Skrevet av Emne: Ulrik - Bilder: 30,31,34,40  (Lest 156843 ganger)

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #120 : 25. november 2011, 13:24 »
Men nå har jeg ikke trent styrke på flere dager og alikevell går jeg opp i vekt. I dag gikk jeg opp enda mer. Dette har ikke skjedd tidligere på dietten. Jeg vet ikke hvorvidt jeg vil trekke konklusjonen at jeg ikke har vært ketogen framtil jeg økte fett... Men det jeg har følt de siste 5-10 dager er at fettprosenten begynner å stagnere og jeg føler musklene bir større. Det siste er bra det, men vil så gjerne ha ned fettet! Det er mulig jeg er utålmodig her, men det skal da være mulig. (jf. andre bildeprofiler her på forumet bla Sigg1's)...
Så det må være mer jeg kan gjøre enn å kjøre mer kardio og spise mer fett/mindre protein?

Er det en idee å slutte med kreatin?

Har forresten merka denne uka at jeg har hatt et sinnsykt høyt vanninntak (etter jeg starta med CLA, ZMA og Udos). Er konstant tørst og drikker antagelig 4-5liter vann!
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Kraftplugg

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 369

  • Veni, Vidi, Vici
Sv: Ketosediett - Logg
« #121 : 25. november 2011, 16:09 »
Kreatin øker jo vann så vil tro det skal ha noe å si til en viss grad.
~ You do what you always did, you get what you always got

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ketosediett - Logg
« #122 : 25. november 2011, 16:13 »
Men nå har jeg ikke trent styrke på flere dager og alikevell går jeg opp i vekt. I dag gikk jeg opp enda mer. Dette har ikke skjedd tidligere på dietten. Jeg vet ikke hvorvidt jeg vil trekke konklusjonen at jeg ikke har vært ketogen framtil jeg økte fett... Men det jeg har følt de siste 5-10 dager er at fettprosenten begynner å stagnere og jeg føler musklene bir større. Det siste er bra det, men vil så gjerne ha ned fettet! Det er mulig jeg er utålmodig her, men det skal da være mulig. (jf. andre bildeprofiler her på forumet bla Sigg1's)...
Så det må være mer jeg kan gjøre enn å kjøre mer kardio og spise mer fett/mindre protein?

Er det en idee å slutte med kreatin?

Har forresten merka denne uka at jeg har hatt et sinnsykt høyt vanninntak (etter jeg starta med CLA, ZMA og Udos). Er konstant tørst og drikker antagelig 4-5liter vann!

Kan og ha noe med at nyrene krever mer vann pga omskiftningen din av diett. For å kunne rense skikkelig. Burde gå over. Smiley

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ketosediett - Logg
« #123 : 25. november 2011, 16:31 »
Hvis målet ditt er maks redusering av fett ville jeg sluttet på kreatin. Smiley

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=19356.0

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #124 : 25. november 2011, 17:40 »
Da kutter jeg kreatin (også krealkalyn før styrke?)

Men dette kan ikke være eneste grunnen til at jeg stagnerer... Jeg har jo en god del igjen. Det må være no mer jeg gjør feil (eller noe riktig jeg ikke gjør)?

Ser sammenheng mellom det at jeg starta med en del grønnsaker og stagnasjonen... Kan det være en grunn?
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ketosediett - Logg
« #125 : 25. november 2011, 18:00 »
Hvor lenge har du stått stille? Går fort å stå i en knipe i noen uker før du plutselig mister to kilo over natta og kjører på igjen.. kanskje du bare trenger en refeed? Studier på peoplez under sulteksperiment har vist at de som fikk "refeeds" eller i deres tilfelle "ikke planlagte festmåltider" gikk mer ned i vekt enn de som bare sultet.. Smiley

Carb it up <3

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #126 : 25. november 2011, 18:16 »
Hvor lenge har du stått stille? Går fort å stå i en knipe i noen uker før du plutselig mister to kilo over natta og kjører på igjen.. kanskje du bare trenger en refeed? Studier på peoplez under sulteksperiment har vist at de som fikk "refeeds" eller i deres tilfelle "ikke planlagte festmåltider" gikk mer ned i vekt enn de som bare sultet.. Smiley

Carb it up <3
Jeg føler at jeg ikke har minska fettprosent noe særlig på rundt 10 dager (i følge hukommelsen og bilder).. Jeg har også lest masse bra om karbedager i følge de fleste dietter, men har hørt at det er et unntak med ketogendiett fordi at da vil det ta opp til ei uke å bli ketogen igjen og det vi lderfor fucka opp alt...?

