Skrevet av Emne: Hvor viktig er teknikk?  (Lest 30733 ganger)

Utlogget haavagr

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

Sv: Hvor viktig er teknikk?
« #30 : 20. november 2011, 14:49 »
Sitat
Grunnen til at teknikken min med 60kg ser bedre ut enn med 100kg er fordi jeg ikke er sterk nok til å fullføre feilfri teknikk på 100kg.

D kan no så vær, men ofte så e d sånn at når d bli tungt så tørs man itj å gjør det teknisk riktig (fordi d føles ut som at d går så jævlig trægt f.eks) og da starta man å f.eks bøye rygg og albua for tidlig. Som vil faktisk gjør andre del av løfte tyngre enn vis man hadd gjort d teknisk riktig i del 1.

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: Hvor viktig er teknikk?
« #31 : 20. november 2011, 23:04 »
D kan no så vær, men ofte så e d sånn at når d bli tungt så tørs man itj å gjør det teknisk riktig (fordi d føles ut som at d går så jævlig trægt f.eks) og da starta man å f.eks bøye rygg og albua for tidlig. Som vil faktisk gjør andre del av løfte tyngre enn vis man hadd gjort d teknisk riktig i del 1.

Joda, når vekta er tung er det også lettere å gå tilbake til instinktene sine, godt poeng. Ofte ett produkt av at man girer seg opp litt for mye før løftet.

Jeg føler dermed at en tung markløft gjør en vending litt mindre tung, som da hjelper på teknikken. I tillegg til at en sterk rygg er lettere å stramme enn en svak rygg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!