Skrevet av Emne: Oppklaring.  (Lest 10815 ganger)

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Heat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Oppklaring.
« #16 : 21. oktober 2011, 21:16 »
Vist dere kunne komt med flere gode kjelder som påviser at styrketrening bare er helsefremmende for ungdom, så skal jeg lage et argumenterende foredrag med gode kjildetilvisninger samt et fornuftig trenings og kostholdsoplegg som jeg skal vise til legen og foreldrene mine. JEG GIR MEG ALDRI  Cheesy Honnør for tilvisninger! Smiley
No pain No gain!

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Oppklaring.
« #17 : 21. oktober 2011, 21:18 »
Hold den mongolide legen utenfor. Han har allerede konkludert og vil kjempe med nebb og klør for sin sak. Det er ikke bra for en lege å feilinformere, så han vil nødig tape en diskusjon.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Heat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Oppklaring.
« #18 : 21. oktober 2011, 21:20 »
Ok, men han har jo feil!! skulle vel egentlig ha tatt det så langt som til retten hadde de vert meg som var "admin"  Wink
No pain No gain!

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Oppklaring.
« #19 : 21. oktober 2011, 21:23 »
Hehe, du har en god holdning. Hold på den. Lykke til med overbevisningen!
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Heat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Oppklaring.
« #20 : 21. oktober 2011, 21:24 »
Hehe, du har en god holdning. Hold på den. Lykke til med overbevisningen!

ty!  Smiley
No pain No gain!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Oppklaring.
« #21 : 21. oktober 2011, 22:03 »
Du kan få med deg foreldrene dine til en styrkeløftklubb. Der er det som oftest alltid noen som er villig til å slå av en prat om hvor bra det er å trene vekter. Folk i alle aldre også. Spesielt knebøy, benkpress og markløft.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Heat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Oppklaring.
« #22 : 21. oktober 2011, 22:09 »
ja, men bor ganske langt unna en styrkeløft klubb. nermeste blir vell ålesund.. Tongue ca 2 timer herfra. Men hadde jeg fått med foreldrene mine på en styrkeløft klubb hadde de sikkert blitt overbevist! mange erfarne utøvere der i krinsen Cheesy
No pain No gain!

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Oppklaring.
« #23 : 21. oktober 2011, 22:14 »
Du kan få med deg foreldrene dine til en styrkeløftklubb. Der er det som oftest alltid noen som er villig til å slå av en prat om hvor bra det er å trene vekter. Folk i alle aldre også. Spesielt knebøy, benkpress og markløft.
Second that.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Oppklaring.
« #24 : 21. oktober 2011, 22:23 »
Tipper moren og faren din tar side med legen din fremfor styrkeløftere. Slik er nok de fleste som mener at klassisk norsk kosthold er det beste. Hadde det samme "problemet" da jeg var yngre. Nå som jeg er eldre, forstår jeg skepsisen til mamma og pappa. Faktisk er jeg veldig glad for at de bremset meg ned ift vektløfting.

Det er mulig du har ekstremt god teknikk, samt noen til å følge opp teknikken din. Dessverre er det ikke alle som har det, og jeg tror det er lurt at foreldre/foresatte er ansvaret sitt bevisst. Jeg vet selv at jeg hadde en formening om hvordan knebøy skulle være og at jeg prøvde meg ut. Hadde jeg fått lov å fortsette, hadde jeg helt sikkert ødelagt meg.

Så lenge teknikken er bra, ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne trene vekter. Men prøv å se saken fra moren og faren din sin side. De gjør det ikke for å være ekle mot deg. De gjør det for ditt eget beste, og uansett om det er basert på feilinformasjon, eller frykten for at du ikke har god teknikk, så er det i bunn og grunn fordi de er glad i deg.

Og når du blir eldre kommer du til å takke dem - kanskje ikke for akkurat vektløftingen - men fordi de faktisk bryr seg om hva du gjør med livet ditt. Honnør til dine gamle!

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Oppklaring.
« #25 : 21. oktober 2011, 22:32 »
Og når du blir eldre kommer du til å takke dem - kanskje ikke for akkurat vektløftingen - men fordi de faktisk bryr seg om hva du gjør med livet ditt. Honnør til dine gamle!

