Skrevet av Emne: Oppklaring.  (Lest 10814 ganger)

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Oppklaring.
« #45 : 22. oktober 2011, 20:37 »
MEn om jeg setter opp et program basert på bare kroppsvektøvelser som pushups,situps,pullups,muscleupps,leg raises osv, hvil jeg ikke da minske styrken jeg har idag da? Er forresten bare 5kg ifra å ta 100 i benken som har vert hovedmålet og drømmen min siden jeg begyndte å trene... kan jeg da trene til jeg greier dette?




Nei, fortsett med det du gjør. Drit i hva de sier - om du vil holde på med styrketrening, istedenfor å drikke deg dritings hver bidige helg burde foreldrene dine være stolte av deg, og ikke prøve å få deg til å bli som alle andre Smiley
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Oppklaring.
« #46 : 22. oktober 2011, 20:39 »
MEn om jeg setter opp et program basert på bare kroppsvektøvelser som pushups,situps,pullups,muscleupps,leg raises osv, hvil jeg ikke da minske styrken jeg har idag da? Er forresten bare 5kg ifra å ta 100 i benken som har vert hovedmålet og drømmen min siden jeg begyndte å trene... kan jeg da trene til jeg greier dette?




Du kommer faen ikke til og bli svakere med tiden når du er 15 år gammel, du kommer til og bli sterkere uansett hva du gjør, kroppen er jo iferd med og vokse som faen jo!

Og 100 i benk?  Hva er vel det?  Den vekten blir jo oppvarming uansett etter noen års trening.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Heat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Oppklaring.
« #47 : 22. oktober 2011, 20:41 »
Så hva skal jeg i det hele tatt gjøre?  om jeg ikke kan drive med styrketrening?
No pain No gain!

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Oppklaring.
« #48 : 22. oktober 2011, 20:46 »
Så hva skal jeg i det hele tatt gjøre?  om jeg ikke kan drive med styrketrening?

Har jo ganske ettertrykkelig blitt foreslått styrketrening ved bruk av egen kroppsvekt, bland det med generell trening som fotball og litt annen herjing så blir jo grunnlaget kjempebra for tyngre trening når du er litt eldre.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Heat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Oppklaring.
« #49 : 22. oktober 2011, 20:58 »
hva med lette vekter da?  innocent og riktig teknikk,pusting,løftemåte,oppvarming,movement prep??. Liker jo å løfte vekter...
No pain No gain!

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Oppklaring.
« #50 : 22. oktober 2011, 21:01 »
Er det ingen problem med å løfte vekter hvis det er det man vil. Bare bruk vettet der som i andre sammenhenger.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Heat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Oppklaring.
« #51 : 22. oktober 2011, 21:33 »
OK folkens, jeg har nå snakket met min far om dette med trening, i følge forumet og noen artikler + en telefon ifra norges styrkeløft forbund, skal man bygge seg et basisgrunnlag, som man senere vil ha utbytte av når man er 18-20 år han, trener jeg med lette vekter 2 ganger uka med hovedfokus på teknikk og utførelse + en dag hjemme med kroppsvekttrening kombinert med utholdenhet, sprint, og spenst ( gym på skolen) ville jeg bli godt rustet til videre belastninger senere i livet. skjelettet ville gradvis bli sterkere/ herdet.

Klatring/Boksing/kroppsvekttrening/lettere vekter/utholdenhet/spenst/ = alsidighet noe som er supert i ung alder! Dette synest Foreldrene mine var helt optimalt!! YEEAAH! nå er vi endelig enige!!! Cheesy  ifølge NSF ville dette vere styrkende på hele kroppen!

YESS!  Pushups + Situps + Dipsheadbang
No pain No gain!

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Oppklaring.
« #52 : 22. oktober 2011, 21:42 »
Høres utrolig bra ut, du virker som en fornuftig 15-åring!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Oppklaring.
« #53 : 22. oktober 2011, 21:43 »
Høres utrolig bra ut, du virker som en fornuftig 15-åring!

Takk det samme Smiley
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Oppklaring.
« #54 : 22. oktober 2011, 21:50 »
Å være like fornuftig som en 15-åring er jo bra Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Heat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Oppklaring.
« #55 : 22. oktober 2011, 22:01 »
Høres utrolig bra ut, du virker som en fornuftig 15-åring!


Takk for det Smiley, har funnet ut at man bør lytte til kroppen, og hvordan i all verden skal vel jeg kunne hevde meg i sporten om jeg blir skadet? Smiley Har begynt å tenke litt fremover. Og hvem har vel sagt at kroppsvekttrening og lettere vekter + alsidighet ikke har gjort noen sterkere? Jeg ville sikkert ikke blitt så sterk som jeg hadde blitt med tung trening, men styrken kommer nok med tiden.  Tusen takk til alle som har deltatt  i denne tråden, på en Lørdag har jeg og mine foreldre fått et mye bedre forhold til trening og ikke minst hverandre!  TUSEN TAKK!! Cheesy
No pain No gain!

