Skrevet av Emne: Ulrik - Bilder: 30,31,34,40  (Lest 156190 ganger)

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #75 : 16. november 2011, 13:01 »
Prøv å kutt karbohydratene HELT ut? Skal være mulig å spise så lavt som 3-5. For å bli ketogen da tenker jeg, hvis det kan fungere.
Det skal strengt talt ikke være nødvendig... det jeg har lest på nettet er 30-50g... men jeg ha tatt 20-30g i utgangspunkt for å safe.. men prøver å kutte ned i dag/i morra å se om det funker...
Meget bra resultater på så kort tid. Motiverende Smiley
Stå på!
Takk for det! Slike kommentarer hjelper veldig for psyka når ting blir tungt Wink
Det er ketose da.. Tongue
- men angående det, hvor lenge har du tenkt til å være i ketose?
Det betyr ikke at noe kommer gratis forde Tongue

Jeg skal holde på til jeg har nådd målet mitt om tydelig 6pack som jeg når før lille julaften!
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #76 : 16. november 2011, 23:43 »
Dag 17: 88.7kg
16.11.2011

Frokost: 11.15
140g tunfisk
120g egg
25g hvitløksdressing

Lønsj 15.00
100g cottage cheese
100g reker
1 scoop whey80

Middag: 18.15
200g kyllingkjøttdeig
100g spinat
70g avocado
50g hvitost
50g hamburgerdressing

Kardio: 19.00
16km jogg ute. Rolig. Leggene blei stive de siste 2-3km så avslutta rolig. Merka også at jeg spiste rett føre..

Kveldsmat: 22.00
200g kyllingkjøttdeig
60g agurk
50g hvitost
25g hvitløksdressing

Totalt:
2136 kcal, 214g protein, 141g fett, 7,3g karbo

Fortsatt ikke ketogen  what

magen er også trøblete i dag, sikkert pga. lite fiber
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #77 : 18. november 2011, 01:19 »
Dag 18: 88.7kg
17.11.2011

Frokost: 7.15
200g kyllingkjøttdeig
1 fiberrik
80g avocado
35g baconsmøreost
25g haburgerdressing

Lønsj 11.15
110g egg
90g reker
25g majo

Mellom: 13.00
150g baconsmøreost

Middag: 17.00
200g seifilet
100g spinat
25g hamburgerdressing

Styrke: 19.30
Starter med "vanlig" styrke igjen! har nå holdt på med 5sek opp/ned 1 sett til fail i ca. 6mndr pga effektivitet. Dette er med andre ord første vanlige økt på laaang tid og musklene er helt uvandt til den slags merker jeg.... Dette blei da en "bli kjent med kroppen igjen"-økt
1. Benkpress
kg  - 50 - 80 - 80 - 80 - 50
rep - 20 - 5   -  4  - 4  - 20      LÆTTIS!!
2. Mark
kg  - 80 - 100 - 100
rep - 6   -  5   -   5   Bein og lår slitne etter jogg. valgte å stoppe pga dårlig teknikk
3. Supersett: Dips og bicepscurl m stang 27.5kg 30sek mellom setta
Dips  18---6---4---3---3    de første repsa går fint og plutserlig stopper det helt opp..
curl      15--10--8---7---5
4. Flyes stående med kabler
kg  - 7.5 - 10 - 10 - 10
rep - 13  - 10 - 9  -  9
5. Shrugs
kg  - 32 - 32 - 32
rep - 12 - 8  - 8
6. "Stigen fra helvette":
Supersett mellem push, sit og hang:
1. 1 push, 10 sit, 2 hang
2. 2 push, 9 sit, 2 hang
3. 3 push, 8 sit, 2 hang
......helt til 10 push og 1 sit. 0 pause. Tar som regel tida og ser økning fra gang til gang... Nå kom jeg ikke helt igjennom engang. push som fucka seg. kjente det mest i skuldre og tri. sikkert pga tidligere supersett.
- 8 minute abs lvl2
- Katta, 11sek, 3m 30s. BRA

Etter trening:
1 scoop whey80

Kvelds: 23.30
425g seifilet
100g brokkoli
50g seterrømme

Totalt:
2279 kcal, 237g protein, 140g fett, 14g karbo

ER FORTSATT IKKE KETOGEN. Nå begynner det å bekymre meg litt. Hvordan i all verden kan dette ha seg!? Noen som putter karbo i huet mitt mens jeg sover!?

