Skrevet av Emne: Ulrik - Bilder: 30,31,34,40  (Lest 156198 ganger)

Utlogget zigzaghoi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Ketosediett - Logg
« #90 : 19. november 2011, 04:06 »
Ketøse

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ketosediett - Logg
« #91 : 19. november 2011, 04:49 »
Bare for å teste så lå jeg på ett inntak på 7-9k kcal i uke 3 og 4-5k i uke 4, begge langt over vektbalanse-inntaket mitt såklart. Endte med 0.7 og 0.5kg i vektreduksjon å det var etter vekttap på 2.7 og 1.3kg de første to ukene, først ryker alt av glykogen-lager i kroppen, så ryker vannet som dette glykogenet binder i kroppen.. tar 5-10dager max, så alt er ute lenge før jeg starta på uke 3.

Du spiste nesten 9000 kalorier til dagen og gikk ned i vekt? Det kan da umulig stemme?

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #92 : 19. november 2011, 10:22 »
Kroppen din putter karbo i huet ditt via omdanning av proteiner. Smiley Flinke, snille kropp.

Sjekk ut periodisk faste i stedet, kan ikke støtte lavkarbo. (leangains.com)

Uavhengig av mine meninger.. den sjokolade mixen så helvetes nice ut! Skal prøves ut imorgen! Hva heter den sukkertingen? Kan vel bare bruke stevia eller vanlig sukker for den saksskyld? Hvor fant du den?

PS:

*spooor*
Men hvorfor kommer ikke de proteinene seg inn i musklene mine istedet for å bli brukt som energi?

Jeg leste litt om periodisk faste her om dagen og syntes absolutt det så interessant ut. Men har dedikert meg til ketosediett fram til jul og siden jeg ikke har stagnert fortsetter jeg. Kommer til å prøve periodisk faste på nyåret.

Sukkersaken heter natreen. Fant den vedsiden av suketter i butikkhylla Smiley Du har en munnorgasme i vente for den blei helt sinnssykt god! Konsistens, smak og mengde blei perfekt!! Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men kan sammenligne med glasuren på kaka mens du lager den BARE BEDRE! <3 (men husk å ikke putte i proteinscoopen før tempraturen på blandinga har senka seg litt...ellers bare klumper den seg)

Korrekt, væskeinntak har såklart noe og si siden ketostix måler mengden ketoner i urinen. Derfor man ikke skal måle om morgenen, da svært mange kan være "ketogene" selv uten å være i ketose. Du må huske å ikke spise store mengder protein uten å ha ett inntak av fett samtidig.

Jeg var kanskje litt uklar.. mente ikke 60-40 i kalorier, har kjørt 60-40 i mengde Tongue er ikke sikker på at det er nødvendig, meeen jeg går ned i vekt og mister ihvertfall ikke muskelmasse!
Har forsøkt med å kutte ned på totalt kalori-inntak pr. dag (1500-2250kcal bare i egg, rapsolje, brokkoli og fløte), men det hadde ingen effekt iforhold til ukene jeg lå på 7-9k kcal pr dag og 4-5k kcal. Kan være jeg testa litt kort.. burde kanskje kjørt 2-3 uker med hver.. men 7-9k kcal med bare proteiner og fett var SYKT hardt.. spiste jo hele dagen og var "fett-kvalm".. 4-5k vakke digg det heller.. var ikke mye trening de to ukene Sad

Bra fyr du som spiser spinat og brokkoli Cheesy det er niiice !
Såpass lite proteiner ja...hva med den anbefalte mengden på 2.5-3g/kg (ca. 250g) protein? Er ikke det nødvendig for den beste restitusjonen? Trener jo ganske mye... mest løping riktignok, men kjører de fleste muskelgrupper ned i kjellern to ganger i uka...