EDIT:
Nå har jeg kikka litt tilbake og jeg tror egentlig abre jeg må slutte å syte, spise mindre og øke kardio..blir for dumt å tro at jeg er et unit snøflak det er vanskleigere for enn noen andre... Må bare være litt mer tålmodig og ikke flippe ut hver gang vekta eller speilet ikke ser ut som jeg forventer i et par dager Smiley
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ketosediett - Logg
« #127 : 25. november 2011, 18:54 »
Jeg føler at jeg ikke har minska fettprosent noe særlig på rundt 10 dager (i følge hukommelsen og bilder).. Jeg har også lest masse bra om karbedager i følge de fleste dietter, men har hørt at det er et unntak med ketogendiett fordi at da vil det ta opp til ei uke å bli ketogen igjen og det vi lderfor fucka opp alt...?

EDIT:
Nå har jeg kikka litt tilbake og jeg tror egentlig abre jeg må slutte å syte, spise mindre og øke kardio..blir for dumt å tro at jeg er et unit snøflak det er vanskleigere for enn noen andre... Må bare være litt mer tålmodig og ikke flippe ut hver gang vekta eller speilet ikke ser ut som jeg forventer i et par dager Smiley

Det handler vel ikke så mye om å være i ketose, selv om ikke du pisser ketose på en ketostix så kan du fint være i ketose fordiom. Smiley Og du må nesten bare prøve ut selv, om det er det som gir resultat.. så kjør på. Det du gjør nå fungerer jo ikke, så da må noe endres.. eller du må prøve på en uke til og se om det løsner. Smiley

Er ikke ekspert på ketose, men har lest de fleste plasser at det å inngå i ketose ikke bør være et mål i seg selv. Og at man fint kan være i ketose selv om det ikke vises på stixene da de kan være ganske unreliable.

Alternativet er færre kalorier.. eller mer kardio. Men så er jeg veldig, veldig anti low carb, så ikke hør på meg om du føler deg komfortabel med det du gjør. Smiley

http://bit.ly/uZptRQ (står noen små ting her, beklager link til annet forum..)

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #128 : 25. november 2011, 22:43 »
Det handler vel ikke så mye om å være i ketose, selv om ikke du pisser ketose på en ketostix så kan du fint være i ketose fordiom. Smiley Og du må nesten bare prøve ut selv, om det er det som gir resultat.. så kjør på. Det du gjør nå fungerer jo ikke, så da må noe endres.. eller du må prøve på en uke til og se om det løsner. Smiley

Er ikke ekspert på ketose, men har lest de fleste plasser at det å inngå i ketose ikke bør være et mål i seg selv. Og at man fint kan være i ketose selv om det ikke vises på stixene da de kan være ganske unreliable.

Alternativet er færre kalorier.. eller mer kardio. Men så er jeg veldig, veldig anti low carb, så ikke hør på meg om du føler deg komfortabel med det du gjør. Smiley

http://bit.ly/uZptRQ (står noen små ting her, beklager link til annet forum..)
Da har jeg leste hele tråden faktisk... trekker konklusjonen at grunnen til at det ble anbefalt karbedag i starten av dietten var for å unngå muskeltap, ikke for å øke fettforbrenning... Jeg har ikke merka noe til muskeltap, tvert om. Men om ting fortsetter å stå stille etter jeg slutter med kreatin, l-glutamin og pagg-stack samt øker kardio og minker kcalinntak må jeg prøve litt "alternative" tiltak.
Tenker jeg kjører en karbo dag rundt dag 30 om ikke noe har skjedd innen den tid.

Jeg setter veldig pris på at du har tatt deg tid til å engasjere deg! All ny info om denne dietten er til stor hjelp med å skape et større bilde Smiley Takk
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #129 : 25. november 2011, 23:13 »
Dag 26: 88.6kg
25.11.2011

Søvn: 1 time + 1 time soving i mattetima rundt 12-tida
Fikk rett og slett ikke sove før klokka var rundt 5 :S Legger meg tidligere i kveld i håp om en bedre rytme...

