Skrevet av Emne: MuskelBlogg med et streit opplegg for nybegynnere! "Alt" samlet på ett sted.  (Lest 1177 ganger)

Utlogget daimonion

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Ja, dette er min egen blogg jeg gjør litt reklame for. Etter talløse timer med surfing da jeg var helt blank på bygging (Bulk? Deff? Sett, reps, øvelser og teknikk? Hvor mange gram proteiner, og hvilke proteinkilder?) lærte jeg meg det meste en nybegynner bør kunne.

Jeg leste så mye motsigelser ang temaet, at det tok meg en stund å finne et opplegg - både treningsprogram og kosthold - jeg kunne føle meg trygg på. Naturlig nok er det få som gidder å svare på nok et foruminnlegg fra en nybegynner i retning "Jeg er heeelt blank, fortell meg ALT jeg trenger å vite, please!" Gidder ikke det selv, igjen og igjen. Så da samlet jeg heller alt på ett sted.


Håper dere får noe ut av det her: (Les første innlegg på "Les her først" kategorien først - duh.)

muskelbygging.blogg.no

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Bra tiltak. Men savner mark på baseøvelsene Smiley

Utlogget daimonion

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Bra tiltak. Men savner mark på baseøvelsene Smiley
Venta bittelitt på den, i grunn. Kan jo eventuelt legges til etterhvert. Edit: Ah, midjeøvelser må vel også med, selv om du får kjørt deg litt i Knebøy og Pull up.

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
bra den der, men som sagt markløft mangler og jeg mener din forklaring på millitærpress sitende med hantler heter arnold press og ikke militær press.

samtidig som jeg mener militærpress kun gjøres stående med samlede bein noe som er viktig får og kunne kalde den militærpress.
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget daimonion

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Arnoldpress er vel når du vrir underarmene rundt mens du løfter opp og ned?

Joda, Hantelpress kalles vel dette - jeg kalte det militærpress og presiserte mens man sitter, for å forenkle det. Pirk, pirk.

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
stemmer nok det fint tiltak
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

kingkris3

  • Gjest
Militærpress ble vel utført stående med samlede bein (hælene skulle vel touche hverandre) i gamle dager. Men om man har beina samlet eller står sumo-style skal vel ikke ha noe å si for hvor mye du aktiverer skuldrene.

Bra tiltak denne siden. Som de andre har sagt bør du få med markløft. Jeg hadde vel trent et halt års tid før noen fortalte meg at det var en god idè å trene markløft.

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Militærpress ble vel utført stående med samlede bein (hælene skulle vel touche hverandre) i gamle dager. Men om man har beina samlet eller står sumo-style skal vel ikke ha noe å si for hvor mye du aktiverer skuldrene.

Bra tiltak denne siden. Som de andre har sagt bør du få med markløft. Jeg hadde vel trent et halt års tid før noen fortalte meg at det var en god idè å trene markløft.


sumo så mister du mye effect på core musklene siden det vil ta mye me på stabilliseringen med bena sammlet
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget daimonion

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Markløft er herved lagt til.

Jeg ønsket et mest mulig enkelt opplegg for nybegynnere med forholdsvis få øvelser å forholde seg til. Men med såpass mange oppfordringer til å ta med marken, så føltes det riktig å inkludere den også.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!