Det er også ganske lett å gå ned i vekt når man har 20-30kg overflødig fett på kroppen, men når det er snakk om de siste kiloene for å få den tydlige sixpacken begynner det å bli vrient..
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ketosediett - Logg
« #93 : 19. november 2011, 11:23 »
Fordi det er begrenset hvor mye som blir laget, og andre organ krever glukose, som eneste næringsmiddel Spesielt nervesystemet som kun kan bruke glukose. Faktisk når man sulter seg ihjel er det som oftest ikke pga "sult", men cellene har blitt strippet av så mye at funksjonaliteten deres opphører å være tilstrekkelig. Ved et tilstrekkelig proteininntak vil også hjernenes bruk av ketoner være i en prosentfordeling, der man ved sult vil kun se ketoner etterhvert (for å la all glukose som bli dannet ved nedbrytning av kroppen gå til bl.a. nervesystemet som krever glukose som eneste kilde). Ingen glukose .. og nervesystemet failer og man får ikke regulert kroppen via nervesystemet og ting går galt.


Utlogget anim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Ketosediett - Logg
« #94 : 19. november 2011, 16:09 »
Men hvorfor kommer ikke de proteinene seg inn i musklene mine istedet for å bli brukt som energi?

Jeg leste litt om periodisk faste her om dagen og syntes absolutt det så interessant ut. Men har dedikert meg til ketosediett fram til jul og siden jeg ikke har stagnert fortsetter jeg. Kommer til å prøve periodisk faste på nyåret.

Sukkersaken heter natreen. Fant den vedsiden av suketter i butikkhylla Smiley Du har en munnorgasme i vente for den blei helt sinnssykt god! Konsistens, smak og mengde blei perfekt!! Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men kan sammenligne med glasuren på kaka mens du lager den BARE BEDRE! <3 (men husk å ikke putte i proteinscoopen før tempraturen på blandinga har senka seg litt...ellers bare klumper den seg)
Såpass lite proteiner ja...hva med den anbefalte mengden på 2.5-3g/kg (ca. 250g) protein? Er ikke det nødvendig for den beste restitusjonen? Trener jo ganske mye... mest løping riktignok, men kjører de fleste muskelgrupper ned i kjellern to ganger i uka...

Det er også ganske lett å gå ned i vekt når man har 20-30kg overflødig fett på kroppen, men når det er snakk om de siste kiloene for å få den tydlige sixpacken begynner det å bli vrient..

På ketogene dietter er jo det store målet å gå ned i vekt uten å MISTE muskelmasse. Bygde selv bra i starten, og ganske lenge, men det var antakeligvis fordi jeg var svak og hadde lite muskelmasse, så proteinmengden og kvaliteten var god nok til å legge på meg endel muskler.

Jepp. Er jo akkurat som når man starter å trene ! Fantastisk fremgang og økning i både styrke og masse, men mot slutten blir det hardere og hardere.

Utlogget Refs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

  • Im so mean I make medicine sick
Sv: Ketosediett - Logg
« #95 : 19. november 2011, 16:36 »
Hei Ulrik! Prøvde ut "Snacks`en" din.
Erstattet smør med peanøttsmør og kjørte en hel boks med kesam,  3-4 SS kakaopulver.
Tok også en banan og kuttet opp i terninger som jeg blandet i.

Ble Awesome, takk for tipset! Smiley

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #96 : 20. november 2011, 03:35 »
Fordi det er begrenset hvor mye som blir laget, og andre organ krever glukose, som eneste næringsmiddel Spesielt nervesystemet som kun kan bruke glukose. Faktisk når man sulter seg ihjel er det som oftest ikke pga "sult", men cellene har blitt strippet av så mye at funksjonaliteten deres opphører å være tilstrekkelig. Ved et tilstrekkelig proteininntak vil også hjernenes bruk av ketoner være i en prosentfordeling, der man ved sult vil kun se ketoner etterhvert (for å la all glukose som bli dannet ved nedbrytning av kroppen gå til bl.a. nervesystemet som krever glukose som eneste kilde). Ingen glukose .. og nervesystemet failer og man får ikke regulert kroppen via nervesystemet og ting går galt.