Morrakardio: 06.00
30min kjapp gåing: 3.22km (skal slåes i morra:)
-Kald dusj
(Dette blir min faste rutine de neste dager)

Frokost: 07.00
1 fiberrik
130g tunfisk
50g salat
30g seterrømm
70g hvitost
10g majo

Mellommåltid: 12.00
150g baconsmøreost

Lønsj: 13.00
150g reker
40g hvitost
40g seterrømme

Middag 17.15
245g kyllingkjøttdeig
150g grønnsaksblanding (gulrøtter, erter, blomkål)
110g spinat
50g pestoolje
10g rapsolje

Kardio: 19.20
- Gerilja: 18km/t (maks) med 5% stigning, 20sek på, 10sek av med 4min oppvarm. og nedkjøl.
- Elipsemaskin: 30 min, kjapt

Etter trening:
1 scoop whey80
5g kakao
(NAAAAAAMMIII!!!  :DrikkeSmiley

Kvelds: 22.00
70g avocado
30g hvitost
20g majo

Totalt:
2432 kcal, 201g protein, 170g fett, 20g karbo

Nå BØR jeg se reduksjon i vekt i morra!
Kommer til å legge meg mellom 2-2.5kkcals framover med en jevn fordeling av fett/proteiner
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #130 : 26. november 2011, 22:36 »
Dag 27: 88.5kg
26.11.2011

Søvn 10 timer (FORSOV MEG!?
Inngikk et løftet om at jeg hver dag skulle opp 5.50 for å gå/jogge i 30min før frokost... I sag forsov jeg meg er jeg redd. MEN det var ikke den type forsove seg at jeg våkna av alarmen 5.50, trykka påsnoze fordi jeg heller ville sove og sov til jeg våkna... Det var den typen hvor jeg har sovi så tungt og godt at jeg ikke kan huske noensom helst alarm så det er ikke såååå ille. Som straff kjørte jeg 15 min lengre morrakardio Smiley

Morrakardio: 10.00
- Gikk i 45min og kom 5km
- Kald dusj

Frokost: 11.30
70g avocado
1 fiberrik
30g majo
25g hvitost
75g salat
55g agurk
130g tunfisk
60g pesto

Middag 17.00
325g seifilet
135g spinat
120g grønnsaksblanding (blomkål, erter, gulrøtter)
65g hvitløksdressing

Kardio 20.45
- Hoppetau i 30min (første gangen min, vanskelig men bra trening.. pers i dag: 49 skal slåes)
- kald dusj

Kvelds: 22.00
90g hvitost
150g baconsmøreost
100g brokkoli
55g agurk
20g hvitløksdressing

Totalt:
2126 kcal, 158g protein, 155g fett, 17g karbo

Bra fordeling av næring og kcal. rundt her planlegger jeg å ligge fremover
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #131 : 27. november 2011, 15:16 »
dagsvekt nok en gang 100g mindre enn gårsdagen... Betyr vel at alt vannet er ute av kroppen og at jeg nå tærer kun på fettet det eller? lurer da litt på hvorfor jeg lå på 87.3 for noen dager siden, og nå ligger på 88.5+-

btw.. i dag har jeg hatt to kardioøkter:
1. 30min kjapp going på 3.52km
2. 1t 48 min jogging ute på 20km nøyaktig. Her kjørte jeg forbanna hardt på slutten og jeg var totalt tom...

Med andre ord burde jeg gå ned en god del i morraHvis ikke må jeg gjøre noe... som fx. karbodag.. med mindre noen ser feil jeg gjør?
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Ketosediett - Logg
« #132 : 27. november 2011, 16:00 »
Kvelds: 22.00
90g hvitost
150g baconsmøreost
100g brokkoli
55g agurk
20g hvitløksdressing

Hardt liv ass......
Tongue
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #133 : 27. november 2011, 16:19 »
Hardt liv ass......
Tongue
Maten er digg.. Men stagneringa bekymrer meg... Stagnerte du før dag 30? Event. Hva gjorde du da?
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Ketosediett - Logg
« #134 : 27. november 2011, 16:55 »
Maten er digg.. Men stagneringa bekymrer meg... Stagnerte du før dag 30? Event. Hva gjorde du da?

Helt ærlig så er jeg ganske rådvill. Skjønner ingenting selv av at du ikke har bedre framgang.. Jeg gikk ned mest første uka, kanskje så mye som 5kg, så kom vel de 4-5 neste kiloene de neste 20 dagene... Følte egentlig ikke noe veldig stagnasjon i det hele tatt, så justerte ikke så mye. Ser at jeg lå godt under deg på kalorier en del dager, vet ikke om det kan ha litt å si.. Du kan jo prøve å kjøre 1700 kalorier i et par dager hvis du gidder, men hvis det ikke funker, så tror jeg kanskje det er andre ting som funker bedre for deg...!? Ser at en del folk har tipset deg om å ligge høyere på fett.. Det visste ikke jeg om engang, so I really don't know :/

EDIT: kanskje jeg hadde såpass crazy framgang fordi jeg plutselig kicka inn med blodseriøs trening og kosthold fra å ikke ha gjort det på en goood stund..!?
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!