasientutgave/show.do?filename=/content/pkv/D/Diclofenac...ratiopharm_547947/547943.html&printable=1&frameset=0&href=1&highlight=0&thin=0


«Dersom du får følgende symptom bør du så raskt som mulig ta kontakt med legen:
overfølsomhetsreaksjoner som inkluderer astmanfall og hevelser
blod i avføringen
betydelige hudforandringer
feber kombinert med stiv nakke. «

Tenkte å kjøre kuren i 7dag. Altså til den 21.10.
Kan prøve å beskrive tilstanden, er ikke blod i selve avføringen som går i toalettet, men når når jeg skal tørke meg kommer det blod på papiret.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Blod i avføring av Diclofenac ratiopharm
« #1 : 18. oktober 2011, 15:51 »
Hei og hopp. En av bivirkningen ved bruk av voltaren er løs mage. Hyppigere dobesøk kan gi blod på papiret. Får det selv også. Meg bekjent er det helt normalt og ikke noe å engste seg for

Utlogget ador

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

  • Who know's?
Sv: Blod i avføring av Diclofenac ratiopharm
« #2 : 18. oktober 2011, 15:55 »
Hei og hopp. En av bivirkningen ved bruk av voltaren er løs mage. Hyppigere dobesøk kan gi blod på papiret. Får det selv også. Meg bekjent er det helt normalt og ikke noe å engste seg for


Hei, takk for det. Har verken løsmagen eller hyppigere dobesøk, men avføringen er vel litt løsere enn vanlig - så har vel en effekt der da. Da ser jeg problemet som løst, og trenger ikke engeste meg mere. Takk Smiley

Hvor lenge er en normal cyklus for en voltaren kur? 7dag?

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Blod i avføring av Diclofenac ratiopharm
« #3 : 18. oktober 2011, 15:55 »
Blod på papiret er greit men blod i avføring er ikke bra, vist det ikke er ferskt blod så bør du komme deg til legen med en gang Wink

Utlogget ador

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

  • Who know's?
Sv: Blod i avføring av Diclofenac ratiopharm
« #4 : 18. oktober 2011, 15:59 »
Blod på papiret er greit men blod i avføring er ikke bra, vist det ikke er ferskt blod så bør du komme deg til legen med en gang Wink

Ok, nei ikke blod i selve avføringa. Blodet nok ferskt, ganske så rødt i fargen.

EDIT: Hvor lenge er en normal cyklus for en voltaren kur? 7dag?

Utlogget Sessan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 468

Sv: Blod i avføring av Diclofenac ratiopharm
« #5 : 18. oktober 2011, 16:04 »
Hei, har en betennelsetilstand i albue/triceps feste, så kjører en votaren(Diclofenac ratiopharm) kur.
Dosering 50 mg morgen, 50 mg kveld. Starta kur kveld den 15.10, altså 3dag nå.
Så har det seg sånn at jeg nå har fått blod i avføringen. Har kjørt samme kur før, også da fått blod i avføringa. Er dette farlig, eller normalt?

Leste litt på innholdsfortegnelsen,  http://213.225.88.53/pasientutgave/show.do?filename=/content/pkv/D/Diclofenac...ratiopharm_547947/547943.html&printable=1&frameset=0&href=1&highlight=0&thin=0


«Dersom du får følgende symptom bør du så raskt som mulig ta kontakt med legen:
overfølsomhetsreaksjoner som inkluderer astmanfall og hevelser
blod i avføringen
betydelige hudforandringer
feber kombinert med stiv nakke. «

Tenkte å kjøre kuren i 7dag. Altså til den 21.10.
Kan prøve å beskrive tilstanden, er ikke blod i selve avføringen som går i toalettet, men når når jeg skal tørke meg kommer det blod på papiret.

Høres ikke ut som det er noe å bekymre seg for... så lenge blødning ikke varer i mange dager. Har felleskatalogen hjemme pga studier, men kan ikek gi svar for jeg er IKKE utdannet sykepleier eller lege... Men om du er litt bekymret om dette forsetter så kan du jo ta en uforpliktende telefon til din nærmeste legevakt.

De kan svare deg på dette.

Bedre føre var en rumpa bar!