Sover forresten sykt dårlig om nettene... pleier å sove rundt 5-6 timer. De siste 2-3 nettene har disse timene blitt brukt til å vri seg og irritere seg over at jeg ikke får sove. Kan det være relatert til dietten, eller er det bare stress pga hektisk livsstil og eksamenspress?
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget anim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Ketosediett - Logg
« #78 : 18. november 2011, 01:39 »
Prøv mindre proteiner og mer fett.. når du får så mye proteiner og "ingen" karbs, så driver kroppen å spalter dem om til glukose, altså karbs. Å derfor ingen ketose.
Rett og slett ett par-tre HARDE dager med så mye fett og så lite proteiner at du kjenner deg kvalm. Stopp før du føler deg så kvalm at du ikke klarer leve med det Tongue

Og.. skal sjekke no anna senere.. men ang. vekt og høyde.. har ikke tid til det nå

Utlogget anim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Ketosediett - Logg
« #79 : 18. november 2011, 20:04 »
Det er jo ikke ketogene dietter det dere holder på med, er jo rett og slett "vanlig" lavkarbo med ett veldig lavt inntak av karbs.
For å komme inn i en ketogen tilstand må inntaket av proteiner være betydelig lavere enn mengden fett, ellers vil kroppen, som tidligere sagt, bare omdanne proteinene til glukose.
Ketogene dietter er uintelligent for folk med mindre enn "normal" 12-15% i fettprosent, iogmed at det bygger på kroppens naturlige evne til å regulere kroppsvekt, og kroppen vil ALLTID ønske å ha litt for mye, iogmed at fettlagrene er ett forsvar mot perioder med lite eller inget inntak av næring.

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Ketosediett - Logg
« #80 : 18. november 2011, 20:23 »
Hvordan vet du at du ikke er i ketose? Som nevnt ovenfor, du må kutte ned på proteinene og øke fett mengden.

Og spis mer grønnsaker  Grin

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #81 : 18. november 2011, 22:31 »
Det er jo ikke ketogene dietter det dere holder på med, er jo rett og slett "vanlig" lavkarbo med ett veldig lavt inntak av karbs.
For å komme inn i en ketogen tilstand må inntaket av proteiner være betydelig lavere enn mengden fett, ellers vil kroppen, som tidligere sagt, bare omdanne proteinene til glukose.
Ketogene dietter er uintelligent for folk med mindre enn "normal" 12-15% i fettprosent, iogmed at det bygger på kroppens naturlige evne til å regulere kroppsvekt, og kroppen vil ALLTID ønske å ha litt for mye, iogmed at fettlagrene er ett forsvar mot perioder med lite eller inget inntak av næring.

Tusen takk for respons!

Hva er forskjellen på en lavkarbo diett som er veldig lav på karbs og en ketosediett?
Grunnen til at jeg har valgt å prøve ketosediett er for å få til noe alla det Sigg1 fikk til på hans 30 dagers ketosediett: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.165
Skroll ned til sammenligninsbilder dag 1/30. Som han beviser funker det ganske bra selvom han har ganske mye lavere fettprosent enn 12-15 Smiley Jeg bruker hans logg som mal for min. han ligger som regel på rundt 250g protein, 170g fett og 20g karbo om dagen.

I dag har jeg prøvd å kjøre mindre proteiner og mer fett og det funka! Ketostiken viser 0.5 og det er jo en start... spørsmålet er om det er pga. protein/fett ratioen eller mengde karbo...

Hvordan vet du at du ikke er i ketose? Som nevnt ovenfor, du må kutte ned på proteinene og øke fett mengden.

Og spis mer grønnsaker  Grin
Ketostix. men som sakt slår den bittelitt ut i kveld! Cheesy Fulgte tipsa å økte fett og minka protein Smiley
Er det noen sammenheng mellom grønnsaker og ketose? Jeg kan godt prøve å kjøre mer av det, for all del Smiley (tar dekkende vitamintilskudd tho..)
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget anim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Ketosediett - Logg
« #82 : 19. november 2011, 00:47 »
Bør tilføre grønnsaker, brokkoli er supert, fiber, mineraler og ja, det meste man trenger.
Ketostix bør ikke benyttes tidlig på morgenen, eller rett etter fettrike måltider, trenger vel 3-4timer, alt etter hvor stor fettmengden i måltidet var, før den er nogenlunde riktig.

Forskjellen på en ketogen diett og det jeg velger å kalle en vanlig ekstrem lavkarbo er at istede for å kjøre MASSE fett og 1.7-2g prot pr. kg lean bodymass, så kjører man en bra dose fett, men den er alikavell lavere enn mengden protein. På den ketogene versjonen vil kanskje proteinene tilsvare 30% av daglig inntak av energi, og fett resten (karb-mengden er så lav at vi ser bare bort fra den) mens på en ekstrem lavkarbo vil du derimot ha endel fett, og en solid "overdose" av protein. Store forskjeller i type fett og. På en ketogen diett hiver du i deg alt utenom transfett vel og merke. Mens på en ekstrem lavkarbo holder man seg helst til umetta og flerumetta fettsyrer. Samt MCT, palmekjerneolje, som ikke må forveksles med palmeolje, eller kokosfett.