Utlogget Marjepie

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 56

Sv: Oppklaring.
« #56 : 22. oktober 2011, 22:01 »
Heisann Smiley

Jeg begynte å trene styrke trening 3 ganger i uka da jeg var 14 år, jeg tok ingen skade av det  og i dag er jeg 19 år å har hatt 1 års pause før jeg begynte på igjen nå i høst Wink
Jeg begynte først sammen med min pappa før jeg dro alene, trening for meg var viktig i hverdagen å fikk meg til å skjerpe konsentrasjon og samtidig få bedre selvtillit.

Håper du og dine foreldre kommer til enighet og en løsning. Kanskje de er usikre, har de trent før, hva forbinder de med treningsstudio ? For meg høres det ut som de er bekymra. Kanskje en tur på treningsstudioet ville hjulpet å få snakket med han som driver der eller de som er veileder der og blitt enig om ett opplegg Smiley

Tidligere nick på tf: Miemarie

Tidligere perser 2006, 2007,2008,2009:
Benk 60 kg   Med skjorte 75 kg
knebøy 75 kg
Markløft 85 kg
-----------------------
Trener på Avancia Sport Center Smiley
Målet er å se veltrent ut å litt til, er ei jente som ikke er redd for å få muskler på kroppen Wink

Utlogget Marjepie

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 56

Sv: Oppklaring.
« #57 : 22. oktober 2011, 22:03 »
OK folkens, jeg har nå snakket met min far om dette med trening, i følge forumet og noen artikler + en telefon ifra norges styrkeløft forbund, skal man bygge seg et basisgrunnlag, som man senere vil ha utbytte av når man er 18-20 år han, trener jeg med lette vekter 2 ganger uka med hovedfokus på teknikk og utførelse + en dag hjemme med kroppsvekttrening kombinert med utholdenhet, sprint, og spenst ( gym på skolen) ville jeg bli godt rustet til videre belastninger senere i livet. skjelettet ville gradvis bli sterkere/ herdet.

Klatring/Boksing/kroppsvekttrening/lettere vekter/utholdenhet/spenst/ = alsidighet noe som er supert i ung alder! Dette synest Foreldrene mine var helt optimalt!! YEEAAH! nå er vi endelig enige!!! Cheesy  ifølge NSF ville dette vere styrkende på hele kroppen!

YESS!  Pushups + Situps + Dipsheadbang


flott at det ordna seg.
Stå på ! Cheesy
Tidligere nick på tf: Miemarie

Tidligere perser 2006, 2007,2008,2009:
Benk 60 kg   Med skjorte 75 kg
knebøy 75 kg
Markløft 85 kg
-----------------------
Trener på Avancia Sport Center Smiley
Målet er å se veltrent ut å litt til, er ei jente som ikke er redd for å få muskler på kroppen Wink

Utlogget Heat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Oppklaring.
« #58 : 22. oktober 2011, 22:03 »
Heisann Smiley

Jeg begynte å trene styrke trening 3 ganger i uka da jeg var 14 år, jeg tok ingen skade av det  og i dag er jeg 19 år å har hatt 1 års pause før jeg begynte på igjen nå i høst Wink
Jeg begynte først sammen med min pappa før jeg dro alene, trening for meg var viktig i hverdagen å fikk meg til å skjerpe konsentrasjon og samtidig få bedre selvtillit.

Håper du og dine foreldre kommer til enighet og en løsning. Kanskje de er usikre, har de trent før, hva forbinder de med treningsstudio ? For meg høres det ut som de er bekymra. Kanskje en tur på treningsstudioet ville hjulpet å få snakket med han som driver der eller de som er veileder der og blitt enig om ett opplegg Smiley





Har komt fram til et rimelig opplegg der jeg vil bli sterkere uten noe stor risiko for skade! Smiley
No pain No gain!

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Oppklaring.
« #59 : 22. oktober 2011, 22:34 »
Ellers ville jeg vært litt skeptisk til å høre for mye "HardCoreBakken", da han helt klart gir utrykk for å ha en agenda (Tung styrketrening = BRA, Alle må ha kosttilskudd) og dermed ikke klarer å reflektere på en voksen måte over problemstillingene her.
Ikke tillegn meg meninger jeg ikke har. Tung styrketrening er ikke NEGATIVT. Det er større kjangser for å pådra seg skader, men det er ikke UFORSVARLIG. Feel me dog?
Jeg har heller ikke sagt at alle må ta kosttilskudd.  Hvis du er så trangsynt at du ikke gidder å forstå hva jeg skriver har jeg 0 interesse av å diskutere med deg.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!