Utlogget ador

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

  • Who know's?
Sv: Blod i avføring av Diclofenac ratiopharm
« #6 : 18. oktober 2011, 16:10 »
Høres ikke ut som det er noe å bekymre seg for... så lenge blødning ikke varer i mange dager. Har felleskatalogen hjemme pga studier, men kan ikek gi svar for jeg er IKKE utdannet sykepleier eller lege... Men om du er litt bekymret om dette forsetter så kan du jo ta en uforpliktende telefon til din nærmeste legevakt.

De kan svare deg på dette.

Bedre føre var en rumpa bar!

Nei, men blødningen kommer jo til å vare til jeg er ferdig med tablettkuren. Men vist blødningen ikke gir seg når jeg er ferdig med kuren, så skal jeg selvfølgelig ta kontakt med helsepersonell.

Utlogget Sessan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 468

Sv: Blod i avføring av Diclofenac ratiopharm
« #7 : 18. oktober 2011, 16:22 »
Nei, men blødningen kommer jo til å vare til jeg er ferdig med tablettkuren. Men vist blødningen ikke gir seg når jeg er ferdig med kuren, så skal jeg selvfølgelig ta kontakt med helsepersonell.

Skjønner det vet du. Håper armen blir bedre!

Utlogget ador

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

  • Who know's?
Sv: Blod i avføring av Diclofenac ratiopharm
« #8 : 18. oktober 2011, 16:29 »
Skjønner det vet du. Håper armen blir bedre!

Hehe .Takk for det du Smiley

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Blod i avføring av Diclofenac ratiopharm
« #9 : 18. oktober 2011, 17:29 »
Høres ikke ut som det er noe å bekymre seg for... så lenge blødning ikke varer i mange dager. Har felleskatalogen hjemme pga studier, men kan ikek gi svar for jeg er IKKE utdannet sykepleier eller lege... Men om du er litt bekymret om dette forsetter så kan du jo ta en uforpliktende telefon til din nærmeste legevakt.

De kan svare deg på dette.



Bedre føre var en rumpa bar!

Siden JEG er lege, så skal jeg si deg hva du skal gjøre. "Blod i avføring" (noe som subjektivt alltid vil sees som friskt blod) er ALDRI normalt, enten det ligger i skåla eller befinner seg på papiret. Det trenge ikke nødvendigvis å være noe veldig alvorlig, men det skal utredes om det er blod, hvor det er blødning og  evt. hvorfor du blør, om mulig. Dette for å utelukke mer alvorlige tilstander. I ditt tilfelle kan det være noe så ufarlig som f.eks hemorrider, infeksjon, sprekkdannelser etc. og trenger ikke nødvendigvis har noen sammenheng med tablettene du tar. Men dette vet du ikke. Siden dette oppstår ved bruk av tabletter, og du ikke har noen form for diare etc, så skal det blinke ett gult lys. Bruk av NSAID´s (Non-steroidal anti-inflammatory drugs) er bl. a assosiert med magesår og økt blødningstendens fra mage/tarm, dette kan være greit å få utelukket.

Hvis du ikke har sjekket opp dette før, så skal du da altså la være å ta flere tabletter, til en lege sier at det er ok, og da bør han helst ha undersøkt deg først ;-) Legevakten er ett egnet sted.



190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Sessan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 468

Sv: Blod i avføring av Diclofenac ratiopharm
« #10 : 18. oktober 2011, 17:37 »
Siden JEG er lege, så skal jeg si deg hva du skal gjøre. Blod i avføring (noe som subjektivt alltid vil sees som friskt blod) er ALDRI normalt. Det trenge ikke nødvendigvis å være noe veldig alvorlig, men det skal utredes om det er blod, hvor det er blødning og  evt. hvorfor du blør, om mulig. Dette for å utelukke mer alvorlige tilstander. I ditt tilfelle kan det være noe så ufarlig som f.eks hemorrider, infeksjon, sprekkdannelser etc. og trenger ikke nødvendigvis har noen sammenheng med tablettene du tar. Men dette vet du ikke.  Bruk av NSAID´s (Non-steroidal anti-inflammatory drugs) er bl. a assosiert med magesår og økt blødningstendens fra mage/tarm.

Hvis du ikke har sjekket opp dette før, så skal du da altså la være å ta flere tabletter, til en lege sier at det er ok, og da bør han helst ha undersøkt deg først ;-) Legevakten er ett egnet sted.






beklager om svaret mitt var klønete.... sorry prøvde bare å hjelpe.... Sad

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!