Kjører selv balanseforholdet 60fett-40prot, omtrent. Og tenker på en ekstrem lavkarbo som det motsatte, altså omtrent en 250g prot og 150g fett, har ikke regna tall og var jo ikke helt nøyaktig iforhold til det du har spist heller, men du forstår poenget mitt?
Man mister den ketogene effekten raskere om man spiser litt for mye karbs fra sukker og sånt tull (tacokrydder f.eks.) enn om du spiser for mye brokkoli. Med det mener jeg at jeg kan spise fler gram karbs om jeg holder meg til grønnsaker enn andre produkter som har spor av mel/sukker osv. Tipper det har noe med at de ikke øker blodsukkeret på samme måte, men det er bare spekulasjon fra min side.


Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #83 : 19. november 2011, 01:06 »
Takk for en god oppklaring. Da skal jeg prøve å legge meg på en fordeling 60% fett og 40% protein samt spise mere grønnsaker.
tar matta her:
1g fett = 9kcal
4g protein = 4kcal
om vi tar utgangspunkt i 2500 kcal skal fordelinga da se slik ut:
Fett = 1500kcal = 167g
Protein = 1000kcal = 250g
Og det er da ikke så langt fra det forholdet jeg har kjørt til nå...

Fiber er noe jeg får lite av. Spiser 1-2 fiberrik om dagen for å kompensere litt, men fortsatt... Jeg vet at avocado er god fiberkilde, men etter det er jeg tom. Hva slags fiberkilder bruker du? Det ideelle er vel 25-30g daglig.
Transfett er det ca. 2-4g/pr. dag av i det jeg spise. Det er ikke mye...
Hva slags andre grønnsaker er bra?
Karboen jeg spiser kommer som regel fra fiberrik, proteinpulver og avocado, resten fra meieriprodukter og grønnsaker.

Angående ketostix... Da jeg testa meg tidligere i dag og fikk et lite utslag hadde jeg akkurat spist en god posjon fett. Jeg testa meg igjen nå å ingen utslag... Leste noe om at kvantum væske som inntas også er relevant = jo mer man drikker, jo mindre ketose tisser man ut per liter... Jeg drikker masse vann. Da kan muligens det ha noe med saken å gjøre?
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #84 : 19. november 2011, 01:25 »
Dag 19: 88.4kg
18.11.2011

Restitusjonsdag! SOVE, slappe av...øke fett, senke protein etter tips...
Er maks støl overalt etter styrka i går.
Jeg har lest på en del profiler at det er 3 ting som er relevant til resultater:
1. Trening, 2. mat, 3. søvn. 1 og 2 er grei, men 3, der suger jeg maks. Sover sinnsykt lite. Dette er noe jeg skal prøve å fokusere mer på framover så jeg begynner å logge timer søvn og Smiley

Frokost: 07.15
150g egg
1 fiberrik
100g reker
50g majo
60g hvitost

Middag: 16.30
150g baconsmøreost
300g kyllingkjøttdeig
50g brokkoli
60g agurk
50g spinat
60g seterrømme

Snæx: 19.00
Lagde en glasur av:
60g margarin
60g fløte
50g kesam
20g kakao
1 scoop whey80
(+kanel og sånn supersterk sukkersmak i dråpeform som jeg ikke husker hva heter atm)
Noe så fantastisk godt!!! Perfekt konsistens og alt! Legger ved bilde Wink

Kvelds: 22.00
200g cottage cheese

Totalt:
2982 kcal, 233g fett, 200g protein, 22g karbo

Har ligget for lavt på kval de siste dagene så syns ikke det her var så farlig.
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ketosediett - Logg
« #85 : 19. november 2011, 01:47 »
Kroppen din putter karbo i huet ditt via omdanning av proteiner. Smiley Flinke, snille kropp.

Sjekk ut periodisk faste i stedet, kan ikke støtte lavkarbo. (leangains.com)

Uavhengig av mine meninger.. den sjokolade mixen så helvetes nice ut! Skal prøves ut imorgen! Hva heter den sukkertingen? Kan vel bare bruke stevia eller vanlig sukker for den saksskyld? Hvor fant du den?

PS:

*spooor*

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ketosediett - Logg
« #86 : 19. november 2011, 02:12 »
Hei! Nå har jeg liten peiling på ketose diett, men har lest gjennom de siste postene og begynte å undre litt.