Men kroppen omdanner vel ikke såpass mye at man ikke kan være ketogen? (da går det jo ikke an å være det Tongue)
Hei Ulrik! Prøvde ut "Snacks`en" din.
Erstattet smør med peanøttsmør og kjørte en hel boks med kesam,  3-4 SS kakaopulver.
Tok også en banan og kuttet opp i terninger som jeg blandet i.

Ble Awesome, takk for tipset! Smiley
Så bra! Cheesy Hørtes digg ut. Moro å kunne bidra Smiley
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #97 : 20. november 2011, 03:59 »
Dag 20: 87.8kg
19.11.2011

Søvn: 6.5-7 timer i natt (brukte lang tid på å sovne inn) + 1 time på bussen i dag kl. 14-15 + 10 min powernapp kl 20. Totalt rundt 8 timer (som er ideelt for et døgn i forhold til utvikling. Stemmer det?)

Frokost: 09.30
1 fiberrik
150g avocado
50g majo
100g reker
150g baconsmøreost
20g hvitost

Mat: 17.00
150g baconsmøreost

Mellommåltid: 19.15
100g reker
50g creme fraiche
50g salat
30g majo

Middag: 21.30
300g kyllingkjøttdeig
100g agurk
50g paprika
100g brokkoli
100g creme fraiche

Snæx: 12.15
45g smør
40g fløte
20g kakao
30g creme fraiche

Totalt:
3395 kcal, 160g protein, 294g fett, 25g karbo

Denne dagen har vært totalt kaos. (grunnet dro "hjem" for helga til familien og venner... derav fucka tider på div måltider samt en snæx mer enn nødvendig).

Nå inngår jeg et comitment til meg selv med treningsforumsmedlemmer som vitner: Jeg SKAL ha minst en kardio økt om dagen fram til neste bildedag INGEN UNNSKYLDNINGER TILLAT! Samma hvor støl, dårlig tid eller whatever. Hensikten er å få en størst mulig differanse fra dagens bilder under, til bildene på dag 25.
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Ketosediett - Logg
« #98 : 20. november 2011, 16:32 »
Dette ser bra ut Smiley Spor.

Hva måler gunsa? :d
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #99 : 20. november 2011, 21:57 »
Dette ser bra ut Smiley Spor.

Hva måler gunsa? :d
Takk Smiley
Det har jeg aldri tenkt på før nå faktisk Tongue målte ca. 37cm... ække stort, men nå er det ikke det jeg har i fokus så det er forøvrig greit
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Kraftplugg

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 369

  • Veni, Vidi, Vici
Sv: Ketosediett - Logg
« #100 : 20. november 2011, 22:04 »
Trener du mye Cardio ? i så fall når og hvor ofte ?
~ You do what you always did, you get what you always got

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #101 : 20. november 2011, 22:46 »
Trener du mye Cardio ? i så fall når og hvor ofte ?
Det blir en del ja. Alt står i loggen Smiley

Er veldig glad i å løpe.. er på løpelag med fast trening mandag og onsdag også blir det en del på egenhånd
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Kraftplugg

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 369

  • Veni, Vidi, Vici
Sv: Ketosediett - Logg
« #102 : 20. november 2011, 22:52 »
Okey, løper du før frokost btw ? Smiley
~ You do what you always did, you get what you always got

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Ketosediett - Logg
« #103 : 20. november 2011, 23:01 »
syntes jeg skimter noen abs på det øverste bilde jeg Wink good job
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #104 : 21. november 2011, 00:39 »
Okey, løper du før frokost btw ? Smiley
Har ikke gjort det no særlig til nå, men blir en del av det fremover

syntes jeg skimter noen abs på det øverste bilde jeg Wink good job
Thanks broh! Moro å høre  Grin
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!