"Takk mamma og pappa for at dere nektet meg å utfolde mine interesser til sitt fulle som liten. Takket være dere klarte jeg aldri å hevde meg som ung i verken styrkeløft eller vektløfting takket være deres trangsynthet"

Den kjøper jeg ikke helt. Jeg er enig at det er bra at foreldrene bryr seg om barnet sitt, men de må ikke la egen uvitenhet gå utover barnet. Kjenner flere treningskammerater som jeg har fått til å trene med overbeskyttende mødre som nekter å kjøpe kylling rett og slett på grunn av uvitenhet. kosttilskudd er fy og skam, da det er anabole steroider. Jeg vil ikke diskutere med kammeraters foreldre, men jeg rådfører mine kammerater om hvordan de skal gå frem for at foreldrene skal forstå at det er helt ufarlig å spise kylling istedenfor potetstappe, lapskaus og brødskiver.
Teknikk er selvsagt et aktuelt tema. Jeg kjefter de til å la være å legge på mer vekter til jeg vet de kan behandle vektene uten å krumme ryggen. Jeg er ingen treningsekspert, men jeg ser om de er iferd med å ødelegge ryggen eller ikke.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Oppklaring.
« #26 : 21. oktober 2011, 22:40 »
Hehe. Nå skrev jeg vel strengt tatt; ikke nødvendigvis for akkurat vektløftingen Smiley For å utbrodere litt: utifra innlegget til trådstarter, virker det som om han har en mor og en far som bryr seg. Om de har grunn eller ikke for å sette ned foten i det aktuelle tilfellet, har jeg for liten innsikt til å si noe om. Men foreldre som bryr seg om vektløftingen til ungene sine, bryr seg sannsynligvis også om personlig hygiene, skole, fritidsaktiviteter(i tillegg til vektløting) og hvem TS utvikler seg til å bli.

Jeg har jobbet som lærer i noen år. Etter konferanser der foreldrene spør om vi bare kan droppe samtalen, fordi de har håndtverkere som kommer til dem, blir jeg sjeleglad hver gang jeg hører om foreldre som faktisk bryr seg.

Men som sagt: jeg vet ingenting om teknikken til TS. Jeg tror bare han vil takke mor og far når han blir eldre Smiley

Min personlige mening - ingen fasit Wink

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Oppklaring.
« #27 : 21. oktober 2011, 22:48 »
ja, men bor ganske langt unna en styrkeløft klubb. nermeste blir vell ålesund.. Tongue ca 2 timer herfra. Men hadde jeg fått med foreldrene mine på en styrkeløft klubb hadde de sikkert blitt overbevist! mange erfarne utøvere der i krinsen Cheesy

Få foreldrene dine til å ringe/sende epost til:

Norges Styrkeløftforbund
Ullevål Stadion
Serviceboks 1,
Sognsveien 73
0840 Oslo

Tlf: 913 21 685
Tlf sentralbord: 21 02 90 00
Telefaks: 21 02 90 02

E-post:
styrkeloft@nif.idrett.no

Ansvarlig redaktør:
Jørgen Hansen
styrkeloft@nif.idrett.no
Tlf: 913 21 685
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Heat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Oppklaring.
« #28 : 21. oktober 2011, 23:19 »
JAJA kan alle de greiene, vet at mor og far bryr seg fordi de ikke vil jeg skal pådra meg skader, usosialisering, megareksi eller liknende.. De er glade i meg, ellers hadde de jo ikke brydd seg. Men jesus man, det finst da en gyllen middelvei. å kunne bygge seg en respektabel sunn kropp, som kansje dette:http://www.iconmen.com/the_icon_men/model.cfm?model=greg_plitt er da vell bare flott? Smiley som både er sterk og muskuløs? Smiley Bare det å trene fremmer jo humør og inteligens og..  Det jeg nå må gjøre er vel bare å overbevise til mor og far hvor stor jeg vil bli. De tror jeg vil bli en stor Bolekar på 160kg... Så lenge jeg får trene riktig så er alt ok... har prøvd fotball,korps,friidrett osv.. men man vet at man virkelig brenner for noe når man aldri gir seg, og synest at det er gøy! Det er dette jeg elsker å gjøre!!!  Cheesy
No pain No gain!

Utlogget Si94

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Oppklaring.
« #29 : 21. oktober 2011, 23:42 »
Er sønn av to leger og jeg kan si med en gang at kunnskap om styrketrening og tilhørende kosthold, ikke er deres sterkeste side! Det skal sies at de vet mye om kroppens anatomi og fysiologi og hvordan kroppens skjelett, muskler o.s.v. fungerer i forhold til hverandre. Det blir derfor feil å si at leger ikke forstår hvordan kroppen responderer på trening, syns derfor mange dummer seg ut her.

MEN, du kunne stilt det spørsmålet til hver eneste lege i hele Norge. Du ville mest sannsynlig få tilsvarende like mange ulike svar, ingen tenker på samme måte! At tung styrketrening er farlig før du har utviklet ditt skjelett fullt ut virker mer som et skudd i blinde enn et gjennomtenkt svar. Gutter nede i 12-13 års alderen burde være forsiktig med hva de utsetter kroppen sin for, men en 15 åring som virker å være såpass utviklet som du er (har lite hold for dette), skal ikke ha noe problem med å utføre 3 styrkeøkter i uka. Bruk mye tid på teknikk og lytt til kroppen din. Styrketrening med frivekter er "risikosport", uansett alder.
Det finnes en haug med idioter av noen leger der ute, men det finnes unntak Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!