Hvordan kan du forbrenne mer fett ved å øke fettmengden du spiser? Jeg mener, du ligger fra før av rundt 200-250g proteiner til dagen, som er nødvendig for å bygge muskler med din vekt, og dette bør du jo da ikke redusere. Du ligger og mellom 150-250g fett til dagen. Hvis du da kun øker fettmengden, hvordan kan du da forbrenne mer? Alle sier jo at kalorier ut mot kalorier inn er det som teller. Vil du ikke overskride 3000kalorier hver dag med økt fettinntak?

Er bare nysjerrig! Cheesy Vurderer en slik diett selv ser du.

Utlogget anim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Ketosediett - Logg
« #87 : 19. november 2011, 03:49 »
Bare for å teste så lå jeg på ett inntak på 7-9k kcal i uke 3 og 4-5k i uke 4, begge langt over vektbalanse-inntaket mitt såklart. Endte med 0.7 og 0.5kg i vektreduksjon å det var etter vekttap på 2.7 og 1.3kg de første to ukene, først ryker alt av glykogen-lager i kroppen, så ryker vannet som dette glykogenet binder i kroppen.. tar 5-10dager max, så alt er ute lenge før jeg starta på uke 3.

Utlogget anim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Ketosediett - Logg
« #88 : 19. november 2011, 03:58 »
Takk for en god oppklaring. Da skal jeg prøve å legge meg på en fordeling 60% fett og 40% protein samt spise mere grønnsaker.
tar matta her:
1g fett = 9kcal
4g protein = 4kcal
om vi tar utgangspunkt i 2500 kcal skal fordelinga da se slik ut:
Fett = 1500kcal = 167g
Protein = 1000kcal = 250g
Og det er da ikke så langt fra det forholdet jeg har kjørt til nå...

Fiber er noe jeg får lite av. Spiser 1-2 fiberrik om dagen for å kompensere litt, men fortsatt... Jeg vet at avocado er god fiberkilde, men etter det er jeg tom. Hva slags fiberkilder bruker du? Det ideelle er vel 25-30g daglig.
Transfett er det ca. 2-4g/pr. dag av i det jeg spise. Det er ikke mye...
Hva slags andre grønnsaker er bra?
Karboen jeg spiser kommer som regel fra fiberrik, proteinpulver og avocado, resten fra meieriprodukter og grønnsaker.

Angående ketostix... Da jeg testa meg tidligere i dag og fikk et lite utslag hadde jeg akkurat spist en god posjon fett. Jeg testa meg igjen nå å ingen utslag... Leste noe om at kvantum væske som inntas også er relevant = jo mer man drikker, jo mindre ketose tisser man ut per liter... Jeg drikker masse vann. Da kan muligens det ha noe med saken å gjøre?

Korrekt, væskeinntak har såklart noe og si siden ketostix måler mengden ketoner i urinen. Derfor man ikke skal måle om morgenen, da svært mange kan være "ketogene" selv uten å være i ketose. Du må huske å ikke spise store mengder protein uten å ha ett inntak av fett samtidig.

Jeg var kanskje litt uklar.. mente ikke 60-40 i kalorier, har kjørt 60-40 i mengde Tongue er ikke sikker på at det er nødvendig, meeen jeg går ned i vekt og mister ihvertfall ikke muskelmasse!
Har forsøkt med å kutte ned på totalt kalori-inntak pr. dag (1500-2250kcal bare i egg, rapsolje, brokkoli og fløte), men det hadde ingen effekt iforhold til ukene jeg lå på 7-9k kcal pr dag og 4-5k kcal. Kan være jeg testa litt kort.. burde kanskje kjørt 2-3 uker med hver.. men 7-9k kcal med bare proteiner og fett var SYKT hardt.. spiste jo hele dagen og var "fett-kvalm".. 4-5k vakke digg det heller.. var ikke mye trening de to ukene Sad

Bra fyr du som spiser spinat og brokkoli Cheesy det er niiice !

Utlogget anim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Ketosediett - Logg
« #89 : 19. november 2011, 04:00 »
Kroppen din putter karbo i huet ditt via omdanning av proteiner. Smiley Flinke, snille kropp.

Sjekk ut periodisk faste i stedet, kan ikke støtte lavkarbo. (leangains.com)

Uavhengig av mine meninger.. den sjokolade mixen så helvetes nice ut! Skal prøves ut imorgen! Hva heter den sukkertingen? Kan vel bare bruke stevia eller vanlig sukker for den saksskyld? Hvor fant du den?

PS:

*spooor*

Er også enig i at periodisk faste, antakeligvis, er bedre for å få bukt med de siste prosentene !
Som nevnt tidligere anbefaler jeg ikke en ketogen diett på så lav fettprosent, kan fort slå negativt ut !

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!